Přejít na obsah

Turbo Fabia I RS


Doporučené příspěvky

Zdravím, koupil jsem si škodu fabia I RS r.v. 2004 a nejsou mi jasné některé věci. Při kontrole stavu oleje jsem si všiml, že u sacího hrdla jsou stopy po nějakém oleji. Je možné, že je to olej z odfuku elektromagnetického ventilu pro omezení plnicího tlaku -N75- ? Nebo je problém nikde jinde? Jestě jsem se kouknul pod auto na hadice mezi intercoolerem a turbem a zdálo se mi že spojka mezi nimi je taky od oleje a trochu volná. A poslední dotaz týkající se ostřikovačů světlo metů, jak se spouští? (V přiručce jsem se dočetl, stisknutím pačky ostřikovače předního skla po dobu 5 sec, ale to mi vůbec nefunguje :-))

Díky moc za odpovědi

post-72461-0-92778200-1325620754_thumb.j

post-72461-0-99934700-1325620772_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

evidentně ti to chčije z EGR ventilu, to se stává - prostě EGR ventil na odchodu....ty tam ventil N75 ani nemáš, máš tam místo něho elektromagnetický blok (je to novější náhrada N75 a nachází se stejně jako N75 v levém rohu motor. prostoru při čelním pohledu na auto).....ty zámky na hadicích jsou celkem nešťastně řešený, odpoj hadici a mrkni na kovovýý zobáček, zda není strhaný, pokud ne, stačí hadice pořádně odmastit, správně nasadit a to péro co to zajišťuje přimáčknout k sobě - aby lépe zajišťovalo a vrátit zpět ;)

...měl jsi rozsvícené světlomety? bez toho se ostřik nesepne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

WASP: kup nový EGR ventil a máš klid.....zaslepení ti nepomůže, navíc by jsi to musel řešit i v softvaru = zaslepení by ti vyhodilo chybovou hlášku a rožlo kontrolku na budíkách.....

poškodit motor, ani omezit výkon by to nemělo.....to spíš ta netěsnost na hadici je horší, tu vyřeš první ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska rozebral hadice mezi turbem a intercoolerem a zobáčky jsou v pořádku, akorát je vymačkaná taková fixacní spona a těsnění. Nevité kde se dají sehnat tyto díly i s EGREM za slušné ceny? Taky jsme si všiml, že je malá netěsnost mezi motorem a převodovkou, dá se to nějak řešit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten egr není nic hrozného. úplně stejně poblité to mají i o moc novější vozy. pokud chceš nový, tak se dá koupit do 1300kč.

mezi motorem a převodovkou je spojka a tam žádný olej není (resp. by neměl být), lepší tu mastnotu odstranit, projet a podívat se, kudy to doopravdy leze. po teplém motoru se olej rozleze třeba i z jiných míst.

hlavně si oprav hadice (netěsnost) se vzduchem ať neodděláš turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska rozebral hadice mezi turbem a intercoolerem a zobáčky jsou v pořádku, akorát je vymačkaná taková fixacní spona a těsnění. Nevité kde se dají sehnat tyto díly i s EGREM za slušné ceny? Taky jsme si všiml, že je malá netěsnost mezi motorem a převodovkou, dá se to nějak řešit?

těsnění: díl číslo 1J0 145 117

spona: díl číslo 1J0 145 769

jak napsal boobika, EGR je poblitej dost často i u novějších aut...autu to nic neudělá, ale kdyby jsi to chtěl řešit, tak si připlatíš, na 96kw ASZ stojí víc jak psal boobika, cca 3200,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem čistil egra a klapku vedla egra a po nastartování se mi rozsvítila kontrolka motoru. Nevíte jak tuto závadu odstranit? Zkoušel jsem odpojit baterku, ale bez výsledku. Jinak když ten egr teče vydrží jeste 2 - 3 měsíce, jelikož za 8000 km mám dělat rozvody, tak že bych to vyměnil najednou. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem čistil egra a klapku vedla egra a po nastartování se mi rozsvítila kontrolka motoru. Nevíte jak tuto závadu odstranit? Zkoušel jsem odpojit baterku, ale bez výsledku. Jinak když ten egr teče vydrží jeste 2 - 3 měsíce, jelikož za 8000 km mám dělat rozvody, tak že bych to vyměnil najednou. Díky za rady.

hodilo ti to chybu, je uložená v RJ...odpojením baterky si nepomůžešeš, jedině napíchnout VAG a chybu smazat....oplatí se VAG koupit, doma se nestratí...odmazat si chyby nebo alespoň udělat log není těžké a určitě se to hodí ;) na foru prodává VAG Sejvy, je za pár šupů a 100% funkční

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Problém s úbytkem chladící kapaliny. Před třemi týdny jsem dolil do nádobky zhruba 4 dcl g12 a dnes pri nastartování začala blikat kontrolka chladící kapaliny. Při kontrole jsem zjistil, že hladina kapaliny je zhruba 2mm pod minimem. Koukal jsem na připadné netěsnosti hadic a pod. a nic jsem nenašel. Nevíte čím by tom mohlo být? Pod motorem jsem žádné stopy chladící kapaliny nenašel. Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na termostat jsem nekoukal a o opravach chladícího okruhu mi bývalý majitel nic neříkal. Zkusim kouknout na termostat. Akorát se mi zdá, že kapalina uníka jenom při provozu auta. Může to být těsnění pod hlavou nebo vodní pumpa?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může..Na našem RSu to bylo to těsnění a taky křivá hlava.. .Projevovalo se to ubývající chladící kapalinou a to tak,že vytékala přes přepadový otvor v nádobce.. Přes tu netěsnost to tlakovalo chladící soustavu a kapalimu vytlačovalo právě tím přepadem..Tak se koukni jestli nemáš mokro pod nádobkou... ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...