Pavel85 Vloženo 4. Září 2011 Sdílet Vloženo 4. Září 2011 Ahoj všem.Mám problém se škubáním při sešlápnutí,nebo puštění plynu.Když jedu,sundám nohu z plynu tak se tak vteřinku nic nedějě a pak to škubne,jakoby byla někde mechanická vůlea chvíli trvalo,než se vymezí a pak motor najednou zabere a proto škubne.To samé se děje pokud znova přidám plyn.Zase vteřinku nic a pak škubnutí.Ďělá to,i když třeba jedu po rovince a jen lechtám plyn,tak podle toho jak je motor v záběru to poškubává.Třeba příjde mírný kopeček,motor přestane táhnout,ale jakmile se zase dostane do záběru,takto škubne.Neměli jste někdo takový problém?Známý mě podobný problém,sice na oplu kadet,ale říkal,že byly vymačkané pružiny ve spojce.Spojka mi zabírá OK.Nebo že by silemblok motoru nebo převodovky?Nebo vzpěra?Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 5. Září 2011 Sdílet Vloženo 5. Září 2011 (editace) jak píšeš, viděl bych to na silentbloky nebo reakční vzpěru. Zařaď si rychlost (motor vypnutý), otevři hauptnu a zkus hýbat autem sem tam a dívej se přitom na motor co dělá, pokud se bude moc hýbat nebo se křížit apod. bude to tím. Editováno: 5. Září 2011, autor: Malta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Září 2011 Sdílet Vloženo 5. Září 2011 Spíš bych to viděl na problém s klapkou nebo s palivem - kdyby to byla reakční vzpěra, bude to bouchat při rozjezdu libovolným směrem, při zrychlování nebo při zpomalování už ne. Kolega má 1,4MPI v sedanu a taky si na to stěžuje. Přední nápravu přitom kompletně zgenerálkoval (je vyučený automechanik). Doporučuju vyčistit nádrž, vyměnit filtr paliva, vyčistit vstřikovače a vyčistit škrticí klapku plus udělat nové základní nastavení. Pokud bude problém přetrvávat, zaměřil bych se na elektronickou část ovládání plynu - jak v pedále, tak v klapce jsou dvojdráhové "průmyslové" potenciometry, které ač mají deklarovanou velmi vysokou životnost, nesmrtelné rozhodně nejsou - tam by mohl být zakopaný čokl i s chlupama... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel85 Vloženo 7. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 7. Září 2011 Nene,problém je stopro mechanický.Motor a jeho elektroniku mám proměřenou a prozkoušenou a tam na stopro problém nebude.Nejdřívejsem si to myslel a řešil to i tady na foru,ale závěr byl,že motor a elektronika je OK.Nápravu mám taky zgenerálkovanou.Nové tlumiče,uložení,ložiska,silembloky ramen,čepy (všechny).Ale jak teď tak uvažuju,tak při rozjezdu tam nějaké klepnutí je.A to oběma směry.Skusím mrnkout na tu vzpěru.Ale zase si nedokážu představit,jak moc se může ten motor hýbat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Září 2011 Sdílet Vloženo 7. Září 2011 (editace) Jestli to je vzpěra, tak se nehejbe motor, ale pootáčí se celá náprava - aby se reakčním momentem při záběru nevylomila, má podélně na spodku auta takovou páku, která se kotví na podlahu kastle - přes SILENTBLOK (ty Šílembloku...) - ta vzpěra má na konci normální výkyv asi tak milimetr, nejvýš dva a právě ten silentblok má tu výchylku utlumit. Když se silentblok vyhrká, konec vzpěry má vůli a tluče. Směr toho pohybu je nahoru-dolů, proto je to bouchání tak slyšet - je to jako bys bouchal do bubnu (rezonuje podlaha). Záleží na kvalitě toho silentbloku, jak rychle se vytluče - gumový tak dva-tři roky, silikonový cca 5 let, polyuretanový až 10 let. Stejně bych se ale podíval na tu klapu... Editováno: 7. Září 2011, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel85 Vloženo 7. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 7. Září 2011 Já vím kde je ta vzpěra a jak vypadá.Jen mi nebylo jasné,jaká vůle je normální.Na klapu se nemusím dívat,tohle vše jsem řešil,jak jsem psal.Je vyčištěná,nastavená.Palivový filtr vyměněný,tlak změřený.To samé vstřiky,lambdy.Svíčky vyměněny (pro jistotu 2x).Jak říkám,je to jistě mechanické.Kdyby to bylo motorem,dělalo by to i při záběru,ale jakmilemotor táhne,nedělá to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Září 2011 Sdílet Vloženo 7. Září 2011 Vůli to nemá mít žádnou - má to být těsné i v klidu. Běžně je potřeba tam ten silentblok naklepat paličkou. Jak se tam objeví vůle (konec ramena v silentbloku hrká), začne to dělat zvuky které popisuješ. Tvůj počáteční popis ale svádí spíš na stranu ovládání motoru než na mechanickou stránku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel85 Vloženo 7. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 7. Září 2011 JJ,svádí,proro jsem to řešil jako první,ale opravdu to v tom není.Taky jsem si myslel,že je problém v tom,když jen jemně lechtám plyn a motor při tom škube,ale není to tak.To škubání je prostě nějaká vůle.Ten silentblok se dá koupit zvlášť?Nikde jsem jej nenašel,jen celou vzpěru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Září 2011 Sdílet Vloženo 8. Září 2011 Na F/R jsem tohle ještě neřešil, mám na to moc malý nájezd. Ale obávám se, že je to navulkanizované na ten konec vzpěry, takže výměna asi jen vcelku. U starších typů se to dalo měnit zvlášť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
diselmilka Vloženo 9. Září 2011 Sdílet Vloženo 9. Září 2011 klapani rikas...neni nacatej kloub poloosy? tezko rictkdyz to clovek neslysi ale jestli pri rozjezdu obema smery ta by to mohla byt poloosa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.