Hagrid_cZ Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 (editace) Říkám, že v ideálním případě se nemění, ale že se někdy i zvětšuje. Takže se za studena seřizuje určitá základní hodnota. Tady přikládám obrázek s popisem z učebnice, kterou jsem ještě našel v PC. Jinak pokud jde o fyziku, tak je to tak, že součást, která má větší rozměr (hlava) se zákonitě roztahuje více než součást menší (tyčky). Editováno: 26. leden 2012, autor: Hagrid_cZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. leden 2012 Sdílet Vloženo 27. leden 2012 Jak tak na to koukám, asi půjdu vrátit všecky vysvědčení ze školy včetně maturitního. Protože jsem asi zameškal nejenom fyziku, ale i geometrii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 27. leden 2012 Sdílet Vloženo 27. leden 2012 Nevím co za školy máte, ale u ventilového rozvodu OHV je to takto . A pokud si myslíte že hmoty rozměrné se teplotou roztahují o stejný rozměr jako hmoty méně rozměrné, tak už opravdu nevím. A je mi jedno co si o tom myslíte vy důležité je jak je to skutečně. Doporučuji si o tom něco přečíst. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. leden 2012 Sdílet Vloženo 27. leden 2012 No já že právě ve směru roztažení jsou ty tyčky několikrát delší než je rozměr ve stejném směru u hlavy - takže výsledné roztažení bude stejněkrát větší... Plus délka dříků ventilů... To je právě ta geometrie... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 27. leden 2012 Sdílet Vloženo 27. leden 2012 (editace) Já vám nepovím čím je to docíleno, zda se používá jiná slitina na tyčky a jiná na hlavu, ale i ve studijních materiálech co jsme dostávali ve škole to tak bylo a u závěrečných zkoušek byla správná odpověď > zvětšuje se či nemění. Je to z bezpečnostních důvodů konstruováno takto, aby nedošlo k podpálení ventilů. Navíc hlava má daleko větší teplotu než tyčky Editováno: 27. leden 2012, autor: Hagrid_cZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alfox Vloženo 8. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2013 (editace) Škoda Felicia 1,3 - Seřízení ventilové vůle (PDF - 0,45 MB) U upraveného motoru se vůle seřizují za tepla, na hodnoty doporučené úpravcem. Například tedy, sání: 0,40 mm / výfuk: 0,45. Editováno: 8. Říjen 2013, autor: alfox Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 8. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2013 Že se vám do toho pletu. Hagrid_cZ má pravdu. Jde o to, že blok motoru je hliníkový a tyčky jsou (bývaly) ocelové. U bloku je největší délka a proto největší roztažnost. Hliník má větší roztažnost než ocel. Vůle se nastavuje proto, aby ventily u promrzlého motoru nezůstaly pootevřené, pak by nešel ani nastartovat. Provozní vůlu při provozní teplotě je okolo 0,4 mm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 9. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2013 Je to sice postarší téma, ale nejsou tyčky hliníkové a jen jejich konce ocelové? Mám za to, že takhle to bylo u motorů Š100/130, proč by to nemělo být i u Felicií a Favoritů když to jsou pořád stejné motory, nevím. Myslím i, že celá ocelová tyčka by byla zbytečně těžká. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 9. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2013 Ano jsou hliníkové s ocelovými konci. O tom se píše už v příloze předchozího příspěvku. Na ulož to jsem našel dvě knihy o Favoritovi (na Felicii to bude podobné). V jedné se píše, že když je velký mráz, mohly by při malé vůli zůstat ventily nedovřené a ve druhé je tabulka s teplotami a vůlemi a pro teploty do 57 st. je vůle 0,35 mm. Takže je zřejmé, že se zvyšující se teplotou se vůle zvětšuje a naopak. Na vůli za studena bude mít vlit tvar i vačky. Na té části, kde je vůle a zdvihátko se vačky nedotýká, je jedno, jestli bude vůle 0,2 mm nebo 2 mm. Když bude zkonstruhovaná na 2 mm a dobře seřízená na 2 mm, tak to na funkci nebude mít vliv. To píšu proto, aby jste se nepozastavovali nad tím, proč je u hliníkové tyčky stejná vůle jako u ocelové. Proto, že vačka pro hliníkovou tyčku má ve volné části menší průměr. seřizování ventilů.pdf seřizování ventilů_2.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 9. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2013 No, já hlavně reagoval na tuto větu: ...Jde o to, že blok motoru je hliníkový a tyčky jsou (bývaly) ocelové..... Jsem ji pochopil tak, že tyčky mají být ocelové celé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 9. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2013 Ano, jak správně píšeš ve svém příspěvku 6:36. Na starších typech Š 100, možná i 1000 MB byly všechny celé ocelové. Od Favoritů nebo Felicií byla sací hliníková s ocelovými konci, výfuková celá ocelová. (viz přílohy výše) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2013 Ještě tady chybí údaj, o kolik ° se ohřeje zvedací tyčka za provozu a o kolik desetin mm se tím pádem roztáhne do dýlky a o kolik ° se ohřeje dřík ventilu a o kolik se tím pádem do dýlky roztáhne ten. Já si myslím, že ta dilatace bude vždycky větší u ventilu (minimálně v % dýlky, možná ne v absolutních mm), protože ventil se ohřívá na daleko vyšší teplotu než tyčka = je daleko blíž ke spalovacímu prostoru než tyčka a kolem vejfukáče krom toho letí plyn žhavej cca 800-1200°C. A jak to potom je s ventilovou vůlej u motoru, kterej zvedací tyčku ve ventilovým rozvodu vůbec nemá = rozvod SV nebo (X krát)OHC? U těch se taky vůle za provozu s ohřevem ZVĚTŠUJE, jak se tady někdo neustále pokouší tvrdit o rozvodu OHV? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.