Diamant Vloženo 4. Září 2011 Sdílet Vloženo 4. Září 2011 Moja OII má 5 rokov a mám v nej už 3. akumulátor. Vždy aku odišiel tak, že sa jeden článok vyskratoval. Pri poslednej výmene napadlo predajcovi akumulátorov, že premeriame dobíjanie a veru sa ukázalo, že alternátor nedobíja tak, ako by mal. Napätie na plne dobitej úplne novej batérii bolo pri naštartovanom motore a vypnutých veľkých spotrebičoch nanajvýš 13,8-13,9V. Malo by však byť v rozpätí 14,1-14,4V. Len prezaujímavosť, aku odiišiel preto, lebo bol dlhodobo nedobitý na 100% a to malo za následok postupnú sulfatáciu elektród a dospelo to až do takej miery, že sa začali deformovať články aj steny akumulátora. Posledne bol v aute akumulátor Varta Silver a vydržal v aute niečo vyše 1,5 roka. Mám preto podozrenie, že auto nedobíjalo správne od nova. Klinový remeň je napnutý správne, nepreklzuje. Kontakty alternátora a akumulátora som prekontroloval, rovnako aj kostriace body alternátora a akumulátora. Hľadám preto ďalšie možné príčiny. Nedá sa napríklad v RJ motora nastaviťkódovaním referenčné napätie, ktorým sa riadi alternátor? Prípadne čo ešte ide premerať, skôr než sa pustím do nejakej výmeny komponentov? Zatiaľ mi ale napadá jedine možnosť vymeniť regulátor alternátora, ale len tak bez nejakých dôkazov sa mi nechce ho meniť a vyhodiť zbytočne nejakých 90€. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 4. Září 2011 Sdílet Vloženo 4. Září 2011 Nepises aku mas O2. KM?? BENZIN??DIESEL?? Nedorabal si tam nieco?? hudbu??? Kolko A mas alternator?? Ake dlhe trasy jazdis?? Spravne ma dobijat od 13,8--14,4 V. Alternator sa da aj zrepasovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 5. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. Září 2011 Mám to v podpise, je to benzín 2,0 TFSI. Po 50.000 km mi príde trochu skoro repasovať alternátor! Hudbu som nedorábal, mám tam od výroby SoundSystem, ktorý hrá super (ale s Dynaudio reprákmi ). Alternátor je 140A. To napätie je merané pri naštartovanom motore po celonočnom dobíjaní aku nabíjačkou. Jazdím zmiešané trasy, trochu po meste, potom najčastejšie 2x 37 km a sem tam ešte dlhšie trasy pr sto km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 6. Září 2011 Sdílet Vloženo 6. Září 2011 Ved mas uz 3.baterku po 5.rokoch. Mas zly alternator. Dostal si do auta vadny alternator uz z vyroby. Uz si o takom niecom pocul. Ze?? Preto treba na nom spravit REPAS. Alebo si kup NOVY alternator ale repas urcite bude lacnejsi. Ja mam povodnu 9 rocnu baterku v aute. Este zmeraj kludovy odober prudu na aute nech vylucis ci nie je problem inde v aute. Je velky problem pre teba napisat ake mas auto. V podpise mozes mat auto napisane ale mozes sa pytat na uplne ine auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 22. Duben 2013 Sdílet Vloženo 22. Duben 2013 Zdravím, trochu staré téma, ale pokusím se oživit. Jak jsi to vyřešil s alternátorem, dělal jsi repas? Kde byla chyba? Taky mi altík dobíjí jen 13,7V. Moja OII má 5 rokov a mám v nej už 3. akumulátor. Vždy aku odišiel tak, že sa jeden článok vyskratoval. Pri poslednej výmene napadlo predajcovi akumulátorov, že premeriame dobíjanie a veru sa ukázalo, že alternátor nedobíja tak, ako by mal. Napätie na plne dobitej úplne novej batérii bolo pri naštartovanom motore a vypnutých veľkých spotrebičoch nanajvýš 13,8-13,9V. Malo by však byť v rozpätí 14,1-14,4V. Len prezaujímavosť, aku odiišiel preto, lebo bol dlhodobo nedobitý na 100% a to malo za následok postupnú sulfatáciu elektród a dospelo to až do takej miery, že sa začali deformovať články aj steny akumulátora. Posledne bol v aute akumulátor Varta Silver a vydržal v aute niečo vyše 1,5 roka.Mám preto podozrenie, že auto nedobíjalo správne od nova. Klinový remeň je napnutý správne, nepreklzuje. Kontakty alternátora a akumulátora som prekontroloval, rovnako aj kostriace body alternátora a akumulátora. Hľadám preto ďalšie možné príčiny. Nedá sa napríklad v RJ motora nastaviťkódovaním referenčné napätie, ktorým sa riadi alternátor? Prípadne čo ešte ide premerať, skôr než sa pustím do nejakej výmeny komponentov? Zatiaľ mi ale napadá jedine možnosť vymeniť regulátor alternátora, ale len tak bez nejakých dôkazov sa mi nechce ho meniť a vyhodiť zbytočne nejakých 90€. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 24. Duben 2013 Sdílet Vloženo 24. Duben 2013 (editace) Možná hloupý dotaz, ale pokud na regulátoru napětí (Valeo alternátor) je napsáno 140A, 14V, znamená to, že alternátor nemusí dávat všude skloňovaných 14,5V, ale je nastaven na 14V, tím pádem 13,8 je celkem normální stav? Editováno: 24. Duben 2013, autor: XTomos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 24. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2014 Mám nejspíš problém s nabíjením. Mám zabudovaný voltmetr a ten během jízdy ukazuje 13,8-13,9V. Pokud se nepletu tak nabíjecí napětí by mělo být 14,3V což mimochodem ukazuje ten stejný voltmetr v mé druhé O1. V čem může být problém? Tedy samozřejmě první mě samozřejmě napadá alternátor. Ale co vyzkoušet předtím opravit než vyhodím spoustu tisíc za nový alternátor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 24. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2014 a co vzít pořádnej měřák a změřit napětí na baterce?? Je otázka jak je ten voltmetr přesnej a i 13,9 stačí. Záleží co všechno máš k tomu puštěný. Třeba automatický denní svícení a tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 24. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2014 Tak je pravda že přímo na baterce jsem to neměřil ale to zkusím. Co si ale pamatuji o nabíjení olověných akumulátorů tak 13,8V je udržovací nabíjecí napětí. Pro pořádné nabití je potřeba právě těch 14,3V. Mimochodem i v článcích o alternátorech do aut se píše že na výstupu by mělo být 14-14,5V. Kontrolní otázka - znáte firmu v Praze co by dokázala opravit alternátor, tedy najít závadu a případně vyměnit komponenty jako uhlíky apod? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 24. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2014 Nabíjecí napětí se taky mění s nabitím akumulátoru a teplotou. Mně to taky kolísá, pakliže ti napětí při delší cestě začne růst tak bych to viděl ok. Pokud zapneš třeba výhřev zadního skla tak napětí jde taky dolu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
havran41 Vloženo 26. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2016 Dobrý den, moje octa II (1,9 77 kW, 2008, 250k) je po servisu altíku. Novej vnitřek + nový regulátor. Zjistil jsem, že mi ale nesvítí kontrolka (vůbec a ani neprosvítá - předpokládám, že problém nebude v palubce) a po nastartování je napětí jen okolo 12V (jsou slabší světla, takže asi nedobíjí altík baterku??). Musím vytočit otáčky cca nad 1500 - napětí poskočí na 14,4V. Chci se zeptat jak je to s tím buzením altíku a jestli se má hledat problém v kabelech u alternátoru. Taky je motor jakoby hlučnější prvních několik minut jízdy a pak je zvuk jako býval před - možná správně nenapnutý řemen nebo volnoběžka (ta se neměnila)? Prosím o nasměrování, kde problém hledat. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2016 Když je napětí z alternátoru nižší než síťové, tak do buzení teče proud přes kontrolku. Takže to že kontrolka nesvítí nebuzení vysvětluje. Teď jde o to proč nesvítí. Tady je obecné schéma zapojení alternátoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 26. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2016 (editace) Je otazka, jak je to zapojene v OII. Kdyby nesvitila kontrolka u Felicie, tak by asi proste nebylo zapojene buzeni (nebo by bylo vadne). Ale u OII bych cekal, ze kontrolka je jen kontrolka rizena nejakym mikropocitacem a buzeni zajistuje jiny obvod. EDIT: Proc ten servis alternatoru proste nereklamujes? EDIT 2: Tak jsem se podival do navodu a nic o nerozsviceni kontrolky tam nepisi. To by mohlo potvrzovat to, ze samotna kontrolka skutecne buzeni nezajistuje. Potom je ale divne, ze nesviti. Editováno: 26. Listopad 2016, autor: LucasCZE 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2016 Ano, psal jsem to obecně, princip. A chová se to stejně jako u klasického pravěkého zapojení. Kontrolky umí vyzkoušet VAG. Kontrolou zapojení kabelů se nic nezkazí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
havran41 Vloženo 28. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2016 to LucasCZE: reklamace bude dnes (ze servisu vyzvednuto v pátek odpo) - jen sem chtěl mít jasno, kdyby to nechtěli uznat. Jinak po najetí cca 500 km, je to stále stejné - po startu 12V, potúruju nad cca 1700 otáček a je tam 14,4. Baterka je dobíjena, kontrolka nesvítí (nikdy). to McMatej: díky za vysvětlení Až to vyřeším napíšu co to bylo.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
havran41 Vloženo 1. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2016 Tak už je to v řešení. Jen mám ještě jednu otázku: Když nastartuju a na baterce je 12V, tak : 1) je to správně (baterka se dobíjí) 2) je to špatně: a ) baterka dobíjí, málo, ale bude vždy nabitá b ) baterka dobíjí, ale málo - po delší době se úplně vybije c) baterka se vůbec nedobíjí d ) na baterce musí být chvilku po startu víc jak 14V e ) nějaká další možnost??? Prosím označte správnou odpověď Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 1. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2016 2c, d. Vybitá baterie má v klidu 12,3 V, nabitá 12,8 V. Aby tekl proud z alternátoru do baterie, musí vyrábět napětí vyšší. Regulátor udržuje napětí na 14 - 14,5 V. Zkus google, já vygooglil třeba totok https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjhg_3AuNPQAhVGPRQKHQvqB_MQFggZMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.automonti.cz%2Fpdf%2Fprincip-funkce-alternatoru.pdf&usg=AFQjCNGHpfSZtWoZXVqYEiylX-kcl4SVAQ&cad=rja, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 2. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2016 Odkaz jsem si necetl, ale potvrzuji to co pise McMatej. Jen s tim napetim baterie v klidu je to tezke. Mimo auto to asi tak nejak je. Kdyz to ale meris v aute, tak takto vysoke napeti podle me nenameris (po ustaleni). Napr. ted mi auto stoji asi 3 hodiny a baterie ma 12,45 V (po 3 hodinach jsou vsechny ridici jednotky zcela jiste uspane). A ze bych mel baterii skoro vybitou bych urcite nerekl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
havran41 Vloženo 3. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2016 (editace) Tato tabulka podle mě sedí (osobní několikaletá zkušenost) Nutno měřit jak píše LucasCZE po delší době (já měřim ráno) Stav nabití Napětí v klidu [V] Hustota elektrolytu [g/cm3] 100% > 12,60 1,26 - 1,28 v pořádku 75% 12,40 - 12,54 1,24 - 1,25 50% 12,24 - 12,40 1,21 - 1,24 ihned dobít 25% 11,88 - 12,18 1,13 - 1,18 0% < 11,88 < 1,12 Podle elektrolytu je to přesnější, ale k tomu se jen tak nedostaneš Mě jde o napětí baterky v autě po startu (bez šlapání na plyn). V servisu mi tvrděj, že když nastartuju a na baterce je 12V, tak je to ok. Podle mě to je blbost, myslim, že by tam mělo bejt furt těch +/- 14,3AV i po startu bez šlapání na plyn. Editováno: 3. Prosinec 2016, autor: havran41 doplnění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 3. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2016 Kdyz motor bezi, tak na baterce nemuze byt 12 V. To by totiz znamenalo, ze se vubec nedobiji, ale ze se naopak vybiji. Zitra zkusim nastartovat a jeste zapnu ofukovani celniho skla (spolecne s PTC), vyhrivani zadniho skla a svetla. To uz to mozna stihat nabijet nebude. Uvidime. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 3. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2016 S měřím baterie v autě je "problém" v tom, že i když ji necháš po jízdě "odpočnout", tak když otevřeš auto, zapne se na chvíli nějaký spotřebič (čerpadlo paliva, centrální zamykání, osvětlení v autě) a i ta chvíle celé měření zkreslí. 12,3 V jako vybitou jsem nějak podcenil. Ale 12,45 V 3 hodiny po jízdě je nějak málo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 3. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2016 (editace) Mezi ukoncenim jizdy a merenim napeti nebylo s autem nic provadeno. Po celou dobu byly vsechny dvere i kapota zavrene a auto zamcene. Je fakt, ze ta jizda mela jen cca 15 km a behem ni jsem 3x startoval. Posledni nastartovani probehlo asi 2 minuty pred ukoncenim jizdy. Takze baterka mozna nemusela byt zrovna uplne nabita. Dnes teda dalsi mereni. Celkem ujeto 20 km. Jedno nastartovani na zacatku jizdy, druhe nastartovani presne v polovine. Ale po ukonceni jizdy jsem si jeste klepal koberecky (sviti osvetleni interieru) a nekolik sekund svitil svetlama (kontrola po vymene zarovky). Nahodou to zase vyslo na 3 hodiny, takze po 3 hodinach je napeti baterie 12,48 V. Zkusim to znovu zmerit nekdy vecer. Samotneho me zajima, jestli to jeste klesne. A zitra teda zmerim to napeti po nastartovani. (Nebo na to vsechno zapomenu a nezmerim nic. Uvidime. ) PS: Jeste bych mel asi napsat, ze mam v aute pridane zarizeni, ktere porad bere cca 15 mA. Timto zarizenim muzu prave mimo jine zmerit napeti baterie aniz bych odemykal auto. Editováno: 3. Prosinec 2016, autor: LucasCZE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 4. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2016 (editace) Hmm, tak jsem se tomu chvili venoval a zjistil jsem, ze nabijeni mi funguje dobre, ale baterka ze se skutecne velmi rychle vybiji. Prikladam namerene hodnoty. Je tam jak nabijeni za ruznych podminek tak i to vybijeni. Takze havran41 ma urcite neco s alternatorem... Jak je mozne, ze mi to napeti klesa tak rychle? Klidovy odber celeho auta bych mel mit cca 20 - 25 mA. To neni tak hrozne, aby to bylo tim, ne? Mam tam baterii VARTA Silver Dynamic 77 Ah starou neco malo pres 3 a pul roku. Ze by uz odchazela? Editováno: 4. Prosinec 2016, autor: LucasCZE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 4. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2016 Mně se baterka chopá podobně "podivně", jen vybíjení probíhá o něco pomaleji. Nejpodivnější je na tom to, že když ji změřím hustoměrem, tak je hustá na 100%, podle voltmetru 12,3 V, což je cca 50 % nabití. Když ji odpojím, tak se "vybíjení" nekoná, drží si 12,7 V třeba 14 dní. Oslovil jsem i nějaké opravdové odborníky (ne chytráky z netu) a taky to neuměli vysvětlit. Každopádně pokud při startování nebude klesat napětí pod 10 V, tak bych byl v klidu. Možná by baterce prospělo nabití mimo vozidlo, ale nějakou lepší nabíječkou, ne takovou, která ukončí nabíjení při 14,7 V, což je to samé jako v autě a je to cca 80 % kapacity. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 4. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2016 (editace) Nevím, jakej opravdovej odborník ti řekl, že při ukončení nabíjení při 14,7V je baterka nabitá na 80%, ale je to blbost. U klasický olověný baterky začíná plynování při 14,4V a to je nabitá na víc než 95%, u startovací autobaterky je to vzhledem k přísadám v olovu (např. vápník) o pár desetin Voltu více, ale určitě ne víc než 15V. Na plných 100% lze olověnou baterku nabít jen dalším zvýšením napětí, což je doprovázeno intenzivním plynováním a je to tedy možné jen u otevřených baterií, kde se dá pak vypařená voda dolít. Baterce naopak určitě prospěje formovací vybití a nabití, kde se pomalu kontrolovaně vybije mimo vozidlo (např. silnější autožárovkou) do napětí 10,8V a poté pomalu nabije malým proudem (pro běžné autobaterky kolem 1-2A, čím méně, tím lépe) až do těch cca 14,5V. Pár takových cyklů by mohlo zlepšit problém s rychlejším poklesem napětí. To ale nějakou dobu trvá, nabít 56Ah baterku proudem 1A by při 100% účinnosti trvalo 56 hodin, reálně asi 1,5x déle. Editováno: 5. Prosinec 2016, autor: Sharky487 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.