Přejít na obsah

tvrdý brzdový pedál


zemlub

Doporučené příspěvky

Je toho více, čím by to mohlo být:
1.přeplňená nádobka brzdovkou až po víčko (nemá se kam vracet brzdovka a není tam vzduch) - odsát k maximu

2.stará brzdovka - vyměnit

3.seknuté brzdové válečky na třmenech - přegumičkovat opravnou sadou

4.zadřené plovoucí třmeny (to, v čem plovoucí třmeny jezdí) - rozhýbat a promazat nebo repasovat (bývá součást větší opravné sady)

 

ať mě někdo když tak doplní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Supe porad mi vymenil som tu brzdovu kapalinu ako si vravel ale aj tak to nepomohlo zadne brzdiace prasatka aj s piestikmi mam nove a to auto stale nechce brzdit tak ako ma. Auto zacne brzdit niekde az v polovicke stlacenia pedalu ,ale vracia sa pekne a ani uz netvrdne len proste nema brzdiaci ucinok stopercent ale sesdesiat percent a mam aj nove kotuce asik dva mesiace a mam znacky kotucou a aj platniciek Zimmerman.

A este podotknem ze ked si vyhodim rychlost a zacnem pomalicky brzdit tak pocujem nejake cudne suchanie a brzdy pistia jak svina aniekdy tak aj nieco praskne ale to niekedy a tak neviem co mam teraz robit ci vymenit brzdovy valec alebo tamdomevku aletandemovku som menil asik pred polrokm ale pouzitu som menil nie novu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, takže brzdí, ale až od poloviny?

1.Párkrát jsem se setkal s puchřelými brzdovymi hadičkami, které se při sešlápnutí brzd doslova nafoukly a sebraly tlak z pedálu.

2.vyběhané čepy na plovoucích třemenech (vpředu ty dvě 6ky imbusy), kdy brzdová destička není kolmo ke kotouči a při brždění se jakoby šprajcne a zčásti se propadne brzdový pedál. Nebo bývají ty čepy často zarezlé. Když jsouz třeba vpředu zrezlé, jde více tlaku dozadu a projeví se to špatným brzdným účinkem a zadek dostává na prdel

Při rozebrání se musí čepy pohybovat dovnitř a ven, ale nesmí mít vůli

Pokud je tohle všechno v pohodě a máš pořádně odvzdušněno, už mě napadá jen hlavní brzdový válec

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pak mě napadá ještě špatný výber kotoučů a destiček.

Ideální kombinace kotouče a brzdy je obojí od jednoho výrobce (např.obojí origo,TRW,ATE,v horším případě třeba Ferrodo)

I tak musím říct, že brzdy na S1 jsou opravdu špatně vymyšlené, resp.velmi poddimenzované a je to stálý problém všech S1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No uvidime a ja som mal predtym kotuce a aj platicky bremba s nimi som bol spokojny brzdili ako mali a teraz som skusil zimmermany pretoze mi to tu radili naforu a ze su ajlacnejsie no uvidime ale urcite teraz viem ze brmbe ovela lepsie mali brzdnu drahu ako tieto ziimmermany no ok na jar skusim sa na to pozriet a uvidim kde bude chby zatim dikes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj. dnes jsem stříkačkou nasál párkrát brzdící kapalinu z nádobky a ještě jsem měl trochu brzdovky v té malé nádržce jak se otevírá šroubovákem. po nastartování se mi rozblikala kontrolka ruční brzdy a párkrát to zapípalo a pořád to svítilo. Tak jsem zase trošku kapaliny (nové) dolil a stále to blikalo a pískalo. když jsem to jel vyzkoušet jak to brzdí tak už brzdový pedál šel rychleji nahoru než předtím a potom zhasla i kontrolka. je to normální nebo je někde chyba? ta původní kapalina co jsem odsál je taková zelená to už bude chtít asi vymenit co? tu novou co jsem tam nalil DOT 4 je hezky žlutá. díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nádobce je čidlo výšky hladiny. Jak jsi odsál, tak samozřejmě nahlásilo málo brzdové kapaliny, na autě bez maxidotu se to projeví blikáním kontrolky brzd.

Takže vše v pořádku

Jinak neotvírej nádržku šroubovákem, ale normálně víčkem, to tě napadla fakt blbina

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podělím se s Vámi o zajímavý poznatek. V tom posilovači se opravdu sráží voda, byla to konstrukční chyba do roku 2005, pak ho předělali a už to nezlobi. Když jsem ten svůj vyndal, tak byl úplně plný. Pokud jezdíte delší dobu s takhle "brzdícím" autem, tak se s Vámi rozloučí brzdová pumpa. Zjištěno vlastní zkušeností..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brzdovku samozřejmě vyměnit. Zelenou jsem ještě neviděl.

Brzdová kapalina je hygroskopiská - to zn.že přijíma vodu, a to i vzdušnou vlhkost. Proto se doporučuje ji pravidelně měnit

Jakmile se do ní voda dostane, už není nestlačitelná (základní vlastnost brzdové kapaliny) a může se i toto projevit propadajícím pedálem. Dále může korodovat (díky vodě) brzdový systém a to i zevnitř. Projevuje se to většinou zatuhlými/zarezlými brzdovými pístky na třmenech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, na foru VW jsem nenašel odpověď tak zkouším tady, když je to technicky totožné auto: u mého VW Passat 2.0TDI, CFFB, 2012,  automat - DSG je nutno při startování mít sešlápnutý brzdový pedál, k čemuž mě nabádá maxidot hláškou sešlápněte brzdový pedál, bohužel se mi stává, když je auto několik dní odstaveno na ulici, že brzdový pedál je tvrdý nedá se sešlápnout a tudiž vozidlo nestartuje. Nevím zda je to závada brzd, nebo automatu DSG. Většinou statčí pak jemně brzdový pedal nohou poklepat, pedal se uvolní - převodovka pozná, že je brzdový pedál sešlápnut a elektronika dovolí nastartovat. Nemáte zkušennosti s touto závadou, zda je to problém brzd (např. vadný spínač brzdových světel, který by měl nějakou spojistost s DSG, nebo podtlaková hadice, posilovač) nebo je to porucha v DSG?  Kdyby auto bylo v manuálu tak asi by problém nebyl, ale bohužel u DSG je nutné pro nastartování mít sešlapnutý brzdový pedal, bez sešlápnutí to hold ani neškytne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu mně mate tvá formulace "poklepat a pedal se uvolní", ale předpokládám, že "problém" bude v netěsnosti podtlakového posilovače (nebo podtlakové hadice do něj nebo zpětného ventilu v hadici). Z posilovače jednoduše časem ujde podtlak, ten pak neposiluje a to vyvolá dojem tvrdého pedálu. Silou by pedál měl jít šešlápnout, jde o to, že díky posilovači jsi zvyklý na menší sílu. Pokud k tomu dojde až po několika dnech, tak by to snad ani nenazval závadou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 5. 4. 2015 na 8:23, HonzikP napsal:

Podělím se s Vámi o zajímavý poznatek. V tom posilovači se opravdu sráží voda, byla to konstrukční chyba do roku 2005, pak ho předělali a už to nezlobi. Když jsem ten svůj vyndal, tak byl úplně plný. Pokud jezdíte delší dobu s takhle "brzdícím" autem, tak se s Vámi rozloučí brzdová pumpa. Zjištěno vlastní zkušeností..

 

Superb mi také nebrzdí, ale spíš jen zpomaluje. Mám rok 2003, takže předpokládám že bude problém v posilovači. Co si mám představit jako "brzdovou pumpu"?

 

Jak posilovač demontovat, "vylít" a namontovat zpět bez toho abych něco poškodil? (Na brzdové soustavě jsem se vždycky bál něco dělat, do hydrauliky tolik nevidím)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...