Přejít na obsah

Zvýšené otáčky na volnoběh - vypalování DPF?


Tamaguci

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám celkem nově novou Octu II, 1.6CR ve čtyřkolce a občas se mi děje taková podivnost.

Zhruba jednou za měsíc my začne na volnoběh točit místo 800o/m o něco víc -1000o/min. Běží při tom větrák(chlazení v motoru) a občas je cítit, že se někde něco pálí(jako když se vypaluje někde pod autem nějakej plech). Žádná kontroloka nic nehlásí a diagnostika,kterou mi udělal servis(je to v záruce), také nic nenašla. Napadlo mě vypalování filtru. Fakt, že po pár minutách rychlejší plynulé jízdy je po problému tomu i nasvědčuje. Nadruhou stranu mi přijde divný, že by se filtr začal sám vypalovat po ujetí cca 3km od nastartování, tedy se studeným motorem. Když vypnu motor a opět nastartuju tak jsou otáčky zase normální. Ale stačí ujet 200m a zase vysej na 1000 Ot/min. Musí to protáhnout a mám zase na nějakou dobu klid. S filtrama u CR nemám žádné zkušenosti a tak netuším jak často k tomu dochází a jak se to projevuje. Servis tvrdí, že načtení jednotky žádný problém neukazuje.

Nevíte někdo co to může být? Jak často vypalujete?

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...

Ahoj mám otázku, asi měsíc vlastním Octavii II FCL r.v.09, momentálně mám najeto 171600km(při koupi 169000km), v neděli 29.12. se mi rozsvítila kontrolka motoru, tak jsem šel v pondělí do servisu a načetli mi filtr pevných částic, tak jsem trochu študoval návod k obsluze a zjistil, že by se mi při problému s DPF měla rozsvítit ktomu kontrolka určená, tak jsem se rozhodl že auto proženu v doporučených otáčkách pro regeneraci, ovšem dnes se mi opět rozsvítila kontrolka motoru, tak si úplně nevím rady, jak mám teď postupovat? Díky moc za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Taky mě potkává, že občas, hlavně ve městě stoupnou otáčky na 1000 ot/min. To se děje často, když motor není zahřátý, pak to spadne do normálu. Jedou se stalo, že mě to chytlo, když byl motor zahřátý. Pak po krátkém čase začal nepravidelný chod motoru a když jsem dojel domů, tak se rozsvítila kontrolka DPF. Zajel jsem na dálnici a projel to na 5tku 2200 otaček 15 min. Problém zmizel, kontrolka zhasla a otáčky se vrátily zas do normálu. Jednou mě to chytlo zas pří cestě z Vídně do Prahy. Když jsem projížděl Znojmem, tak zas, otáčky 1000 ot/min, při rozjezdu větší kouř, nepravidelný chod... Po delší cestě na 4ku přes 2000 ot/min problém zmizel. 

 

V 105 tis mě chytl EGR, rozsvítila se kontrolka žhavících svíček, tak jsem to nechal zaslepit a elektronicky deaktivovat, regenerace DPF ponechány. Funguje to ok, možná se DPF kvůli tomu ozývá více, kdoví.

Editováno: , autor: Pippo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Chlapi to neznamena ze teraz sa couras teda ides pomaly a nevypalia sa ti usadeniny to bolo pri starych diesloch pri tychto novsich motoroch je skor lepsie si drzat pri vypalovani ked zaregistrujes tych 1500-cca 2500 otacok nieco medzi tym...  Casto sa mne stava ze dojdem domov chcem vypnut motor a pozeram auto zohriate a otackomer ukazuje 1000 otacok..  To ma vie tak dobre tlrozhodit kedze zijem vo Viedni nemam kde teraz ist ho prevetrat alebo co sa stava uz som v garazi pozrem otacky ok neni to na 1000 ot. Vypnem motor a tu ten hajzel zacne vypalovat ked som ho vypnul 

..tak stojim pri nom ako prihriaty do kym nevypne :) na urvanie ze to nedomyslia vo vyrobe s nejakym informacnym displayom ze to chces vypalovat ze kedy by to chcelo precistit... No ale co uz.  Vari o dasich 20rokov to bude pri ele. Autach lepsie :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po vypnuti motora, kedy prerusis regeneraciu, sa DPF uz nevypaluje, ale roztoci sa ventilator, koli dochladeniu motoroveho priestoru. Neriesit, je to navrhnute myslim dobre a neznalemu by prave kontrolka prave prebiehajucej regeneracie len stazovala zivot...no ja by som ju tam prijal :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za radu ja rozumiem dobre dochladeniu motora saharami.. Dakujem...  tak dam priklad kedy som sa dozvedel o pracujucom vypalovani aj pri vypnutom motore, a ti sa stalo pred rokom v zime 

. Siel som do prace.. vonku -18stupnov po 10km co motor nebol zohriaty na maximum.. som ho teda vypol. Vtedy sa spustili sahari a z vyfuku smrad...  Takze vtedy som sa dozvedel o tomto jave..  myslim ze toto spalovanie sa zacalo davat do CFGB OD ROKU 2011.......

 

2Tdi, 125kw. Mozno aj do inych neviem pisem o svojich skusenostiach. :) mier bratia Embečkari :)

Editováno: , autor: Tomas Beginer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to nejaky modny trend. No kazdy robi ako vie...  Niektorí nemaju na to prostriedky siahnu po lacnejsej variante. Cely system vybrat a zablendovat.. No nejdem davat rozumi..  Kazdy nech robi ako vie.. Len treba pamatat ze niektore krajiny kontroluju ako napr. Rakusko...  ze ci vsetko je na mieste...  Ak nie.. Technicky vam zober plus pokuta.. Ze vraj vysoka.. Ale este som nepocul a ani sa mi nestalo ze ma cestna kontrola az tak kontrolovala.. No ale nahoda je svina..  Iba to pisu b novinach ze to kontroluju. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...