Lordiik Vloženo 25. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2014 Čiže je možné dať volant aj z O2/S2? Alebo to musí byť MF volant pre F2 s dorobenou pravou stranou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 25. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2014 Když to tady nikdo nebude vědět tak napiš tu otázku uživateli - Ferda25. Určitě ti to zodpoví. Já si nejsem jistej... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mira Vloženo 25. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2014 (editace) měl by jít volant z SII FL..,rapida...tam má MF levou i pravou stranu......jinak koupit ty rámečky na pravou a levou stranu dát do FL volantu a dokodovat....třeba u mě to pujde..ptal jsem se....nic jiného... Editováno: 25. Listopad 2014, autor: mira Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AlesTDI Vloženo 13. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2014 Martte, díky moc za odpověď. Určitě se brzy na Ferdu obrátím, už jsem jeho služeb jednou mohl využít a opravdu je to odborník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 18. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2015 (editace) Chlapy otazka. Mam F2FL s polodotom a radiom Bolero bez MF volantu a chcel by som si ho domontovat. Je to zlozite? Co vsetko na to okrem volantu potrebujem? A este pred par rokmi som domontovaval aj tempomat takze som musel montovat aj novu komfortku kvoli tomu. Staci tato komfortka ci potrebujem este inaksiu kvoli MF volantu? Diky za odpovede Editováno: 18. Říjen 2015, autor: Keso8 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 18. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2015 Pokusím se ti to rozmluvit. Mám to z výroby, jen k rádiu - bez telefonu, ale abych pravdu řekl, nestojí to za úsilí něco předělávat. Ovládá se jen vyp/zap., hlasitost a předvolby nebo skladby vpřed/vzad. Je to moc málo. To ve starém autě jsem měl rádio Sony s joystikem. Tím šlo ovládat úplně všechno. Provozoval jsem rádio bez čelního panelu, a ovládal poslepu joystikem. Tohle na volantu je jen slabý odvar. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 Takze v podstate sa tym MF volantom da ovladat len radio a polodot uz ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 Polodot myslíš telefon? Jo ten by měl tím jít ovládat taky. Já to ale nemám. ovládám jen rádio. Ale jak jsem psal je to dost skromné. Mohli přidat aspoň scanování nových stanic. Když dojedu na místo, kde nehrají mé předvolby, stejně musím mačkat čudle na rádiu. Taky přepínání mezi složkami mp3 tam mohlo být. Přepínání Rádio - CD - MDI s mp3, to vše musím mačkat na rádiu. Jak už jsem psal, když jsem měl joystik se Sony, to vše jsem dokázal ovládat z něho. Funkce MFV jsou popsané v návodu na auto. Např tady: http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CC4QFjACahUKEwjU55L_jM_IAhXMaxQKHZHyASo&url=http%3A%2F%2Fwww.euautomobile.cz%2Fdownload%2Fskoda_fabia.pdf&usg=AFQjCNHR4i-JEDecaet1UeTtEFuaihSlGg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 Nene. Polodot myslim palubny pc v aute. Ja mam zakladny co ukazuje spotreby, dojazd, cas, rychlost. A ten ci sa da na volante prepinat aj s radiom. Lebo ak ne a ako pises ze moznosti su takto obmedzene tak to je zbytocna investicia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 Jo tak to co myslíš je asi maxidot. Tak to by znamenalo výměnu palubky a určitě taky ŘJ a asi páčku na stěračů. A ovládá se z páčky stěračů. Na volantu je jen ovládání rádia, popř. telefonu. Pročti si návod k autu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 Tak este raz ja mam len palubny pc/polodot (toto http://www.aluramecky.cz/soubory/Image/velky/esh_1007-Fabia-II-c.jpg ). A ked ze nemam skusenosti co vsetko dokaze MF volant v F2 tak som predpokladal ze okrem radia budem moct prepinat funkcie aj na palubaku. To ze sa to riadi cez packu pod volantom to viem uz dlho. Ja som len podla usudnia co robia MF volanty v novsich autach predpokladam ze tu to tiez bude mozne ovladat pc z volantu a ne len radio a telefon.V tom pripade zbytocna namaha len kvoli radiu menit cely volant. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 Bohužel, roler na volantu nedokáže ovládat nic jiného než Maxi-Dot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
testestest Vloženo 18. Duben 2016 Sdílet Vloženo 18. Duben 2016 (editace) Zdravim vsechny Skodovaky,mam problem se zapojenim multifunkcniho volantu ke stavajicim rozvodum: V me Fabii byl puvodne ne-multifunkcni volant "3T0 419 091G" (1.jpg) a tento byl zapojen kabelem "1K0 971 584" (3.jpg a 4.jpg). Pred nedavnem jsem koupil novy volant "3T0 971 XXX X (necitelne)" (2.jpg) a chtel nainstalovat s nove zakoupenym kabelem "3T0 971 584" (5.jpg a 6.jpg), ktery je udajne urcen pro multifunkci. Vse slo zapojit do spravnych zdirek, takze se zdalo vsechno v poradku. Po zapojeni bylo jeste potreba aktivovat multifunkci VAGem. Jedina dve mista, ktera nejak souvisela s multifunkci jsou v Centralni jednotce (8.jpg) a v Navigaci (9.jpg). Bohuzel po ulozeni a vyzkouseni auto netroubi a ani nereaguje na tlacitka. Po spusteni diagnostiky se objevila nova chyba (10.jpg). Otazka je proc? a) diagnostika se zminuje kontrolnim modulu, ktery by ale dle meho nazoru mel byt soucasti auta, kdyz se jedna o Fabii 2 po FL. (nebo je nutne jeste neco dokoupit?) Nejsem si jisty, zda je mnou zakoupeny novy kabel k volantu v poradku (nebyl zakoupen v obchodu, ale na bazosi). Jeho pinout je odlisny (6.jpg) od puvodniho kabelu (4.jpg), i kdyz stale odpovida pinum v konektoru volantu (7.jpg). c) Nevim, jestli by nemel byt pouzit kabel s oznacenim "3T0 971 584A". Nikde se nezle docist, zda se jedna o stejny kabel jako "3T0 971 584" - nenasel jsem pinout :/ Obrazky (prilohy):1.jpg - Puvodni volant 2.jpg - Novy volant 3.jpg - Puvodni kabel 4.jpg - Puvodni kabel pinout 5.jpg - Novy kabel 6.jpg - Novy kabel pingout 7.jpg - Konektor na podvolantove jednotce 8.jpg - VAG - Central Elect. 9.jpg - VAG - Navigation 10.jpg - VAG - Diagnostika Jakekoliv napady jsou vitany Editováno: 18. Duben 2016, autor: testestest Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mazisek Vloženo 28. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2016 zdravim chtel bych se zeptat jestli nekdo vi a prozradi recept na dodatecnou montaz MF volantu z novych modelu mam volant ze superb III a mf cislo 5E0 919 719E a chtel bych ju zprovoznit muze mi nekdo poradit jak?popridne kdo by mi to rozchodil v usteckem kraji?mam roomstra 2011..dekuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PEPA56 Vloženo 15. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2019 Dobrý den,chci si dodělat multifunkčni volant na mé fabii2 2013.Potřeboval bych poradit s elektrickým zapojenim .vim ze se musi natahnout kabel s + a kabel linbus to je mi jasne jen nerozumim tomuto.) přepíchnout pin ve slimáku a přehodit na bcm ze svorkovnice A na B (za využití stavajicího drátu pro ovládání klaksonu, po novu na komunikaci volantu po lin_u s bcm) to psal bobik ve své montaži Budu vděčny za každou radu. Bobikovi jsem psal ale nereaguje. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miro F. Vloženo 31. leden 2020 Sdílet Vloženo 31. leden 2020 (editace) Vážení přátelé, dnes jsem dodělal multifunkční volant na mou Fabii 2 Tour (2014). Je to pochopitelně po faceliftu a už ta poslední verze FII - s novým volantem se stříbrným znakem. Z informací v této diskusi a s trochou invence jsem to dal nakonec nějak dokupy a teď se to pokusím sepsat do jednoho kompletního příspěvku, podle kterého už by to snad mělo jít bez dalších otazníků udělat. Popíši tedy, co to v mém případě obnášelo. Co jsem potřeboval: Multifunkční tlačítko do volantu - originál v FII/R je pouze na levé straně volantu a i já to takto udělal. Záměrně píši tlačítko (byť se ovladač skládá z více ovládacích prvků, ale aby bylo jasné, že se jedná jen o tuto levostrannou multifunkci a ne o oboustrannou, jakou mají novější modely). Pozor - starší volanty (se zeleným znakem) mají tlačítko jiné a nejsou vzájemně zaměnitelné!!! Kabelový svazek 5E0971584A - pouze pro novější volant se stříbrným znakem! Starší má jiný... Dva drátky (tuším 0.5), každý na jednom konci s pinem, piny jsou samice a to ty nejmenší, kód ale bohužel netuším... Něco na spojování kabelů, já používám metodu krimpování pomocí spojek faston (pomocí speciálních kleští se na kabely nalisuje taková trubička, uvnitř kovová, na povrchu izolovaná, nic se nepájí). Doporučuji něco obdobného, hlavně nepájet... Co jsem musel udělat: Odpojit baterku, vyndat airbag, sundat volant, vysunout podvolantový přepínač (páčky). Pozor, abyste si označili správně polohu volantu vůči tisícihranu a také abyste zachovali natočení podvolantového spínače (viz dílenská příručka). Když je podvolantový přepínač uvolněný a vysunutý směrem k Vám, jde z něj už sundat svorkovnice. Z uvolněné svorkovnice (v dílenské příručce označena jako T41a) sundat kryt kabelů, zacvaknout piny obou kabelů a to na pozice: 9 a 10. Dráty z T41a natáhnout takto: z pozice 9 na vedení z pojistky 9 (SB9). Já se na ten drát napojil těsně za pojistkami a moc místa na práci tam teda nebylo. Teoreticky by šlo asi i jinde, kdyžtak elektrická schemata v dílenské příručce/základní výbava. Pozor, starší modely to mají jinak! Z pozice 10 se někde napojit na vedení ze svorkovnice T73b/17 komfortní jednotky B - je to sběrnice, po které komunikuje např. elektrické ovládání oken. Já se napojil v místě nohou spolujezdce, kde je vedení směrem do svorkovnice dvěří - je tam přeci jen trochu místa na zapojení. Na stejném místě jsem se kdysi napojoval i při dodělávce zadních elektrických oken... Vše zase zamontovat zpět až po zamontování volantu, airbag nechat stále venku. Zapojit nový svazek do airbagu místo starého, přepojit dvě svorky klaksonu (neprohoďte barvy drátů klaksonu). Zapojit svazek do volantového konektoru, zapojit svorkovnici multifunkce, zacvaknout střed volantu s airbagem nazpět. Zapojit baterku, připojit VCDS a nakódovat. Kódování je následující: v sekci Central electr. / Long coding / Byte 9 / Bit 3 přepsat na 1 (v mé verzi je tam předpřipravené zatržítko) a takto nakódovat. Pokud nevíte, co to znamená nakódovat nebo VCDS, raději si to nechte udělat od někoho, kdo tomu trochu rozumí... Práce na cca 2-3 hodiny, zkušeným by to asi zabralo i méně... Nejhorší je to drátování těch dvou kabelů... Toť vše. Kolik to celé stálo: volant vč. tlačítek jsem sehnal za 1500, svazek za 600. Oba drátky s pinama jsem měl doma z předchozích akcí, takže ty nepočítám. Zbyl mi starý volant a starý svazek - zkusím prodat. Kdybych teoreticky prodal volant za cca 1000 a svazek za cca 500 (standardní ceny na Sbazaru nebo bazosi), bude celá sranda stát směšných 600... Jinak původně jsem sháněl jen to tlačítko, ale nakonec jsem za stejnou cenu, co se běžně nabízel rámeček s tlačítkem (1500), sehnal i celý kožený volant (bez airbagu pochopitelně) už s tlačítkem, ale 4-ramenný. Moje Fabie už pochází z doby, kdy se 4-ramenné nenabízely ani za zlaté prase. Nejprve jsem chtěl jen přehodit tlačítko a 4-ramenný volant zase prodat, nakonec ale zvítězily vzpomínky na první generaci Fabie, kde jsem měl volant 4-ramenný, který se skvěle držel levou rukou za spodní rameno. Takže jsem si ho tam dal na pár dní zkoušku... no a už jsem si ho nechal... Nevypadá sice tak dobře, jako 3- ramenný, ale na cesty po dálnici není nic pohodlnějšího... :) Úskalí celého procesu aneb na co si dát pozor a možné otázky: Multifunkční volant je výsadou pouze Fabie II / Romsteru PO FACELIFTU!!! Jestli jde nějak dodělat i na předfacelift netuším (spíš bych řekl, že ne, měly jen ten podvolantový modul, což je podle mě blbost největší, protože šmátrat po něm je asi tak stejně pracné a stejně daleko, jako přepínat rovnou rádio). Tak jako tak to rozhodně nelze dodělat tímto postupem... Fabie II / Roomster po-FL má dvě generace volantů - starý se zelený znakem a nový se stříbrným. Pozor - oba mají různé kabelové svazky a nejsou vzájemně kompatibilní - nepasuje svorkovnice na multifunkci a jiné jsou i svorky klaksonu! Musíte tedy k danému volantu pořídit správný svazek! Na starý se zeleným znakem je to 3T0 971 584 a na novější se stříbrným je to 5E0971584A (pozor, musí mít A na konci, bez Ačka je to pro volant bez multifunkce, tedy ten, co už tam je!!!). Volanty vč. příslušných svazků by možná mohly jít prohodit - svorkovnice k podvolantovému kroužku pasují, zapojení pinů jsem však nezjišťoval... Nevím jak ty staré volanty, ale nové (se stříbrným znakem) mají stejný kabelový svazek a stejný modul airbagu pro 3-ramenný i 4-ramenný volant, takže je lze jednoduše zaměnit. Dílenská příručka uvádí rozdílné zapojení kabelů z podvolantového kroužku pro vozy do května 2013 a od května 2013!!! V podvolantovém kroužku je to stejné, dále to pak vede do jiné pojistky. Bez zapojení těch dvou drátů nefunguje s novým svazkem klakson! Pokud to chcete dělat na etapy, začněte kabeláží z podvolantového kroužku! Původní drát klaksonu (z T41a/11) může zůstat, kde je, není třeba jej odpojovat. Nezjišťoval jsem odlišnosti jinak specifikovaných vozů... Mám auto už z výroby hodně slušně vybavené +- na úrovni elegance (pár drobností chybí, pár drobností přebývá), takže netuším, jestli i u levnějších verzí to jde takto jednoduše a nemusí se měnit ještě další věci. Relevantní je např.: Kroužek pod volantem a páčky - mám tempomat, ESP a palubní počítač, takže kroužek je se snímačem úhlu natočení a nejvyšší možnou verzí páček pod volantem. Jestli i do levnějších verzí lze zapojit multifunkci - netuším... Mám Maxidot (velký grafický palubní PC) - netuším, jestli to bez Maxidotu vůbec funguje. Mám 2DIN rádio Swing, tj. to nejlepší možné bez navigace... Jestli to umí i ta menší - nevím... Jestli je něco z toho a dalších věci relevantní jsem zkrátka nezjišťoval... Editováno: 2. Únor 2020, autor: Miro F. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirda68 Vloženo 13. Únor 2020 Sdílet Vloženo 13. Únor 2020 V 19.11.2014 na 19:36, martt napsal: Mělo by to být toto č. 5e0919719f pro kontrolu - http://www.cars-equi...ttons-switches/ Ve Škodofce za cca 2700,- bez DPH, no ale kdo hledá tak najde levnější... zdravím, jaký je rozdíl mezi 5E0919719F 5E0919719L??????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davuh Vloženo 4. Březen 2021 Sdílet Vloženo 4. Březen 2021 V 31. 1. 2020 na 21:33, Miro F. napsal: Vážení přátelé, dnes jsem dodělal multifunkční volant na mou Fabii 2 Tour (2014). Je to pochopitelně po faceliftu a už ta poslední verze FII - s novým volantem se stříbrným znakem. Z informací v této diskusi a s trochou invence jsem to dal nakonec nějak dokupy a teď se to pokusím sepsat do jednoho kompletního příspěvku, podle kterého už by to snad mělo jít bez dalších otazníků udělat. Popíši tedy, co to v mém případě obnášelo. Co jsem potřeboval: Multifunkční tlačítko do volantu - originál v FII/R je pouze na levé straně volantu a i já to takto udělal. Záměrně píši tlačítko (byť se ovladač skládá z více ovládacích prvků, ale aby bylo jasné, že se jedná jen o tuto levostrannou multifunkci a ne o oboustrannou, jakou mají novější modely). Pozor - starší volanty (se zeleným znakem) mají tlačítko jiné a nejsou vzájemně zaměnitelné!!! Kabelový svazek 5E0971584A - pouze pro novější volant se stříbrným znakem! Starší má jiný... Dva drátky (tuším 0.5), každý na jednom konci s pinem, piny jsou samice a to ty nejmenší, kód ale bohužel netuším... Něco na spojování kabelů, já používám metodu krimpování pomocí spojek faston (pomocí speciálních kleští se na kabely nalisuje taková trubička, uvnitř kovová, na povrchu izolovaná, nic se nepájí). Doporučuji něco obdobného, hlavně nepájet... Co jsem musel udělat: Odpojit baterku, vyndat airbag, sundat volant, vysunout podvolantový přepínač (páčky). Pozor, abyste si označili správně polohu volantu vůči tisícihranu a také abyste zachovali natočení podvolantového spínače (viz dílenská příručka). Když je podvolantový přepínač uvolněný a vysunutý směrem k Vám, jde z něj už sundat svorkovnice. Z uvolněné svorkovnice (v dílenské příručce označena jako T41a) sundat kryt kabelů, zacvaknout piny obou kabelů a to na pozice: 9 a 10. Dráty z T41a natáhnout takto: z pozice 9 na vedení z pojistky 9 (SB9). Já se na ten drát napojil těsně za pojistkami a moc místa na práci tam teda nebylo. Teoreticky by šlo asi i jinde, kdyžtak elektrická schemata v dílenské příručce/základní výbava. Pozor, starší modely to mají jinak! Z pozice 10 se někde napojit na vedení ze svorkovnice T73b/17 komfortní jednotky B - je to sběrnice, po které komunikuje např. elektrické ovládání oken. Já se napojil v místě nohou spolujezdce, kde je vedení směrem do svorkovnice dvěří - je tam přeci jen trochu místa na zapojení. Na stejném místě jsem se kdysi napojoval i při dodělávce zadních elektrických oken... Vše zase zamontovat zpět až po zamontování volantu, airbag nechat stále venku. Zapojit nový svazek do airbagu místo starého, přepojit dvě svorky klaksonu (neprohoďte barvy drátů klaksonu). Zapojit svazek do volantového konektoru, zapojit svorkovnici multifunkce, zacvaknout střed volantu s airbagem nazpět. Zapojit baterku, připojit VCDS a nakódovat. Kódování je následující: v sekci Central electr. / Long coding / Byte 9 / Bit 3 přepsat na 1 (v mé verzi je tam předpřipravené zatržítko) a takto nakódovat. Pokud nevíte, co to znamená nakódovat nebo VCDS, raději si to nechte udělat od někoho, kdo tomu trochu rozumí... Práce na cca 2-3 hodiny, zkušeným by to asi zabralo i méně... Nejhorší je to drátování těch dvou kabelů... Toť vše. Kolik to celé stálo: volant vč. tlačítek jsem sehnal za 1500, svazek za 600. Oba drátky s pinama jsem měl doma z předchozích akcí, takže ty nepočítám. Zbyl mi starý volant a starý svazek - zkusím prodat. Kdybych teoreticky prodal volant za cca 1000 a svazek za cca 500 (standardní ceny na Sbazaru nebo bazosi), bude celá sranda stát směšných 600... Jinak původně jsem sháněl jen to tlačítko, ale nakonec jsem za stejnou cenu, co se běžně nabízel rámeček s tlačítkem (1500), sehnal i celý kožený volant (bez airbagu pochopitelně) už s tlačítkem, ale 4-ramenný. Moje Fabie už pochází z doby, kdy se 4-ramenné nenabízely ani za zlaté prase. Nejprve jsem chtěl jen přehodit tlačítko a 4-ramenný volant zase prodat, nakonec ale zvítězily vzpomínky na první generaci Fabie, kde jsem měl volant 4-ramenný, který se skvěle držel levou rukou za spodní rameno. Takže jsem si ho tam dal na pár dní zkoušku... no a už jsem si ho nechal... Nevypadá sice tak dobře, jako 3- ramenný, ale na cesty po dálnici není nic pohodlnějšího... :) Úskalí celého procesu aneb na co si dát pozor a možné otázky: Multifunkční volant je výsadou pouze Fabie II / Romsteru PO FACELIFTU!!! Jestli jde nějak dodělat i na předfacelift netuším (spíš bych řekl, že ne, měly jen ten podvolantový modul, což je podle mě blbost největší, protože šmátrat po něm je asi tak stejně pracné a stejně daleko, jako přepínat rovnou rádio). Tak jako tak to rozhodně nelze dodělat tímto postupem... Fabie II / Roomster po-FL má dvě generace volantů - starý se zelený znakem a nový se stříbrným. Pozor - oba mají různé kabelové svazky a nejsou vzájemně kompatibilní - nepasuje svorkovnice na multifunkci a jiné jsou i svorky klaksonu! Musíte tedy k danému volantu pořídit správný svazek! Na starý se zeleným znakem je to 3T0 971 584 a na novější se stříbrným je to 5E0971584A (pozor, musí mít A na konci, bez Ačka je to pro volant bez multifunkce, tedy ten, co už tam je!!!). Volanty vč. příslušných svazků by možná mohly jít prohodit - svorkovnice k podvolantovému kroužku pasují, zapojení pinů jsem však nezjišťoval... Nevím jak ty staré volanty, ale nové (se stříbrným znakem) mají stejný kabelový svazek a stejný modul airbagu pro 3-ramenný i 4-ramenný volant, takže je lze jednoduše zaměnit. Dílenská příručka uvádí rozdílné zapojení kabelů z podvolantového kroužku pro vozy do května 2013 a od května 2013!!! V podvolantovém kroužku je to stejné, dále to pak vede do jiné pojistky. Bez zapojení těch dvou drátů nefunguje s novým svazkem klakson! Pokud to chcete dělat na etapy, začněte kabeláží z podvolantového kroužku! Původní drát klaksonu (z T41a/11) může zůstat, kde je, není třeba jej odpojovat. Nezjišťoval jsem odlišnosti jinak specifikovaných vozů... Mám auto už z výroby hodně slušně vybavené +- na úrovni elegance (pár drobností chybí, pár drobností přebývá), takže netuším, jestli i u levnějších verzí to jde takto jednoduše a nemusí se měnit ještě další věci. Relevantní je např.: Kroužek pod volantem a páčky - mám tempomat, ESP a palubní počítač, takže kroužek je se snímačem úhlu natočení a nejvyšší možnou verzí páček pod volantem. Jestli i do levnějších verzí lze zapojit multifunkci - netuším... Mám Maxidot (velký grafický palubní PC) - netuším, jestli to bez Maxidotu vůbec funguje. Mám 2DIN rádio Swing, tj. to nejlepší možné bez navigace... Jestli to umí i ta menší - nevím... Jestli je něco z toho a dalších věci relevantní jsem zkrátka nezjišťoval... Dnes jsem na své Fabii RS 2 zapojil podle návodu multifunkční volant s pádly... Je to volant s multifunkčnímy tlačítky na obou stranách, a fungují všechny. Levá strana na ovládání rádia, práva maxdot. Jen jsem tedy zapojil komunikační kabel u řidiče ve svazku u dveří. Nechtělo se mi to tahat až ke spolujezdci. Mockrát díky 🙂!!!! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miro F. Vloženo 4. Březen 2021 Sdílet Vloženo 4. Březen 2021 Tak tady bych se zase rád zeptal já - zapojil jste to tedy podle stejného postupu, jako jsem psal a rovnou Vám funguje ta verze s oboustrannými tlačítky? Nebo to obnáší ještě něco navíc? Jak se znám, není vyloučeno, že jednoho dne dojdu k závěru, že tlačítko jen na levé straně je fajn, ale oboustranná verze by možná byla lepší... :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davuh Vloženo 4. Březen 2021 Sdílet Vloženo 4. Březen 2021 před 21 minutami, Miro F. napsal: Tak tady bych se zase rád zeptal já - zapojil jste to tedy podle stejného postupu, jako jsem psal a rovnou Vám funguje ta verze s oboustrannými tlačítky? Nebo to obnáší ještě něco navíc? Jak se znám, není vyloučeno, že jednoho dne dojdu k závěru, že tlačítko jen na levé straně je fajn, ale oboustranná verze by možná byla lepší... :) Nic dalšího jsem nedělal. Propojovací kablik jsem použil 3T0971584 mám rok výroby 2011. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miro F. Vloženo 2. Září Sdílet Vloženo 2. Září Tak jsem nakonec po téměř 5 letech vyměnil svou dodělávanou levostrannou multifunkci za oboustrannou, k tomu jsem rovnou dal i ten lesklý rámeček - viz foto. Nainstaloval jsem díl s kódem 5E0919719F, všechna tlačítka fungují, ale... Roller na pravé straně funguje, ale pouze v sekci TELEFON, kde se jde probírat jednotlivými položkami, tlačítkem zpět se vrací o úroveň výše až nakonec lze ze sekce telefon vyskočit až do sekce MFD MaxiDotu. Nicméně v sekci MFD ani Audio pravý roller nic nedělá. Máte to ostatní stejně? Lze s tím něco dělat? Např. v prvních Rapidech (2012-2014), ze kterých by měla být tato multifunkce, to podle návodu má ovládat i sekci MFD v MaxiDotu... Procházel jsem kódování ve VCDS a nic bohužel nenašel, jediné, co lze měnit je funkce levého rolleru (buď se dlouhým stisknutím vypne rádio nebo hlasové ovládání) a to v sekci centrální jednotky. V budících ani jinde jsem nic nenašel. Předpokládám, že tím, že tlačítka fungují, to bude hardwarově v pořádku a buď bude problém v kódování, nebo to bohužel F2 neumí, protože oboustrannou multifunkci z výroby neměla... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bady555 Vloženo 2. Září Sdílet Vloženo 2. Září v predchadzajucich prispevkou par ludi pise ze im ide i prava strana, i mna to zaujima lebo nemam multi ziadnu a chcem obojstrannu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miro F. Vloženo 3. Září Sdílet Vloženo 3. Září 18 hours ago, Miro F. said: Tak jsem nakonec po téměř 5 letech vyměnil svou dodělávanou levostrannou multifunkci za oboustrannou, k tomu jsem rovnou dal i ten lesklý rámeček - viz foto. Nainstaloval jsem díl s kódem 5E0919719F, všechna tlačítka fungují, ale... Roller na pravé straně funguje, ale pouze v sekci TELEFON, kde se jde probírat jednotlivými položkami, tlačítkem zpět se vrací o úroveň výše až nakonec lze ze sekce telefon vyskočit až do sekce MFD MaxiDotu. Nicméně v sekci MFD ani Audio pravý roller nic nedělá. Máte to ostatní stejně? Lze s tím něco dělat? Např. v prvních Rapidech (2012-2014), ze kterých by měla být tato multifunkce, to podle návodu má ovládat i sekci MFD v MaxiDotu... Procházel jsem kódování ve VCDS a nic bohužel nenašel, jediné, co lze měnit je funkce levého rolleru (buď se dlouhým stisknutím vypne rádio nebo hlasové ovládání) a to v sekci centrální jednotky. V budících ani jinde jsem nic nenašel. Předpokládám, že tím, že tlačítka fungují, to bude hardwarově v pořádku a buď bude problém v kódování, nebo to bohužel F2 neumí, protože oboustrannou multifunkci z výroby neměla... Tak už jsem problém s funkčností oboustranné multifunkce rozluštil, odpověď jsem našel v obdobné sekci, akorát pro Škodu Rapid. Při instalaci oboustranné multifunkce je totiž potřeba odpojit tlačítka přepínání MaxiDotu na pravé páčce pod volantem. Jinak, jak jsem sám vyzkoušel, se totiž multifunkce na volantu pere s ovládáním páčkou. Multifunkce někdy po startu chodí, někdy ale nechodí (nahodilé, nevypozoroval jsem žádnou závislost na čemkoliv) a vždy přestane chodit, když se přepne MaxiDot páčkou. Po vyjmutí klíčku se to vyresetuje a je to opět ve stavu nahodilosti. Řešením, které kolegové doporučují a mě funguje, je tedy odpojit 3 dráty mezi páčkou a přístrojovým štítem (budíky). Vzhledem k tomu, že dráty jdou z páčky přímo do budíků bez odbočky, je nejjednoduší odpojit je a zaizolovat přímo v budících, není třeba je rušit i na páčce, jak doporučovali někteří kolegové u Rapidu... Přikládám schéma z dílenské příručky (PLATÍ OD KVĚTNA 2013!!!, ZAPOJENÍ STARŠÍCH ROČNÍKŮ JSEM NESTUDOVAL), jsou to šedý, modrý a žlutý drátek, piny ve svorkovnici budíků (T32a) jsou: 21, 22, 23. Žádné kódování nebylo třeba, po tomto zásahu to chodí bezvadně, ovládání kolébky a spodní tlačítko (reset) na pravé páčce pod volantem jsou tedy odpojeny a nadále nefungují (ostatně auta s touto oboustrannou multifunkcí, např. Rapid nebo O3 tyto ovladače na pravé páčce prý ani nemají)... Takže jen ve stručnosti pro rekapitulaci: Dodělání levostranné multifunkce (viz můj příspěvek výše) obnáší dodělat 2 dráty z podvolantového snímače, jeden na pojistku, jeden na sběrnici, vyměnit kabelový svazek ve volantu, zadělat tlačítka a nakódovat. Levostranná multifunkce má kód 5E0919719C. Dodělání oboustranné multifunkce znamená udělat vše co u jednostranné, akorát oboustranná tlačítka mají kód 5E0919719F a navíc je u oboustranné multifunkce třeba odpojit ovládání MaxiDotu páčkou, tj. odpojit 3 dráty. Toť vše, za mě asi jednou pro vždy vyřešeno... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bady555 Vloženo 3. Září Sdílet Vloženo 3. Září parada, ja o chvilu idem na to , som zvedavy ako pochodim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bady555 Vloženo 10. Září Sdílet Vloženo 10. Září Tak multifuncia nahodena, funguju obidva strany, nemusel som prerusovat kable od pravej packy ale ak kliknem s pravou packou do menu tak uz volantove tlacitka nejdu. Staci pritom nic nestlacat a multifunkcia ide Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.