Publikováno Červenec 11, 201114 r Mám Fabii 1.2, včera se mi rozsvítila kontrolka EPC + akumulátoru, nebylo možné nastartovat (až po dojetí, kdy jsem chtěla zaparkovat do garáže). Až poté mi soused cosi udělal s baterkou (zřejmě odpojil a zapojil, říkal cosi o restartu). Co s tím, aby se to neopakovalo, čím to může být způsobeno? Fabka má 6 let, najeto 56000, rok stála v bazaru, já s ní teď jela asi počtvrté. Baterka je podle souseda zřejmě ještě origoš. Jsem naprostý začátečník, tak se prosím nezlobte, že se vyjadřuju jako lama Díky za každou radu!
Červenec 11, 201114 r no pokud je baterka origo, může být KO, mě minulý týden také odešla naprosto bez varování po 6 letech a 115 dnech . JInak bych pro jistotu nechal někým kdo má VAG načíst chyby, jestli se tam neděje i něco jiného.
Červenec 11, 201114 r Přikláním se k tezi "baterka kaput" - pokud autí stálo rok v bazaru, jsou možné 2 eventuality: 1) o baterku se celý rok nikdo nestaral, teprve když přišel zájemce s vážnými úmysly, baterku připojili na nabiják, aby auto vypadalo OK i po této stránce. Rok neudržovaná a nedobíjená baterka samozřejmě podlehla sulfataci a těch posledních pár startů ji definitivně odeslalo na cestu bez návratu. I kdyby s tím autem během roku jednou za měsíc někdo popojel z jednoho rohu dvora do druhého, na dobití baterky je to málo. 2) v bazaru původní baterku vyndali a uložili do skladu na konzervační dobíjení - jak se to správně má dělat. Jenže nikdo už nezaručí, že do auta při koupi dali právě tu původní, kterou z něj vyndali - takže baterka v autě z bazaru může někdy být podstatně starší než samotné auto (viděl jsem na vlastní oči!). V obou případech je jen jeden výsledek - koupě nového akumulátoru Tě nemine. Naštěstí pro řidičku - nekutilku se dnes už baterky prodávají ve stavu nalitá a nabitá (plug & play) - takže přijedeš s autem k obchodu, odděláš starou baterku, vezmeš ji do krámu, tam jim řekneš že si ji jdeš vyměnit - a podle osobních sympatií ke značce a případně i k doporučením prodavače si vybereš a zaplatíš novou, ketrou přišroubuješ do auta a normálně odjíždíš. Já osobně doporučuju značku Banner nebo Varta, kapacita pro HTP motor stačí 44Ah - je ale lepší koupit 55Ah, pokud se vejde rozměrově do kastlíku - musí se porovnat na prodejně s tou starou. Někteří prodejci od ceny nové baterie odečítají malý obolus jako protihodnotu za starou baterii - poslední dobou vídávám nápisy "Výkup starých aku" s udáním ceny od 4 do 7 korun za kilo starého akumulátoru. Každopádně - i když nezaplatí, je každý prodejce nového akumulátoru ze zákona povinný od Tebe odebrat ten starý k recyklaci - BEZPLATNĚ. Ženě - nekutilce, která o baterce v autě ví hodně málo, doporučuju přibrat na takový nákup nějakého ochotného chlapa s techničtějším přístupem k věci - minimálně se mu jednak nebude eklovat pohrabat se vercajkem ve špíně motorového prostoru při demontáži a opětovné montáži baterky a druhak jej lze výhodně využít k transportu těžkého akumulátoru (10-12kilo!) z auta do prodejny a zpátky... Popřípadě mu svoje autí na takovou půl hodinky až hodinku trvající akci svěřit úplně...
Červenec 11, 201114 r doplním Karlovu informaci, aku Banner 55Ah vleze do kastlíku bez problému, od pátku jí tam mám
Červenec 12, 201114 r Autor Bezva, moc díky! Snad to bude jen tou baterkou... Fabka je kupovaná přímo z bazaru škodovky. Kdo ví, co tam s tím dělali za psí kusy
Červenec 12, 201114 r Pravděpodobně NEUDĚLALI NIC - a tím baterce pohnojili... Ale myslím, že i kdyby ji měli "napíchnutou" na udržovací dobíjení, vzhledem k jejímu stáří 6let by už "měla nárok na odchod". Což mi ale připomnělo, že mojí baterce už taky budou brzo 4 roky, ze kterých minimálně rok stála někde na odstavné ploše ŠkoFinu jako součást zabaveného nespláceného leasingu - a že bych ji tím pádem měl před letošní zimou (a prvním STK-čkem - obojí přijde na to šup) poněkud překontrolovat, aby mě taky nevyšplouchla... Moderní baterky mají vyšší životnost, které navíc pomáhá i skutečnost, že moderní motory mají rychloběžné startéry s reduktorem, takže při větším krouticím momentu než ty staré mají z baterky menší odběr = baterky se tím šetří, takže 6-7 let je poměrně běžně dosahovaná životnost na rozdíl od minulých let, kdy 37Ah akumulátor ve "stovce" nebo 44Ah ve "stodvacítce" byl po 4 letech používání zralý do sběru...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.