Přejít na obsah

Nehoda - bouračka


jendam

Doporučené příspěvky

Tak se mi stala nepříjemná věc při cestě z Prahy domů na Svitavsko. Večer 6.11.2001 cca 18:45 hod mi ve směru Litomyšl - Svitavy(Olomouc) na hlavním tahu E442/35 u obce Gajer cca 200m od Benziny vběhli srny pod auto, Na tachometru jsem měl 90km/h. Střetu jsem se nevyhnul a nabral je přímo, kdybych trhl volantem, byl bych v příkopu a bůh ví kde. Auto je koupené letos v dubnu, má najeto 9000km a takhle to dopadlo. Zaplať pánbů, že to dopadlo jak to dopadlo, jelikož jsem měl v autě ženu a dítě. Odhadovaná cena je zatím vyčíslena na 50tis Kč, otázka je co vše se tam ještě najde, když šla srna pod auto. Viditelně to odnesl nárazník, cornery, chladič a spoustu plastů pod autem. Policie byla vztřícná, museli přijet hasiči a asi na cca 1 hodinu uzavřít silnici, aby mohli uklidit silnici od zbytků srny. Nikomu to nepřeji. Pokud by se chtěl někdo zeptat, tak bagy nevystřelily díky tomu, že šla srna pod deformační zonu nárazníku a na čidla se to nedostalo.

post-9055-0-58977200-1320621542_thumb.jp

post-9055-0-91803900-1320621587_thumb.jp

post-9055-0-96824600-1320621617_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi vše podařilo vyřešit s pojišťovnou a zítra jde autí na opravu do autorizovaného servisu. Navíc mě čeká výměna registrační značky, jelikož byla poškozená a bohužel legislativa neumožňuje vyrobit duplikát RZ, takže lítačka na úřad, poplatky a nová značka, pak vše nahlásit kde to mám evidované. Neskutečné, co člověk musí po nehodě řešit a oblítat. Jinak při kontrole auta byly zjištěny další a další poškozené díly než bylo na první pohled vidět. Zatím co jsem osobně na něm našel poškozené je:přední nárazník komplet, mlhovky s cornery, pření natáčecí světlomet, sdružený chladič(motor,klimatizace), sahara, trubkové vedení klimatizace a chlazení motoru, komplet plastové krytí pod motorem a nad kolama no a další se uvidí až se auto odstrojí a nadzvedne. Jsem zvědav jak to škodovce bude trvat, ještě že je tento servis, kde to budu mít smluvním partnerem mé pojišťovny, takže se nebudu o nic starat a oni si to s pojišťovnou vyřeší, já budu akorát platit spoluúčast na havarijním pojištění co mám sjednané. Tak snad to dopadne dobře a autí bude vypadat jako nové, ono v podstatě nové je jen má 6 měsíců a 9000tis najeto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm to je pech... dneska se prostě vyplatí mít dobrou pojistku.. mně byla nabídkuta čpp domovský autoservis-pokud si nechám auto opravit u mého domovského servisu a škoda bude vyšší, než je spoluúčast, tak tu spoluúčast neplatím, tu zaplatí pojišťovna.. což je parádička..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano vypadá to podle fotek na jenom pochroumaný nárazník, jenže opak je pravdou sad.png Nárazník je komplet na odepsání, mlhovky taky(uražené příchytky), chladič proražený, sahara za ním ulomené příchytky, vedení chlazení poškozené, uražené příchytky předního světlometu, další plastové díly pourážené a rozlámané. Další věci se poznají po odstrojení, změření geometrie, kontroly nápravy atd.., viděl jsem i mastnotu u motoru kde je náprava.sad.png

Srna šla při 90km/h přímo do nárazníku a ten prorazila a šla na chladič a pak pod auto sad.png Takže když si to spočítáš ve značkovém servisu, kde se u nového auta vymění kus za kus + jejich práce, dojdeš k částce 50tis Kč, né li vyšší sad.png

Nechám se překvapit, ale čím více to tam kontroluji v tom autě, tím více narážím na prasklé, nebo poškozené věci a to jsem nebyl pod autem. Zítra ji odtahují do servisu, je nepojizdná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teedaa preju at se to vse vyresi. Ja to zazil to samy asi pred mesicem. V cca 90km/h zajic primo na komoru. Na aute nebylo skoro nic videt. Predni maska se sice prohnula, ale jinak se to zdalo ok. Ale ouha. Skoda nakonec 70 tis. Kč. Prohnute oba chladice (klima i motor) mlhovka utrzena tak blbe, ze se menil cely naraznik. a dalsi serepeticky vevnitr. Proste clovek na prvni pohled nepozna, co vsechno je rozbity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělal jsem ještě nějaké fota.. Jinak autí je již v servisu a když jsem se dozvěděl, že některé věci nemění, ale mají na ně opravárenské sady, jako třeba světlomety atd.., tak mě bylo nějak divně, protože nechci aby na novém autě dávali nějaké opravárenské sady, ale chci aby vyměnili kus za kus. No uvidíme, také záleží na pojišťovně co jim dovolí a co ne, ale snad u nového auta nebudou problémy s výměnou kus za kus.

post-9055-0-84141500-1320923449_thumb.jp

post-9055-0-00986800-1320923470_thumb.jp

post-9055-0-69476800-1320923543_thumb.jp

post-9055-0-94943700-1320923563_thumb.jp

Editováno: , autor: jendam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Držím palce, vyzerá to celkom slušne trafené a smola, že tá srna vletela ešte pod auto. Ja som trafil takú ešte na passate, ale našťastie iba rohom, tak mi odtrhla iba smerovku, ináč sa nič nestaloto v 80ke, ale stihol som našťastie zareagovať včas.

Tak nech to máš opravené čím skôr doma..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je průser všech plastů. Kdyby byly dostatečně pružný, aby vydržely náraz, byly by zase tak flexibilní, že by se z nich oloupal lak a za tepla by se trvale deformovaly = buď by musely mít výztuhu, nebo by se fůra věcí musela dělat z kovu (plech). Navíc čistý plast je relativně drahá věc - takže se do polymeru přimíchává běžně kolem 20-25% hmotnosti PLNIVA - kamenné moučky, drceného skla, kaolínu a podobných zpevňujících látek, které jsou navíc LACINĚJší, než základní plast. Výsledkem je, že hmota získá tvarovou a teplotní stálost, ale bohužel zkřehne. Při jakémkoliv nárazu se pak místo vratné deformace díly lámou a štípou - obzvlášť v období teplot pod 10°C. Sice to zachytí většinu energie nárazu, ale díl po destrukci se už znovu pospojovat většinou nedá, takže je to na totální výměnu - a pak se musí připočítat všecka práce, kterou ta výměna dá včetně olakování atd... Kdyby daný díl byl z kovu, vážil by ale mnohem víc, byl by cenově ještě dražší a rozhodně by se nedal tak dobře "designovat", jako to jde u plastů = auta by pořád vypadala jako škatule na kolech... Je to prostě daň za moderní tvar a materiál s nižší váhou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdokonalejší nárazník jsem zatím poznal na Feldě. Když se do mě trefila ženská zezadu u přechodu, byl tak zdeformovaný, že to vypadalo na jasnou výměnu. Ale po vytažení z výstuhy se vrátil do své původní podoby a nic na něm nebylo znát. A taky když mě neukázněný řidíč zaparkoval u výjezdu z garáže, bez obav jsem najel nárazník na nárazník a vytlačil ho.

Dneska s lakovaným na Fábce bych si to nedovolil. Asi by to nepřežil. Proč se vlastně pořád jmenuje nárazník?

Mimochodem s Feldou jsem srazil srnku taky a nemusel jsem nic měnit jen vyklepávat čelo. Ale nebylo to v devadesátce. Asi ve čtyřicítce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ber to tak, že ten fakt o výborném "nezničitelném" nárazníku na feldě zjistili i jiní a zákonitě se okamžitě postarali, aby se takto odolné díly v další produkci už neobjevovaly... Na nákupu ND určených za provozem poničené přece stojí a padá nemalá část výroby autodílů - a kam by přišli všichni ti výrobci, kdyby na každé auto stačilo vše dodat pouze 1X nebo v jednom kompletu... lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ták mi dnes volali ze Škodovky, kde mám auto v servisu, že sundali předek a je na 100% vadný a bude se měnit kus za kus: nárazník, který se bude lakovat do barvy auta, 3xchladič(vzduch, voda, klima), přední stěna chladičová, klima kompresor, pravý světlomet a spodní plasty.Takže tyto díly budou objednávat, nejhorŠí je, že mi řekly, že některé věci likvidátor z pojiŠťovny nevezme a budou se muset opravit na autě, což mi velice vadí, protože auto bylo před nehodou 6-7měsícu staré, tudíž na něm není žádná amortizace a pojiŠťovna by měla vrátit auto do stavu před nehodou. Asi to bude jeŠtě veliký boj se s nima domluvit. Já nechci, aby na novém autě bylo něco splácáno servisním technikem jen aby to bylo provozuschopné na novém autě :kol-72: ach jo. Tak uvidíme co jeŠtě bude vadné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se mi vloupali do auta, tak také likvidátor nechtěl zaplatit výměnu celých dveří (nad klikou byla vyvrtaná díra), jenom to v autorizovaném servise zavařili a přelakovali s rozstřikem. A auto bylo staré 3 týdny... A dohodnout se s nikým nedalo. Na druhou stranu musím připustit, že na autě ta oprava vidět není. Tedy když nezkoumám příliš pečlivě. Při určitém světle mám dojem, že odstím laku je trochu jiný, ale to je možná přání-otec myšlenky... :-)

D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je V POJISTNÉ SMLOUVĚ uvedeno, že pojištění kryje opravu škody DO PŮVODNíHO STAVU nebo NOVÉ NÁHRADNí DíLY, znamenÁ to nÁhradu novým = neopravovaným dílem - tedy žÁdnÉ zavařovanÉ dveře nebo posvařovanÉ plasty, i když původní díl byl už čÁstečně amortizovaný. DůležitÉ je, že před pojistnou udÁlostí NEBYL MECHANICKY POšKOZEN. Pokud už poškozený byl, je to jinÁ věc. U auta "starÉho" 3 neděle, jak píše Davdav (teda ono určitě bylo starší, minimÁlně o dobu dopravy na salón a přípravu k předÁní, ALE ON HO VLASTNIL POUHÉ 3 TýDNY) bych vůbec nediskutoval o nějakÉm zavařovÁní a trval bych na nÁhradě novým dílem. Vyvařovaný plech navíc v sobě bude mít nežÁdoucí tepelnÉ pnutí, což se projeví například nežÁdoucí deformací v případě prudkých změn okolních teplot = v zimě může popraskat lak, anebo v okamžiku jakÉhokoliv nÁrazu se díl bude deformovat JINAK, než jak byl vyprojektovÁn při konstrukci - PROČPAK SE ASI JINAK NEŽ PŘEDEPSANýMI POSTUPY NESMí VYVAŘOVAT NABOŘENÉ NEBO ZKORODOVANÉ NOSNÉ ČÁSTI SKELETU? U potahovÉho plechu se na možnÉ deformace tolik nekoukÁ, ale je to stejný materiÁl, takže se bude chovat stejně - a co ja asi nejdůležitější:

- pokud je auto novÉ, "oprava" vyvařením díry sníží jeho hodnotu o velmi podstatnou čÁst - minimÁlně tím, že je narušenÁ antikorozní ochrana pozinkovÁním kastle v danÉm opravovanÉm místě a na ty dveře pak už nebude výrobce chtít poskytnout onu tolik vyzdvihovanou 10letou zÁruku na prorezavění kastle. Na tomto bych založil celÉ "rajtovÁní" na pojistce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...