Přejít na obsah

HHC - Asistent rozjezdu do kopce


Kapr00

Doporučené příspěvky

Jeste jsem ted mluvil s kamaradem co ma taky OII a ten ma rok 2007 dvoukolku a ten asistent tam ma. A pak jeho kamarad ma 2006 taky dvoulolku a ma to taky. Jak je to mozny teda? Ja mam prosinec 2006 vybava elegance. Opravdu to nejde jinak nez vymena ESP jednotky? Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Asisten rozjezdu do kopce se aktivuje sam, staci ak zastavis v stupani/klesani viac ako 5% auto uplne zastavis drzis stlaceny brzdovy pedal (auto musi uplne stat) a povolis ho teraz mas myslim 4 sekundy na pohranie sa s splynom a spojkou. Ak do 4s nic neurobis auto sa odbrzdi samo. Teraz len neviem kolko je to sekund ci 4 alebo viac. Je to ale dostatok casu na zaradenie stlacenie spojky a pridanie plynu. Akonahle sa ale dotknes plynoveho pedalu tak sa brzdy odblokuju, ak to chces zopakovat musis opat auto uplne zastavit a pridzat brzdovy pedal na malinku dobu cca 0.3s - moj odhad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, zkoušel někdo z Vás rozjezd s asistentem do velkého kopce cca 20% nebo i větší ? Nedávno jsem to zkoušel, ale v takovém kopci se mi moc neosvědčil. Jakmile dojde k odbrždění vozu, motor těžko zvládne tuto skokovou změnu a zkolabuje.Pouze při razantním přidání plynu se rozjezd podaří, ale to pak se značným kvikáním gum a také částečným couvnutím. V takovém kopci totiž auto začne bleskově couvat. V tomto případě klasický rozjezd na ruční brzdu je mnohem mnohem klidnější a plynulejší a bez rizika couvnutí.( pokud to člověk umí)

Jinak se mi asistent velice dobře osvědčuje v běžném provozu a normálních sklonech, ale v prudkém kopci naprosto ne.

Má někdo podobné zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Možná je to chyba ve mně, překvapuje mě, že jsem nenašel nikoho, kdo by řešil stejnou věc. Mám Octavii II MR 2008 s manuální 6st. převodovkou a rozjezdovým asistentem.

 

Rozjezdový asistent mi připadá jako fajn nápad, obzvlášť pro přítelkyni, ale mám s ním trochu problém. Při stání v kopci někdy nevím, jestli mi asistent sepne a bude držet brzdný tlak i po uvolnění pedálu, takže se mi stávají dvě nepříjemné situace. Buď si myslím, že je kopec už dost prudký a asistent zafunguje, tak se rozjíždím stylem nejdřív trochu plynu a pak teprve spojka (a on nezafunguje a auto mi před rozjezdem couvne), nebo si naopak myslím, že asistent se nesepne, dám při pouštění brzdy spojku trochu do záběru, ale pak už nejde zvýšit plynem otáčky na hodnotu, kde se asistent deaktivuje, a motor se mi zadusí. Nakonec mě asistent vlastně spíš obtěžuje, v kopci na semaforu často zkouším, jestli mi auto při uvolňování brzdy začne couvat hned, nebo ne, abych zjistil, jak se mám rozjíždět.

 

Napadlo mě, že by celou věc dostatečně vyřešila kontrolka aktivace asistenta na přístrojovce nebo indikace na MaxiDOTu. Jde něco takového dodělat? Proč to není rovnou z výroby? Nebo můj asistent funguje vadně, že ho ani větší sešlápnutí plynu nevypne? Zjevně reaguje na otáčky motoru a ne na úroveň sešlápnutí plyn. pedálu, očekával bych to opačně. Nebo něco dělám špatně? Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asistent rozjezdu do kopce usnadňuje rozjezd ve stoupání. Systém udrží brzdný tlak, který byl vytvořen sešlápnutím brzdového pedálu, asi 2 s po uvolnění brzdového pedálu. Řidič tak může přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový pedál a rozjet se do kopce, aniž by musel použít ruční brzdu. Brzdný tlak klesá postupně s přidáváním plynu. Pokud by se vozidlo do 2 s nerozjelo, začne couvat.Asistent rozjezdu do kopce je aktivní od stoupání 5 %, pokud jsou zavřené dveře řidiče. Je funkční vždy jen při rozjezdu do kopce, a to jak při jízdě vpřed, tak i při couvání. Při jízdě s kopce je neaktivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zbytečná mi nepřipadá, ne každý se umí rozjet do kopce bez problému a jak jsem zmínil, s autem nejezdím jenom já. Tu pasáž z manuálu jsem četl, že by mohl být problém s prošlápnutím brzdy, to mě nenapadlo, díky, zkusím. Dává to i smysl, pokud brzu jenom šimrám (a to přesně většinou dělám), asi není v brzdovém systému zrovna moc tlak, tak není co ty dvě vteřiny udržovat..

 

Díky i za tip s tou změnou režimu,podívám se, kde se to dá nastavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...