zdendalek11 Vloženo 15. leden 2012 Sdílet Vloženo 15. leden 2012 Mám felicii 1.3 MPI 97.jde mi špatně řadit na čtyřku..musím to tam dát silou..ale zase někdy to jde dobře tak nevim co to má bejt.poradte diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 15. leden 2012 Sdílet Vloženo 15. leden 2012 Možností je víc, futra v táhle od šaltrpáky k převodovce, uložení samotné šaltrpáky, ohnutá řadicí vidlička v převodovce, odraný synchrokroužek na soukolí čtvrtého stupně... To co jsem napsal mi ukázala jen moje křišťálová koule. Nepíšeš totiž kolik má feli najeto, jakou prošla údržbou, co se měnilo nebo neměnilo, kolik lidí s ní rejdilo - i to je důležitý pro možnou diagnostiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdendalek11 Vloženo 27. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 27. leden 2012 Děkuji už to mám..vypadli táhla od řádičky jinak má najeto 165000km jsem druhej majitel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Toom Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 Tak to máš dobrý žeš to vyřešil, já mám feldu po nějákým bláznovy..Opravte mě jestli se pletu, ale on uřezal nebo chcete-li zkrátil řadící páku možná o víc než je zdrávo teda já si to myslím, protože dvojka mi tam jde někdy hůř a pětku tam láduju taky poněkud zajímavým zbůsobem nejde těžko, ale jinak než obvykle Máte někdo něco podobného? můžou se takhle změnit dráhy toho řazení nebo je to můj blbej pocit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 Uřezáním šaltklacku na horním konci se nemůže změnit poloha nebo snadnost zasouvání jednotlivých stupňů - jen se zkrátí dráha toho konce drženého v ruce potřebná k úplnému zařazení a podle zákona rovnosti součinu momentů sil (rovnováha na páce) se tím i odpovídajícím způsobem zvětší síla potřebná k zařazení. Rozhodně se tím nerozhodí koncové polohy šaltrklacku pro jednotlivé stupně - to "háčko" se uříznutím horního konce páky jen příslušně geometricky zmenší. Pokud máš kvalty někde jinde než jsi byl zvyklý, jsou příčiny popsané výš - futra na řadicím mechanismu, kulisa, řadicí mechanismus v převodovce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Toom Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 No dobrá budu se na to muset mrknout, je pravda, že mi jde řazení o něco ztuhleji než u kamoše ve feldě, to by tedy odpovídalo nejspíše i problémům popsaným víše.. Je i škoda, že to zespodu není trochu něčím kryto, vlastně ten mechanizmus co leze zpod auta hned pod ,,šaltklackem,.. je to tam jen tak na pospas všemu. Teda aspoň já to tak mám.. co jsem měl předtím starýho forda r.v. 87 ten to měl pěkně kryto plastem.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 (editace) Zdravím, mám trošku taky problém s řazením, ale 2. stupně. Když se rozjíždím a dvojku dávám plynule po jedničce, tak to jde v pohodě (nebo při rozjezdu z kopce, kdy dám rovnou za 2, tak taky v klidu). Ale když mám dát dvojku třeba na kruháči (ze 3. stupně), tak to jde přes zuby (?). A když si půjč auto někdo jiný a neřadí opatrně, tak mu to "jde přes zuby" i při řazení z 1 ->2 (ale mně přijde v pohodě). Co by mohlo být špatně? Díky Na netu jsem našel tenhle návod, ale mě ražení tuhé nepřijde: http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=219 Editováno: 31. Říjen 2012, autor: P1azer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 (editace) Synchrony v p... Známá bolest Fáček a Felicií. Mně a nejen mně pomohlo nalít olej co se dává do automatů. Označení Ti už asi neřeknu, Feldu nemám dva roky a určitě jsem už taky vyhodil i piksli od oleje. Ale byl takový červený a řídký. Několik desítek tisíc km jsem na tom najel a bez problémů. Akorát jak je řídký a nejsou už gufera na poloosách a táhlu řazení OK, může prosakovat. Než budeš rozdělávat nebo shánět a měnit převodovku, můžeš vyzkoušet ten olej. Nicméně ty táhla promazat můžeš jako první pokus zkusit taky. Editováno: 31. Říjen 2012, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 (editace) Jako převodovku (synchrony) si jako lajk nevyměním. No zkusím ještě požádat známého, ten do toho vidí, jinak pak ten servis... zase :-/ Editováno: 31. Říjen 2012, autor: P1azer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 Ti říkám, to je to poslední. Nejdřív táhlo, to se to zlepší jen málo. Pak olej, to pomůže na 90%. A pokud máš smůlu a zbude na tebe těch 10%, tak až pak synchrony Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 No mně se právě nelibí, že to delá jen při řažení dvojky, tak proto jsem na ten olej moc nesázel. Ale stejně se vyměnit musí, protože má najeto 102tis. a pochybuju, že by ho předchozí majitel měnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 Říkám Ti, že mi to dělalo taky a olejem do automatu se to zlepšilo tak, že víc dál řešit nebylo třeba. On jak je ten synchron vadný a olej hustý, tak nedokáže roztočit to ozubené kolo dostatečně rychle a proto když si nedáš pozor, řadiš přez zuby. Ale jakmile se bude koupat v řídkém oleji, ozubene kolo bude klást menší odpor a i vadný synchron ho dokáže roztočit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joppien Vloženo 9. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2012 Dvojka na Feldě je nejvíce namáhaná ze všech převodů, ptz je pod větším úhlem Synchron na dvojce sem taky jednou nechal měnit, za hubičku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ypsilonx Vloženo 28. Duben 2013 Sdílet Vloženo 28. Duben 2013 co mám dělat když mi nejde ani jednička pěkně, rvu ji tam jak pako než se rozjedu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Duben 2013 Sdílet Vloženo 28. Duben 2013 (editace) co mám dělat když mi nejde ani jednička pěkně...- Vyšlapovat pořádně spojku. Na feli není ještě jednička se synchronem jako v pozdějších špajzech, takže u stojícího auta musíš dokonale vykopnout spojku až na podlahu aby se totálně přerušil přenos točivýho momentu a počkat, až se dotočí stromeček v převodovce - a v samotným závěru, když už se sotva hejbe, využít malý vzájemný úhlový rychlosti kol a zařadit... Někdy pomáhá využít synchronu na jiným kvaltu - těsně před jedničkou se na stojícím autě s plně vykopnutou spojkou zařadí například dvojka - protože ta už má na feli synchron, v 99,99% případů "tam spadne" - a tím se zastaví stromeček, protože dvojka spojí kola stromečku s výstupním hřídelem a tím i přes diferák s kolama auta (spojka je vypnutá a nepřenáší tak moment). A BEZ POVOLENÍ SPOJKY SE HNED POTOM PŘEŘADÍ NA JEDNIČKU - někdy s maličkou prodlevou v "mezipoloze" mezi jedna a dvě. Editováno: 28. Duben 2013, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ypsilonx Vloženo 30. Duben 2013 Sdílet Vloženo 30. Duben 2013 tak top bych měl asi přitáhnout lanko spojky nebo vymněnit ložisko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.