pajula Vloženo 11. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2011 Mám Fabii 1.2, včera se mi rozsvítila kontrolka EPC + akumulátoru, nebylo možné nastartovat (až po dojetí, kdy jsem chtěla zaparkovat do garáže). Až poté mi soused cosi udělal s baterkou (zřejmě odpojil a zapojil, říkal cosi o restartu). Co s tím, aby se to neopakovalo, čím to může být způsobeno? Fabka má 6 let, najeto 56000, rok stála v bazaru, já s ní teď jela asi počtvrté. Baterka je podle souseda zřejmě ještě origoš. Jsem naprostý začátečník, tak se prosím nezlobte, že se vyjadřuju jako lama Díky za každou radu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2011 no pokud je baterka origo, může být KO, mě minulý týden také odešla naprosto bez varování po 6 letech a 115 dnech . JInak bych pro jistotu nechal někým kdo má VAG načíst chyby, jestli se tam neděje i něco jiného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2011 Přikláním se k tezi "baterka kaput" - pokud autí stálo rok v bazaru, jsou možné 2 eventuality: 1) o baterku se celý rok nikdo nestaral, teprve když přišel zájemce s vážnými úmysly, baterku připojili na nabiják, aby auto vypadalo OK i po této stránce. Rok neudržovaná a nedobíjená baterka samozřejmě podlehla sulfataci a těch posledních pár startů ji definitivně odeslalo na cestu bez návratu. I kdyby s tím autem během roku jednou za měsíc někdo popojel z jednoho rohu dvora do druhého, na dobití baterky je to málo. 2) v bazaru původní baterku vyndali a uložili do skladu na konzervační dobíjení - jak se to správně má dělat. Jenže nikdo už nezaručí, že do auta při koupi dali právě tu původní, kterou z něj vyndali - takže baterka v autě z bazaru může někdy být podstatně starší než samotné auto (viděl jsem na vlastní oči!). V obou případech je jen jeden výsledek - koupě nového akumulátoru Tě nemine. Naštěstí pro řidičku - nekutilku se dnes už baterky prodávají ve stavu nalitá a nabitá (plug & play) - takže přijedeš s autem k obchodu, odděláš starou baterku, vezmeš ji do krámu, tam jim řekneš že si ji jdeš vyměnit - a podle osobních sympatií ke značce a případně i k doporučením prodavače si vybereš a zaplatíš novou, ketrou přišroubuješ do auta a normálně odjíždíš. Já osobně doporučuju značku Banner nebo Varta, kapacita pro HTP motor stačí 44Ah - je ale lepší koupit 55Ah, pokud se vejde rozměrově do kastlíku - musí se porovnat na prodejně s tou starou. Někteří prodejci od ceny nové baterie odečítají malý obolus jako protihodnotu za starou baterii - poslední dobou vídávám nápisy "Výkup starých aku" s udáním ceny od 4 do 7 korun za kilo starého akumulátoru. Každopádně - i když nezaplatí, je každý prodejce nového akumulátoru ze zákona povinný od Tebe odebrat ten starý k recyklaci - BEZPLATNĚ. Ženě - nekutilce, která o baterce v autě ví hodně málo, doporučuju přibrat na takový nákup nějakého ochotného chlapa s techničtějším přístupem k věci - minimálně se mu jednak nebude eklovat pohrabat se vercajkem ve špíně motorového prostoru při demontáži a opětovné montáži baterky a druhak jej lze výhodně využít k transportu těžkého akumulátoru (10-12kilo!) z auta do prodejny a zpátky... Popřípadě mu svoje autí na takovou půl hodinky až hodinku trvající akci svěřit úplně... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2011 doplním Karlovu informaci, aku Banner 55Ah vleze do kastlíku bez problému, od pátku jí tam mám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajula Vloženo 12. Červenec 2011 Autor Sdílet Vloženo 12. Červenec 2011 Bezva, moc díky! Snad to bude jen tou baterkou... Fabka je kupovaná přímo z bazaru škodovky. Kdo ví, co tam s tím dělali za psí kusy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2011 Pravděpodobně NEUDĚLALI NIC - a tím baterce pohnojili... Ale myslím, že i kdyby ji měli "napíchnutou" na udržovací dobíjení, vzhledem k jejímu stáří 6let by už "měla nárok na odchod". Což mi ale připomnělo, že mojí baterce už taky budou brzo 4 roky, ze kterých minimálně rok stála někde na odstavné ploše ŠkoFinu jako součást zabaveného nespláceného leasingu - a že bych ji tím pádem měl před letošní zimou (a prvním STK-čkem - obojí přijde na to šup) poněkud překontrolovat, aby mě taky nevyšplouchla... Moderní baterky mají vyšší životnost, které navíc pomáhá i skutečnost, že moderní motory mají rychloběžné startéry s reduktorem, takže při větším krouticím momentu než ty staré mají z baterky menší odběr = baterky se tím šetří, takže 6-7 let je poměrně běžně dosahovaná životnost na rozdíl od minulých let, kdy 37Ah akumulátor ve "stovce" nebo 44Ah ve "stodvacítce" byl po 4 letech používání zralý do sběru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.