Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

ahojky řešim napinaci kladku klinoveho řemene je cela v hajzličku netušíte nahodou co je za šroub co drží tu kladku určitě to bude nějaky imbus ale jaky dekuju :help::help::help::smich: je to jakoby z druhe strany takovej peknej tunel a tam kouka hlavička myslel jsem že je v čoudu jen volnobežka ale je i kladečka bohužel nejen ložisko ale cely napinak co nadelam

Upraveno od filipo83

  • Autor

Tak kladku napinaci remene mam novou celou i z napinakem vymenil jsem i volnobezku na alternatoru a motor je jak tichoslapek :p ale vyndat altik u sdi docela porod a pak jeste dostat zpatky :p

  • 2 roky později...

Nechci hned zakládat nové téma, tak to nejdřív zkusím do tohohle.

Předevčírem se u manželky Fábie SDI rozsvítila baterka. Zjistil jsem že byl shozený drážkový řemen, (ten byl navíc podélně rozříznutý takže to byly v podstatě řemeny dva) a ulomená napínací kladka (na obr. č. 5). Příčinou ulomení byla zřejmě zadřená volnoběžka alternátoru. Ten chci dát komplet repasovat.

Našel jsem v DP jak celý ten komplet vypadá a ještě než se do toho pustím, mám dva dotazy:

1) Lze alternátor u SDI (s klimou) vyndat ven horem bez složitého rozebírání půlky auta, nebo to jde pouze spodem?

1) Co jsem pochopil tak tu napínací kladku drží pouze jeden šroub ze zadu (na obrázku má číslo 3) - dá se celý šponovák vůbec vyndat bez demontáže celého toho držáku alternátoru/klimakompresoru/čerpadla (na obr.6)? Dá se k tom šroubu (3) vůbec nějak dostat? A když vymontuju ten ulomený, dostanu tam vůbec nový?

Jaké s tím máte zkušenosti?

post-3169-0-74177100-1311933002_thumb.jp

  • 3 měsíce později...

Tak Jdu už asi s křížkem po funuse ale snad se to bude hodit někomu jinýmu.

Tento problém jsem řešil hned několikrát. Z dosud nezjištěného důvodu jsem za poslední rok a půl měnil kladku asi 8x. pořád mi praskal ten šroub.

Nicméně jsem tímto získal celkem slušnou zručnost :-).

Postup je následující:

1) Zaparkovat auto nad montážní jámou (jde to i u cesty ale je potřeba najít vhodný obrubník)

2) Sundat dolní kryt motoru

3) Podložit motor heverem

4) Otevřít kapotu a sundat horní kryt motoru

5) Povolit tři šrouby držící motor.

6) Spustit motor na heveru cca o 10 cm. Umožní to vytáhnout ulomenou kladku.

7) Vlezt pod auto (idealně čelem k zádi) a teleskopickým magnetem vytáhnout ulomený šroub.

8) Pokut není kladka poškozená je potřeba navrtat zalomený šroub a vytahovákem vytočit.

9) Natáhnout ne svěráku napínací kladku a zajistit ji (idealni je na to 4 inbus)

10) Namazat závit nového šroubu lepidlem a pomocí magnetu nebo lépe trubkového klíče prostrčit držákem (toto hodně trpělivosti)

11) Nasadit kladku do osazení a dotáhnout šroub.

12) Nechat dle návodu zaschnout lepidlo.

13) Nasadit řemen a pomocí očka odjistit pružinu kladky.

14) Vyheverovat motor nahoru a zajistit šrouby.

15) Nastartovat a zkontrolovat jestli je vše jak má.

16) Zakrytovat a frčíme :-)

  • 1 měsíc později...

Ahojte potrebujem poradit: Za posledny tyzden sa mi 2x usekol srob pocas jazdy ktory drzi napinaciu kladku.Volnobezka na alternatore je nova funguje,ziadna remenica (motor,klimakompresor) nema volu a nehadze,drazkovy remen je novy.Aj po nahodeni napinacej kladky a nastartovani napinacia kladka nema ziadne vybracie.Neviete preco teda odlamuje srob ? Dakujem.

Treba vymenit napinaciu kladku za novu.

Ahoj my máme stejný problém stou kladkou máme novou,ale stejně ten šroub nevydrží a už nevíme s tatkem co by tomu mohlo být prosí poradte někdo altik v pohodě klimoška též.Děkujem za informaci

Kladky som za rok vymenil uz dve.Ta posledna je v podstate nova.

Je potřeba vyhodit ten tlumič, je tam totiž úplně k ho....

Nie kazda kladka ma tlmic.

Znacka kladky je IINAA a tlmic nema.

post-22731-0-91043100-1325799167_thumb.j

Upraveno od ferip

Tak a srob dnes 3x odseknuti :o((( NEVIETE PORADIT ???

Tak Jdu už asi s křížkem po funuse ale snad se to bude hodit někomu jinýmu.

Tento problém jsem řešil hned několikrát. Z dosud nezjištěného důvodu jsem za poslední rok a půl měnil kladku asi 8x. pořád mi praskal ten šroub.

Nicméně jsem tímto získal celkem slušnou zručnost :-).

Postup je následující:

1) Zaparkovat auto nad montážní jámou (jde to i u cesty ale je potřeba najít vhodný obrubník)

2) Sundat dolní kryt motoru

3) Podložit motor heverem

4) Otevřít kapotu a sundat horní kryt motoru

5) Povolit tři šrouby držící motor.

6) Spustit motor na heveru cca o 10 cm. Umožní to vytáhnout ulomenou kladku.

7) Vlezt pod auto (idealně čelem k zádi) a teleskopickým magnetem vytáhnout ulomený šroub.

8) Pokut není kladka poškozená je potřeba navrtat zalomený šroub a vytahovákem vytočit.

9) Natáhnout ne svěráku napínací kladku a zajistit ji (idealni je na to 4 inbus)

10) Namazat závit nového šroubu lepidlem a pomocí magnetu nebo lépe trubkového klíče prostrčit držákem (toto hodně trpělivosti)

11) Nasadit kladku do osazení a dotáhnout šroub.

12) Nechat dle návodu zaschnout lepidlo.

13) Nasadit řemen a pomocí očka odjistit pružinu kladky.

14) Vyheverovat motor nahoru a zajistit šrouby.

15) Nastartovat a zkontrolovat jestli je vše jak má.

16) Zakrytovat a frčíme :-)

Ahoj za poslednu dobu (2 tyzdne) sa mi 3x zlomil srob ktoru drzi kladku na 1,9sdi moze byt dovod taky ze ani raz nebol srob zalepeny lepidlom?

VADNA VOLNOBEZKA ALTERNATORU.

Volnobezka ma cca rok a funguje spravne.

:kol-47::kol-32: Tak mi teraz prezrad ako si ju skontroloval ze FUNGUJE SPRAVNE????

Ze sa toci to nestaci!! :kol-31:

po vypnuti motora sa musi alternator dotocit sam ?

Zrejme to bolo v napinacej kladke: Puzdro v ktorom je zavit nelicovalo s kladkou ale pretrcalo von tym padom nebola kladka dobre osadena a drzala iba na tom puzdre...Na novej kladke puzdro licuje s kladkou..

post-22731-0-70661200-1326694354_thumb.j

Upraveno od ferip

  • 2 týdny později...

VIete mi niekto povedat ci sa uz stretol s niecim podobnym ?

  • 3 týdny později...

určitě ano

když ho nepodlepíš tak se ti vybracemi hned povolí a pak ho ulomíš.

a když už to budeš dělat použij vysokopevnostní šroub. min 10. Já používal běžny 8.8 a ty se lámou jako mrkve.

  • 7 let později...

Ahoj, dám svůj dotaz sem. Mám přidřené ložisko na řemenici kladky. Lze po sundání řemenu demontovat samotnou řemenici, tzn. prostě vytočit ten šroub? Nechci sundavat celou kladku, jen dát řemenici s novým ložiskem. Díky

  • 5 let později...

Ahoj. Taky se mi pořád láme. Použil jsem šroub 10.9 a fackoval jsem si při odvrtávání. 😁 Zjistil někdo o opravdovou příčinu proč se to děje? Děkuji

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.