Přejít na obsah

Vybijanie baterie


Dragon99

Doporučené příspěvky

jakou barvu má mít to oko na originální baterce? mám tejden starý auto a oko mám černý...chytá to naprosto bez problémů i v ranních mrazech, ale měl sem pocit, že by mělo bejt zelený..tak nevim..díky

Je to myslím takto: zelená-nabito, černá-měla by se dobít, bílá-špatná

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, mám dotaz. :kol-24: Pokusím se stručně a srozumitelně. Před časem sem měnil na své naftové O1 81Kw motor. Měnila se i baterie. Od té doby baterie vydrží cca 24 a je mrtvá. Nejprve sem myslel, že mi něco žere proud, ale odborníkem sem byl ujištěn, že klidový odběr je v normálu, dobíjení taky v cajku, takže se táži, jestli je možný, aby cca 4 měsíce stará baterie ( Varta 72Ah ) byla nějaká špatná a sama se vybíjela. Baterii jsme totiž taky měřili a zrovna byla OK, ale je možný, že to bylo tím, že když sem tam dojel, tak sem byl po 40km jízdě a baterie se tím dobila. Když baterii ovšem odpojím od svorky, tak vydrží bez problému a nevybije se. Tak právě nevím jestli jí letět reklamovat, jestli je nějak možný aby se takhle markantně ( když je připojená ) vybíjela. Díky za vaše názory :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice nevím proč dáváš dotaz ohledně Kokty do F2/Room sekce, ale asi Tě sem hodilo vyhledávání - takže první rada je změřit skutečný klidový odběr auta po minimálně půlhodině od uzamknutí auta. Pokud totiž odpojená baterka vydrží, není v cajku ten takzvaný "odporník" co měřil klidový odběr. Pošli ho do míst, kde záda ztrácejí svoje jméno a buď si to změř sám, nebo požádej někoho jinýho. Musí se to měřit tak, aby se nepřerušil proudový obvod, přesně jsem to už tady na fóru popisoval jak se to musí udělat - je to myslím v sekci Favorit nebo Felicia. Protože příčinou vybíjení je s velkou pravděpodobností některá z řídicích jednotek, která se po uzamčení auta "neuspí". Jakékoliv krátkodobé odpojení baterie ale pro jednotky funguje jako "nadřazený povel", při přerušení napájení aby se připojil měřák se jednotky během milisekundy uspí a po novém zapnutí napájení už nenabíhají - čekají na povel od dálkového ovládání, od zámků nebo od spínačky. Když tedy vypneš zapalování, otevřeš si kapotu, zamkneš auto - a odpojíš baterku abys do přívodu mohl zapojit ampérmetr, tak než ho stačíš znovu zapojit, už jsou jednotky "v limbu" a nenaměříš nic, co bys naměřil správným postupem. Nechce se mi to tady znovu popisovat, je to na půl stránky - detailně popsaný krok za krokem je to v sekci u těch starších aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nazdar chlapi.

Je mozne aby sa behom 4 dni vybila autobateria, ak boli nocne mrazy cca -10 °C. Fabia II 1.2 TS 77kw. auto ma najazdene cca 13 000 rok výroby 3-11. CCa pred mesiacom som bol na reklamacie (hlucných startov) prebehol iba flash RJ motora.

Podotýkam mam tam zapojenú plašičku kún kemo m100n. mala by mat odber menej ako 2 mA.

Podotýkam jazdim trasy 100 a viac km.

Editováno: , autor: wifizn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

radio je tam original. skor by som povedal ze to bude mat nieco spolocne s RJ Motora, niekde tu na fore som vycital, ze sa "neuspala" alebo nieco take .... Uvidim urobim este raz test, 4 dni bez startu v mrazoch.

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mráz s tím má málo společného, pokud zůstane "neuspaná" ŘJ motoru, odebírá natolik značný proud i v klidu, že baterii během několika dnů vyžere. Proto radím měřit ten odběr po době delší než je půl hodiny, což je doba, po níž by se ŘJ měla uvést do "sleep módu" s minimálním odběrem (jednotky mA). Když se ŘJ z nejrůznějších důvodů neuspí, odběr zůstane vysoký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí ten flash softu - pokud tam "soudruzi" něco zapomněli ošetřit, nebo pokud se mezitím vyskytla nějaká závada, která nedovolí ŘJ "ulehnout". Doba vyžrání baterky záleží na odběru - celková kapacita aku udaná v Ah dělená ampérovým odběrem, výsledek je v hodinách... Příklad: baterka 44Ah, odběr 0,5A => po cca 80 hodinách = 3 a něco dnech není o čem mluvit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plasic som montoval niekedy mesiac po kupe cize asi v maji, nemal som zatial problemy s vybytou bateriou, january som bol na flashe RJ motora a cca po 3 tyzdnoch po flashi sa mi to vybilo.

Teraz je plasic vyhodeny, uvidim vyskusam. Ale aj tak sa mi to zda divne, ze po 4 dnoch by plasic, ktorý ma odber 2mA vymlatil celu bateriu, ale zasa bol dost velky mraz a všetko je mozne :)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch 11,6 až 12V v klidu znamená, že ta baterka už je skoro vybitá. Slušně nabitá baterka musí i v mrazu -20°C mít v klidu napětí aspoň 12,3V. Buď máš v řiti dobíjení, takže se baterie skoro nedobíjí, nebo máš v autě něco opravdu žravého. Chce to změřit napětí na baterii během startu motoru a po něm - během startu by napětí nemělo padat pod 10,5V a hned po naskočení motoru by se mělo zvýšit i na volnoběžné otáčky motoru na hodnotu aspoň 13,5V. Po minutě chodu a případném drobném přidání plynu (na cca 1500rpm) by napětí mělo povyskočit na 14,4 až 14,5V a tam by se mělo bez dalších výkyvů držet nezávisle na otáčkách motoru a zapnutých spotřebičích. Mírně poklesnout zase může až po úplném ubrání plynu na volnoběh - někam k 13,5V, ALE ROZHODNĚ NESMÍ JÍT PŘI CHODU MOTORU NÍŽ!!! Pokud padá, je něco s dobíjením - regulátor, uhlíky, kroužky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně bych to nenechával trvale dlouhodobě připojený - bude to jako by baterka byla v autě s trvale natočeným motorem. Doporučím nejdřív změřit klidový odběr auta, pokud je nadměrný, tak odstranit závadu - protože nějakým dobíjením řešíš pořádn jen následky té závady. Auto má vydržet plně nastartovatelné minimálně měsíc trvající odstavení - nabíječka je jen nouzové řešení pro někoho, kdo nemá jinou cestu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu nabijaniu.

Treba odpajat kable od baterky ked chem nabijat, alebo netreba?

V návodu k obsluze vozidla je to celkem jasně napsané. Pokud budeš nabíjet proudem, který se rovná nebo je menší než 0,1 kapacity akumulátoru odpojovat nemusíš. Pokud nabíjíš proudem vyšším, jedná se už o rychlonabíjení, pak kabely odpojit. Nabíječka http://www.pneutop.s...osch-c7-12-24v/ kterou jsi chtěl zakoupit je automatika, nemusíš se obávat přebíjení akumulátoru, nabíječka se po úplném dobití akumulátoru automaticky přepne to tzv. udržovacího režimu, který se může používat i trvale, pokud auto stojí v garáži. Nabíječka může být pak připojena přes zásuvku cigaretového zapalovače. Mám nabíječku http://www.ctek.cz/p...p?id_product=39 má sice trochu odlišné parametry, ale funkčně je identická s tou tvojí.

post-67222-0-29211800-1328682569_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diki za info. Vcera som manual cital, len sa bojim aby som neposahal elektriku auta. Pre istotu to aj tak odpojim, zatial som nepozeral na kapacitu baterie. ale predpokladam ze ju netreba odpojovat.

Este raz dikes

Editováno: , autor: Blacky
necituj posledni prispevek! čti pravidla
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...