Přejít na obsah

Úbytek kroutícího momentu po 250000


Doporučené příspěvky

tak chod za niekym kto ti log spravi.

Tak už jsem konečně našel někoho s VAGem a udělal mi log skupin 3,10 a 11. Tak se k tomu někdo z povolaných zkuste vyjádřit.

Sunday,30,October,2011,10:24:32

038 906 019 AF ,,0000SG 1110,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011

,,otáčky,Vzduch/zdvih,Vzduch/zdvih,Poměr sepnutí,,Vzduch/zdvih,Absolut.tlak,Absolut.tlak,zátěž,,otáčky,Absolut.tlak,Absolut.tlak,Poměr sepnutí

,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,

MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP, /min, mbar, mbar, %

,0.01,966,395.0,396.9,38.6,0.41,426.3,979,1010,29.0,0.83,903,1510,1020,29.9

,1.23,945,850.0,436.1,4.8,1.63,441.0,979,1081,100.0,2.03,1008,1520,1112,26.7

,2.43,1029,850.0,470.4,4.8,2.83,480.2,979,1173,100.0,3.23,1113,1550,1204,25.1

,3.66,1155,850.0,494.9,4.8,4.05,514.5,979,1265,100.0,4.46,1239,1591,1316,20.3

,4.89,1302,850.0,563.5,4.8,5.31,588.0,979,1459,100.0,5.71,1428,1703,1550,35.1

,6.11,1512,850.0,676.2,4.8,6.51,715.4,979,1816,100.0,6.94,1680,1816,1938,58.2

,7.36,1785,850.0,788.9,4.8,7.77,774.2,979,2040,100.0,8.19,1974,1948,2020,64.9

,8.59,2079,850.0,813.4,4.8,9.02,803.6,979,2060,100.0,9.42,2268,1948,1989,69.7

,9.84,2352,845.0,749.7,4.8,10.25,730.1,979,1887,100.0,10.67,2520,1979,1867,64.5

,11.07,2604,845.0,700.7,4.8,11.47,705.6,979,1867,100.0,11.87,2730,2009,1907,64.1

,12.27,2793,845.0,730.1,4.8,12.67,739.9,979,1999,100.0,13.07,2940,2050,2040,68.1

,13.47,3003,845.0,754.6,4.8,13.87,744.8,979,2081,100.0,14.27,3129,2071,2060,69.3

,14.67,3171,845.0,705.6,4.8,15.07,705.6,979,1999,100.0,15.45,3276,2081,1999,66.9

,15.87,3339,850.0,695.8,4.8,16.27,695.8,979,2020,94.9,16.67,3423,2091,2020,66.1

,17.07,3423,850.0,695.8,4.8,17.47,690.9,979,2040,100.0,17.87,3486,2091,2040,64.9

,18.27,3528,850.0,690.9,4.8,18.67,686.0,979,2060,100.0,19.08,3570,2091,2081,66.1

,19.47,3570,850.0,690.9,4.8,19.87,690.9,969,2071,100.0,20.27,3633,2091,2071,65.3

,20.68,3654,850.0,690.9,4.8,21.10,686.0,969,2091,100.0,21.52,3738,2091,2091,66.1

,21.93,3759,850.0,681.1,4.8,22.33,676.2,969,2091,100.0,22.75,3822,2091,2091,66.1

,23.15,3843,850.0,676.2,4.8,23.55,676.2,969,2101,100.0,23.96,3885,2091,2101,67.3

,24.38,3906,850.0,676.2,4.8,24.79,676.2,969,2111,100.0,25.21,3948,2091,2101,68.1

,25.61,3969,850.0,671.3,4.8,26.01,671.3,969,2111,100.0,26.44,4011,2091,2111,68.9

,26.86,4011,850.0,666.4,4.8,27.27,666.4,969,2122,100.0,27.69,4053,2091,2122,70.5

,28.09,4074,850.0,666.4,4.8,28.51,661.5,969,2122,100.0,28.89,4095,2071,2122,72.1

,29.29,4116,850.0,651.7,4.8,29.69,651.7,969,2091,100.0,30.09,4137,2040,2081,73.3

,30.51,4158,850.0,641.9,4.8,30.89,641.9,969,2060,100.0,31.29,4179,2030,2050,73.7

,31.69,4200,850.0,632.1,4.8,32.09,632.1,969,2050,100.0,32.49,4200,2020,2040,74.5

,32.89,4221,850.0,622.3,4.8,33.29,617.4,969,2020,100.0,33.69,4221,2009,2009,74.1

,34.09,4242,850.0,617.4,4.8,34.52,617.4,969,2009,100.0,34.94,4263,1999,2009,74.5

,48.74,1974,475.0,480.2,49.8,49.14,465.5,969,1306,42.4,48.35,1995,1244,1306,57.0

,49.94,1953,515.0,470.4,44.6,50.34,519.4,969,1306,53.3,49.54,1974,1244,1295,57.4

,51.14,1953,620.0,573.3,19.9,51.54,583.1,969,1499,53.7,50.74,1953,1520,1397,45.0

,52.34,1953,720.0,588.0,19.9,52.77,632.1,969,1571,65.9,51.94,1953,1520,1520,49.4

,53.59,1995,800.0,705.6,4.8,54.01,735.0,969,1897,73.3,53.17,1974,1836,1714,45.8

,54.82,2016,685.0,690.9,20.3,55.21,671.3,969,1785,58.4,54.42,2016,1703,1979,62.6

,56.02,2037,690.0,661.5,19.9,56.42,661.5,969,1734,62.7,55.62,2016,1683,1744,52.6

,57.22,2037,725.0,700.7,19.9,57.62,705.6,969,1836,62.7,56.82,2037,1775,1775,49.8

,58.42,2058,725.0,705.6,19.9,58.82,710.5,969,1856,62.4,58.02,2058,1775,1846,53.8

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle toho, co jsi sem dal dává váha málo. takže buď jinou nebo diodu (po zaslepení egr). až budeš mít váhu pořešenou, udělej znovu log a koukneme se. rozdíl ale určitě poznáš sám.

jinak při 3330ot. jsi trochu povolil plyn?

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych se zeptat, jak se pozná, že "dává váha málo"? Je možné váhu nějak zkontrolovat na nominální statické hodnoty - například měřením odporu nebo tak nějak na koleně? Nemůže to být způsobeno nějakým jiným čidlem (váhy už jsem teď v poslední době zkoušel dvě - obě nově vybalené v servisu z krabice). Jednou už jsem měl problémy s měřením teploty vstupního vzduchu, ale to bylo čidlo sporadicky přerušené a elektronika na to přišla a zaprotokolovala to. Teď je paměť závad čistá jak slovo boží.

V jeden okamžik jsem musel trochu povolit, neudržel bych to v zatáčce na silnici (ale nebylo to moc, jen jsem o 5% odlehčil nohu, kdyby se to utrhlo ASR by zkorigovalo výkon a měření by bylo v háji), tak dlouhý rovný úsek tady do kopce poblíž není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řeší se to na dvou liniích tak je možný mrknout i sem:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=86914&start=60

kybos: že dává váha málo se pozná dle hodnot požadovaného průtoku vs reálného průtoku, kdy u tebe je reál vždy pod požadavek....jinak zrovna tento údaj se bere pouze z váhy vzduchu = nebylo by od věci zkusit diodu jak napsal boobika

post-25532-0-35957800-1319992839_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemyslím si, že je podstatné měřit váhu v klidu multimetrem nebo něčím jiným. podstatné je to, že váha posílá řj nižší hodnotu, než je požadavek řj. kdyby byla váha nebo dráty k ní přerušeny, byla by dosazena náhradní hodnota.

teplota nebude zas až tak moc důležitá.

pokud ti 2 váhy nefungovaly ( i když v servisu jsem vybaloval z krabice zajímavější věci než jetou/nefunkční váhu lol ), najdi si dieselpower návod na náhradu váhy diodou. min. na zkoušku tě to moc stát nebude. k tomu je ale zapotřebí zaslepit egr, protože nebude omezena kouřivost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kybos: že dává váha málo se pozná dle hodnot požadovaného průtoku vs reálného průtoku, kdy u tebe je reál vždy pod požadavek....jinak zrovna tento údaj se bere pouze z váhy vzduchu = nebylo by od věci zkusit diodu jak napsal boobika

Vzhledem k tomu, že jsem zkoušel už dvě nové váhy- nebylo by možné, že váha funguje přesně a vzduchu je tam doopravdy málo? Napadá mne, že by mohl být zanesený mezichladič vzduchu.

P.S. O jakou diodu se jedná a kam má být připojena? To mi není jasné: když nahradím váhu diodou, tak to přece nebude měřit množství vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

netesnost asi len vizualne. samozrejme, ze ked tu diodu tam da auto pojde dobre, ale to nie je riesenie problemu. trebalo by nalogovat s druhou urcite dobrou vahou. pokial aj tak bude davat zle hodnoty. problem bude v netesnosti sania alebo prepustania egr ventilu. iny problem ma nenapada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jen nechápu proč se auto nestrčí k šikovnýmu mechošovi....nevěřím tomu, že by za jedno dopoledne nebylo po problému :)

MAf off pomocí diody je zde:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016&highlight=dioda

jinak zanesený mezichladič vzduchu nemá s váhou nic společnýho, protože možnost netěsnosti je na jiné "větvy" - vedení mezi airboxem a přívodu vzduchu k turbíně....osobně bych to skontroloval tak, že bych právě tuhle větev odpojil (odpojit dvě hadicové spony, dva šrouby a oddych sání) a větev opticky skontroloval, hlavně plastovou harmoniku a plastovou trubku k turbu, zda není někde prasklá, nebo opálená...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

netěsnost se dá lehko zjistit za běhu pomocí spreje na čištění brzd, ale musí se to dělat velmi opatrně :palec2:

pokud by druhá váha byla ok a i tak to zlobilo, je možné, že to bude něco většího - omletá vačka apod.

nahrazení váhy diodou není řešením zobrazování nízké hodnoty vzduchu, ale je to řešením problému, kdy motor nejede jak má.

navíc zaslepením egr získaš o fous rychlejší náběh turba. mám to tak u passata 2.5 a není s tím problém. snad jen někdy trocha čmoudu z nízkých otáček pod plným plynem. ale zase jezdí za 7,5 při 190k.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mne napadla jedna věc. Vzhledem k tomu, že jsem v oblasti turbomotorů naprostý laik a neviděl jsem jiný než ten svůj, nedokážu posoudit, zda tvar sacího potrubí je takový, jako má v originále být. Při podrobné (laické) prohlídce jsem sice nenašel díru, ale mám dojem, že sací potrubí je zdeformované a nejsem schopen posoudit, zda to tak bylo záměrně od výroby, nebo zda je to vada, která způsobuje snížený průřez potrubí a tím i nedostatek vzduchu (to by vysvětlovalo, že výměna váhy neměla vliv). V okolí měděné trubky a vlnovce se mi jeví sací potrubí jako propadlé dovnitř působením tepla od vlnovce a podtlaku. V místě deformace je průřez potrubí odhadem asi poloviční oproti kruhovému tvaru v jiných místech. To by mohlo odpovídat stavu, který byl naměřen. S rostoucími otáčkami se vliv zmenšeného průřezu více projevuje a skutečné množství vzduchu na zdvih klesá. Potřeboval bych, aby se na to někdo podíval a řekl, zda je to tak v pořádku. Nevím, zda je to z fotografie ve stísněném prostoru dostatečně patrné, ale v zakroužkované oblasti je část sacího potrubí propadlá dovnitř sací trubky.

post-68616-0-83665700-1320052405_thumb.j

post-68616-0-81830100-1320052413_thumb.j

post-68616-0-76563900-1320053534_thumb.j

Editováno: , autor: kybos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nezbývá mi než abych poděkoval zdejším znalcům za dobré rady. Tentokrát jsem nepůjčoval váhu v servisu ale koupil jsem originální váhu Bosh 0 281 002 757, která podle dokumentace nahrazuje váhu s původním číslem 0 280217121 z výroby. Čísla vah, které jsem před tím použil jako náhradní pro otestování jsem nekontroloval, spoléhal jsem na znalosti techniků autorizovaného servisu a ono se ukázalo, že ty jejich náhradní díly nebyly až tak docela kompatibilní. S novou váhou Bosh 0 281 002 757 chodí motor jako hodinky, skoro bych řekl že lépe jak nový. Nešikovné je, že se uživatel vozu nemůže spolehnout na autorizovaný servis a pokud něco doopravdy nefunguje, musí si problematiku nastudovat a stát se opravářem samoukem. Aktuální log:

Thursday,03,November,2011,17:52:07

038 906 019 AF ,,0000SG 1110,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011

,,otáčky,Vzduch/zdvih,Vzduch/zdvih,Poměr sepnutí,,Vzduch/zdvih,Absolut.tlak,Absolut.tlak,zátěž,,otáčky,Absolut.tlak,Absolut.tlak,Poměr sepnutí

,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,

MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP, /min, mbar, mbar, %

,0.35,945,850.0,509.6,4.8,0.76,539.0,959,1040,100.0,0.01,924,1030,989,44.6

,1.59,1050,850.0,602.7,4.8,2.01,617.4,959,1214,100.0,1.16,1008,1520,1091,24.7

,2.83,1239,850.0,725.2,4.8,3.23,769.3,959,1459,100.0,2.43,1176,1571,1275,24.7

,4.03,1470,850.0,921.2,4.8,4.43,955.5,959,1846,100.0,3.63,1386,1673,1581,38.3

,5.24,1764,850.0,1024.1,4.8,5.64,1063.3,959,1989,100.0,4.83,1680,1805,1969,61.8

,6.46,2037,850.0,1117.2,4.8,6.89,1136.8,959,2040,100.0,6.04,1953,1948,1989,63.8

,7.70,2331,845.0,1097.6,4.8,8.10,1082.9,959,1958,100.0,7.31,2226,1948,1999,69.7

,8.90,2583,845.0,1107.4,4.8,9.30,1082.9,959,2020,100.0,8.50,2499,1969,1979,69.7

,10.12,2856,845.0,1087.8,4.8,10.52,1087.8,959,2040,100.0,9.72,2751,2020,2009,71.7

,11.35,3108,845.0,1073.1,4.8,11.77,1073.1,959,2060,100.0,10.95,3003,2060,2050,73.7

,12.63,3339,850.0,1043.7,4.8,13.05,1024.1,959,2040,100.0,12.22,3255,2081,2060,76.5

,13.86,3549,850.0,1004.5,4.8,14.26,994.7,959,2030,100.0,13.46,3486,2091,2030,76.5

,15.06,3717,850.0,999.6,4.8,15.48,994.7,959,2030,100.0,14.66,3654,2091,2030,75.3

,16.33,3885,850.0,989.8,4.8,16.73,975.1,959,2030,100.0,15.90,3822,2091,2030,73.7

,17.54,4032,850.0,960.4,4.8,17.94,965.3,949,2050,100.0,17.14,3990,2091,2040,72.1

,18.74,4158,850.0,965.3,4.8,19.14,955.5,949,2071,100.0,18.34,4116,2050,2060,72.5

,19.94,4263,850.0,955.5,4.8,20.34,935.9,949,2060,100.0,19.54,4221,2009,2071,75.3

,21.14,4368,850.0,906.5,4.8,21.54,896.7,949,1999,100.0,20.74,4326,1948,2050,78.9

,22.34,4452,850.0,867.3,4.8,22.74,847.7,949,1928,100.0,21.94,4410,1877,1979,81.3

,23.54,4515,850.0,818.3,4.8,23.94,690.9,949,1826,0.0,23.14,4494,1826,1907,83.7

,24.76,2919,355.0,578.2,4.8,25.16,578.2,949,1255,0.0,24.34,3633,1071,1489,55.4

Naměřené výkonové charakteristiky před výměnou a po výměně váhy

post-68616-0-97540800-1320490987_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...