Přejít na obsah

Zapojení neoriginálního rádia do octavia 2


Doporučené příspěvky

... můžu se zeptat v jakém autě?

Je jasné, že neorigo rádia (v drtivý většině) nejsou řízena datově přes ŘJ. Prostě to neumí. A ty co to umí - jak to dělají? Musí se přece nějak skamarádit se signálem v autě.

Možnosti určitě jsou:

1) to, co uvádí "karlos.mb" - tohle funguje, ale mě osobně se to nelíbí právě kvůli "velmi slabým kabílkům"

2) existuje CAN-BUS převodník, který umí z datových signálů udělat elektrické. Možná je to tohle http://stualarm.cz/p...n-bus-sbernice/ nebo něco podobného. Zatím jsem nikoho s tímhle řešením nenašel.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za diskusi, ale můj problém není ani tak v tom, že radio vč. bluetooth lze zapnout jen při zapnutém zapalování, ale hlavně v tom, že radio nelze zapnout a vypnout zapínacím tlačítkem na radiu při vypnutém zapalování, protože podle škodováckého zapojení příplatkové "přípravy pro radio" do ISO konektoru nejde z baterie žádný proud. Konkrétně v mém případě se jedná o radio Kenwood a O II 1,9 TDI Combi Elegance. Jinak navíc mám převodník od Conrada, ale radio se stejně hned vypíná se zapalováním bez ohledu na to, zda klíček zůstává v zapalování, či je vytažen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť to píšu. Rádio Kenwood se ti v žádném autě s žádnou přípravou nepovede zapnout tlačítkem, pokud budeš mít vytažený klíček. Tyto aftermarketové rádia jsou totiž natolik "hloupá" že pokud nemají info o zapnutém zapalování, prostě zapnout nejde. To co píšeš, že v přípravě od Škody není proud po vypnutém zapalování, je nesmysl. V ISO konektoru je jedno trvalé plus (nezávislé na stavu klíčku), které je určené pro napájení rádia. A druhé spínané plus, ve kterém je napětí pouze pokud je klíček v zapalování (u O2 napětí zmizí už při vypnutí zapalování). Rádio je tedy pod napětím i když je klíček vypnutý. Bohužel je naprogramováno tak, že jde tlačítkem zapnout jen v případě, kdy má info o zapnutém zapalování. Pokud zapalování zapnuté není, zapnout nejde i když je ve skutečnosti pod napětím. Rádio Becker jsem měl zapojené v Octavii 1. Tam je opět v jednom vodiči trvale napětí a ve druhém vodiči napětí jen pokud je klíček v zapalování (narozdíl od O2 je v tomto vodiči napětí až do vytažení klíče). Žádná komunikace po sběrnici není potřeba. Každému rádiu stačí jen trvalé napájení a signál o stavu spínací skříňky. Bohužel jen některá umožňují zapnutí aniž by byl klíč v zapalování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakékoliv rádio je možné zapnout tlačítkem pokud je zapojené natvrdo. Ale samozřejmě bude možný ho vypnout opět jenom tlačítkem.

Souhlasím, že v přípravě je trvalý proud (musí být) a spínané + se bere z 15 (aktivní v 1. poloze klíčku).

V Octavii 1 žádná komunikace po sběrnici nebyla. Lepší rádia jako je Becker mají vnitřní elektrický bypass, což řeší problém zapnutí rádia při vytaženém klíčku. Ale v OII nedokáže fungovat jako v O1, tj. po vypnutí motoru klíček v pozici 0 - rádio hraje, vytažení klíčku - rádio vypne, manuální zapnutí rádia - hraje, automatické vypnutí - funkce rádia.

Možná se pletu, s Beckerem nemám zkušenosti, takhle v O1 fungovalo VDO a Alpine, ale v OII ne.

Tady na fóru jsem se v x tématech dočet, že ke správné funkci je třeba mít CAN-BUS převodník, ale jaký nikde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Protože je CAN-BUS převodník zřejmě nějaká utajená záležitost, rozhodl jsem se vyřešit problém po svém.

Koupil jsem 10A přepínač, kousek kabelu a pár konektorů. Na přepínač v poloze 1 je přivedené + z 15 (aktivní v 1. poloze klíčku), v poloze 2 je přivedené + z baterie. Takže pokud je přepínač v poloze 1, rádio zapíná/vypíná s klíčkem: hraju - jedu. Když si chci pustim rádio bez otočeného klíčku v zapalování, přepnu do polohy 2: hraju - pařim. Náklady cca 40 Kč.

V jednoduchosti je síla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Črtnul bych šéma, ale ještě neumim vkládat obrázek :kol-32: . Zkusím to popsat.

Od ISO konektoru vede kabel do rádia se spínaným + (pin 7), na tento kabel jsem dal přepínač WSJ 7200 http://www.ges.cz/cz...html?listType=1, do kterého jsem přivedl trvalé + a spínané + ze svorky 15 (aktivní v 1. poloze klíčku). Výsledkem je, že když je přepínač v první poloze (napájení ze svorky 15), rádio se spouští v první poloze klíčku a vypíná se v nulté poloze klíčku. Přepnutím přepínače do druhé polohy, rádio je napájeno z trvalého + a hraje bez závislosti na klíčku.

Přepínač se dá při troše dobré vůle implantovat do středového panelu místo záslepky vedle tlačítek ASR, ESP, atd. (pokud nemáte všechny pozice obsazené)

Momentálně jsem v časové tísni, ale výhledově se doučím vkládat obrázky a pokud by ještě bylo třeba, tak načmárám to šémátko. Foto zapojení bohužel nemám (beztak by v tom kundálu kabelů nebylo nic vidět).

Editováno: , autor: Laďan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Črtnul bych šéma, ale ještě neumim vkládat obrázek :kol-32: . Zkusím to popsat.

Od ISO konektoru vede kabel do rádia se spínaným + (pin 7), na tento kabel jsem dal přepínač WSJ 7200 http://www.ges.cz/cz...html?listType=1, do kterého jsem přivedl trvalé + a spínané + ze svorky 15 (aktivní v 1. poloze klíčku). Výsledkem je, že když je přepínač v první poloze (napájení ze svorky 15), rádio se spouští v první poloze klíčku a vypíná se v nulté poloze klíčku. Přepnutím přepínače do druhé polohy, rádio je napájeno z trvalého + a hraje bez závislosti na klíčku.

Přepínač se dá při troše dobré vůle implantovat do středového panelu místo záslepky vedle tlačítek ASR, ESP, atd. (pokud nemáte všechny pozice obsazené)

Momentálně jsem v časové tísni, ale výhledově se doučím vkládat obrázky a pokud by ještě bylo třeba, tak načmárám to šémátko. Foto zapojení bohužel nemám (beztak by v tom kundálu kabelů nebylo nic vidět).

No tak ten princip toho zapojení už jsem pochopil. Ale jelikož jsem na elektriku úplnej analfabet, poprosil bych tě o nějaký nákres nebo tak něco, abych věděl přesně který drát kam zapojit. Respektive který přerušit tím přepínačem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak se ti to povedlo. Dík za snahu ,ale to mi nepomohlo. V tom se nevyznám. :kol-32:

Edit: No tak jsem se do toho pustil. Myslel jsem že to až takový problém nebude, ale jo. Člověk má strach něco na takovým autě zkoušet ,ale nakonec jsem to zapojil. I když asi ne úplně tak jak si tady psal. I když vlastně pořádně nevim ,prostě jsem zkoušel tak dlouho až to fungovalo jak mělo. Teď mám auto pod oknem a sleduju jestli se z něj nekouří. :kol-47:

Editováno: , autor: maba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak neorigo rádio jde zapojit skoro jako originál. Pomocí s-kontaktu, který sice není nikam vyvedený, ale je propojený s ŘJ.

Jelikož na kabelu je 12V, tak pomocí rychlospojky a relé (zde je relé opravdu nutné - velmi slabé kabílky!).

Pokud to někdo bude chtít takto řešit, tak je to 86s, žlutý vodič na spínačce tuším pin č.4. (pro kontrolu radši proměřte, kdybych si to pamatoval špatně. :))

Rádio pak bude hrát i při vyplém zapalování, dokud nevytáhnete klíček, jak to u toho adaptéru bohužel nebylo.

Takže jakmile budu mít chvilku, tak ten adaptér od Conráda půjde pryč a udělám si to pomocí s-kontaktu, to stále problikávání rádia při otevírání dveří apod., mě děsně štve..

Tak jsem dnes použil tvojí metodu připojení rádia. Je to jednoduché super řešení. Díky za návod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím vespolek,

asi po více jak půl roku jsem opět zavítal na toto fórum.

Nebyl čas a nic jsem nedělal na autě, ale dneska mi to nedalo.

Furt jsem se snažil, aby neorig.rádio fungovalo z 95% aspoň jako originál.

A ejhle, povedlo se, mám tu pro vás některé co to zajímá, řešení.

Udělal jsem si "mezikus", který jsem připojil mezi orig.kabeláž v autě a rádio.

Pro funkčnost vám stačí "can-bus převodník", ale je nutné opravdu převodník, nikoli simulátor,

který nekomunikuje, ale hlídá kolísání napětí a pak hapruje při otvírání dveří, nefunguje při vyplém klíčku apod., to převodník dokáže!

Použil jsem univerzální převodník can-bus (cbus uni):

http://www.autoprofi...%99evodn%C3%ADk

+ slučovač signálu pro rádio, protože mám v autě 2 antény:

http://www.autoprofi.../menu-id-7.html

+ svorkovnice, to snad říkat nemusím:).

Výsledek:

post-75804-0-69097200-1358630312_thumb.j

následně utlumený, aby mi to nelítalo a nebouchalo:

post-75804-0-53172200-1358630364_thumb.j.

VIDEO:

Díky za pozornost. :kol-31:

Doufám, že se to někomu bude hodit.:).

- - - - -

Schéma:

ISO konektory:

post-75804-0-58283500-1359306605_thumb.j

Svorkovnice FAKRA:

post-75804-0-18281300-1359306606_thumb.j

Zapojení:

Pro zapojení CAN-BUS převodníku (cbusuni), dále jen "převodník" stačí vytáhnout z

FAKRY - plus(pin č.15), mínus (pin č.12), can-low (pin č.10) a can-high (pin č.9). Viz. schéma.

Poté z převodníku použijete výstupní signály jaké potřebujete. Já použil jen spínané zapalování a osvětlení (dále jsou k dispozici signály ruční brzdy, rychlosti a zpátečky). Pokud použijete také pouze tyto dva, pak je připojíte (napinujete) na napájecí konektor ISO. Nezapomeňte napinovat zbytek! Jako je kostra, trvalé plus pro pamět a zesilovač antény, viz. schéma ISO konektorů. Zdá se to třeba složité, ale je to otázka pár minut. :kol-28:

Aby to vše vypadalo k světu, doporučil bych koupit obyč.přechodku z FAKRA na ISO, kde dopinujete nebo poupravíte dle libosti.

Ušetří to podle mě nějakej čas a výsledek bude vypadat lépe.:).

http://www.autoprofi.cz/nespecifikovano/autohifi/iso-adaptery/oem-iso-adaptery-dalsi/2_932-iso-adapter-pro-autoradia-audi-/-vw-/-seat-/-skoda/menu-id-7.html

Editováno: , autor: karlos.mb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...