Duben 10, 201510 r Pavel63- To si pleteš ještě se starýma škodovkama-1000, 100, 105.... Tam se dával záběhovej olej. Dneska už jsou výrobní technologie s přesností opracování součástek někde jinde.
Duben 10, 201510 r Když myslíš Pavko...je to jak s prodlouženým intervalem,nic dobrého to motoru nepřináší.
Duben 10, 201510 r V mém případě myslim v poho. Za dva roky najedu na intervalu QI6 od nového auta max 17-18 tisíc. To ještě pro motor neni žádná vražda.
Duben 10, 201510 r Několik takto "udržovaných " HTP jsem měl na ponku a z dlouhodobého pohledu to vražda je.Všechny měli přes 100 a všechny byly zakarbonované víc než dost.
Duben 10, 201510 r Tak olej při momentálních 11000 km nevypadá nějak zvlášť černej. A nezapomeň jakej zlomek motorů z celkového počtu vyrobených a stále bezproblémově fungujících motorů jsi měl pod rukama. Nehledě na to, že nikdo nepřizná že se k autu choval jak prase, dával mu kopr a sral na něj. Aby nebyl za debila. Ale uznávám, že to umístění katalizátoru tak blízko bloku motoru je poněkud nešťastné a jiný místo na výfukovém potrubí kam by se dal katalizátor bezpečně a funkčně vložit se hledá docela blbě. Upraveno Duben 10, 201510 r od Mr.Pavka
Duben 10, 201510 r Neštěstí je,že ten motor nemá výměník voda-olej,kat před blokem není dneska nic divného.U benzínu všeobecně nebude olej stejně černý jako u dieselu,o jeho opotřebení vypovídá barva pramálo.Orintační je kapkový test,podle toho se dá už něco soudit.Všeobecně,jestli jezdíš převážně krátké trasy tak je lepší interval zkrátit.Nic ti nenutím,tohle jsou poznatky z praxe,co jsem psal ti potvrdí každý,kdo se vrtá v autech.Kromě autorizáků samozřejmě.
Duben 10, 201510 r A ten kapkovej test se dělá jak? Na to je nějakej přenosnej "kapkoměr"?.Nebo je to nějaká velká mašina kterou si můžou dovolit jen automechanici ale běžnej člověk za to tolik peněz nedá? To měří i stupeň opotřebení oleje-jak moc je už načatej? A ten výměník voda-olej vypadá jak?
Duben 11, 201510 r Použij google,tady už se to taky řešilo.Je to nejsnadnější a nejdostupnější test oleje.
Duben 12, 201510 r No. Tak vim. Za dvě ceny testu mam novej olej v motoru. A stejně si pořád myslim, že kolem toho panuje docela hysterie-s častým vyměňováním oleje i v novém motoru. Třeba takovej olej s pevnými intervaly na 1 rok a 15 tisíc. Proč by LL olej kterej je na to stavěnej neměl vydržet 2 roky a +/- 17000 km.
Duben 12, 201510 r Test jde udělat na obyč kancelářský papír.Mysli si co chceš,je to tvoje auto,ale v tom případě nevím,proč daleko větší kapacity než jsme my dva doporučují měnit olej po max.15 a u HTP obzvlášť.Jak vidno,marketing funguje dokonale. Upraveno Duben 12, 201510 r od standavfr
Duben 12, 201510 r Přidám svoji zkušenost: Fabia II 1,6 16V převodovka JHL z ledna 2009 - protože jsem potřeboval z převodů převodovky MAB a diferenciálu převodovky JHL složit jednu skříň, začal jsem vypouštěním oleje z té JHL (ujeto 33 000 km) - barva světle hnědá. Nový olej originální - a jiný tam jistě ve fabrice nedávali - má barvu světle žlutou (jako brzdová kapalina). Takže co se mne týče - měnit i v případě, že má auto takhle málo najeto. Svoji roli zřejmě hraje i stáří náplně.
Duben 12, 201510 r Ta já nemusím čekat ani do zítřka. Právě jsem čučel do kavové sedliny po odpoledni kávě, Mám to OK, všechn oleje olejují Co třeba tna úvod toto: http://www.tribotechnika.cz/ http://www.tribotechnika.cz/zajimavosti#myty Upraveno Duben 12, 201510 r od Alma
Duben 12, 201510 r Ty sedlino,kapková zkouška je relevantní a uznávaný základní test opotřebení oleje.Pawka chce měnit olej po dvou letech nebo 17000,tak se mu snažím vysvětlitže na HTP je tenhle interval moc dlouhý.
Duben 12, 201510 r Jinak o budoucý kvalitě v prostředku životnosti oleje vypový taky jeho ůbytky. Třeba když je už skoro na tej samej hladině přez 10tis km zančí to, že motor byl vyroben dostatečně přesně a jednotlivé pohyblivé součástky si proti sobě nemusí sedat (sedání znamená, že se proti sobě musí obrousit nerovná místa kterýma utíká nejvíc oleje do spalovacího prostoru)
Duben 12, 201510 r standa- Budu nad tim přemejšlet a vyměnit si olej teď kolem momentálně najetých 11000km. . Už abych měl auto po záruce.
Duben 12, 201510 r Mám auto v záruce,dělám si výměnu sám po 10 a po dvou letech jsem to dal do autorizáku.Filtr používám origo,na ccautodíly za 160,po 30000 jsem vyměnil i vzducháč.Pawko ke zvýšenému otěru dochází prvních 10000 určitě ať je to obrobené jak chce a olej to žrát nemusí.Jen už to není taková věda jako před léty,tolerance jsou menší a není problém ten motor dobře zajet.Všeobecně platí,že po 10-12 jsou vyčerpaná aditiva,samozřejmě záleží na provozu.
Duben 12, 201510 r Ta kapková metoda mi přijde použitelná pro motory který maj už něco za sebou. Nenašel jsem v ní ani jeden ukazatel toho jak moc je olej sám o sobě opotřebovanej.
Duben 13, 201510 r Takže podle testu kterej sem nechal přez noc uzrát -kovovej prach v oleji-NE -palivo v oleji-NE -voda v oleji-NE A teď vyhodnocení kondice oleje. Standa spozorní. A výsledek je-kondice je na hranici dobré a střední. Takže v klidu. Ale i tak budu nad výměnou přemejšlet ještě dřív než vyrazim na dovolenou z jižních čech na východní slovensko. Dík Stando a Jardo.
Duben 22, 201510 r Standa- Tak si si do mě tak dlouho šil až sem si ho vyměnil. Na měrce nevypadá zas tak špinavej a černej. Ale v kanistru už vynikla jeho temná barva. Koupil jsem 4 litrový kanistříky Castrol Edge 5W 30 VW 50400 VW 50700 přez známého za 1000,-.. Nejdřív sem to vypustil, počkal hodinku okapat, pak hadičkou se zahlým sosáčkem a injekční stříkačkou vysál ten zbytek. Potom jeden litr ještě nalil horem aby to trochu proplách a zas sem to vypustil a vysosal. Tento způsob je poněkud svéráznější a pečlivější, ale je to můj čas a moje peníze. Pak sem dal starej výpustní šroub se starým měděným těsněním a utáhnul na moment 25Nm. (Nevim proč píšou v příručce Jak na to že se má měnit i šroub s těsnícím kroužkem-byly absolutně zdravý. A taky ten utahovací moment šroubu 25Nm je podle mě dostačující. Víčko olejového filtru jsem utáhnul jenom rukou a taky neteče) Při povolení víčka filtru a jeho vsunutí jsem se obával aby mi na alternátor nevytekl nějakej olej a pro tuto příleřitost jsem si vyrobil takovej plechovej okápek kolem alternátoru. Jenže při vyjmutí filtru ani kapka vedle. ))))) Proti výměně oleje ve Twingu (hlavně filtru) je výměna na Fabii za odměnu a pro radost. Ještě kdyby výpustnej šroub směřoval z vany směrem dopředu. Takže tak.....
Duben 22, 201510 r A při tom čekání na vykapávání oleje sem si do půlky vyleštil do zrcadlova olejovou měrku aby se mi líp otírala hadrem. Jak byla hrubá, tak se na ní občas zachytily nějaký chloupky z hadru.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.