Přejít na obsah

Pomala odozva na plynovy pedal - AME 50kW


Dancoo

Doporučené příspěvky

Zdar chalani niesom sice origo skodovak, ale momentalne pouzivam

Fabcu z mojej rodiny kedze moje auto nieje pojazdne a nieco sa mi na nej nezda.

Je to 1.4ka MPIcko 50kW kod motora je AME. Ono to auto malo strasne pomalu odozvu na plyn proste ak sa hram s plynom tak

vobec na neho v spodnych otackach nechce reagovat. Vo vysokych otackach uz to ide v pohode.

Takze zacal som skumat veci a menil ich aj zopar.

Takze ako prve som vymenil vzduchovy a palivovy filter nasledovali sviecky snimac otacok a lambda sonda. Nakoniec este vycistenie

skrtiacej klapky + zakladne nastavenie cez VAG. Diagnostika, ale ziadnu chybu nehlasi ... :( Cekoval som bloky hodnot podla

dielenskej prirucky a vsetko je v norme....

Proste ono sa to sprava asi nejako tak, ze je na plynovom pedali ako keby hluce miesto. Proste ta odozva na plyn je citelne opozdena...

@ Teraz moja otazka ...Docital som sa, ze auta do aprila 2000 mali nejaky problem s FW riadiacej motora, ze mohlo by to sposobovat presne

tento problem. TAto je 12/99 alebo tak nejak rok vyroby. Co vy na to? Popripade poznate niekoho v KE, alebo okoli kto vie urobit flash riadiacej

a ma napln z novsim FW? (Ak by to samozrejme mohol byt moj spominany problem)

Dik za rady

Dano Kosice

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám motor 1.4/74 kW 16V, AUB a tohle mi dělá jen při studeném motoru. Hlavně při rozjíždění, prostě sešlápnu plynový pedál, pouštím spojku a motor nic. Přidám tedy více plynu a když už se rozjíždím otáčky vyletí nahoru a já se rozjíždím s řevem motoru jako bych právě dodělal autoškolu. Tohle mi dělá hlavně při nastartování a rozjezdu studeného motoru. Když se motor zahřeje, tak se rozjíždím normálně, ale zase motor vykazuje jiný problém. Rozjedu se, zařadím dvojku, přidávám plyn a auto jede jako by ho někdo držel za zadek, když dosáhnu otáček cca 1800 auto cukne dopředu a jede podstatně lépe. A takhle to dělá po zařazení každé rychlosti. U zažazené dvojky, trojky je cuknutí dost citelné, u čtverky a pětky už méně citelné. Najde se někdo, kdo by poradil ? VAG nic nehlásí. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přehrát soft, tohle vypadá na nějakou vadu v přenosu signálu mezi pedálem a vstřikovači, který vykonává ŘJ - tam je nastaveno, jakou prodlevu od sešlápnutí pedálu má mít pohyb škrticí klapky a změna velikosti vstřikované dávky. pokud tam je chyba, mělo by to flashnutí SW vyřešit - zcela výjimečně v tomto případě doporučuju volit tovární servis, neznačkový nemusí mít origo soft a může víc pokazit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chystam sa este vymenit plynovy pedal podarilo sa mi splasit druhy na skusku. A ked nie tak asi fakt skusit len ten flash....

Inac tuto citujem cast clanku v ktorom sa pise presne o tom probleme....

Nový motorový agregát o objeme 1.4 litra oproti starému 1.3 litrovému motoru Felicie pôsobí pružnejšie (má nadštvorcový pomer vŕtania a zdvihu) dostal nové hydraulické vymedzenie vôle ventilov a je tichší. Aj tento motor, samozrejme ako každý iný, trápili malé chybičky krásy. Zo začiatku hlavne do apríla roku 2000 motor trpel nevhodným programom riadiacej jednotky, čo malo za následky neskoré reagovanie plynového pedálu. Rozbehnúť sa s ním bez poskakovania či pálenia spojky bol nadľudský a heroický výkon. Spotreba paliva atakovala hranicu 9 litrov na 100 km, čo bolo príliš vysoké číslo na tak malé auto. Automobilka spravila nápravu chyby, ale len pri nových automobiloch. Tie staré ponechali na pospas motoristom a tí sa už roky snažia o nápravu, ale márne. Je si treba dávať veľký pozor pri výbere vozidla, či je vyrobené po apríli 2000.

Takze co vy na to?

Dik Dano

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm... Zaujmave.... Ja mam motor AZE 1,4 Mpi 44 kw r.v. 6. 2000, 75000 km a tiez mam problemy s oneskorenim plynu. Stlacim pedal, nic a po dvoch az troch sekundach vyletia otacky. Pri rozbiehani by mi to ani tak nevadilo, ale pri zaradovani vyssieho prevodoveho stupna. Trpi mi reakna vzpera motora a poloosy atd... WAG nehlasi nic (sa cudujem)

Rad by som vedel co si pytaju skodovaci za prepalenie softwearu. Dakujem

Editováno: , autor: otikdb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam snad ani nejde tak o cenu flashování, jako o to, jestli se taková úprava softu v nějakém značkáči vůbec dělá = jestli ŠA udělala něco pro to, aby se takový soft vůbec objednal nebo v rámci vnitropodnikového vývoje vytvořil. Prostě jestli to náhodou není nemožné z jednoho jednoduchého důvodu - že takový "upgradovaný soft" vůbec neexistuje... Vznesl bych dotaz na firemní mail ŠA (dostupný na webu skoda-auto.cz), jestli je taková úprava možná - a pokud odpověď bude záporná, snažil bych se najít nějakou chiptuningovou firmu, která by mi soft v ŘJ přeflashovala jejich softem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je si treba dávať veľký pozor pri výbere vozidla, či je vyrobené po apríli 2000.

Takze co vy na to?

S podobným autem jsem jel.

Jen vycouvat z řady aut, popojet dopředu, zase couvnout a odjet, to byla ostuda, kterou jsem si udělal mezi všemi kolem. Nechápali, jak mi mohli v autoškole potvrdit, že jsem prospěl:

Přidal jsem plyn a začal pouštět spojku.

Ale otáčky motoru se nezměnily.

Takže zmáčknout spojku, aby to nezhaslo.

Jenže v tu chvíli motor konečně zareagoval a začal řvát.

Do toho pustit spojku? Hrozné.

Svoji Fábii 44 kW jsem koupil na Mikuláše 2001, takže by měla být OK.

Ale moc se mit to nelíbilo - pořád pomalé reakce na přidání.

Jedu, přidám a motor se napřed zamyslí (zřejmě jestli je můj požadavek na zvýšení výkonu oprávněný) a pak tepve vyhoví.

Otrava i při řazení, no ale i na to se dá časem zvyknout.

Já si nezvykl.

No, po různých úpravách jsem dospěl i k datům.

Jiné předstihy, benzíny atd. - hodně nutných změn díky jiné mechanice motoru.

Po zvýšení úhlové rychlosti otvírání škrtící klapky o 30% se reakce na přidání zlepšily - trochu.

Tak ještě 50% (zase celé datové pole nahoru) a teprve je to ono.

Ovšem to je už +95% celkově.

Vůbec nechápu, jak to fabrika s původními daty myslela.

Asi snížení emisí uhlovodíků - to je jediné, co mě napadá že by mohl být důvod tak pomalého otvírání škrtící klapky.

Takže se zkus v servisu zeptat, jestli můžeš mít novější data.

Pokud ano, nebude to taková hrůza, ale jen takové, jaké jsem to asi zažil já - nic moc.

Když řeknou, že to neudělají, zajeď na vrakoviště a kup novější řídící jednotku.

Nikdo je nekupuje - mají dobrou životnost - tak by neměly být drahé.

Ovšem vyber si správně - 50kW motor, klimatizace ano/ne, ABS ano/ne.

Počítej s tím, že musíš při výměně znát PIN původní ŘJ (visí v každém autě na klíčích v takovém plastovém přívěsku - setřeš barvu a vidíš ho) a PIN té nově montované ŘJ.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha dik za postreh.... :)

Ono co sa tyka tej vybavy ako ABS, airbag, klima to sa robi pokial viem kodovanim v mojom pripade kedze mam vsetko tam tak je to 00071 a sedi mi to aj s VISom...

Mam vsak teraz otazku na niekoho kto ma skusenosti s vymenjo RJtiek.... Podla VISu su tam pre moj motor 2 navody ako prisposobit novu RJ motoru.

1. Starsi typ RJ - tam treba poznat PIN aj starej RJ(pin starych budikov - immo) a tak isto aj sucasny PIN

2. Je tam potom polozka ze len prisposobenie novej RJ (bez slova starsej) a tam uz pisu, ze stavi poznat len terajsi PIN budikov...

Ten terajsi sice nemam tiez , ale mam VAG-Tacho cize by ho namal byt problem dostat ho z budikov vonku :) Otazka vsak znie ci viem dostat s VAG-Tacho aj

PIN z novej RJ vonku ak ju tam len tak pripojim ... Samozrejme, ze po prisposobeni si ju nakodujem na moju vybavu auta aka bola predtym....

A teraz trocha k cislu tej RJ... Ta moja terajsia ma cislo 047 906 033 verzia SW je v nej SI41 rok vyrob august 1999. Cize je to este jedna z prvych....

Mam moznost kupit jednotku 047 906 033 C alebo 047 906 033 A. Ono tych pismen podla Etky hadze celkom dost na moju by origo funglovka mala ist

ako nahrada vraj s pismenom G na konci az... Otazka znie ma niekto z Vas Ccko vo svojej 50 kW verzii s kodom motora AME??? A tak isto ten PIN ci viem vycitat aj ked pripojim do auta

novu RJ ktorej PIN nebudem vediet...

Dik pekne dole pripajam aj screenshot z mojej RJ:

@ Btw plynovy pedal vymeneny zial nepomohlo to ako som si myslel... :)

Dano

28101090.jpg

Editováno: , autor: Dancoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze chalani zahada vyriesena robi to riadiaca :) Dnes som bol na skusku prehodit z ineho motoru AMEcka ale bola november 2000 ta riadiaca

A poviem Vam to auto slo ako vymenene :) Na plyn reagovalo ihned ziadne opozdenie celkovo auto slo z ostra pekne. Fakt som mal pocit, ze sedim v inom aute

ta riadiaca nemala ziadne upravy auto ma od nova a nebolo s nim nic robene..

Co sa vymeny tyka tak klasika vycital som PINy z oboch aut a pak prisposobenie nakodovanie...

Cize aby som to zhrnul moja jednotka ma cislo 047 906 033 verzia SW SI41

znameho riadiac mala tak isto cislo 047 906 033 ale verziu SW ma SJ47

@ Problem je ale v tom, ze jazdene RJ sa daju zohnat len s pismenamy na konci od A az po G.... Preto by som chcel poprosti kazdeho kto ma kod motora AME

aby mi napisal ci ma jednotku na ktorej je na konci cisla 047 906 033 nejake pismeno od A po G.

Dik pekne Dano

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...