Přejít na obsah

Napinacia kladka 1,9sdi


Doporučené příspěvky

ahojky řešim napinaci kladku klinoveho řemene je cela v hajzličku netušíte nahodou co je za šroub co drží tu kladku určitě to bude nějaky imbus ale jaky dekuju :help::help::help::smich: je to jakoby z druhe strany takovej peknej tunel a tam kouka hlavička myslel jsem že je v čoudu jen volnobežka ale je i kladečka bohužel nejen ložisko ale cely napinak co nadelam

Editováno: , autor: filipo83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Nechci hned zakládat nové téma, tak to nejdřív zkusím do tohohle.

Předevčírem se u manželky Fábie SDI rozsvítila baterka. Zjistil jsem že byl shozený drážkový řemen, (ten byl navíc podélně rozříznutý takže to byly v podstatě řemeny dva) a ulomená napínací kladka (na obr. č. 5). Příčinou ulomení byla zřejmě zadřená volnoběžka alternátoru. Ten chci dát komplet repasovat.

Našel jsem v DP jak celý ten komplet vypadá a ještě než se do toho pustím, mám dva dotazy:

1) Lze alternátor u SDI (s klimou) vyndat ven horem bez složitého rozebírání půlky auta, nebo to jde pouze spodem?

1) Co jsem pochopil tak tu napínací kladku drží pouze jeden šroub ze zadu (na obrázku má číslo 3) - dá se celý šponovák vůbec vyndat bez demontáže celého toho držáku alternátoru/klimakompresoru/čerpadla (na obr.6)? Dá se k tom šroubu (3) vůbec nějak dostat? A když vymontuju ten ulomený, dostanu tam vůbec nový?

Jaké s tím máte zkušenosti?

post-3169-0-74177100-1311933002_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak Jdu už asi s křížkem po funuse ale snad se to bude hodit někomu jinýmu.

Tento problém jsem řešil hned několikrát. Z dosud nezjištěného důvodu jsem za poslední rok a půl měnil kladku asi 8x. pořád mi praskal ten šroub.

Nicméně jsem tímto získal celkem slušnou zručnost :-).

Postup je následující:

1) Zaparkovat auto nad montážní jámou (jde to i u cesty ale je potřeba najít vhodný obrubník)

2) Sundat dolní kryt motoru

3) Podložit motor heverem

4) Otevřít kapotu a sundat horní kryt motoru

5) Povolit tři šrouby držící motor.

6) Spustit motor na heveru cca o 10 cm. Umožní to vytáhnout ulomenou kladku.

7) Vlezt pod auto (idealně čelem k zádi) a teleskopickým magnetem vytáhnout ulomený šroub.

8) Pokut není kladka poškozená je potřeba navrtat zalomený šroub a vytahovákem vytočit.

9) Natáhnout ne svěráku napínací kladku a zajistit ji (idealni je na to 4 inbus)

10) Namazat závit nového šroubu lepidlem a pomocí magnetu nebo lépe trubkového klíče prostrčit držákem (toto hodně trpělivosti)

11) Nasadit kladku do osazení a dotáhnout šroub.

12) Nechat dle návodu zaschnout lepidlo.

13) Nasadit řemen a pomocí očka odjistit pružinu kladky.

14) Vyheverovat motor nahoru a zajistit šrouby.

15) Nastartovat a zkontrolovat jestli je vše jak má.

16) Zakrytovat a frčíme :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte potrebujem poradit: Za posledny tyzden sa mi 2x usekol srob pocas jazdy ktory drzi napinaciu kladku.Volnobezka na alternatore je nova funguje,ziadna remenica (motor,klimakompresor) nema volu a nehadze,drazkovy remen je novy.Aj po nahodeni napinacej kladky a nastartovani napinacia kladka nema ziadne vybracie.Neviete preco teda odlamuje srob ? Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Jdu už asi s křížkem po funuse ale snad se to bude hodit někomu jinýmu.

Tento problém jsem řešil hned několikrát. Z dosud nezjištěného důvodu jsem za poslední rok a půl měnil kladku asi 8x. pořád mi praskal ten šroub.

Nicméně jsem tímto získal celkem slušnou zručnost :-).

Postup je následující:

1) Zaparkovat auto nad montážní jámou (jde to i u cesty ale je potřeba najít vhodný obrubník)

2) Sundat dolní kryt motoru

3) Podložit motor heverem

4) Otevřít kapotu a sundat horní kryt motoru

5) Povolit tři šrouby držící motor.

6) Spustit motor na heveru cca o 10 cm. Umožní to vytáhnout ulomenou kladku.

7) Vlezt pod auto (idealně čelem k zádi) a teleskopickým magnetem vytáhnout ulomený šroub.

8) Pokut není kladka poškozená je potřeba navrtat zalomený šroub a vytahovákem vytočit.

9) Natáhnout ne svěráku napínací kladku a zajistit ji (idealni je na to 4 inbus)

10) Namazat závit nového šroubu lepidlem a pomocí magnetu nebo lépe trubkového klíče prostrčit držákem (toto hodně trpělivosti)

11) Nasadit kladku do osazení a dotáhnout šroub.

12) Nechat dle návodu zaschnout lepidlo.

13) Nasadit řemen a pomocí očka odjistit pružinu kladky.

14) Vyheverovat motor nahoru a zajistit šrouby.

15) Nastartovat a zkontrolovat jestli je vše jak má.

16) Zakrytovat a frčíme :-)

Ahoj za poslednu dobu (2 tyzdne) sa mi 3x zlomil srob ktoru drzi kladku na 1,9sdi moze byt dovod taky ze ani raz nebol srob zalepeny lepidlom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ferip:takže asi takto...

zhoď klin.remeň..rukou zatoč remenicu alternátora a keď ju chytíš,nesmie ti natvrdo zastaviť...musíš cítiľ akoby sa vnútri ešte dotáčala..musíš ju však roztočiť v smere hod.ručičiek..

niečo ohladom volnobežky si prečítaj aj tady:

http://www.autoelektrika-praha.cz/alternatory/alternatorova-volnobezka.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrejme to bolo v napinacej kladke: Puzdro v ktorom je zavit nelicovalo s kladkou ale pretrcalo von tym padom nebola kladka dobre osadena a drzala iba na tom puzdre...Na novej kladke puzdro licuje s kladkou..

post-22731-0-70661200-1326694354_thumb.j

Editováno: , autor: ferip
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 7 let později...
  • o 5 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...