JarynR Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Minulý týden jsem vyměnil vložku filtru KN za kompletní kit sání - velký kužel KN pro turbo a malý kužel KN pro kompresor. A je to super - lepší zvuk a celkově i chod motoru. Auto nešetřím - jezdim jako prase. Jen tak mimochodem mám 1,8 20V turbo RS - výkon někde okolo 200 kW. Auto přede jako kotě. A co spotřeba? Klesla? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 Už se to tu probíralo. Mám pocit, že co člověk to názor. Já jsem vyměnil cca před měsícem a naprostá spokojenost. Subjektivní pocit je, že auto jede "klidněji" a taky se mi o kousek vylepšila maximálka . :smich: :smich: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 :smich: :smich: Dobrý no,začněte pomalu šetřit na novou váhu vzduchu a tomu s 1,8T bych chtěl jen říct,že u přeplnovanýho motoru ti to nepřidá ani 0,5koně akorát vykurvíš váhu a časem i turbo. Aspoň máme ale práci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JarynR Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 :smich: :smich: Ano všechno se probíralo, ale nikdo o spotřebě nic nenapsal. Dobrý no,začněte pomalu šetřit na novou váhu vzduchu a tomu s 1,8T bych chtěl jen říct,že u přeplnovanýho motoru ti to nepřidá ani 0,5koně akorát vykurvíš váhu a časem i turbo. Aspoň máme ale práci A za druhé na to sem se neptal mám najeto 205000 km turbo i váha jsou již nejspíš vykurvený a vždy jsem používal vložku origo Škoda. A pravidelně měnil po 30000 km i když doporučují po 60000 km. Zajímá mě spotřeba a to z určitýho důvodu, ne koně, ne zvuk a ne názor někoho kdo s tím nemá zkušenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 4. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2010 (editace) Mě je jedno,na co jsi se ptal Podle toho co píšeš nemáš k autu absolutně žádnej vztah. Až za život opravíš tolik aut jako já a budeš pracovat několik let min ve 2 značkových servisech včetně Škoda servisu,tak se můžeme bavit o tom,kdo z nás dvou o autech nic neví. Už mi nepiš,nemá to smysl,navíc se prober,když na žádnej tvůj "smysluplnej " ůryvek jsem ani nereagoval Editováno: 4. Listopad 2010, autor: juke.box Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 21. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2013 Tak pro oživení tohoto již 3 roky mrtvého tématu. Chtěl bych slyšet názory majitelů TDIček, jestli pocítili nějaké zlepšení KN vložka VS papír vložka. Zajímá mě třeba jestli jde auto lépe za plynem, nebo jestli je nižší spotřeba, či jestli je tam opravdu nějaký nárust výkonu. Pokud by odpověděl někdo o svých zkušenostech co má taky trošku výkonově poladěného mazlika jen a jen dobře. Jen poprosím aby neodpovídali lidé co nikdy nezkusili bavlněnou vložku a svůj názor mají z druhé ruky nebo JPP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 Tak já budu ignorovat tu poslední větu a zkusím něco napsat Někde tady jsem četl, že u přeplňovaných motorů je to úplně jedno. Plnící tlak je řízen a turbo jako takové (kdyby nebylo řízené) je vždy schopno dodat větší než je požadovaný, takže vždy je rezerva i se stávajícím sáním. A taky si myslím, že kdyby to byl přínos, tak by to byl jeden z úkonů při chipu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 Já to bral selským rozumem a asi takto. Klidně mi někdo oponujte. Dle mého soudu je zvýšení výkonu nejvíce markantní právě na přeplňovaných motorech. Takže čistě teoreticky, když zvýším výkon, který se zvyšuje mnoha střípky, které se musí brilantně složit v jeden bezproblémový celek. Jedním z hlavních střípků je zvýšení plnícího tlaku turba. Takže tím pádem potřebuješ mít hodně chladného vzduchu pro plnění válců. Jak tam tedy dostaneš hodně vzduchu, když ti tam papírová vložka pustí jen určité množství? No v tom případě selským rozumem docílím závěru, že pokud tam dám vložku, která má cca o 40% větší propustnost vzduchu tím pádem bude plnění rychlejší ( nemluvím o tom, že pokud by bylo rychlejší mohlo by být i chladnější, ale možná o tom by se dalo i diskutovat ) tudíž by to mělo autu přidat na výkonu ( za předpokladu, že bude motor v dobré kondici ). Další jev který by mi z tohoto vyplynul by byla akcelerace. Pokud bude rychlý průchod vzduchu tak při akceleraci nebude mít turbo až takový odbor při podtlaku a mělo by se rychleji roztáčet, tudíž by mělo auto lépe jít do otáček. Spotřebu moc neřeším, protože občas lítám jako trotl. A podle tohoto mi právě vyplývá to, že na nachipovaném autě by to mělo být markantnější než na sériovce. Jinak koukal jsem, že většinu testů dělali na přeplňovaných benzínech a o těch je známo že turba točí podstatně méně otáček než diesel. Takže si myslím že by to na dieselu mělo vyniknout malinko více. Tím myslím maximální hodnotu vzrůstu výkonu udávanou výrobcem filtru né že to přidá 200HP. Jinak k té poslední větě , kterou jsi nechtěl zmiňovat, již se mi stalo častokrát, že mi na konkrétní dotazy odpovídali lidi, kteří neměli o dotyčné věci ani ánunk a dávaly zavádějící až nesmyslné odpovědi. Ale to zrovna tobě jako moderátorovi co to všechno vidí nemusím ani říkat. Viď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 Něco na tom "rychlejším nástupu" může být, ale protože je tam právě ta regulace tak "nějak víc vzduchu" tam těžko dostaneš. Jenže já si nemyslím, žeby ten papír oproti bavlně měl až takový odpor aby to nějak mělo brzdit turbo při jeho "roztáčení". To už si vem, že za turbem je intercooler, zde je možná větší potenciál ke zlepšení plnění. Jeho zvětšením jednak můžeš snížit odpor a druhák dosáhnout většího ochlazení plnícího vzduchu. Poslední větě rozumím až moc dobře, jenže dělám právě to co Ty si nepřeješ. Nemám s tím žádnou zkušenost, jen nahlas přemýšlím a dávám dohromady co jsem si kde přečetl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 (editace) Prostě selský rozum ( to je kompliment ). Toho si cením. V tvém případě mi to, ale pomáhá jít cestou o které jsem v tu chvíly nevěděl. S IC máš samozřejmě pravdu, o tom žádná, ale v tom případě proč každé závodní auto od Buginy na rally cross přes cesťáky až po DTM vozy mají právě bavlněné filtry? Navíc jsem si všiml, že každý co zvyšuje výkon dává otevřené sání pokračuje přes IC, turbo, vstřiky, výfukový systém atd... Takže tam ta návaznost asi musí být. Dejme tomu že každá součástka nepřidá tolik, ale v konečném součtu to dělá třeba podstatnou hodnotu zvýšení. Jestli mě tedy chápeš. Tudíž kdybych to měl vyjádřit očima tuningové firmy tak STAGE1 je bavlněná filtrační vložka K&N a STAGE2 je otevřené sání. Stejně jako na hrubým výkonu je STAGE1 chip a STAGE2 hybridní turbo,vstřiky, IC. No řeknu po víkendu, zítra mi má dorazit, tak to hned pojedu vyzkoušet. Editováno: 22. Srpen 2013, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 23. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2013 Jinak hodně je napsáno, že tyto bavlněné filtry pouštějí olej. Možná by si dotyční co toto říkají měli přečíst článek: " Společnost K&N provedla nezčetně testů svých produktů, stejně jako byly tyto produkty podrobeny zkoumání nezávislých laboratoří. I přesto si společnost K&N troufá používat slogan Nejlepší vzduchové filtry na světě. Testy nespočívaly pouze v hodnocení nárůstu výkonu, ale také ve vyvrácení celé řady mýtů. Prvním mýtem je možnost poškození váhy vzduchu prolínajícím olejem. Ten vznikl ze strany servisů a prodejců klasických filtrů vzduchu, kteří samozřejmě přichází o své zákazníky. Tři roky prověřovacích testů K&N ukázalo, že tento mýtus vůbec není možný. Bylo důkladně otestováno 107 různých typů snímačů a žádný nejevil sebemenší známky kontaminace olejem. Bylo dokonce provedeno zkoumání asi 100 kusů vadných MAF senzorů zaslaných zákazníky, ve snaze zjistit, zda některý z nich nebude vykazovat zbytky oleje. Nakonec se ukázalo, že 50% měřičů nebylo vůbec vadných a u ostatních nebyla přítomnost oleje prokázána. Za společnost PowerTEC - značkový chiptuning bychom však chtěli připomenout, že je zapotřebí dodržovat předepsané dávkování množství oleje K&N a filtr "nepředávkovat". Firma K&N však šla ještě dál. Bylo prováděno testování snímačů, které byly ponořeny do oleje nebo na ně byl olej rozprašován. V těchto případech došlo ke krátkodobé chybné interpretaci údajů, po chvíli však váha vzduchu fungovala opět tak, jako před aplikací oleje. To vše potvrdilo, že olej nepůsobí žádné potíže." Takže asi takto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 23. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2013 Mně se nelíbí, že společnost K&N dělá rozsáhlé testy filtrů K&N. Asi budou zcela nezávislé. Ty testy. Ale to jen spekuluji, nemám s tím žádnou zkušenost. Nicméně mám strach, že ani nic jiného napsat nemohli. Jen jsem chtěl napsat, že se na takové "testy" dívám dost z vrchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 23. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2013 (editace) Ironie je krásná. Pochopil jsem. Ale na druhou stranu, proč tedy někdo neudělal testy dokazující že bavlněné filtry pouštějí olej. Ona v dnešní business době, vypuštěná spekulace o produktu, který by mohl velice ohrozit zisky firem zabývající se výrobou papírových vložek je velmi přínosnou věcí ( navíc Češi jsou ke všemu skeptičtí a hned ledacos odsuzují, aniž by měli s jakoukoliv věcí svou vlastní zkušenost ). Další příklad by mohl být jaké alternativní pohony jsou zavřená v zásuvkách stolů šejků, jen proto aby mohli prodávat svou ropu. Je to možná něco k zapřemýšlení. Ale tím nechci tento produkt propagovat nebo něco takového. Nicméně dnes mi byla vložka doručena a již je nainstalovaná. Zítra to půjdu vyvenčit tak uvidím a přinesu subjektivní pocity. Tedy pokud bude o čem psát. Editováno: 23. Srpen 2013, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 24. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2013 Tak nevím jak ostatní, ale dnes jsem byl zkoušet novou vložku. A musím říct, že jsem k tomu byl celkem skeptický ( po přečtení několika příspěvků zde i jinde na fóru ) takže jsem od toho nic neočekával. S K&N vložkou jsem najel necelých 120km ( 68km dálnice a 49km okresky) a poznatky?? No dle mého dojmu se zostřila reakce plynu ( citlivější ), motor jde lépe do otáček a v táhlém kopci kde jezdím každý den auto ochotně zrychlovalo nikoliv jako předtím že stagnovalo či zlehka zrychlovalo. Spotřebu nevím, protože jsem to celkem dost honil. Takže můj verdikt : škoda že jsem do toho nešel dřív. Já jsem poznal přínos. Pokud se mě někdo bude ptát tak zatím vřele doporučím a to že jsem normálně k takovým to produktům velmi kritický. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hejdis Vloženo 9. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2014 Chtěl bych se zeptat Když dám KaN filtr jen vložku. Tak jestli se zvýší spotřeba, mám motor 1.8 20V T. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 30. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2014 Neměla by s zvýšit. Mimochodem našel jsem jeden test. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.