DonnJarda Vloženo 7. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2011 Zdarec lidi, mám na vás takový dotaz. Dnes v kolektivu přišlo na řeč hustění pneumatik a vědčina byla že pneu si hustí na 2,5 a to všechny 4 kola (musím podotknout že to nejsou škodováci nýbrž Forďáci ). Já sem stál pořád za svým že kola mají byt správně nafoukané podle toho jak je to nalepené na vnitřní straně víčka nádrže. Nakonec znich vylezlo, že to co je na tom štítku plati jen pro origo kola a pokud nemám origo, což já nemam tak, že si je mám foukat na 2,5 -> podle mě to je dobrá blbost Tak by mě zajímalo co Vy na to ... ! Jo a jinak mám 1.9 66kw Pokud sem založil new téma zbytečně tak se omlouvám ale hledal jsem a v sekci Oktavia I jsem nic nenašel. Dík za odpovědi Jára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 7. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2011 Ahoj, já myslím, že to úplně taková blbost není... Já jen tak vycházím ze základního vzorce p = F/S a při větší pneu (větší ploše) by tlak klesal takže musí být větší. Ale nejsem si jistý jen mě to tak napadlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 7. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2011 Treba sa riadit podla tabulky ktora je nalepena na viecku nadrze. 2,5 Baru je vela na OC1. Tie pneumatiky budes mat prehustene. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 7. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2011 já foukám 2,2 všechny, jezdím dost naložený, takže víc, než víčko... ale 2,5 bych tam nenafoukal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DonnJarda Vloženo 7. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 7. Listopad 2011 (editace) Tak já když jedu tak obyčejně jen s spolujezdcem jen vyjmečně mám plné auto lidí, kufr mám prázdný nafoukane to mám přesne podle toho jak je to na víčku. Jinak řeším ještě 1 problém když jedu vic jak 60 tak mi ty pneumatiky hučí a to mám zimní . Dělá to podle mě vzorek ale nevím proč. Mame doma ješte Astru G a corsu B a ve vnitř je kásně ticho ale u mě to je k zbláznění. jelikož jsem auto koupil před pár tydny již na zimákách nemohu posoudit jake to je na letních protože ty zatím ješte nemám koupené. vzorek tam je dobry z 70% Editováno: 7. Listopad 2011, autor: DonnJarda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 7. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2011 Já na té své dávám 2,5 na všechny kola. Třeba u 1.6 55kw je předepsaný tlak v pneu 2.0 a nějak se mi nelíbí pohled na podhuštěné pneu Můj známý má na 1.6 74kw nahuštěno na 3.0 a to už je hodně. Na komfortu jízdy to pak jde docela dobře poznat Něco na tom předepsaném tlaku v pneu asi bude, ale hodně lidí si tam dává o něco víc...Já jsem nedávno vezl v kufru 450kg cementu, pneu šly na 2.8 a stejně to bylo málo asi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 A kolik by jste nahustili do 18tek? Já osobně dávám vždycky o něco málo méně než je napsané na pneu.Pokud má guma 3 bary,tak natlakuju na 2,8. Dělám to tak na motorce,kole i autě i nikdy nebyl problém...Tlakuju kolik mi guma dovolí... ikdyž to nemusí být správně,tak mi ale stačí jen kouknout na gumu a hned vím a nemusím si pamatovat hodnoty z tabulek výrobce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Si myslím, že údaj na gumě je hodnota jakou snese maximálně. Ale správné nahuštění se taky odvíjí od hmotnosti auta a pod. Na kole nebo motorce si to husti jak chceš, ale na autě musí být plocha, která se stýká s vozovkou co nejplošší, kdežto u kola nebo motorky ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 (editace) A kolik by jste nahustili do 18tek? Já osobně dávám vždycky o něco málo méně než je napsané na pneu.Pokud má guma 3 bary,tak natlakuju na 2,8. Dělám to tak na motorce,kole i autě i nikdy nebyl problém...Tlakuju kolik mi guma dovolí... ikdyž to nemusí být správně,tak mi ale stačí jen kouknout na gumu a hned vím a nemusím si pamatovat hodnoty z tabulek výrobce... O prehusteni pneumatiky si este nepocul??? Ze?? LINK: http://www.automotop...-pneumatik.aspx Editováno: 8. Listopad 2011, autor: PROCHY603 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 S mým nájezdem km mi ta guma spíš zpuchří,něž že bych jí nepravidelně sjel.. Radši mám nafoukáno víc,než míň. Ale jinak samozřejmě máš pravdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Víc taky nebude dobře. Ale jak myslíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 A ikdyž jsem krajně nezodpovědný a mám možná trošku více nahuštěné pneu...2,5 bar (a to si hlídám intenzivně),pořád je to lepší než podhuštěné. A těch 2,5 baru jsem měl na 15tkách... Teď ale pořádně nevím na kolik nafoukat 18. Na 18 je o bar a něco vyšší max,než na 15...Na tolik ale zase hustit nechci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Kdysi jsem v nějakém pneuservisu viděl tabulku aut a rozměrů pneu a tlaky v nich. Někde něco bude. Zkus prolézt jednotlivé výrobce, jestli někde nebude něco "ke stažení" apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DonnJarda Vloženo 8. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Tak sem schlédl co se tu píše a udělal kompromis. Nafoukal jsem to na předek 2,4 a zadek 2,2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 foukám na 15'' kola 2,3 atm předek i zadek a myslím si, že je to taková zlatá střední cesta, míň se mi to zdálo už měkké a při vyšším tlaku zase moc tvrdé Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke.Kraut Vloženo 9. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2011 Dnes jsem přehodil kola na zimáky a foukal jsem 2,4 dopředu a 2,2 dozadu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dropa Vloženo 11. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 Já foukám 2,7. Jak to klesne na 2,5 píská to dříve do zatáček, víc to zpomaluje a brousím plech pod motorem na cestě kde 120tky a fáčka nemaj problém. Nikdy se mi nesjel střed pneu, jak se tvrdí! O1 4x4 74kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 13. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2011 Dropa: jestli to nebude tím, že jezdíš jak hovado (když ti to píská v zatáčkách) a tím pádem stačíš sjíždět i kraje pneu a proto je vzorek rovnoměrně sjetý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viktor X Vloženo 23. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2011 Já předek i zadek na 2,4. Zkuste s naloženým (rodinka) kombajnem točit nájezd s 2/2,2 - jedete krokem a pískot od gum, že se rozhlížíte, kdo se kde řítí. Prostě to nedrží, s 2,4 pohoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stany Vloženo 29. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2011 kamos ma plynaka octu combi jak tlaky byste doporucili? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 29. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2011 Nevím, že by tlak v pneu nějak silně závisel na palivu. Řekl bych že vůbec. Spíš na rozměru pneumatik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
andyterraasperra Vloženo 29. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2011 Tak logicky vzato podhuštěná pneumatika má větší tření s vozovkou,tak určitě bude mít spotřeba vliv ale asi nepatrný. Sedni si na kolo na kterém budeš mít podhuštěné gumy,tak se na něm nadřeš po rovině jako na staré ukrajině, naopak na správně nafoukaném kole se ti pojede určitě líp! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 29. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2011 Tak teď nevím na co komu odpovídáš. Jestli mně, tak jsem stany-mu chtěl říct, že to jestli auto jezdí na plyn nebo benzín nemá nejmenší vliv na to jak foukat pneumatiky. Je třeba znát hlavně rozměr pneu a podle toho pak tlaky. Široká a nízká guma se fouká jinak než úzká a vysoká. A jinak si dost odporuješ. Bo jestli se mám nadřít na podhuštěném kole, jako že ano, pak podhuštěná pneu nebude mít na spotřebu vliv nepatrný, ale sakra patrný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stany Vloženo 29. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2011 bylo to mysleno,tak,ze je v zadu jeste bomba,ktera neco vazi,kdyz je plna,ja porad nechapu jestli ma smysl jezdit na stejne tlaky na vsech pneu.kdyz ani skoda to nedoporucuje.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
andyterraasperra Vloženo 30. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2011 Tak teď nevím na co komu odpovídáš. Jestli mně, tak jsem stany-mu chtěl říct, že to jestli auto jezdí na plyn nebo benzín nemá nejmenší vliv na to jak foukat pneumatiky. Je třeba znát hlavně rozměr pneu a podle toho pak tlaky. Široká a nízká guma se fouká jinak než úzká a vysoká. A jinak si dost odporuješ. Bo jestli se mám nadřít na podhuštěném kole, jako že ano, pak podhuštěná pneu nebude mít na spotřebu vliv nepatrný, ale sakra patrný. Promiň asi jsem v ten moment jak jsem to četl špatně pochopil tvůj příspěvek já jsem chtěl jen napsat,jestli má podhuštěná pneu.vliv na spotřebu ale že bych si odporoval......jako asi si to určitě vezme více když je podhuštěná,ale třeba na nádrži o kolik ? o litr ??? to je otázka......já jsem to myslel spíše tak,že je to asi minimální množství,ale je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.