Publikováno Leden 31, 200916 r ahojky řešim napinaci kladku klinoveho řemene je cela v hajzličku netušíte nahodou co je za šroub co drží tu kladku určitě to bude nějaky imbus ale jaky dekuju je to jakoby z druhe strany takovej peknej tunel a tam kouka hlavička myslel jsem že je v čoudu jen volnobežka ale je i kladečka bohužel nejen ložisko ale cely napinak co nadelam Upraveno Leden 31, 200916 r od filipo83
Únor 3, 200916 r Autor Tak kladku napinaci remene mam novou celou i z napinakem vymenil jsem i volnobezku na alternatoru a motor je jak tichoslapek ale vyndat altik u sdi docela porod a pak jeste dostat zpatky
Červenec 29, 201114 r Nechci hned zakládat nové téma, tak to nejdřív zkusím do tohohle. Předevčírem se u manželky Fábie SDI rozsvítila baterka. Zjistil jsem že byl shozený drážkový řemen, (ten byl navíc podélně rozříznutý takže to byly v podstatě řemeny dva) a ulomená napínací kladka (na obr. č. 5). Příčinou ulomení byla zřejmě zadřená volnoběžka alternátoru. Ten chci dát komplet repasovat. Našel jsem v DP jak celý ten komplet vypadá a ještě než se do toho pustím, mám dva dotazy: 1) Lze alternátor u SDI (s klimou) vyndat ven horem bez složitého rozebírání půlky auta, nebo to jde pouze spodem? 1) Co jsem pochopil tak tu napínací kladku drží pouze jeden šroub ze zadu (na obrázku má číslo 3) - dá se celý šponovák vůbec vyndat bez demontáže celého toho držáku alternátoru/klimakompresoru/čerpadla (na obr.6)? Dá se k tom šroubu (3) vůbec nějak dostat? A když vymontuju ten ulomený, dostanu tam vůbec nový? Jaké s tím máte zkušenosti?
Listopad 18, 201113 r Tak Jdu už asi s křížkem po funuse ale snad se to bude hodit někomu jinýmu. Tento problém jsem řešil hned několikrát. Z dosud nezjištěného důvodu jsem za poslední rok a půl měnil kladku asi 8x. pořád mi praskal ten šroub. Nicméně jsem tímto získal celkem slušnou zručnost :-). Postup je následující: 1) Zaparkovat auto nad montážní jámou (jde to i u cesty ale je potřeba najít vhodný obrubník) 2) Sundat dolní kryt motoru 3) Podložit motor heverem 4) Otevřít kapotu a sundat horní kryt motoru 5) Povolit tři šrouby držící motor. 6) Spustit motor na heveru cca o 10 cm. Umožní to vytáhnout ulomenou kladku. 7) Vlezt pod auto (idealně čelem k zádi) a teleskopickým magnetem vytáhnout ulomený šroub. 8) Pokut není kladka poškozená je potřeba navrtat zalomený šroub a vytahovákem vytočit. 9) Natáhnout ne svěráku napínací kladku a zajistit ji (idealni je na to 4 inbus) 10) Namazat závit nového šroubu lepidlem a pomocí magnetu nebo lépe trubkového klíče prostrčit držákem (toto hodně trpělivosti) 11) Nasadit kladku do osazení a dotáhnout šroub. 12) Nechat dle návodu zaschnout lepidlo. 13) Nasadit řemen a pomocí očka odjistit pružinu kladky. 14) Vyheverovat motor nahoru a zajistit šrouby. 15) Nastartovat a zkontrolovat jestli je vše jak má. 16) Zakrytovat a frčíme :-)
Leden 5, 201213 r Ahojte potrebujem poradit: Za posledny tyzden sa mi 2x usekol srob pocas jazdy ktory drzi napinaciu kladku.Volnobezka na alternatore je nova funguje,ziadna remenica (motor,klimakompresor) nema volu a nehadze,drazkovy remen je novy.Aj po nahodeni napinacej kladky a nastartovani napinacia kladka nema ziadne vybracie.Neviete preco teda odlamuje srob ? Dakujem.
Leden 5, 201213 r Ahoj my máme stejný problém stou kladkou máme novou,ale stejně ten šroub nevydrží a už nevíme s tatkem co by tomu mohlo být prosí poradte někdo altik v pohodě klimoška též.Děkujem za informaci
Leden 11, 201213 r Tak Jdu už asi s křížkem po funuse ale snad se to bude hodit někomu jinýmu. Tento problém jsem řešil hned několikrát. Z dosud nezjištěného důvodu jsem za poslední rok a půl měnil kladku asi 8x. pořád mi praskal ten šroub. Nicméně jsem tímto získal celkem slušnou zručnost :-). Postup je následující: 1) Zaparkovat auto nad montážní jámou (jde to i u cesty ale je potřeba najít vhodný obrubník) 2) Sundat dolní kryt motoru 3) Podložit motor heverem 4) Otevřít kapotu a sundat horní kryt motoru 5) Povolit tři šrouby držící motor. 6) Spustit motor na heveru cca o 10 cm. Umožní to vytáhnout ulomenou kladku. 7) Vlezt pod auto (idealně čelem k zádi) a teleskopickým magnetem vytáhnout ulomený šroub. 8) Pokut není kladka poškozená je potřeba navrtat zalomený šroub a vytahovákem vytočit. 9) Natáhnout ne svěráku napínací kladku a zajistit ji (idealni je na to 4 inbus) 10) Namazat závit nového šroubu lepidlem a pomocí magnetu nebo lépe trubkového klíče prostrčit držákem (toto hodně trpělivosti) 11) Nasadit kladku do osazení a dotáhnout šroub. 12) Nechat dle návodu zaschnout lepidlo. 13) Nasadit řemen a pomocí očka odjistit pružinu kladky. 14) Vyheverovat motor nahoru a zajistit šrouby. 15) Nastartovat a zkontrolovat jestli je vše jak má. 16) Zakrytovat a frčíme :-) Ahoj za poslednu dobu (2 tyzdne) sa mi 3x zlomil srob ktoru drzi kladku na 1,9sdi moze byt dovod taky ze ani raz nebol srob zalepeny lepidlom?
Leden 12, 201213 r Tak mi teraz prezrad ako si ju skontroloval ze FUNGUJE SPRAVNE???? Ze sa toci to nestaci!!
Leden 13, 201213 r ferip:takže asi takto... zhoď klin.remeň..rukou zatoč remenicu alternátora a keď ju chytíš,nesmie ti natvrdo zastaviť...musíš cítiľ akoby sa vnútri ešte dotáčala..musíš ju však roztočiť v smere hod.ručičiek.. niečo ohladom volnobežky si prečítaj aj tady: http://www.autoelektrika-praha.cz/alternatory/alternatorova-volnobezka.html
Leden 16, 201213 r Zrejme to bolo v napinacej kladke: Puzdro v ktorom je zavit nelicovalo s kladkou ale pretrcalo von tym padom nebola kladka dobre osadena a drzala iba na tom puzdre...Na novej kladke puzdro licuje s kladkou.. Upraveno Leden 16, 201213 r od ferip
Únor 11, 201213 r určitě ano když ho nepodlepíš tak se ti vybracemi hned povolí a pak ho ulomíš. a když už to budeš dělat použij vysokopevnostní šroub. min 10. Já používal běžny 8.8 a ty se lámou jako mrkve.
Červenec 9, 20196 r Ahoj, dám svůj dotaz sem. Mám přidřené ložisko na řemenici kladky. Lze po sundání řemenu demontovat samotnou řemenici, tzn. prostě vytočit ten šroub? Nechci sundavat celou kladku, jen dát řemenici s novým ložiskem. Díky
Listopad 29, 2024Lis 29 Ahoj. Taky se mi pořád láme. Použil jsem šroub 10.9 a fackoval jsem si při odvrtávání. 😁 Zjistil někdo o opravdovou příčinu proč se to děje? Děkuji
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.