Přejít na obsah

Spotreba 1,4TDI


Doporučené příspěvky

Mam fabiu combi 1.4 tdi 59 kW s klimou, jazdim pravidelne dlhsiu trasu, zlozenie 10% mesto, 20% dialnica, zvysok okresna cesta (I. a II. trieda), vacsinou 3-4 ludia aj s batozinou, gumy 185/60 R14, letne na elektronoch, zimne na plechovych, hodnoty spotreby podla pocitaca (ak su aj nepresne, tak asi stale rovnako nepresne)...

Na tejto trase si auto s letnymi zobralo 3,9-4,1 (bez ohladu na klimu), so zimnymi to stuplo na 4,3-4,4 (neviem ci kvoli plechovym diskom, zimnemu dezenu, nizsej teplote alebo kombinacii vsetkeho). Ked sme ale isli v aute piati s velkou batozinou (na zimnych), spotreba bola az 4,8, co ma mierne prekvapilo, cakal som ze sa zvysi, ale nie az o tolko...

Naposledy som ale trasu zmenim na dialnicu (na letnych som ju zatial este neodskusal), po prejdeni asi 120 km konstantnou 110 km/h (podla tachometra, na tempomate) mi pocitac ukazoval 5,1, a v aute sme pritom boli iba 2 takmer bez batoziny. Dalsich asi 30 km som presiel cez mestsku dialnicu 70-90 km/h, a priemer poklesol na 4,9. Pokracoval som dalsich 100 km, uz 135 km/h (tempomat, tachometer - podla gps to bolo 127). Na moje prekvapenie ale po ukonceni dialnicneho useku priemerna spotreba jazdy stupla iba na 5,2, pricom by som cakal viac.

Aby som sa dostal k dovodu, preco toto vlastne pisem - chcel by som vediet:

- ci je zvysenie spotreby za zimnych podmienok o cca 0,4-0,5 l/100km normalne, male alebo velke

- ci je zvysenie spotreby o dalsich 0,4-0,5 l/100km pri zvyseni zataze (na hranicu celkovej hmotnosti auta) o 100 kg (piaty pasazier a trochu tazsia batozina) normalne, male alebo velke (pretoze ked porovnam spotrebu, ked som v aute sam, s tou, ked sme styria, rozdiel je vyrazne mensi)

- co s tyka dialnicnej prevadzky, aka je optimalna rychlost jazdy "na spotrebu" (s fabiou s tymto motorom), kedze som mal pocit, ze pri 110 aj 135 je rozdiel minimalny (cakal som hlavne, ze pri 110 bude menej ako 5, kedze pri 90-100 je iba 4,2)?

- je spotreba cca 5 l/100km na dialnici bezna s tymto autom (poznam ludi, co jazdia s podobnou - 55kW - fabiou mimo dialnice a chodia za 4,0-4,3, takze o tejto spotrebe viem, ze je pre dane auto bezna, ale nemam vzorku na porovnanie dialnicnej spotreby)

- rychlost na tachometri sa vyrazne lisi od tej, ktoru ukazuje GPS aj radary v mestach, preco?

Vdaka za reakcie...

Editováno: , autor: frankie24
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zimní provoz je vždy (tedy pokud nejsou letní kola výrazně větší a se širšímy pneu) úspornější na spotřebu a to z důvodu:

- povětrnostní (menší záběr pneu na sněhu-ledu, vodě)

- teplotní (motor se déle ohřívá na provozní teplotu = vyšší množství vstřikované nafty, při opravdu nízkých teplotách vzhledem k velké účinnosti naftového motoru, kdy vzniká malé množství "odpadního" tepla téměř i nemožné motor v optimální provozní teplotě udržet)

- zimní pneu (doba jde ku předu, ale stále má menší odpor letní pneu oproti zimní = letní jsou spořivější)

osobně si myslím, že tvá spotřeba je hodně dobrá....na dálnice si to vezme logicky více, přeci jen nemáš moc koníků a rozpohybovat plný auto na dálniční rychlost holt chce, aby se plynovej pedál víc přišlápl (buď rád že nemáš HTp) a celkově není 1.4TDi žádný závoďák ;)

- tachometr z výroby oproti GPS proměřuje (ukazuje méně) o cca 8-10% (dle škodovky o 6-9%, ale dá se přenastavit :) )

něco k tématu:

- jinak mne třebas palubní PC ukazuje spotřebu na desetinu přesně (několikrát měřeno dle tankování)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný motor jako frankie24, jenom 51kW(chip 70kW), který má o něco kratší převody, ale mám stejný jízdní styl, takže vím kolik auto žere a podle toho co píšeš, tak máme stejnou spotřebu. PP ukazuje o cca 0,3L méně(měřeno podle tankování), ale motor si v reálu bere 4.5l - 5.5l. Co jsem tak zjistil tak motor má nejlepší spotřebu při 110km/h tachometrově (podle GPS 100km/h). Řekl bych že máš normální spotřebu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 TDI 59kW combi pneu R14 165/70 zimní v jednom člověku, průměrná spotřeba při jízdě 90km/h 4l, město do 5,5l, dálnilce, když jedu kolem těch 120km/h průměrně 4,7l, když jedu svižněji max. 200km/h dle tachometru, více to nejelo :-) spotřeba 6,5l. V 5ti lidech průměrná spotřeba při 90km/h 4,7l. Njeméně jsem jel za průměr 2,8l po ujetí 50ti km, ale to už opravdu lechtáš plyn, a když jedu sám a opatrně, tak se dá jezdit za 3,8l. Takže jdou vidět razantní rozdíly. Nafťáky velmi reagují na styl jízdy. Ale na to, že i když jedeš rychleji, tak spotřeba oproti benzínu je o dost nižší. Spotřebu máme podobnou. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

pri nedavnej ceste ma zarazila jedna vec. po rovnej dialnici idem 120 na 2750 rpm, 130 tesne pod 3000 rpm. rozdiel v spotrebe je ale takmer 1 l na 100 km. Je to sposobene iba odporom (valivy, aerodynamicky) a mierne vyssimi otackami, alebo sa niekde medzi danymi otackami prepina daky rezim motoru (iny tlak turba, ine nastavenie egr, vstrekovanie nafty do katalyzatora (viem ze TSI to pri max. otackach robi, ale pri nafte je to asi hlupost), iny kompresny pomer, bohatost zmesi), co sposobuje skok v naraste spotreby?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jazdim prevazne dialnice (jedna cesta cca 1300 km, z toho 300 km mix mesta a okresiek, zvysok tie dialnice). Mam priemernu spotrebu okolo 6,0 l/100 km. Dialnice cez nemecko taham nieco okolo 150-160 tacho, inde tych cca 140 tacho. Mam hodne silne nutkanie o zmene prevodovky za dlhsiu... Ono to teraz podla mojho nazoru hooodne vysoko toci motor a urcite by utiahol dlhsie prevody. V nemcoch som skusal V-max a bolo to 200 podla tacho, avsak to uz su maximalne otacky v cervenom. Uz aj pri tej 140 km/hod to toci nejakych 3250 ot/min (ak si dobre spominam) a to je vysoko, 2500 ot/min by bolo asi optimal, kedze turbo ma uz otacky a motor je vtedy uz pekne "napruzeny".

1.4 TDi 59 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Fabia 1.4TDi na dálnici 4,1 (110 km/h) 4,5 (120Km/h) 5,2 (130km/h)..jsem spořílek a tak jezdím tempomat 110, to se pak s kombinací mimo dálnici dostávám na pěkné 4 litry na 100 (100Km/h) vše je jinak +- 0,1 mám odzkoušeno ;)

edit : kola 195/50 R15

Editováno: , autor: Growel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Trochu to tady oživím :kol-28:  kolik se svýma 1.4 Tdi najedete na plnou nádrž?? Já teď najel 810km a to sem 700km jel dálnici ve 4 lidech a plným kufrem, pak couračky. mám 59kw chip 74kw a kombi.

Zde můžeš mrknout, většinou tankuju ještě před rezervou, s rezervou těch 1000 km se nechá udělat.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/510606.html

Editováno: , autor: one-z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Objevil se mi teď takový problém se spotřebou. Mám Fabii 1.4 TDi 51kW (BNM) a před týdnem se mi auto vrátilo od mechanika z výměny pravého předního ložiska a senzoru ABS, při tom mi i přezul na letní. Zimní jezdím 185/60 R14 s průměrem tak 4,6 - 4,8 l/100 km podle PP, což je ok, když jezdím tak 65 % ve 4 lidech s plným kufrem po silnicích I. a II. třídy. Teď jsem si teda nechal přezout na nové letní gumy 195/50 R15 a spotřeba se mi zvedla o 0,5 - 1 l/100 km dle PP, nemáte někdo tucha, čím by to mohlo být? Jestli se nové gumy musí pár set kilometrů trochu ojet, nebo zda to dělá to, že je ještě hodně chladno a až se oteplí, tak to spadne dolů? Nebo nemůže to být třeba špatnou naftou, po návratu z opravy jsem jel natankovat plnou nádrž, ovšem na stejnou čerpací stanici jako jezdím vždy a stejně jako vždy jsem dal VIF. Na starých letních gumách s totožným rozměrem jsem v létě jezdil tak za 4,3 a míň podle PP. Jinak se mi i zdá, že je motor nějaký línější. Díky za rady :-)

Editováno: , autor: Tomáš Slabý
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak možná se projevila větší šířka pneu a navíc mají valivý odpor E, nejlepší co můžeš teď udělat, dát zpět zimní, jestli spotřeba klesne tak je to jasné.

 

Hrubší? Jestli dáváš VIF, tak nafta by měla být vždy ok. Spotřeba na volnoběh je stejná? Máš VAG?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predtim jswm na leto pouzival stejne velke pneu Kumho Ecsta SPT a ty taky nemeli nejak dobry index valiveho odporu na stitku.

Jeste me ted bude cekat zase po roce vymena oleje a vsech filtru. Vymenim i palivovy, uz je tam 2 roky/cca 28k km, takze tim nic nezkazim. Jeste s tim zkusim vyndat a vycistit vahu vzduchu (podle navodu zde na foru).

VAG bohuzel nemam, mozna bych si ho mohl nekde pujcit. Co tam mam kdyztak hledat za hodnoty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...