Přejít na obsah

Termin vymeny oleje ?


radioactivex

Doporučené příspěvky

Tak olej při momentálních 11000 km nevypadá nějak zvlášť černej.

 

A nezapomeň jakej zlomek motorů z celkového počtu vyrobených a stále bezproblémově fungujících motorů jsi měl pod rukama.

 

Nehledě na to, že nikdo nepřizná že se k autu choval jak prase, dával mu kopr a sral na něj.  Aby nebyl za debila.

 

Ale uznávám, že to umístění katalizátoru tak blízko bloku motoru je poněkud nešťastné a jiný místo na výfukovém potrubí kam by se dal katalizátor bezpečně a funkčně vložit se hledá docela blbě.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neštěstí je,že ten motor nemá výměník voda-olej,kat před blokem není dneska nic divného.U benzínu všeobecně nebude olej stejně černý jako u dieselu,o jeho opotřebení vypovídá barva pramálo.Orintační je kapkový test,podle toho se dá už něco soudit.Všeobecně,jestli jezdíš převážně krátké trasy tak je lepší interval zkrátit.Nic ti nenutím,tohle jsou poznatky z praxe,co jsem psal ti potvrdí každý,kdo se vrtá v autech.Kromě autorizáků samozřejmě.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ten kapkovej test se dělá jak? Na to je nějakej přenosnej "kapkoměr"?.Nebo je to nějaká velká mašina kterou si můžou dovolit jen automechanici ale běžnej člověk za to tolik peněz nedá? To měří i stupeň opotřebení oleje-jak moc je už načatej?

 

A ten výměník voda-olej vypadá jak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No. Tak vim. Za dvě ceny testu mam novej olej v motoru.

 

A stejně si pořád myslim, že kolem toho panuje docela hysterie-s častým vyměňováním oleje i v novém motoru.

 

Třeba takovej olej s pevnými intervaly na 1 rok a 15 tisíc. Proč by LL olej kterej je na to stavěnej neměl vydržet 2 roky a +/- 17000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Test jde udělat na obyč kancelářský papír.Mysli si co chceš,je to tvoje auto,ale v  tom případě nevím,proč daleko větší kapacity než jsme my dva doporučují měnit olej po max.15 a u HTP obzvlášť.Jak vidno,marketing funguje dokonale.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám svoji zkušenost:

Fabia II 1,6 16V převodovka JHL z ledna 2009 - protože jsem potřeboval z převodů převodovky MAB a diferenciálu převodovky JHL složit jednu skříň, začal jsem vypouštěním oleje z  té JHL (ujeto 33 000 km) - barva světle hnědá.

Nový olej originální - a jiný tam jistě ve fabrice nedávali - má barvu světle žlutou (jako brzdová kapalina).

Takže co se mne týče  - měnit i v případě, že má auto takhle málo najeto. Svoji roli zřejmě hraje i stáří náplně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak o budoucý kvalitě v prostředku životnosti oleje vypový taky jeho ůbytky. Třeba když je už skoro na tej samej hladině přez 10tis km zančí to, že motor byl vyroben dostatečně přesně a jednotlivé pohyblivé součástky si proti sobě nemusí sedat

 

(sedání znamená, že se proti sobě musí obrousit nerovná místa kterýma utíká nejvíc oleje do spalovacího prostoru)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám auto v záruce,dělám si výměnu sám po 10 a po dvou letech jsem to dal do autorizáku.Filtr používám origo,na ccautodíly za 160,po 30000 jsem vyměnil i vzducháč.Pawko ke zvýšenému otěru dochází prvních 10000 určitě ať je to obrobené jak chce a olej to žrát nemusí.Jen už to není taková věda jako před léty,tolerance jsou menší a není problém ten motor dobře zajet.Všeobecně platí,že po 10-12 jsou vyčerpaná aditiva,samozřejmě záleží na provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže podle testu kterej sem nechal přez noc uzrát

-kovovej prach v oleji-NE

-palivo v oleji-NE

-voda v oleji-NE

A teď vyhodnocení kondice oleje. Standa spozorní. A výsledek je-kondice je na hranici dobré a střední.

 

Takže v klidu. Ale i tak budu nad výměnou přemejšlet ještě dřív než vyrazim na dovolenou z jižních čech na východní slovensko.

 

Dík Stando a Jardo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Standa- Tak si si do mě tak dlouho šil až sem si ho vyměnil. Na měrce nevypadá zas tak špinavej a černej. Ale v kanistru už vynikla jeho temná barva.

 

Koupil jsem 4 litrový kanistříky Castrol Edge 5W 30 VW 50400 VW 50700 přez známého za 1000,-..

Nejdřív sem to vypustil, počkal hodinku okapat, pak hadičkou se zahlým sosáčkem a injekční stříkačkou vysál ten zbytek. Potom jeden litr ještě nalil horem aby to trochu proplách a zas sem to vypustil a vysosal. Tento způsob je poněkud svéráznější a pečlivější, ale je to můj čas a moje peníze.

 

Pak sem dal starej výpustní šroub se starým měděným těsněním a utáhnul na moment 25Nm.

(Nevim proč píšou v příručce Jak na to že se má měnit i šroub s těsnícím kroužkem-byly absolutně zdravý. A taky ten utahovací moment šroubu 25Nm je podle mě dostačující. Víčko olejového filtru jsem utáhnul jenom rukou a taky neteče)

 

Při povolení víčka filtru a jeho vsunutí jsem se obával aby mi na alternátor nevytekl nějakej olej a pro tuto příleřitost jsem si vyrobil takovej plechovej okápek kolem alternátoru. Jenže při vyjmutí filtru ani kapka vedle. :))))))

 

Proti výměně oleje ve Twingu (hlavně filtru) je výměna na Fabii za odměnu a pro radost. Ještě kdyby výpustnej šroub směřoval z vany směrem dopředu.

 

Takže tak.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...