Květen 1, 201411 r Ahoj všem Právě jsem se stal majitelem Fabie 1,9 Tdi Combi 74 kw ATD Nechal jsem vyměnit olej,který byl v motoru.Podle štítku tam bylo 5w - 40 dpf,ale nevím jaké značky. V servise mi tam nalili LIQUI MOLY DIESEL LEICHTLAUF 10W - 40 a řekli mi,že tento olej je jeden z nejlepších v našich končinách i vzhledem k tomu,že motor čistí od sazí a tedy šetří turbo. Mohl by nastat nějaký problém? Najeto 180 000 km.Díky za tipy.
Květen 1, 201411 r Kremil-který umělec ti tam nalil tenhle olej, ten tam absolutně nepatří.Olej pro PDmotory musí splňovat hlavně normu 50501,ten pokud vím se v 10W nevyrábí. Upraveno Květen 1, 201411 r od deco
Květen 1, 201411 r Vlákna o výměně oleje už zde jsou. Není tedy důvod zakládat dlaší, tak jsem to sloučil.
Květen 7, 201411 r No tak mám nalítáno s tímto olejem 1000 km.Je tu ještě možnost vyměnit tento olej za 5W - 40 vhodné normy?A nebo mě už čekají potíže.Jinak se mi zamlouvá tento olej.Co vy na to?http://www.bonatrade.cz/valvoline-durablend-diesel-5w-40-5l/
Květen 7, 201411 r Taky dávám Valvoline 5W-40 normy 50501,osobně bych tam 10W bez normy nenechával.Jinak měním olej při 12-13000km,jezdím kratší cesty. Upraveno Květen 7, 201411 r od deco
Červen 27, 201411 r Dobrý den pánové, chtěl bych se tu s Vámi poradit ohledně dilematu s výběrem oleje co teď mám. Mám Fábii 1.9 TDI, 74 kw - AXR a čeká mě výměna oleje. Fábii mám již 3 rokem a od doby co jsem auto kopil, tak kupuji SHELL HELIX HX7 PROFESSIONAL AV 5W-30 (plná syntetika). Poslední dobou však pozoruji, že se mi olej trochu strácí (cca. 1.5l/15000km). Jelikož má vůz již natočeno 270t km, tak to prostě přisuzuji pouze řídkému oleji ve starším motoru. To je důvod proč bych chtěl přejí na Valvoline DURABLEND Diesel 5W-40 (polosyntetika). Můj dotaz zní zda nevadí přechod z plné na polo. Samozřejmě vím o diskusi, která okolo plně syntetických olejů vede, ale stejně mi v hlavě trochu vrtá červíček pochybností. Díky za rady
Červen 27, 201411 r zřejmě jde o únik oleje kolem vany, kolem těsnění víka ventilů, dle km asi už kolem těsnění ventilů v nejhorším případu těsnícími kroužky kolem válců, když přejdeš na hustší olej, částečně tomu zamezíš , třeba budeš dolejvat jenom 0,7l. Přechod, jak jsi četl není problém, jinak 1,5 l na 15 tis. není při takovým stavu km asi až tak dramatický. Zkus nechat změřit tlaky a stálo by za to vyměnit aspoň těsnění ventilů. T9m přejít na polosyntetiku jsi asi myslel olej valvoline durablend 10W-40. Upraveno Červen 27, 201411 r od Casy
Červen 27, 201411 r Taky si myslím že těch 1,5 litru není zas nějaký extra problém... Akorát je divné, že je nový simerink kliky, vana + těsnění a přetěsněná hlava i víko ventilů. Možná jsou to opravdu již ty kroužky. Jinak co jsem se všude dočetl, tak píší, že ten Valvoline 5W40 je polosyntetika, tak nevím :/. http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-valvoline-durablend-diesel-5w-40-5l_34167.html Upraveno Červen 27, 201411 r od sansk8
Červenec 24, 201411 r Taky si myslím že těch 1,5 litru není zas nějaký extra problém... Akorát je divné, že je nový simerink kliky, vana + těsnění a přetěsněná hlava i víko ventilů. Možná jsou to opravdu již ty kroužky. Jinak co jsem se všude dočetl, tak píší, že ten Valvoline 5W40 je polosyntetika, tak nevím :/. http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-valvoline-durablend-diesel-5w-40-5l_34167.html Ja mám fabii 1.9.tdi 74kw tip motoru axr a používám specifikaci sae 50501 plnou syntetiku castrol edge 5w40 polosintetika 5w40 neexistuje posílám i stranky https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=castrol%20edge%205w-40
Červenec 31, 201411 r já tam nalil tohle a super si brumlá: http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-NORMY-VW-(Skoda-Seat-Audi)-C151/VW-505-01-C161/Castrol-EDGE-5W-40-Turbo-Diesel-TITANIUM-FST-5L-_novinka-2014_-P10781/ jako kolega nademnou .. fabie 1.9.tdi 74kw motor axr Upraveno Červenec 31, 201411 r od Batep
Srpen 16, 201411 r Dobry vecer, chcem sa opytat ci mozem dat do mojej fabii 1,9 74kw s AC pumpou tento olej do motora - http://www.comco.sk/castrol-edge-turbo-diesel-5w-40-5l-p1405 splna normu 505.01, ale radsej si chcem dat poradit. Za skoru odpoved dakujem.
Srpen 16, 201411 r Nechce mi to tu dat, tak napisem presny nazov - Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 5L FST (s hologramom) http://www.comco.sk/castrol-edge-turbo-diesel-5w-40-5l-p1405 a viete mi poradit aj aky filter mi treba k tomu? Lebo chcem to objednat cez nett lahsie ma to vyjde a nechcem objednat nieco ine. Dakujem Upraveno Srpen 16, 201411 r od Chamaco
Srpen 16, 201411 r Dakujem, idem to hned aj objednat. Kolko km mozem urobit ak mi dneska zacalo ukazovat oil servis na palubovke? Neznicim motor, ked nanom budem jazdit, kym mi to pride?
Září 28, 201410 r Ahoj mám dotaz ohledně oleje, koupil jsem Fabii 1.9 TDi 74kw 2003 PD (ATD) Je tam olej Orlen OIL Platinum max expert V, 5W-30, norma VW 504.00/507.00 Je tento olej vhodný na zimu? Nechci nic pokazit do výměny oleje zbývá 7000KM bývalí majitel byl malinko blázen dával do servisu nezkutečné peníze. Od všeho faktury a servisní knížka, první majitel. Byl to opravdu fajn člověk a veřím mu že ten olej měnil jak se má. Ale mě přijde že 5W-30 je zbytečně řídký. Možná nemám pravdu tak se raději ptám. K autu je 1l oleje na dolevání. Malinko jsem tam dal, chybělo asi 0.5mm od rysky ale pro jistotu sem tam dal. Jinak spotřeba 5l/100km.
Září 28, 201410 r Je to fabie GT biz odkaz: (na evideční kontrole říkal pán že těchto GT verzí je málo)http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=332 Najeto 270000 dle stavu to je pravda. Cena 70 000Kč ale v autě je autorádio a repro za 15000Kč. Alarm za 10000Kč který pracuje z mobilem přes sms a GPRS (od všeho záruka, faktury návody) Mě se na autě líbil stav a jednaní majitele prostě mluvil na rovinu na druhý den jsem byl u něho ještě pro nějaké věci co byli k autu. Prostě normální člověk.
Září 28, 201410 r fajn, tady a jinde se doctes ze 15tkm na vymenu nekdo zkracuje na 10 a mene a long oleje nahrazuji pozadovanym 50501 zpravidla viskozity 5w40-samozrejme zda je to v souladu s kodovanim udrzby ktere najdes napr. na typovem stitku pod kobercem vzadu v kufru
Září 28, 201410 r Takže ta 5W-30 není dobrá? Mě hlavně zajímá jestli to nějak dává na prdel turbu. Chtěl bych na tom oleji odjezdit zimu tak proto se ptám. Protože na jaro mám v plánu dělal komplet brzdy, a nechat vyčistit sání tak rovnou i olej a filtry. Jsou tam kotouče jak v předu tak v zadu, brzdí to dost brutálně. Ale chci to všechno udělal nové a pak jen jezdit :-)
Září 28, 201410 r je treba dodrzet predpis(normu oleje) vyrobce motoru tj 50501 nebo 50700, viskozita nehraje roli
Prosinec 18, 201410 r Zdravím, zjistil jsem ze mam v aute jinej olej, nez ma byt. Mam tam skodovackej longlife 10w40 505.01 a origo tam ma bejt 5w40. Stane se něco, kdyz zmenim tu 10w40 za treba Castrol 5w40? Mam 1.9tdi PD 96kw auto ma uz najeto na tu 10ku kolem 30 000
Prosinec 18, 201410 r Důležitá je specifikace 505.01. Osobně doporučuji 5w40. Long life je hnus:( motor jede na vlastní srajdu lepší je měnit po 15 000. Jednou ti za to turbo poděkuje. Upraveno Prosinec 18, 201410 r od WHITE-CZ
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.