Přejít na obsah

Červené výstražné světlo ve dveřích


MichalJ

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Ok takze spinac zo stranky tme.pl mi prisiel za 84 Sk a kurier nic nechcel a na fakture bolo len 84 Sk ktore som zaplatil v banke. Dvere som rozoberal na 2-krat ale nakoniec to vsetko funguje ako ma. Ten stary spinacik bol uplne precuchany. Inac vlozka zamku sa pri 3 otackach ani len nehla a nakonie bolo treba tych otacok 8. Vdaka vsetkym za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 3 roky později...
  • o 10 měsíců později...

Zdravim vsechny,

 

Chtel jsem si pridelat svetla do dveri, aby se mi pri otevreni dveri rozsvitili. Ve vybave moji skoda fabia 1 Classic je jen odrazka. Muze mi nekdo dat navod jak to pripojit?  

 

Nasel jsem nekde na netu ze u Centralni ridici jednotky vozu je svorkovnice XS4 T18a/a vstup od praveho dverniho spinace predniho a /6 vstup od leveho dverniho spinace predniho, ale nemam poneti jestli tuto informaci jde nejak v mem pripade vyuzit.

 

Predem dekuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlape, už několikrát se to tu řešilo, stačí trochu hledat.

Když tak ale vidím Tvoje dotazy, neuškodilo by Ti to tu trochu pročíst. Abys pochopil alespoň základní pojmy...

 

@chiquillo: proč nedáváš odkaz na originál tu na fóru?!?

http://forum.skodahome.cz/topic/85673-f-varovna-svetla-dveri/

 

Mimochodem to je návod na to, aby se rozsvěcely dveřní světla jen v otevřených dveřích, nikoli na montáž. Nicméně z přiložených schémat se to dá již domontovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlape, už několikrát se to tu řešilo, stačí trochu hledat.

Když tak ale vidím Tvoje dotazy, neuškodilo by Ti to tu trochu pročíst. Abys pochopil alespoň základní pojmy...

 

@chiquillo: proč nedáváš odkaz na originál tu na fóru?!?

http://forum.skodahome.cz/topic/85673-f-varovna-svetla-dveri/

 

Mimochodem to je návod na to, aby se rozsvěcely dveřní světla jen v otevřených dveřích, nikoli na montáž. Nicméně z přiložených schémat se to dá již domontovat.

Myslim, že je jedno odkud dávám návod... :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpoved z odkazem na dalsi fora. Reknu to jednoduse vlezl jsem do obchodu s takovyma soucastkama jako je odpor, dioda atd. ukazal jsem jim ten planek I s vyfocenyma soucastkama a tam mi proste rekli ze musi vedet hodnotu tech soucastek promarnil jsem zatim 3 hodiny hledanim specializovane prodejny a 50 mil jezdeni. Neni proste jednodussi tam napsat pouzite soucastky, jak poznat kterym smerem zapojit diody a veci na ktere jsem se ptal nez delat chytreho ze ty planky prece musi umet cist kazdy? Ja kdybych dal precist kody par programovacich jazyku, liden co s tim nepracuji  tak by take v tom plavali. Zapojil jsem si do meho Classic alarm I central takze ctu z planku, ale nemam poneti o elektronice jako takove a ani o jejich funkcich, takze nez cist blabol ktery nikam nevede tak to radeji Drewie nepis vubec. Ocenim pouceni jakou funkci ma nejaka soucastka, ale jen se vytahovat to neoceni asi nikdo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v tom elektro obchodě by ti měli říct, že u diod je to jedno.. neexistuje "silná" dioda.. maximálně slabá, do které když pustíš silný proud, tak je přepálíš a začnou propouštět i v závěrném směru.. Jinak ty co jsem použil v tom návodu jsou 3A.. http://www.gme.cz/univerzalni-a-rychle-diody-do-10-a/1n5408-p221-001/

nic jiného kupovat nepotřebuješ.. 

akorát se strašně blbě na ten hliník letuje.. 

 

1) BSG je centrální řídící jednota auta

2) viz výše

3) nad reléovým boxem.. vede z ní několik tlustých červených kabelů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpoved, tohle mi velmi pomohlo.

 

Jeste posledni 2 otazky

 

 

1, Do te centralni jednotky kde to tam pripojit na XS1 -T6c/6 vstup od spínaèe varovných svìtel (31) nebo nekde jinde?

2, Muzu tam pripojit paralelne dalsi 2 zarovky se stejnyma hodnotama jako ty prvni bez ovlivneni zmeny chovani toho elektrickeho obvodu?

 

Naposledy jsem pajel odpor mezi alarm a central tak jsem zvedavy jak mi pujde tohle.

 

Kazdopadne diky za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se ptam spise proto ze pokud jsem to pochopil tak na tom planku http://forum.skodahome.cz/uploads/post-37373-1267109021,7067.gif  jsou ctyri  diody, dve pripojene na svetla ve dverich a dve do BSG coz mi prave vrtalo hlavou proc do BSG. Pasaz z clanku : Jelikož mikrospínač spíná mínus i pro BSG, tak do ní nechci valit další plus. K tomu nám poslouží dvě diody zapojené podle následujícího náčrtku.

 

Takze nevim jestli to musi byt zapojene nekde do BSG a jestli tam musi byt ty dalsi 2 diody. Podle mne ne, ale po pravde receno ja nemam paru o tom k cemu slouzi ty diody. Pak mne jeste zajima jestli k tomu muzu pripojit pararalelne o jedno varovne svetlo na kazde strane navic. Pridal jsem fotku jak si to predsavuji.

 

Royce diky za trpelivost.

 

Diky za odpoved.

 

post-83834-0-58799200-1372664084_thumb.g

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se ptam spise proto ze pokud jsem to pochopil tak na tom planku http://forum.skodahome.cz/uploads/post-37373-1267109021,7067.gif  jsou ctyri  diody, dve pripojene na svetla ve dverich a dve do BSG coz mi prave vrtalo hlavou proc do BSG. Pasaz z clanku : Jelikož mikrospínač spíná mínus i pro BSG, tak do ní nechci valit další plus. K tomu nám poslouží dvě diody zapojené podle následujícího náčrtku.

 

Takze nevim jestli to musi byt zapojene nekde do BSG a jestli tam musi byt ty dalsi 2 diody. Podle mne ne, ale po pravde receno ja nemam paru o tom k cemu slouzi ty diody. Pak mne jeste zajima jestli k tomu muzu pripojit pararalelne o jedno varovne svetlo na kazde strane navic. Pridal jsem fotku jak si to predsavuji.

 

Royce diky za trpelivost.

 

Sorry na te leve strane ma byt take zarovka a ne jen dirky.

 

Diky za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samozřejmě můžeš... na náčrtku je máš sice sériově, ale snad je to jen chyba kreslení :-D

 

do BSG vede kabel z dveřního spínače, který kostří a tím dává informaci o otevření dveří.. dioda je tam proto, aby mi to nervalo +12V do BSG, které tam nemá co dělat.. 

Ty se na tento kabel napojuješ aby kostřil to světlo.. proto tam ty diody být musí.. jinak si rozjebeš elektriku. kapito?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvam se cmaral jsem to ve spechu, samozrejme to melo byt jak to je v prilozenem souboru.  Diody nemeli skladem tak jsem je objednal za £5.

 

 Predpokladam ze u te diody je dulezite jakym smerem jde a podle obrazku usuzuji ze k 12V se pripojuje strana, ktera nema ten stribrny prouzek.

 

Konecne moje Anglicka skodovka bude mit neco navic.

 

 

 

 

 

Diky moc za trpelivost a za vysvetleni.

post-83834-0-27883100-1372783982_thumb.g

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl je uplně největší ve složení materiálu ze kterýho je "čip" - to je největší rozdíl. Dnes nejčastější jsou pro LEDky arsenidy galia nebo india, pro usměrňovače samotnej čistej (lehce dotovanej) křemík. 

 

Druhej rozdíl je v "balení" - protože polovodiče jsou všeobecně světlocitlivý, součástky u kterejch to není žádoucí se "pakujou" do neprůhlednýho plastu (dřív i do kovu), LED kvůli svícení musejí mít aspoň z části průsvitný pouzdro. 

 

Další rozdíly jsou elektrický - svítivá = "light emitting" dioda alias LED má v propustným směru úbytek napětí podle složení "čipu" od přibližně 1,5V u červených (a cca 1V u infračervených - jsou v každým dálkovým ovládání na TV/video atd) přes asi 1,7V u oranžových a žlutých přes asi tak 2,7V u modrých až po 3 - 3,1V u bílých. Obyčejná usměrňovací křemíková dioda má ve stejným směru úbytek asi 0,65V. Podobný rozdíly jsou v povoleným napětí, který se na součástku může "přiložit" v opačným = ZÁVĚRNÝM směru. LEDky vydrží minimum, nejčastější hodnoty jsou 5-10V - při vyšším napětí v opačným směru se prorazí a zničí. Obyčejný diody dosahujou hodnoty až 1200V na 1  čip, při sériovým řazení víc čipů jde udělat vysokonapěťová "dioda" se závěrným napětím klidně i několik desítek kV.

 

A řekněme poslední veliký rozdíly jsou v dovoleným průchozím proudu - LEDky mají výrobcem dovolený maximální proud obvykle do 20mA, "úsporný" alias "vysokosvítivý" třeba taky jen 2mA nebo 5mA, výkonový "osvětlovací" LED dnes obvykle s bílým světlem pak mají 0,5A až 1A - ale vzhledem k velkýmu úbytku napětí (u bílý právě až ty 3,1V) mají velkej ztrátovej výkon a hřejou, takže potřebujou velkej chladič, aby se nespekly a nevypustily "duši". Obyčejná dioda má přitom běžně propustnej proud 1A, "silnější" typy jako třeba P600 mají v trošku větším válečku povolenej proud až 6A a speciální provedení diod v pouzdrech umožňujících montáž na chladič mají klidně i desítky nebo v případě průmyslovejch usměrňovačů až stovky ampér.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...