Přejít na obsah

Fabia 1.2 47 kw - problém s dobíjením


hrobar

Doporučené příspěvky

Omlouvam se ze zakladam znovu opakovane tema,ale nikde jsem se nedocetl pricinu te moji zavady.Pri volnobehu,kdyz otocim volantem,tak pozhasnou svetla,rozsviti se kontrolky ASR,ABS a takovy ten vykricnik.Trikrat to zapipa a nic.Vsechno funguje jak ma,zadna provozni zmena.Toto se opakuje i nekolikrat za jizdu.Docela otravny,ale opravdu zadna zmena,vse funguje normalne.Vsem moc dekuji za odpovedi.


To pipani a ty kontrolky se rozsviti i za jizdy pri jizde se zarazenou rychlosti.

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název vlákna.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odstraníš to jednoduše tím, že nebudeš na volnoběh otáčet volantem - než se někdo podívá na to dobíjení. Jinak to může klidně být i starou a mizernou baterkou, protože aby spotřebu serva pokryl alternátor při volnoběhu, musel by to být alternátor z lokomotivy - servo bere klidně 60-80A a altík v autě na volnoběh rozhodně nedává svůj "štítkový" proud - ten je udán jako maximální. Na volnoběh je schopný dodat tak 10-15A max. Nechej zkontrolovat nabíjení počínaje napnutím "klíňáku" a schopností regulátoru udržet nastavené napětí, sám si můžeš s vercajkem v ruce projít všecky šroubové svorky od altíku k baterce včetně baterkových svorek jak na kladném pólu, tak po kostře, nezapomenout na kontrolu kontaktů na pojistkách nahoře na baterce - tam je i hlavní pojistka k servu, všecko odmontuj, očisti až na kov, mázni vazelínou a zase utáhni - můžeš poměnit podložky, pokud jsou staré vymačkané, dej tam nové vějířovky nebo pérovky. Pokud to po vyčištění kontaktů už nebude vyhazovat chybu, na žádné další seřizování už nemusíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Tak já mám podobnou závadu a nemůžu přijít na příčinu....

Po nastartování auto nedobíjí a jede jen z baterky a jako se dusí... Začne dobíjet až při zvýšení otáček nad 2000 ot./min. Začal jsem výměnou baterky, už nebyla nic moc....

Myslel jsem na regulátor napětí na alternátoru. Měl jsem možnost koupě zánovního altíku, tak jsem ho raději vyměnil celý, ale závada přetrvává a i tento novější dává téměř stejné hodnoty. Je přeci divné, že by byly načnuté oba regulátory stejně?? Jen přidám, že se jedná o altík Valeo.

Nemáte někdo podobnou zkušenost? Už mi došly nápady, vítám jakékoliv rady....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoro na 100% regulátor. Vyměň ho, uvidíš co to udělá.

 

Určitě je minimálně špatnej přívod 12V od spínačky do regulátoru - tomu napovídá i to, že se altík nenabudí hned, ale musí se roztočit nad jistý otáčky, aby sám svým remanentním magnetismem dodal dost proudu pro funkci regulátoru.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daj dole spodny plastovy kryt motora a pod štarterom je jeden plech ako držiak konektorov tam su zasunute tri konektory. jeden je sonda pred kat. druhy sonda za kat a treti je DF alternator. Konektor je len tak zasunuty do toho plechu. Vyber rozpoj buť budu oxidovane kontakty alebo uklepane kabliky do toho konektora. často len bužirka drži a draty su uhnite treba tie dratiky popoťavoť a najlepsie je ten konektor vyradiť. Ked to urobiš mala by sa okntrolka baterie rosvietiť ked daš zapalovanie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...