Přejít na obsah

Mám objednat do Yetiho rezervní kolo?


berzoras

Doporučené příspěvky

Docela si nedovedu představit, že někam pojedu s plnohodnotnou rezervou 215/60R16! To bych do kufru dal tak ještě kartáček na zuby a tím bych asi končil.

Už vím které auto nikdy nebudu chtít.

Yeti, nemá totíž žádný kufr :(

...Spíš mi jde o rozměr. Aktuálně obuto 215/60/R16 a zimní 205/55/R16.

Nebude problém s diferenciálem, nebo ESP ?...

Jak to, že máš širší gumu a větší profil a naopak užší s nižším?

Takhle se ten rozdíl ještě zvětšuje.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to, že máš širší gumu a větší profil a naopak užší s nižším?

Takhle se ten rozdíl ještě zvětšuje.

No není to nic neobvyklého, letní sada je ještě origo z výroby a

zimní dodáno od auto Havex a je to dle specifikace v TP OK.

Jde mi jen o to, jaký může nastat problém, pokud to zimní kolo

použiji na dovču jako rezervu. Pokud budu doma, tak to sebou

tahat nebudu. Jestli by to mělo dělat nějakou paseku, tak zkusím

v pneuservisu půjčit nějaký starší kolo stejného rozměru, jaký

dává škodovka jako rezervu - 195/60/R16

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jde o to, že tohle dělá rozdíl v obvodu kola 5%, viz simulátor.

Je divné, že to takhle vůbec zapsali do TP.

Třeba na OI je mezi koly co mám zapsané v TP 205/55 16" a 195/65 15" rozdíl 0% a další, 205/60 15" je menší jen o 1%.

Nejde ani tak o to mít současně ty kola nasazené, s tím dloudobě asi nikdo nepočítá, ale taky o tachometr, třeba.

Jak psal Sranki, diferáku se to dlouhodobě a při větši rychlosti nemusí líbit. Něco teda snese, ale 5% není málo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak diferák vyrovnává rozdíly v otáčkách jednotlivých kol.

Když jsou oba kola stejně velké, rozdíl není žádný nebo jen minimální a diferák tak nemusí nic vyrovnávat.

Pokud mu dáš jedno kolo podstatně menší, diferák je tak zatížený jednostranně a tohle se mu líbit zrovna nemusí.

Nevím, možná je to jen planý poplach a foukáme na studené, ale určitě bych s takovou konfigurací na přední nápravě nevalil domů třeba 200 km a po dálnici.

Na zadku si měj co chceš :D , tam je každé kolo samo za sebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj,dík. Já jsem myslel, že obyčejný diferák vždy pohání jenom jedno kolo, že vůbec nic nevyrovnává. Když jsem měl auto na zvedáku, máš motor v provozu jedno kolo chytíš rukou tak se ti točí jenom jedno kolo. U samosvoru je to asi jiné.

Editováno: , autor: Voice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... máš motor v provozu jedno kolo chytíš rukou tak se ti točí jenom jedno kolo. ...

Právě díky diferáku.

Jinak táhnou vždy oba, právě díky diferáku.

V zátáčce nebo při jednom kole podhuštěném se jedno kolo otáčí pomaleji a druhé rychleji, ale oba táhnou současně, právě díky diferáku.

V zimě, když je jedno kolo na ledě a druhé na asfaltu, tak se právě stane cos popsal a točí se jen jedno kolo, to kterému to jde lehčeji, právě kvůli diferáku.

Proto taky existují uzávěrky a nejrůznější EDS a pod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rozhodne sa mu to pacit nebude. Myslim, ze by to podstatne zvisilo teplotu a nie som si uplne isty ako je na tom olej v diferaku co sa tyka odolnosti pri tepelnej zatazi. Tak aby si si diferak nahodou neuvaril ;)

Okrem toho, ak mas stvorkolku, diferak mas aj vzadu a plni tu istu funkciu ako vpredu. ABS a ESP by si s tym mohlo poradit, ale rozhodne to nie je na dlhu cestu. Aj preto vyrobcovia obmedzuju max. rychlost na dojazdovej rezrve na 80kmh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také zde se zajímavě řeší rezervní kolo na Yetiho.

Nabízí se možnost si sehnat si placatou rezervu z VW - 3.5J x 16 ET25.5 s pneu o rozměru 135/90/16R, vyrobit si při troše šikovnosti podlážku podle vzoru z těchto fór:

http://www.briskoda.net/forums/topic/220015-yeti-boot-floor-conversion/

http://www.briskoda.net/forums/topic/160480-real-full-size-road-wheel-as-spare-wheel-will-it-fit/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 1 rok později...

Tak jsme domů koupili též yetiho bez rezervy.. .Řešil jsem, jestli dokoupit a vozit nebo ne... Kamarádi mají pneuservisy a výhradně nedoporučují dojezdové kolo, kvůli 80km/h na dálnici, takže jsem objednal z vrakáče komplet kolo 205/55/16, které bude v garáži , no a jak se pojede někam daleko tak se postaví do kufru a hotovo, v autě mám originál lepící sadu a  kompresor a přikoupil jsem ještě sadu na opravu propíchnuté pneu (knoty apod.). Základ je mít někoho, kdo by event. kolo dovezl, kdyby s tím jel někdo (třeba moje žena), která je technický brontosaurus a kolo ji vyměnil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Pánové (případně dámy) Jakej je rozdíl mezi rezervou a těmi polystyrenovými přihrádky pro verzi 4x4 a 4x2. Máme Yetiho 4x4 (2010) bez rezervy a kompletní rezerva na 4x4 nejde sehnat, tak jsem si myslel, že bych to mohl nějak upravit z tý rezervy určenou pro 4x2. Nikdo mi nebyl schopnej říct v čem je rozdíl (ani prodejci) ta rezerva pro 4x2 se dá ještě koupit. Případně bych klidně koupil od někoho kdo by rezervu pro 4x4 prodával. O kolo mi vyloženě nejde, to se dá poskládat, ale ty polystyrény, hever, klíč, podlaha.  

Editováno: , autor: jafry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...