Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Musím přiznat, že mě k tomuto příspěvku inspiroval komentář v jiném vlákně:

kde HonzaLK popisuje chování motoru 1.6 TDI CR.

Jako nový majitel nové OII s motorem 2.0 TDI CR (103 kW) jsem byl překvapen chováním, které je dost podobné výše zmíněnému. Projevuje se to tak, že mezi 1.000 až 1.500 má motor dunivý zvuk, který jakoby vyplní celý interiér. Nevím jestli i záleží na tvaru interiéru (mám sedan), nebo na nájezdu (mám zatím jen pár stovek km), ale zkoušel jsem se projet v kolegově OII kombi se stejným motorem, který už najel 10 tis. km a zdálo se mi, že je to u něj slyšet také, ale o něco míň.

Nemohu to porovnat s jiným motorem od Škodovky, protože jsem předtím jezdil s jinými auty (také diesly), ale nepamatuji se, že by mi někdy vadil zvuk. Tady je to o horší, že rozsah 1-1,5 tis. otáček, je interval, kde v podstatě vždycky skončím, když řadím podle nápovědy na maxidotu, která většinou doporučuje kolem 2-2,5 přeřadit a libuje si tak kolem 1.200-1.300 ot. Zajímavé je, že ten motor trochu táhne dokonce i kolem 1000 otáček a neduní, ale jak se přehoupne přes 1.100 a dostane se jen trochu do záběru, tak se hluk výrazně zvýší. Po 1.500 to dunění přestane, hlasitost pak sice dál s rostoucími otáčkami normálně stoupá, ale je to "normální" zvuk, který mi nevadí.

Zkoušel jsem to nechat prozkoumat v servisu, ale řekli mi, že to je standardní chování motoru u tohoto typu a při najetých km (a je fakt, že ten motor žádný jiným problém nemá, táhne dobře, akceleruje, jenom prostě "duní"). V podstatě bych se tedy nemusel strachovat, ale je to prostě nepříjemné. Stejně tak, když se tomu člověk pokusí vyhnout, znamená to zase řadit z vyšších otáček (tak kolem 3.000 ot.) což je u dieslu na nic, protože to totálně zruší tu "pohodovou" jízdu, na kterou jsem u dieslu byl předtím zvyklý.

Zajímalo by mě, zda se s tím ještě někdo setkal.

P.S pro moderátora: Nedal jsem to do vlákna k TDI 2.0 protože mám za to, že se tam řeší stará 2.0 a asi by to tam zapadlo. Možná by stálo za to udělat vlákno pro TDI 2.0 CR DPF (103 kW).

Vloženo

No musím říct, že jsem tedle jev taky pozoroval na otcově superbu ten má teda 2,0 125 TDi CR. Ale teď co už má najeto kolem 8000 tak se to výrazně zlešilo. Jako posunulo tak o 200ot. dolů. Ono kolem těch 1100-1300 je to dost podtočený. Ono možná i superb bude na dudění hodší než octavie je to větší ozvučnice :D

  • o 1 rok později...
Vloženo

Cca rok a půl jezdím s danou motorizací. Do 33 tis. km zcela bez problému, hlučnost srovnatelná s předchozím vozidlem (1,6 tdci - cr). Dle servisního plánu ve 30 tis. běžná kontrola, long life olej Castrol. Od 33 tis. km po nočním odstavení auta při nastartování výrazný dunivý zvuk v celém rozsahu otáček. Dunění se cca po 40 km výrazně snížilo, ale trvá v celém rozsahu otáček s maximem mezi 1000-1500 ot. Následovala komunikace se servisem, opakovaně diagnostika s negativní výsledkem a následně zaslání vozidla do MB k "analýze". Dle protokolu provedeno vystředění výfuku a kontrola silentbloků motoru a posílení tlumení kmitů palivové soustavy. Dle závěru závada odstraněna a daný stav je O.K. Subjektivně lze mírné  zlepšení pozorovat, ale dle mne nevyřešilo příčinu - kolega našel článek řešící techniku tdi od VW a údajně v daném případě se jedná o konstrukční problém motoru... Těžko se to popisuje, ale člověk má pocit, jako by seděl u basového reproduktoru, "tahá to za uši" a mimochodem všimly si toho i děti. Bohužel servisním technikům to připadá zcela normální. U auta za půl mega bych očekával jinou zvukovou kulisu - hlavně jak bylo výše napsáno - neobtěžující.

Můj problém je ale ten, že to začalo dělat po výměně oleje (cca po ujetých 2 tis. km). Pokud by to dělalo od počátku, tak bych to chápal. Normálně by si měl diesel po určitých km "sednout" a uklidnit se - u mě je to přesně naopak. Shodou okolností jsem měl zapůjčenou Octavii 1,9 tdi pd - ta je výrazně hlučnější, dá se zvyknout, ale ono dunění jsem nepozoroval. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že maximum daného pazvuku se line s oblasti sání vzduchu. Při srovnání s PD verzí - jak řečeno celkově více blízké traktoru, ale bez dunění v sání vzduchu...

Vzhledem ke všem okolnostem jsem oslovil servis i ohledně výměny oleje a možné manipulace - výměna ano/ne, typ oleje, výměna celkového množství... Zaručili se mi, že něco takového není možné. Bohužel jsme ale v ČR a zde je možné vše. Z toho důvodu jsem nechal na vlastní náklady provést výměnu oleje dle servisní specifikace s tím výsledkem, že se motor celkově zklidnil, ale mírné dunění s maximem mezi 1000-1500 ot. přetrvává... Podezření na manipulaci s olejem přetrvává...

Nyní nevím co dál. Přešel jsem od modrého oválu, který měl  též mouchy, ale motor šlapal 160 tis. jako hodinky a u švagra šlape dál (nyní již 200 tis.). Pokud je to konstrukční problém, tak technici od Škody šlápli vedle. Trávím v autě poměrně dost času a daný zvuk obtěžuje...Stále se uklidňuji tím, že někde "něco vyleze", co daný problém vyřeší. Uvažoval jsem i o chipu - změna parametrů a snad zmírnění... TDI fun mě ale uklidnil, že dunění se zcela nelze zbavit... A jezdit dle rady servisu 2000-2500 ot. je trošku problém, zkoušel jsem to, ale  podle mne nastaven na1700-1900 ot., kdy jede, nebo lépe řečeno jezdil pohodově. Pokud chci točit, tak si koupím TSI...  Po přečtení prvního příspěvku se mi nálada dále zhoršila... Co jsem nezdůraznil, auto jede zcela bez problému, jen ta zvuková kulisa...

Ještě mě napadla změna značky oleje, ale to asi nebude mít vliv.

,

Vloženo

Tak stačí se vykašlat na nějaké pitomého rádce řazení, a řídit se sluchem. Jednoduše otáčky pod 1500ot./min, nejsou vhodné pracovní otáčky tohoto motoru.

Stočí točit lehce nad 1500ot. a je po dunění, když to převedu na RS tak (tacho) 50 km/h 3.RS, nebo jet 60km/h na 4.RS, 5.RS od 80 km/h, a 6.RS od 100 km/h.

Jinak toto dunění byla jedna z věcí, která mi na tomto motoru vadilo po přesednutí z benzínu, ale stačilo přizpůsobit řazení a je po problému.

V nízkých otáčkách v záteži duní každý motor, bohužel tento velmi silně.

Jinak optimální otáčky jsou 1750 ot. - 2500 ot. kde je max. točivý moment.

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Máš pravdu  Lancelot, nehledě na to , že s ohledem na dvouhmoťák by se němělo s tímto motorem pod 1500 ot. jezdít a to hlavně když táhne. Z kopečka snad, ale raději ani to ne. Otáčky do 1500 jsou jen na rozjezdy.

Vloženo

Pro tento problem neexistuje reseni. Pro vozy s manualni prevodovkou radit ve vyssich otackach, vozy s aut. prevodovkou maji "smulu". V servisu mi rekli, at ve voze s aut. prevodovkou radim v rezimu Tiptronic (cili at si radim rychlosti "manualne"). Tez je divne, ze jsem zvuk zacal pozorovat take po prvni vymene oleje, jako u prispevku vyse.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Taky tento jev pozoruju. V záběru pod 1500 otáček duní. Protože jsem zvyklý na benzín, tak ji nepodtáčím a jezdím nad 1500 otáček. Je to v pohodě a myslím, že to svědčí motoru i setrvačníku. A nemějte strach, že by to mělo nějaký špatný vliv na spotřebu.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Mi v tomto rozsahu otáček drtěno sání, dal jsem na to objímku a problém vyřešen (byl to přívod vzduchu z předku přes takovou krabičku do boxu) tam to rezonovalo!

Vloženo

tak to mi mozna pomohlo, ze jsem vymenil papirovy filtr sani za K&N, ma mensi odpor. Uvedomuji si, ze to duneni jsem prestal vnimat nekdy po te vymene. Ale muze to byt i necim jinym, kratce potom mi v servisu s krabici sani jeste manipulovali kvuli ulozeni modulu aktivace denniho sviceni nekam pod tu krabici. 

  • o 1 rok později...
Vloženo

Ja som mal podobný problém a dohnalo ma to k tomu, že som si dal upraviť mapu DSG prevodovky smerom hore o cca 250 otáčok. Zrazu je to úplne iné auto.

Úprava za to stála.

 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Já bych si dovolil lehce nesouhlasit, ač respektuji že tomu zcela určitě rozumíš tak 100 x více než já. Mám Passata B7  125kw a taky "logicky" duní. Režim sport to vyřeší jen částečně a není to řešení, protože to pak je schopno točit na 2 klidně ke 3000 a nepřeřadí dle potřeby,pocitu... sice to neduní, ale zase řve z druhé strany.Prostě v režimu sport to není uživatelsky příjemné točí to pro změnu strašně moc, hlavně při akceleraci, byť jemné.Chtělo by to něco mezi, to jest aby otáčky nepadaly tak nízko když člověk jede těch 50-60 ve městě v režimu D. Jedna věc je to testovat krátce a nebo pak s tím 14 dní jezdit po městě,myslím že by jsi změnil názor, to fakt režim S nevyřeší.Je to nepříjemné.

Vloženo

A 3000 je jako moc ?  Pokud na chvíli povolíš pedál, tak odřadí i sport. Dvakrát jsem to upravoval a po odladění to údajně zase žralo o pár deci víc. Na převodovky asi nemám nervy, především pro špatný přístup ke konektoru. Dělat to naposedmé, než byl dotyčný spokojen mě otrávilo. A otáčky byly nakonec pouze o stovku vedle.

Potom jsem měl úpravu kde někdo víceméně okopíroval sport a upravil točivý moment. To se mi docela líbilo, ale spořivé to zrovna nebylo. A zase ty otáčky. Tedy pokud to držíš pod krkem.

Jinak máš pravdu v tom, že bych asi musel to DSG mít déle a vychytat to. Problém je v tom, že neřeším spotřebu, a otáčky mi nevadí. Mám ale názor, že koupit Passata a řešit spotřebu nejde dohromady. Fabka 1.2 TDI i s DSG bere polovinu.

 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Mám 2.0 cr CFGB s DSG Stejný problem pod 1500 ot/min dunivý zvuk. Dunění pochází od plastového víka pro náporové nasávání vzduchu před airboxem. Já jsem ten díl odmontoval, jen víc zanaší filtr a zbytečně zavazá, jinak žádný užitek nemá.

 

Martas67: filtry K&N v testu vyšli jako nejhorší lapače prachu ze všech filtrů, jsi na nejlepší cestě odrovnat motor.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zajímavé téma, jsem majitelem O2 RS TDI CR a všiml jsem si přesně toho samého co tu všichni popisujete, jakmile přeběhnout zmíněné otáčky, je všechno v pořádku. Je na to tedy nějaký ověřený "postup" jak to odstranit nebo aspoň omezit? Mám tedy na rozdíl od většiny z vás manuál.

  • o 2 roky později...
Vloženo

Připojuji se k většinovému názoru ... 2.0TDI 125 CR DPF - pod 1500 nechodit na stupních 5 a 6 pokud možno nikdy, na nižší stupně jen v případě dojetí do kolony a následném zastavení s vyřazením ale jinak raději 1600+ ... nejsem mechanik, ale trápící se motor poznám :) To samé mohu potvrdit na 1,2TSI 63kW, zase pod 1600, kde už se netočí turbo nemá cenu vůbec jít ... 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...