Eathon Vloženo 27. Září 2011 Sdílet Vloženo 27. Září 2011 Zdravím, ani nebudu zjišťovat kolik má auto "předepsaný" objem nádrže. Zajímá mě, kolik se vám do něj povedlo max. natankovat? Mám Roosmter benzín 1,4 63 kW a běžně tankuju cca 62-63 l, protože většinou dojíždím na pumpu cca 10-20 km po tom co se ohlásí na počítadle nulový dojezd. U Roomstra nemám vyzkoušeno kolik dojede, než zhasne uplně, u předchozí Fábky to bylo cca 35 km při lehké noze na plynu po ohlášeném nulovém dojezdu. Jaký máte úlovek vy? PS: Neřešme, že tankování "po hrdlo" není vhodné a kdesi cosi ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jairo Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 myslim,ze si vitaz tejto ankety Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 Nádrž jsem nikdy nevyjel do dna, ale tankuju tak 52-53l. To že je psané tuším 55l myslím celkem sedí. Jaks tam dostal o 10 litrů víc netuším? nepočítáš to i s tím malým kanystříkem.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Abbi Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 myslim,ze si vitaz tejto ankety - plný souhlas. Mě se povedlo nejvíc 54l. Jinak taky cca 52-53l. Nikdy jsem nezkoušel kolik vydží. Nemám Maix-dot a když mi zhasne předposlední kontrolka palivoměru začínám být nervozní.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 Nejen že se nemá nádrž "přelívat", ale ani vyjíždění "dosucha" není zrovna to pravé, co by se mělo dělat. Takže si klidně soutěž v tom, kolik se vlastně do nádrže vejde - my ti konkurovat nebudem...P.S. - vzpomínám si, jak se jednomu kolegovi podařilo dostat do šáde přes 65 litrů - akorát že dost pozdě zjistil, že má upadlou hadici od odvzdušnění a cca 20 litříků "supru" odtéká zpod auta do záchytné jímky na pumpě... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 Taky mě zajímalo kolik se do mé FII vleze. Celkem 57 litrů, ze sucha po hrdlo. A když mě maxidot nahlásí dojezd 0km, tak ujedu ještě 90km, než max nahlásí poruchu tlaku paliva, ale ještě jede. Je to TDI CR a dlouhodobou spotřebu mám tak 4,8l/100. Vypočítanou i podle maxidotu. Na skutečně plnou nádrž jsem ujel 1190km do nahlášení poruchy. To je 4,7899l/100. Většinou v Brně po okruhu a méně zatížený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 není náhodou ve fabii II nádrž na 45 litrů? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 Tohle se uz resilo. Mylsim, ze ve vlakne spotreba, nebo nekde. Do nadrze se vejde ccca to co rika prirucka + cca 7-8 litru maji expanzni prostory, kdyz se v horku benzin rozpina, tak ma kam. Kdyz hubici tankovaci pistove v hrdle namacknes pojistku(nevim co to je presne za mechanicmus), tak je slyset sykot a muzes ty expanzni prostory taky zaplnit. To by odpovidalo tomu co pise Eathon. Ze to je hloupost a nebezpecny teda resit nebudu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommy05 Vloženo 29. Září 2011 Sdílet Vloženo 29. Září 2011 Já bral dnes od nula km dojezd, ještě jsem tak 10 km najel a vlezlo se 56 litrů. přes 60 mi to přijde neuvěřitelný... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dýdžej Vloženo 17. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2011 Jak to tady čtu tak se ani nedivím, že exoti končí s autama v servisech když zkoušejí takové věci jako je přeplňování nádrže...nezasoutěžíme? Já jsem do přihrádky u spolujezdce narval spacák a co Vy? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2011 Předevčírem, pumpa Tank ONO u Vysokého Mýta, PP indikoval dojezd 40km, "narval" jsem nádrž po okraj tankovací pistole bez povytahování a podobných frajkumštů - počítadlo na stojanu ukázalo 53 litrů při prvním cvaknutí a PP při odjezdu od pumpy indikoval dojezd 880km... Takže 55litrů je reál a kdo tam mocí mermo cpe víc, koleduje si o průser. Jsou to ale koneckonců jeho prachy, které pak nechá v servise... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 17. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2011 Mohl by mě někdo vysvětlit, co se může stát za závadu, když se naplní nádrž až po okraj? Vím jen o jediném riziku, že se čerpá palivo ze zemních nádrží - studené, tak se v autě ohřátím roztáhne, zvláště v létě na sluníčku a může nádrž přetéíkat. To snad ale není důvod k návštěvě servisu. Ale když se hned po natankování jede, tak hned palivo ubývá, a řekl bych že spotřeba je vyšší, než jeho roztažnost. Připouštím, že není dobré vyjíždět nádrž do dna, z důvodu nasávání většího množství nečistot, které v nádrži mohou být, a usazují se na dně. Sám jsem ale už 2x tak udělal, pro zkoušku spotřeby a kolik ujedu, když maxidot mě napíše dojezd 0 km. Bylo to téměř 100 km. Ale na to mám jeden fígl. Vím že mám v nádrži čisto. Mám už několik let ve zvyku netankovat přímo u pumpy do nádrže, ale do kanystrů, a přečerpávám a filtruju si naftu do nádrže v garáži. Je to pracnější, ale vím co tam leju. Dělám to od té doby, co si kdysi kámoš někde nabral asi vodu a přidřel si čerpadlo. Stálo ho to tehdy asi 8 t, jen seřízení a vyčistění čerpadla a trysek. Na své předešlé feldě jsem proto vůbec neměnil naftový filtr. Všechno vyfiltruju , než to naliju do nádrže. Kdybych byl benzíňák, tak nevim. Asi bych se bál přečerpávat benzín. A teď mě kamenujte za to že nedodržuju příkazy, co jsou v návodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grim334 Vloženo 17. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2011 jo ja bych rekl ze jediny problem ktery muze nastat je pri doliti az po hrdlo, muze benzin/nafta natect do systemu odvzdusnovani nadrze a palivoveho systemu a poskodit ho. Jaky to ma nebo nema vliv na chod auta neznam, nejsem mechanik. Ale logikou laika, pistole u pumpy vypne asi proto, ze to ma nejaky duvod a ne proto, ze chteji abych tam jezdil casteji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 17. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2011 Asi tak. U benzinu by mohlo jeho rozpinanim dojit k vyteceni a jelikoz je hodne tekavej, staci jiskricka a BUUM Pravedepodobnost je mala, ale proc to riskovat ze? Joo leda nekde na Ukrajine. Tam bych pro jistotu taky natankoval max. Je otazka co se stane, kdyz se benzinem zaplni ovzdusnovaci potrubi. To bude vedet nejaky mechanik, ale teoreticky by mohlo dojit k preruseni dodavky benzinu. Zustat stat nekde uprostred krizovatky je trochu blby. Jinak to asi nic neudela. Nafta se myslim rozpina min, ale bude to podobny. S tim rozdilem, ze se hur zapaluje. Sit cerpacich stanic je tak husta, ze myslim, neni potreba nadrz preplnovat. Minimalne by bylo trapny, kdyz by z tebe nekde zacal benzit tect. Filtrovani nafty doma je opruz. Pokud mas nekoho s nakladakem, kdo ti naftu v kanystrech dodava, tak ok. (filtrujes prez puncochu? Šlem z bioslozky je paradny hlenovyta sracka. bleeee. Jinak myslim zbytecne prace. Od toho jsou palivove filtry. Mechanicky na cerpadle a papirovej (nebo co to dneska je) pred motorem. Vyjizdeni do sucha, je taky jedno. Filtry bordel chytnou. U nafty je mozny zavzdusneni potrubi, ale to byval problem u traktoru a VSky. Dneska uz to neni takovej problem. Take tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P.F. Vloženo 23. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2011 V návodu píšou: "Dbejte na to, abyste při vložení tankovací pistole nestiskli odvzdušňovací ventilek umístěný v hrdle palivové nádrže. Naplnili byste prostor nádrže umožňující roztažení paliva ohřátím. To by mohlo vést k vytékání paliva z nádrže nebo k poškození součástí palivové nádrže." Takže laicky podle mě: jde pouze o mechanickou ochranu plastové nádrže, plováku a snímače hladiny uvnitř. Abyste na letní dovolený ve Španělsku mohli nabrat v létě plnou nádrž benzínu z podzemních nádrží a hned nechat auto stát na parkovišti a odpočinout si před další jízdou v restauraci. Roztahující kapalina má docela sílu, zamrzlá voda dokáže v zimě roztrhnout trubky topení nebo rozstřelit skleněnou láhev (anomálie vody). Pokud od benzínky ihned pokračujete v dlouhý štrece, tak jediný co se může stát, že si zvětšíte dojezd auta. Pokud ale z nějakýho důvodu nebudete moc pokračovat (kolona na dálnici,...) tak si můžete poškodit nádrž. Mě se povedlo zavadit o ventilek při jednom z prvních braní benzínu, ujel jsem potom 20km od benzínky domů a pak jsem seděl na zahradě vedle auta na houpací lavičce, drbal psa za uchem a co 30 minut jsem mačkal ten ventilek a opravdu odfukoval natlakovaný páry, pak jsem ale ujel cca 200km než se hnul palivoměr a na plnou nádrž jsem nalítal rekordních 960km (1.6 benzín 77kW). Na těch "62-63 litry běžně" bych asi přece jen doporučil jít s rozvahou - 62 litrů benzínu změní za každých 10°C objem o 0,59litru (b=0,96e-3 [1/K]) na který musí být v nádrži prostor. Ale v zimě viset 24 hodin na dálnici přes Vysočinu, tak každý litr paliva se hodí. Na druhou stranu teď nechápu proč škodovka tam ten ventilek dává? Je to výrobně dražší, než kdyby tam nebyl a vystavuje to řidiče riziku poškození nádrže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2011 Při "přetankování" benzínu v nádrži jde zhruba o toto: kapalný benzín se může dostat až do nádržky s aktivním uhlím, které toto nedělá moc dobře, má totiž zachytávat jenom benzínové výpary. Tím si koledujete o nefunkčnost této věci a její výměnu, která určitě nebude stát pár korun. Už se to zde na foru někde řešilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 23. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2011 ...argumenty zni rozumne. ALE.....kdo jezdi na Ekonomy Run, tak mi potvrdi, ze zde se pres vypnuty odvzdusnovak cepuje palivo az po okraj nalevaciho hrdla. Kdyz jsem to poprve videl, tak jsem na miste vznesl dotaz technikovi, jestli se takto nemuze neco dokurvit. Bylo me receno, ze nemusim mit strach. Kdyby hrozilo sebemensi poskozeni ci nejaky problem, ze by to nemohli takto provadet. Podotykam, ze po nacepovani se auta odtlacuji na parkoviste a start je za cca 2 hodiny. Po slavnostnim zahajeni, seznameni s trasou, po obcerstveni. Po dojeti opet doleji palivo pres vypnuty odvzdusnovak az po okraj.Dalsi jizda je az po nejakych cca 3 hodky. Clovek musi vyckat na dojeti vsech posadek, obed, vyhlaseni vysledku. Presto jsem nepoznal rozpinavost paliva. Myslim tim za ty 3 hodky. Domu to mam pak 60 km, tak neco z paliva ubude. Nikdy jsem problem takto dolevanym palivem nemel. A priznam se, ze po takto nabitych zkusenostech, vypinam odzdusnovak v pripade daleke cesty. Naleju-jedu. Takze v mem pripade benal nedostane sanci se rozpinat. Pravda je, ze kdybych nemel zkusenost z Ekonomy Run a ubezpeceni technika, tak bych se drzel navodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 23. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2011 Klucí, já tomu nerozumím. Jaký odvzdušňovák se přidrží? Nebo o to můžu štrejchnou pistolí při tankování? Vyfoťte to čeho se nemám dotknout v tom palivovém hrdle. Dnes jsem tankoval plnou zase klasicky 51,5 kdy mi vypla pistole a dotáhl jsem to s povytáhlou na 52. To už jsem jako přelil či co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2011 2 Misubaro - ale KDE, respektive ODKUD se to palivo na E-run tankuje? Je to z nějaké podzemní nádrže, kde má beneli potažmo dehet teplotu nějakých 15-16°C případně ještě míň, anebo z nadzemky/mobilní cisterny, anebo surově z kanystrů, které ležely přes noc někde ve stanu/v přívěsu - v každém z těch ne-podzemních případů se tedy jedná o palivo s teplotou minimálně 20°C, spíš víc? Jestli je "předehřáté", pak nemá cenu uvažovat o nějaké dodatečné rozpínavosti, za ty 2 hodinky se nádrž pod autem neohřeje ani o stupeň - to bys na ni musel funět teplovzdušným agregátem. A za jízdy ji chladí okolo profukující průvan pod autem. Tady se spíš jedná o situaci, kdy automobilista natočí "přes vrch" - a vzápětí odstaví auto někam na sluníčko na celý den, protože jde s rodinkou do ZOO... Pak bych se nedivil nějakému přetečení do nádobky s karbonem nebo dalších nepěkných věcí... A furt mi není jasný, proč se tolik zdůrazňuje, že natečením benálu do toho aktivního uhlí dojde k poškození TÉ NÁDOBKY - ani na ní, ani na tom dřevěným uhlí se nemá co pokazit. Jediný, co se může posrat, jsou gumový díly na ventilech, který následně řídí odtah výparů z té nádobky do sání... Ale ty by měl každý normální konstruktér udělat palivu odolné - neboli idiotensicher und soldatenfest... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P.F. Vloženo 23. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2011 Je to tak, probíralo se to na foru u tématu Kolik se vejde do nádrže Fabie - třeba v roce 2009: viz sken ze světa motorů zde a zde - K zásobníku s aktivním uhlím: Tento zásobník se nachází v pravém zadním podběhu a je v autě z toho důvodu, že automobilka musí plnit normy i na emise uhlovodíků při zahřívání paliva v nádrži. Při zašroubovaném víčku nádrže je odvzdušňovací ventil zamáčknut. Sundáním víčka se tento ventil uzavře - zabrání se tím uniku benzínových par do ovzduší. Oteplováním paliva v nádrži jdou přebytečný páry přes aktivní uhlí, kde se palivo z výparů na aktivním uhlí zadržuje. Z nádržky s aktivním uhlím vede další hadička do sacího potrubí motoru. Běží-li motor, je v sácím potrubí motoru podtlak, který z aktivního uhlí zpátky přisává páry z naakumulovaného paliva a dochází tak k regeneraci uhlí, vše řídí přes regenerační ventil pomocí lambda sondy vstřikovací jednotka. Pokud na benzince pistolí tento ventil zamáčku, dojde k jeho otevření, uhlovodíky odvětrávám do ovzduší a dojde k zaplnění rezervního prostoru, klidně i včetně hrdla nádrže, muže se dostat palivo až do zásobníku s aktivním uhlím (blbá náhoda). Jediný co nevím, jak auto zjistí že to uhlí je špatný. Navíc mi podle toho popisu přijde, že aktivní uhlí benzínový páry aktivně absorbuje do svých pórů na kapalný benzín a že tam asi je vlhké uhlí a že odvětráváním do sacího potrubí se zase uhlí suší a regeneruje. Teď si jen domýšlím, možná že aktivní uklí má jen omezenou absorpci benzínu která se nesmí překročit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2011 Aktivní uhlí je jen kus spálenýho dřeva nebo podobnýho organickýho materiálu - je to ten samej materiál, co vám doktor předepíše na zkaženej žaludek jako "živočišný uhlí". Konkrétně u toho "živočišnýho uhlí" jde většinou o spálený skořápky kokosových ořechů... Nevím co tam cpe škodofka, ale ani plný zalití benzínem by tomu uhlu nemělo udělat nic, co by se nedalo odstranit vyprcháním benzínu a odsátím vzniklejch par. Ten zakopanej Alík bude někde jinde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P.F. Vloženo 23. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2011 Zakopanej Alík může být v tom, že destilační křivka benzínu začíná na 30°C a končí kolem 180°C. Tedy že za běžnýho provozu v aktivním uhlí jsou jen absorbovaný lehký benzínový uhlovodíky s bodem varu od 30°C do maxima třeba 60°C nebo na kolik se umí rozpálit interiér vozu, když auto stojí v létě zaparkované na sluníčku. Ovšem nešťastným nasáním studeného benzínu po doplnění až po hrdlo se do uklí dostanou kompletně všechny frakce - i ty těžší s bodem varu kolem 180°C, které se budou pryč z uhlí samovolně hůř odpařovat, pokud někdy vůbec. Ale tím jen přijdu o možnost filtrovat při odvětrávání nádrže páry do atmosféry a v létě budu kolem auta cítit benzín? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 to Ekkar viz foto...... jinak z tou rozpinavosti me to je jasne. Jen jsem chtel naznacit, ze to neni az tak horke, kdyz by nekdo dolil pres odvzdusnovak. Ja to delam tak maximalne 2x do roka a to kdyz jedu na dovolenou. Timto jsem vzdy dolil mezi 4-5 litry. Posledni dobou to vsak nevyuzivam, pac mam LPG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 Z těch fotek je jasné, že beneli je v té "kubíkové bandě" na paletě za stojanem, má tudíž možnost se krásně prohřát = roztáhnout a v samotné nádrži už nedělá takovou paseku. Když už jsme u té roztažnosti a Economy Run, jestlipak je nějak ošetřena možnost, že by nějaký "podvodníček" pokoutně nainstalil do nádrže ohřívadlo a využil by tak rozpínavosti benzínu k tomu, aby zdánlivě snížil svou spotřebu? V historii si pamatuju, že se to dělalo spešl nádržkou na cca 15litrů, která byla kalibrovaná VNĚ AUTA, naplněná a následně zapečetěná - a připojovala se jako "provizorní" na palivovou pumpu vozu. Množství paliva se jak při plnění, tak po jízdě zjišťovalo VÁŽENÍM, což je daleko přesnější metoda ke zjištěním skutečné spotřeby auta - a dá se případně využít i u alternativních paliv jako jsou CNG a LPG... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Roomwagen Vloženo 27. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2011 Vaší debatu nebudu rušit mám tdi 77kw Roomster a umím natankovat 63l nafty . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.