Říjen 30, 201113 r Autor tak chod za niekym kto ti log spravi. Tak už jsem konečně našel někoho s VAGem a udělal mi log skupin 3,10 a 11. Tak se k tomu někdo z povolaných zkuste vyjádřit. Sunday,30,October,2011,10:24:32 038 906 019 AF ,,0000SG 1110, ,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011 ,,otáčky,Vzduch/zdvih,Vzduch/zdvih,Poměr sepnutí,,Vzduch/zdvih,Absolut.tlak,Absolut.tlak,zátěž,,otáčky,Absolut.tlak,Absolut.tlak,Poměr sepnutí ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP, /min, mbar, mbar, % ,0.01,966,395.0,396.9,38.6,0.41,426.3,979,1010,29.0,0.83,903,1510,1020,29.9 ,1.23,945,850.0,436.1,4.8,1.63,441.0,979,1081,100.0,2.03,1008,1520,1112,26.7 ,2.43,1029,850.0,470.4,4.8,2.83,480.2,979,1173,100.0,3.23,1113,1550,1204,25.1 ,3.66,1155,850.0,494.9,4.8,4.05,514.5,979,1265,100.0,4.46,1239,1591,1316,20.3 ,4.89,1302,850.0,563.5,4.8,5.31,588.0,979,1459,100.0,5.71,1428,1703,1550,35.1 ,6.11,1512,850.0,676.2,4.8,6.51,715.4,979,1816,100.0,6.94,1680,1816,1938,58.2 ,7.36,1785,850.0,788.9,4.8,7.77,774.2,979,2040,100.0,8.19,1974,1948,2020,64.9 ,8.59,2079,850.0,813.4,4.8,9.02,803.6,979,2060,100.0,9.42,2268,1948,1989,69.7 ,9.84,2352,845.0,749.7,4.8,10.25,730.1,979,1887,100.0,10.67,2520,1979,1867,64.5 ,11.07,2604,845.0,700.7,4.8,11.47,705.6,979,1867,100.0,11.87,2730,2009,1907,64.1 ,12.27,2793,845.0,730.1,4.8,12.67,739.9,979,1999,100.0,13.07,2940,2050,2040,68.1 ,13.47,3003,845.0,754.6,4.8,13.87,744.8,979,2081,100.0,14.27,3129,2071,2060,69.3 ,14.67,3171,845.0,705.6,4.8,15.07,705.6,979,1999,100.0,15.45,3276,2081,1999,66.9 ,15.87,3339,850.0,695.8,4.8,16.27,695.8,979,2020,94.9,16.67,3423,2091,2020,66.1 ,17.07,3423,850.0,695.8,4.8,17.47,690.9,979,2040,100.0,17.87,3486,2091,2040,64.9 ,18.27,3528,850.0,690.9,4.8,18.67,686.0,979,2060,100.0,19.08,3570,2091,2081,66.1 ,19.47,3570,850.0,690.9,4.8,19.87,690.9,969,2071,100.0,20.27,3633,2091,2071,65.3 ,20.68,3654,850.0,690.9,4.8,21.10,686.0,969,2091,100.0,21.52,3738,2091,2091,66.1 ,21.93,3759,850.0,681.1,4.8,22.33,676.2,969,2091,100.0,22.75,3822,2091,2091,66.1 ,23.15,3843,850.0,676.2,4.8,23.55,676.2,969,2101,100.0,23.96,3885,2091,2101,67.3 ,24.38,3906,850.0,676.2,4.8,24.79,676.2,969,2111,100.0,25.21,3948,2091,2101,68.1 ,25.61,3969,850.0,671.3,4.8,26.01,671.3,969,2111,100.0,26.44,4011,2091,2111,68.9 ,26.86,4011,850.0,666.4,4.8,27.27,666.4,969,2122,100.0,27.69,4053,2091,2122,70.5 ,28.09,4074,850.0,666.4,4.8,28.51,661.5,969,2122,100.0,28.89,4095,2071,2122,72.1 ,29.29,4116,850.0,651.7,4.8,29.69,651.7,969,2091,100.0,30.09,4137,2040,2081,73.3 ,30.51,4158,850.0,641.9,4.8,30.89,641.9,969,2060,100.0,31.29,4179,2030,2050,73.7 ,31.69,4200,850.0,632.1,4.8,32.09,632.1,969,2050,100.0,32.49,4200,2020,2040,74.5 ,32.89,4221,850.0,622.3,4.8,33.29,617.4,969,2020,100.0,33.69,4221,2009,2009,74.1 ,34.09,4242,850.0,617.4,4.8,34.52,617.4,969,2009,100.0,34.94,4263,1999,2009,74.5 ,48.74,1974,475.0,480.2,49.8,49.14,465.5,969,1306,42.4,48.35,1995,1244,1306,57.0 ,49.94,1953,515.0,470.4,44.6,50.34,519.4,969,1306,53.3,49.54,1974,1244,1295,57.4 ,51.14,1953,620.0,573.3,19.9,51.54,583.1,969,1499,53.7,50.74,1953,1520,1397,45.0 ,52.34,1953,720.0,588.0,19.9,52.77,632.1,969,1571,65.9,51.94,1953,1520,1520,49.4 ,53.59,1995,800.0,705.6,4.8,54.01,735.0,969,1897,73.3,53.17,1974,1836,1714,45.8 ,54.82,2016,685.0,690.9,20.3,55.21,671.3,969,1785,58.4,54.42,2016,1703,1979,62.6 ,56.02,2037,690.0,661.5,19.9,56.42,661.5,969,1734,62.7,55.62,2016,1683,1744,52.6 ,57.22,2037,725.0,700.7,19.9,57.62,705.6,969,1836,62.7,56.82,2037,1775,1775,49.8 ,58.42,2058,725.0,705.6,19.9,58.82,710.5,969,1856,62.4,58.02,2058,1775,1846,53.8
Říjen 30, 201113 r este keby si mal kanal 1 a 8 bolo by to super.. ale vidim to 99percent na zlu vahu vzduchu,alebo egr mas zaseknute a ostava otvorene. Upraveno Říjen 30, 201113 r od hanf
Říjen 30, 201113 r podle toho, co jsi sem dal dává váha málo. takže buď jinou nebo diodu (po zaslepení egr). až budeš mít váhu pořešenou, udělej znovu log a koukneme se. rozdíl ale určitě poznáš sám. jinak při 3330ot. jsi trochu povolil plyn? Upraveno Říjen 30, 201113 r od boobika
Říjen 30, 201113 r Autor Chtěl bych se zeptat, jak se pozná, že "dává váha málo"? Je možné váhu nějak zkontrolovat na nominální statické hodnoty - například měřením odporu nebo tak nějak na koleně? Nemůže to být způsobeno nějakým jiným čidlem (váhy už jsem teď v poslední době zkoušel dvě - obě nově vybalené v servisu z krabice). Jednou už jsem měl problémy s měřením teploty vstupního vzduchu, ale to bylo čidlo sporadicky přerušené a elektronika na to přišla a zaprotokolovala to. Teď je paměť závad čistá jak slovo boží. V jeden okamžik jsem musel trochu povolit, neudržel bych to v zatáčce na silnici (ale nebylo to moc, jen jsem o 5% odlehčil nohu, kdyby se to utrhlo ASR by zkorigovalo výkon a měření by bylo v háji), tak dlouhý rovný úsek tady do kopce poblíž není.
Říjen 30, 201113 r skus spravit aj log kanalu 1 a 8. vaha sa da odmerat aj cez multimeter, ale neviem ake hodnoty tam maju byt. pozri dielensku prirucku.
Říjen 30, 201113 r řeší se to na dvou liniích tak je možný mrknout i sem: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=86914&start=60 kybos: že dává váha málo se pozná dle hodnot požadovaného průtoku vs reálného průtoku, kdy u tebe je reál vždy pod požadavek....jinak zrovna tento údaj se bere pouze z váhy vzduchu = nebylo by od věci zkusit diodu jak napsal boobika
Říjen 30, 201113 r nemyslím si, že je podstatné měřit váhu v klidu multimetrem nebo něčím jiným. podstatné je to, že váha posílá řj nižší hodnotu, než je požadavek řj. kdyby byla váha nebo dráty k ní přerušeny, byla by dosazena náhradní hodnota. teplota nebude zas až tak moc důležitá. pokud ti 2 váhy nefungovaly ( i když v servisu jsem vybaloval z krabice zajímavější věci než jetou/nefunkční váhu ), najdi si dieselpower návod na náhradu váhy diodou. min. na zkoušku tě to moc stát nebude. k tomu je ale zapotřebí zaslepit egr, protože nebude omezena kouřivost.
Říjen 30, 201113 r Autor kybos: že dává váha málo se pozná dle hodnot požadovaného průtoku vs reálného průtoku, kdy u tebe je reál vždy pod požadavek....jinak zrovna tento údaj se bere pouze z váhy vzduchu = nebylo by od věci zkusit diodu jak napsal boobika Vzhledem k tomu, že jsem zkoušel už dvě nové váhy- nebylo by možné, že váha funguje přesně a vzduchu je tam doopravdy málo? Napadá mne, že by mohl být zanesený mezichladič vzduchu. P.S. O jakou diodu se jedná a kam má být připojena? To mi není jasné: když nahradím váhu diodou, tak to přece nebude měřit množství vzduchu.
Říjen 30, 201113 r ked si skusal dve vahy tak je mozne ze v nej problem nebude. skotroluj si egr ci nezostava otvoreny pripadne mozes mat netesnost v sani.
Říjen 30, 201113 r Autor EGR viset nezůstává, netěsnosti sání jsem nekontroloval. Je na to nějaká metodika? Na první laický pohled tam žádná zjevná díra není vidět.
Říjen 30, 201113 r netesnost asi len vizualne. samozrejme, ze ked tu diodu tam da auto pojde dobre, ale to nie je riesenie problemu. trebalo by nalogovat s druhou urcite dobrou vahou. pokial aj tak bude davat zle hodnoty. problem bude v netesnosti sania alebo prepustania egr ventilu. iny problem ma nenapada.
Říjen 30, 201113 r na tvojom mieste spravim log s druhou vahou a uvidime. pokial to nebude ok zaslepil by som egr, zas log a uvidime. alebo zaslep tu hadicku co ide do egr a sprav log. to mas najjednoduchsie. Upraveno Říjen 30, 201113 r od hanf
Říjen 30, 201113 r já jen nechápu proč se auto nestrčí k šikovnýmu mechošovi....nevěřím tomu, že by za jedno dopoledne nebylo po problému MAf off pomocí diody je zde: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016&highlight=dioda jinak zanesený mezichladič vzduchu nemá s váhou nic společnýho, protože možnost netěsnosti je na jiné "větvy" - vedení mezi airboxem a přívodu vzduchu k turbíně....osobně bych to skontroloval tak, že bych právě tuhle větev odpojil (odpojit dvě hadicové spony, dva šrouby a oddych sání) a větev opticky skontroloval, hlavně plastovou harmoniku a plastovou trubku k turbu, zda není někde prasklá, nebo opálená...
Říjen 30, 201113 r netěsnost se dá lehko zjistit za běhu pomocí spreje na čištění brzd, ale musí se to dělat velmi opatrně pokud by druhá váha byla ok a i tak to zlobilo, je možné, že to bude něco většího - omletá vačka apod. nahrazení váhy diodou není řešením zobrazování nízké hodnoty vzduchu, ale je to řešením problému, kdy motor nejede jak má. navíc zaslepením egr získaš o fous rychlejší náběh turba. mám to tak u passata 2.5 a není s tím problém. snad jen někdy trocha čmoudu z nízkých otáček pod plným plynem. ale zase jezdí za 7,5 při 190k. Upraveno Říjen 30, 201113 r od boobika
Říjen 30, 201113 r Autor Je tu někde ke shlédnutí log z 3. kanálu u správně fungujícího motoru ATD? Nebo alespoň graf závislosti skutečného a žádaného množství vzduchu na otáčkách, abych si udělal představu, jak to má vlastně vypadat.
Říjen 31, 201113 r zde moje: http://leteckaposta.cz/388161537 pouze kolem 2,5t otáček padne tlak o desetinku, ale to už bude únavou regulace a turba. má to už něco najeto nicméně váha funguje ok.
Říjen 31, 201113 r Autor Ještě mne napadla jedna věc. Vzhledem k tomu, že jsem v oblasti turbomotorů naprostý laik a neviděl jsem jiný než ten svůj, nedokážu posoudit, zda tvar sacího potrubí je takový, jako má v originále být. Při podrobné (laické) prohlídce jsem sice nenašel díru, ale mám dojem, že sací potrubí je zdeformované a nejsem schopen posoudit, zda to tak bylo záměrně od výroby, nebo zda je to vada, která způsobuje snížený průřez potrubí a tím i nedostatek vzduchu (to by vysvětlovalo, že výměna váhy neměla vliv). V okolí měděné trubky a vlnovce se mi jeví sací potrubí jako propadlé dovnitř působením tepla od vlnovce a podtlaku. V místě deformace je průřez potrubí odhadem asi poloviční oproti kruhovému tvaru v jiných místech. To by mohlo odpovídat stavu, který byl naměřen. S rostoucími otáčkami se vliv zmenšeného průřezu více projevuje a skutečné množství vzduchu na zdvih klesá. Potřeboval bych, aby se na to někdo podíval a řekl, zda je to tak v pořádku. Nevím, zda je to z fotografie ve stísněném prostoru dostatečně patrné, ale v zakroužkované oblasti je část sacího potrubí propadlá dovnitř sací trubky. Upraveno Říjen 31, 201113 r od kybos
Listopad 5, 201113 r Autor Tak nezbývá mi než abych poděkoval zdejším znalcům za dobré rady. Tentokrát jsem nepůjčoval váhu v servisu ale koupil jsem originální váhu Bosh 0 281 002 757, která podle dokumentace nahrazuje váhu s původním číslem 0 280217121 z výroby. Čísla vah, které jsem před tím použil jako náhradní pro otestování jsem nekontroloval, spoléhal jsem na znalosti techniků autorizovaného servisu a ono se ukázalo, že ty jejich náhradní díly nebyly až tak docela kompatibilní. S novou váhou Bosh 0 281 002 757 chodí motor jako hodinky, skoro bych řekl že lépe jak nový. Nešikovné je, že se uživatel vozu nemůže spolehnout na autorizovaný servis a pokud něco doopravdy nefunguje, musí si problematiku nastudovat a stát se opravářem samoukem. Aktuální log: Thursday,03,November,2011,17:52:07 038 906 019 AF ,,0000SG 1110, ,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011 ,,otáčky,Vzduch/zdvih,Vzduch/zdvih,Poměr sepnutí,,Vzduch/zdvih,Absolut.tlak,Absolut.tlak,zátěž,,otáčky,Absolut.tlak,Absolut.tlak,Poměr sepnutí ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP, /min, mbar, mbar, % ,0.35,945,850.0,509.6,4.8,0.76,539.0,959,1040,100.0,0.01,924,1030,989,44.6 ,1.59,1050,850.0,602.7,4.8,2.01,617.4,959,1214,100.0,1.16,1008,1520,1091,24.7 ,2.83,1239,850.0,725.2,4.8,3.23,769.3,959,1459,100.0,2.43,1176,1571,1275,24.7 ,4.03,1470,850.0,921.2,4.8,4.43,955.5,959,1846,100.0,3.63,1386,1673,1581,38.3 ,5.24,1764,850.0,1024.1,4.8,5.64,1063.3,959,1989,100.0,4.83,1680,1805,1969,61.8 ,6.46,2037,850.0,1117.2,4.8,6.89,1136.8,959,2040,100.0,6.04,1953,1948,1989,63.8 ,7.70,2331,845.0,1097.6,4.8,8.10,1082.9,959,1958,100.0,7.31,2226,1948,1999,69.7 ,8.90,2583,845.0,1107.4,4.8,9.30,1082.9,959,2020,100.0,8.50,2499,1969,1979,69.7 ,10.12,2856,845.0,1087.8,4.8,10.52,1087.8,959,2040,100.0,9.72,2751,2020,2009,71.7 ,11.35,3108,845.0,1073.1,4.8,11.77,1073.1,959,2060,100.0,10.95,3003,2060,2050,73.7 ,12.63,3339,850.0,1043.7,4.8,13.05,1024.1,959,2040,100.0,12.22,3255,2081,2060,76.5 ,13.86,3549,850.0,1004.5,4.8,14.26,994.7,959,2030,100.0,13.46,3486,2091,2030,76.5 ,15.06,3717,850.0,999.6,4.8,15.48,994.7,959,2030,100.0,14.66,3654,2091,2030,75.3 ,16.33,3885,850.0,989.8,4.8,16.73,975.1,959,2030,100.0,15.90,3822,2091,2030,73.7 ,17.54,4032,850.0,960.4,4.8,17.94,965.3,949,2050,100.0,17.14,3990,2091,2040,72.1 ,18.74,4158,850.0,965.3,4.8,19.14,955.5,949,2071,100.0,18.34,4116,2050,2060,72.5 ,19.94,4263,850.0,955.5,4.8,20.34,935.9,949,2060,100.0,19.54,4221,2009,2071,75.3 ,21.14,4368,850.0,906.5,4.8,21.54,896.7,949,1999,100.0,20.74,4326,1948,2050,78.9 ,22.34,4452,850.0,867.3,4.8,22.74,847.7,949,1928,100.0,21.94,4410,1877,1979,81.3 ,23.54,4515,850.0,818.3,4.8,23.94,690.9,949,1826,0.0,23.14,4494,1826,1907,83.7 ,24.76,2919,355.0,578.2,4.8,25.16,578.2,949,1255,0.0,24.34,3633,1071,1489,55.4 Naměřené výkonové charakteristiky před výměnou a po výměně váhy
Listopad 6, 201113 r jj, teď už to chodí pěkně. jinak jsi pěkný ďábel dát plnej pod kvaltem z volnoběhu
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.