Přejít na obsah

Vysoká spotřeba oleje OII 1.6 MPI


Petr 33

Doporučené příspěvky

Podelím sa s vami mám motor BSE momentálne 251tkm a olej od výmeny nedolievam jazdím aj diaľnice používam 5w30 a mením každých 20tkm a LPG mám  od 89tkm potom čim to je že vaše tak žerú a s autom nejazdim ako dôchodca ale dosť svižne . Jedine keď je studený motor tak ho nevytacam 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hold máš asi štěstí :D BSE zrovna budu na jaře dělat kamarádovi na Touranu, žere cca litr na 2000km najeto necelých 250 olej po max 15tkm, ale není první majitel a cca 170 tkm u prvního majitele jezdil na LL 30tkm interval...

Editováno: , autor: Romix95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chcel by som sa opytat tych co uz menili kruzka, ci ste davali original kruzka (80€ za sadu na jeden piest) alebo ste volili inu znacku, pripadne na kolko vas kruzka na cely motor stali.

 

Je mozne, ze by mali hydrostely alebo teda zdvihatka nejaky suvis so spotrebou oleja? Odkedy sa vymenili tak sledujem tuto obrovsku spotrebu oleja. Teda pred vymenou problem so spotrebou oleja som nemal.

Editováno: , autor: yanc12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...
V 20. 12. 2017 na 0:08, Romix95 napsal:

Myslím si že to určitě to pomůže, dělal jsem 1.6 co žrala cca litr na 300 km a teď nebere nic to samý naše 1.2 HTP ta hulila jak avia nebylo za tím vidět jak se ohřál olej a taky teď nebere nic ;) škoda že se to neudělalo hned kroužky jsou za pár korun ale chybami se člověk učí, na druhý pokus to vyjde, určitě bych to nevzdal a kroužky vyměnil :)

 

Zdravím borce koncernu MB.

Mám na vás prosím dotaz:

Koupil jsem před 3 měsíci octavia 1.6 mpi 75kw rok 2001 a zatajil mě, že motor žere spoustu oleje.

Najeto 121800.

Za 2400 najetých km doléval jsem 5 litrů oleje.

Při koupi jsem slovně požadoval půlroční záruku ze zákona na ojeté auto.

Informoval jsem ho o problému a budu požadovat adekvátní náhradu na opravu motoru.

 

Auto příliš dlouho stálo co jsem zkoumal kolem zrcátek a oken těsnění dveří porostlé jemným mechem.

Moto po  stránce z venku absolutně suchý.

Kolik by stála oprava motoru cca, kdybych si všechny součástky koupil, raději i  nové písty výroba Německo, pro případ zapečených kroužků jen za práci ?

Děkuji za doporučení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte motorari. Prosba o radu. Octavia II, 1,6 MPI, BSE, 125 tis km, rv. 2006, rocny najazd 6 tis km.

Svieti kontrolka motora, chybova hlaska lamba sonda(P2626 OBD-II Trouble Code: O2 Sensor Pumping Current Trim Circuit/Open Bank 1 Sensor 1).

Velmi vysoka spotreba oleja. Sviecky boli komplet mokre a velmi zanesene karbonom. Boli meneme pred 20 tis km.

Cez zimu sa samozrejme stavalo, ze pri studenom starte, nepravidelny chod a svetlo modry dym po dobu 1 minuty, kym sa motor trochu zahrial.

V jari sa obavil nepravidelnych chod motora pocas jazdy a velky pokles vykonu co sposobovali velmi zakarbonovane sviecky.

Mal som to v servise, vo valcoch bolo vidiet olej, vymenil som zatial sviecky a je nacas pokoj :)

 

Takze ma caka GO hlavy valcov, v servise povedali, olej tecie okolo ventilov do valcov.

Obavam sa ci sa neposkodila aj lambda sonda.

 

Rocne robim 6 tis km, a planujem mat oktu este cca 3 roky = 18-20tis km.

 

Namerane tlaky vo valcoch:

1 valec: 12,2 bar, mokra sviecka

2 valec: 12,2 bar, sucha sviecka

3 valec: 12,2 bar, mokra sviecka

4 valec: 11,8 bar, mokra sviecka

 

Otazka, je treba menit aj piestne kruzky?

 

Dakujem vsetkym za radu.

Editováno: , autor: bedeker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Já jsem nechal udělat tlaky orientačně a zjistil jsem, že budík, který má stupnici max 16 a dál nic, tak se mě na budíku zastavila hodnota na 16.

Tlaky super kroužky stírací vháji.

S opravou nikdo nepomohl, možná není jak pomoci.

Co jsem zjistil na vlastní pěst.

Raději koupím celý píst včetně kroužků značky MAHLE.

Doporučená střední cesta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne by som to rozobral , odkarbonoval a ak tým piestom nič nebude tak by som to prekrúžkoval origo krúžkami , to isté hlava , zabrúsiť ventily , kontrola vodítok , origo guferá , zrovnať , nové tesnenia a bude pokoj ... teda samozrejme ak ten motor neodkurvil niekto kto jazdil plný plyn za studena a pod . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, suri. napsal:

osobne by som to rozobral , odkarbonoval a ak tým piestom nič nebude tak by som to prekrúžkoval origo krúžkami , to isté hlava , zabrúsiť ventily , kontrola vodítok , origo guferá , zrovnať , nové tesnenia a bude pokoj ... teda samozrejme ak ten motor neodkurvil niekto kto jazdil plný plyn za studena a pod . 

Díky za info.

Jdu do MAHLE až mě típek pošle 20000 jako reklamaci za motor, který žere móóc oleje.

Už jsem doléval po 270km litr.

Po výměně oleje jsem nalil další dva litry 

Nebudu tápat s opravou a nechám si vyměnit písty se kterými nic nepokazím ba naopak.

Kompletní píst MAHLE stojí od 1700-3300 stejné značky.

Dnes by se měl vrátit z dovolené, jsem rád, že přiznal vadu na motoru.

Prostě to frajírek zazdil a myslel si, že se nechám nachytat.

V opačném případě mu auto vrátím a místo 80 000 co jsem za to dal mě dá 100 000.

Jen za ty problémy co s tím teď mám s výměnou a neustálým dolévání..

Po třech měsících od koupi jsem ho upozornil, že za tu dobu jsem doléval 5 l. mot. oleje.

Dál budu informovat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, suri. napsal:

osobne by som to rozobral , odkarbonoval a ak tým piestom nič nebude tak by som to prekrúžkoval origo krúžkami , to isté hlava , zabrúsiť ventily , kontrola vodítok , origo guferá , zrovnať , nové tesnenia a bude pokoj ... teda samozrejme ak ten motor neodkurvil niekto kto jazdil plný plyn za studena a pod . 

 

Ahoj Suri, ak tvoja odpoved bola smerovana ku mne. Bude to robit jeden neznackovy servis, a aj oni budu posielat hlavu na generalku inej firme :)Skusim sa s nimi dohodnut, aby mi dali vediet ked to bude rozobrane, aby som sa na to prisiel pozriet. Ale aj tak nebudem vediet posudit, ci ich treba vymenit alebo nie. Mechanik mi uz teraz odporucal tie kruzky vymenit a este ich ani nevidel.

 

Mozes mi prosim vysvetlic co si myslel " ak tým piestom nič nebude tak by som to prekrúžkoval origo krúžkami "

 

Predosly majitel mal auto 6 rokov a neviem ci vobec menil olej. Lamba mi zacala svietit tusim po 2-4 mesiacoch od kupi. Teraz je uz asi neskoro to riesit.

Editováno: , autor: bedeker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, bedeker napsal:

 

Ahoj Suri, ak tvoja odpoved bola smerovana ku mne. Bude to robit jeden neznackovy servis, a aj oni budu posielat hlavu na generalku inej firme :)Skusim sa s nimi dohodnut, aby mi dali vediet ked to bude rozobrane, aby som sa na to prisiel pozriet. Ale aj tak nebudem vediet posudit, ci ich treba vymenit alebo nie. Mechanik mi uz teraz odporucal tie kruzky vymenit a este ich ani nevidel.

 

Mozes mi prosim vysvetlic co si myslel " ak tým piestom nič nebude tak by som to prekrúžkoval origo krúžkami "

 

Predosly majitel mal auto 6 rokov a neviem ci vobec menil olej. Lamba mi zacala svietit tusim po 2-4 mesiacoch od kupi. Teraz je uz asi neskoro to riesit.

Takto.

Pístů značky MAHLE se bát nemusím.

Pokud je píst kompletní odpadá výměna kroužků a tím pádem vyndat pouze z klikovky s ojnicí pístní čep a dát nový čep s novým pístem.

Můj kamarád z dědiny dělá přímo v servise ve volgswágenu.

Je to typický problém aut ale ne když je najeto 120000 ale byly případy s menším nájezdem od 80000.

Já to mám dovoz z Německa a maník tvrdil, že olej měnil za nový a to je právě to, že neví člověk, jak vypadal olej při výměně mot oleje a taky, že olej je 5w40 a už neví jaká značka,

Hlavně, že se chvástal, jak nemá dobrého kamaráda, který mu dělá výměny mot. oleje jen tu značku neví.

Proto jsem ho upozornil, že jsem měnil olej po 2400 km.

To byl také můj první impuls ho informovat, včetně nafocení přístrojové desky s kilometry, že to žere spoustu mot.  oleje.

Jak někdo mění olej před prodejem jsem zjistil u sebe, že něco není v pořádku po třech měsících.

Taky jsem potkal borca a říkal, že je to bolest těchto motorů z "prvovýroby"

A všechny díly si koupím sám a nechám si zaplatit jen práci.

Budu mít jistotu a kamarád s tím souhlasil a potvrdil, že MAHLE  jsou střední cesta a také mě to potvrdily na stránkách prodejci po kamarádově doporučení.

Ať se pořád neopakuji.

Paradoxně zatím lambda bez vady.

Hlášení mám stále sekundární čerpadlo může to souviset "s nadměrnou spotřebou oleje"

Doku nebude motor v cajku nemá cenu řešit ostatní věci-natož lambda sondu ve tvém případě.

Švagr čistil lambda sondu na hondě civik, že ji vyfoukal a zase funguje.

Půl roku je ze zákona záruka i na ojeté auto na skryté závady.

Říkal ti pravdu s kroužky.

 

Bazary také ručí za auto které opustí bránu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych taky písty nekupoval dopředu (pokud tedy není nějaká extrémně dlouhá dodací doba) a počkal bych v jakém stavu budou ty stávající.

Přece jenom jsou do svých válců zaběhnutý a mají stejnou váhu. Navíc pokud budou písty KO, tak válce na tom nebudou taky nic moc a je otázka, 

jestli má cenu do toho cpát prachy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čau kluci-holky.

Musel jsem se odmlčet, neboť jsem řešil v zákonné lhůtě reklamaci motoru, kde jsem popisoval problém při koupi z Německa.

Dopadlo to tak, že už to má můj právník a je to na dobré cestě.

Prodejce dovozu aut mě musí zaplatit náhradu za zjištěné závady.

Takže se nebojte každý v zákonné lhůtě ozvat s reklamací dle platných podmínek.

Každé podnikání má svá rizika a  prodejce nezbavuje povinnosti za vozidlo ručit i z Austrálie :D

To platí ve všech případech na které kupující při sepsání smlouvy nebyl upozorněn.

 

Dle ustanovení § 2161 občanského zákoníku odpovídá prodávající kupujícímu, že věc (v tomto případě předmětný osobní automobil) při převzetí nemá vady, přičemž projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Nutno podotknout, že automobil byl inzerován jako vozidlo v „TOP stavu“.
S ohledem na výše citované zákonné ustanovení je nepochybné, že Vy jakožto prodávající za vady předmětného automobilu odpovídáte, a mému klientovi tudíž náleží práva z vadného plnění dle § 2169 občanského zákoníku.

 

Takže pánové a dámy.

Během šesti měsíců sledujte každou nepředvídatelnou závadu a včas si ji zapisujte, dělejte foto dokumentaci a hlavně informovat prodávajícího o zkušnostech, které nastali ne vaší vinou ve voze od něj koupeného.

 

Je to pomoc Vám všem na co máte nárok a hlavně, konečně ubude podvodných prodejců s inzeráty tipu vozidlo v ,,TOP" stavu méně a  méně.

 

Když tak mě dejte na vědomí, zda jste rádi, že Vás informuji na co máte nárok a zda jsem Vám tím také pomohl řešit problémy při koupi ojetého vozidla bez ohledu stáří.

Motor musí pracovat za všech okolností !

Až budu mít vše dořešené podělím se se s Vámi o částku, kterou jsem požadoval zpět za vadný motor na  GO opravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Moje BSE 1.6 žere od výměny do výměny 10 - 15 tkm 0 litrů oleje. Vono to něco bude ale bude to max 0,1-0,2 litru, pač na risce mi to nemizí vůbec, ale s podstaty to něco sežere.

Taková normální hodnota je so 1l na výmenu, pak už bude v háji nějaká mechanika motoru ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravim panove, kolik tak cca muze vyjit vymen a gufer ventilu? je uz to starenka tak bych zkusil od toho nejlevnejsiho, kolik cca stpji gufera vim ale kolik se +- pohybuje cena za praci v neautorizovanem servisu ?  jeste dotaz na mernei tlaku, jak se tam meri tlaky na 2 a 3 valci kdyz je tam to sani  ( to jen ze zvedavosti ) ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Na naši 1.6 BSE (zde Golf V plus) proběhla výměna pístních koužků, šál na ojnicích, těsnění pod hlavou, gufer ventilů a celkové vyčištění.
Dávám fotky před a po. Nyní není žádná spotřeba oleje a že žena tomu docela nakládá. 140 stabilně po dálnici X stovek km není pro ni problém. Má nižší otáčky díky automatu s 6q.

Důležitá je pravidelná výměna oleje, nezáleží na tom ani jaké značky, ale nutně do jednoho roku a 10 000km

 

273696362_1413250892426774_2001642883309935259_n.jpg

273766963_353957723066028_5361504218899863778_n.jpg

274159796_4837038159705261_5563252679743646741_n.jpg

273785174_529948984998487_9149095971962304601_n.jpg

274177577_662990168083001_6643493356903134223_n.jpg

274381286_7898642493495309_6807599465162347923_n.jpg

273767927_370851287848654_477159481183200958_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdavím všechny, nevíte někdo co může způsobovat velké ztráty oleje ? 

Olej se jednoduše vypařuje a z výfuku jde kouř.

Neztrácí se voda a ani my to nikde nekape, parkovací místo je po mě čisté, ví někdo čím to může být a na kolik tak zhruba vychází oprava ? 

děkuji za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...