Přejít na obsah

špatné řazení


zdendalek11

Doporučené příspěvky

Možností je víc, futra v táhle od šaltrpáky k převodovce, uložení samotné šaltrpáky, ohnutá řadicí vidlička v převodovce, odraný synchrokroužek na soukolí čtvrtého stupně... To co jsem napsal mi ukázala jen moje křišťálová koule. Nepíšeš totiž kolik má feli najeto, jakou prošla údržbou, co se měnilo nebo neměnilo, kolik lidí s ní rejdilo - i to je důležitý pro možnou diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Tak to máš dobrý žeš to vyřešil, já mám feldu po nějákým bláznovy..Opravte mě jestli se pletu, ale on uřezal nebo chcete-li zkrátil řadící páku možná o víc než je zdrávo teda já si to myslím, protože dvojka mi tam jde někdy hůř a pětku tam láduju taky poněkud zajímavým zbůsobem nejde těžko, ale jinak než obvykle :kol-44:

Máte někdo něco podobného? můžou se takhle změnit dráhy toho řazení nebo je to můj blbej pocit? :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uřezáním šaltklacku na horním konci se nemůže změnit poloha nebo snadnost zasouvání jednotlivých stupňů - jen se zkrátí dráha toho konce drženého v ruce potřebná k úplnému zařazení a podle zákona rovnosti součinu momentů sil (rovnováha na páce) se tím i odpovídajícím způsobem zvětší síla potřebná k zařazení. Rozhodně se tím nerozhodí koncové polohy šaltrklacku pro jednotlivé stupně - to "háčko" se uříznutím horního konce páky jen příslušně geometricky zmenší. Pokud máš kvalty někde jinde než jsi byl zvyklý, jsou příčiny popsané výš - futra na řadicím mechanismu, kulisa, řadicí mechanismus v převodovce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dobrá budu se na to muset mrknout, je pravda, že mi jde řazení o něco ztuhleji než u kamoše ve feldě, to by tedy odpovídalo nejspíše i problémům popsaným víše.. :kol-47: Je i škoda, že to zespodu není trochu něčím kryto, vlastně ten mechanizmus co leze zpod auta hned pod ,,šaltklackem,.. je to tam jen tak na pospas všemu.

Teda aspoň já to tak mám.. :kol-32: co jsem měl předtím starýho forda r.v. 87 ten to měl pěkně kryto plastem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím, mám trošku taky problém s řazením, ale 2. stupně. Když se rozjíždím a dvojku dávám plynule po jedničce, tak to jde v pohodě (nebo při rozjezdu z kopce, kdy dám rovnou za 2, tak taky v klidu). Ale když mám dát dvojku třeba na kruháči (ze 3. stupně), tak to jde přes zuby (?). A když si půjč auto někdo jiný a neřadí opatrně, tak mu to "jde přes zuby" i při řazení z 1 ->2 (ale mně přijde v pohodě). Co by mohlo být špatně? Díky

Na netu jsem našel tenhle návod, ale mě ražení tuhé nepřijde:

http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=219

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Synchrony v p...

Známá bolest Fáček a Felicií.

Mně a nejen mně pomohlo nalít olej co se dává do automatů. Označení Ti už asi neřeknu, Feldu nemám dva roky a určitě jsem už taky vyhodil i piksli od oleje. Ale byl takový červený a řídký. Několik desítek tisíc km jsem na tom najel a bez problémů.

Akorát jak je řídký a nejsou už gufera na poloosách a táhlu řazení OK, může prosakovat.

Než budeš rozdělávat nebo shánět a měnit převodovku, můžeš vyzkoušet ten olej.

Nicméně ty táhla promazat můžeš jako první pokus zkusit taky.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říkám Ti, že mi to dělalo taky a olejem do automatu se to zlepšilo tak, že víc dál řešit nebylo třeba.

On jak je ten synchron vadný a olej hustý, tak nedokáže roztočit to ozubené kolo dostatečně rychle a proto když si nedáš pozor, řadiš přez zuby.

Ale jakmile se bude koupat v řídkém oleji, ozubene kolo bude klást menší odpor a i vadný synchron ho dokáže roztočit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

co mám dělat když mi nejde ani jednička pěkně...-

 

Vyšlapovat pořádně spojku.

Na feli není ještě jednička se synchronem jako v pozdějších špajzech, takže u stojícího auta musíš dokonale vykopnout spojku až na podlahu aby se totálně přerušil přenos točivýho momentu a počkat, až se dotočí stromeček v převodovce - a v samotným závěru, když už se sotva hejbe, využít malý vzájemný úhlový rychlosti kol a zařadit... 

 

Někdy pomáhá využít synchronu na jiným kvaltu - těsně před jedničkou se na stojícím autě s plně vykopnutou spojkou zařadí například dvojka - protože ta už má na feli synchron, v 99,99% případů "tam spadne" - a tím se zastaví stromeček, protože dvojka spojí kola stromečku s výstupním hřídelem a tím i přes diferák s kolama auta (spojka je vypnutá a nepřenáší tak moment). A BEZ POVOLENÍ SPOJKY SE HNED POTOM PŘEŘADÍ NA JEDNIČKU - někdy s maličkou prodlevou v "mezipoloze" mezi jedna a dvě.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...