Přejít na obsah

tvrdý brzdový pedál


zemlub

Doporučené příspěvky

  • o 9 měsíců později...

V sobotu bylo -13 a nešel mi stlačit brzdový pedál. Pak trošku povolil ale nevracely se brzdy. Rozdělal jsem přední levý třmen, protože se kotouč hrozně hřál. promazal jsem pístek a v pondělí šup do práce. Při zpáteční cestě se problém opakoval a zase jsem rozděla přední třmen. Pak jsem hledal na tomto fóru a našel problém zamrzajícího posilovače. Polil jsem ho vařící vodou a pedál změkl na původní stav. Posraný mráz. jak se ale voda dostala k membráně mi je záhada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Brzdová kapalina to zcela jistě nedělá!  :kol-32:

 

2) I z výše proběhlé diskuze je nanejvýš pravděpodobné, že uvnitř zkondenzovala voda. S tím asi nepůjde nic udělat, při brzdění se na druhou (nepodtlakovou) stranu membrány přivádí vzduch z vnitřku auta, který je vlhký. Při odbrždění se dostává na podtlakovou stranu membrány a tam z něj kondenzuje vlhkost.

 

Nevím jak moc je to hloupý nápad, ale pokud by to šlo, co dovnitř, podtlakovou hadicí nalít trochu Fridexu? Gumové membráně by to ublížit nemělo (v chlazení jsou taky gumové hadice).  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Brzdová kapalina to zcela jistě nedělá!  :kol-32:

 

2) I z výše proběhlé diskuze je nanejvýš pravděpodobné, že uvnitř zkondenzovala voda. S tím asi nepůjde nic udělat, při brzdění se na druhou (nepodtlakovou) stranu membrány přivádí vzduch z vnitřku auta, který je vlhký. Při odbrždění se dostává na podtlakovou stranu membrány a tam z něj kondenzuje vlhkost.

 

Nevím jak moc je to hloupý nápad, ale pokud by to šlo, co dovnitř, podtlakovou hadicí nalít trochu Fridexu? Gumové membráně by to ublížit nemělo (v chlazení jsou taky gumové hadice).  :kol-28:

Dnes jsem s potížemi odpojil přívod podtlaku, pořádně nahřál posilovač a dovnitř posilovače stříkl velkou stříkačku lihu. Nic se nezlepšilo. Na straně pdtlaku to není. Nechal jsem odpojený přívod podtlaku a je po dobu mrazů klid. Sice musím pořádně šlápnout na pedál ale ty nervy se zablokovaným autem to odstraní. Ještě může drhnout pedál.

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná mě napadla blbost, ale podívej se, kde je odtokový kanálek viz foto (je do něj píchnutý šroubovák....

Nemohla by tam být souvislost s bordelem (listí, led apod) a vlhkostí pod tím posilovačem?

post-79770-0-29052700-1390938780_thumb.j

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud není námraza uvnitř, na podtlakové straně membrány, kterou mělo odstranit nalití nemrznoucí směsi (teď nevím, jestli to nebyla představa moc najivní - aby to mělo vliv na funkci, tak by tam zkondenzované vody musely být tak 2 dl), tak druhá možnost (další pohyblivé místo) je pod prachovkou uvnitř auta u brzdového pedálu.

V posilovači je plastový píst, který na straně k brzdovému pedálu těsněný guferem. Celé je to schované pod gumovou prachovkou. Tak zkusit nějak vyčistit, namazat toto místo. Třeba WD40, ten je na všechno a odpuzuje vodu.

 

 

posilovač.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pozor. Dnes konzultováno s origomechanikem. Začít výměnou brzdové kapaliny. Jak víme, brzdovka na sebe váže vodu. Prý vcelku častý problém, prostě stará brzdovka. Druhá možnost je ten posilovač

Tak to ten origomechanik je asi začátečník. Vůbec to nemá nic společného s brzdovkou. Dělá to posilovač a kondenzát vody na straně od kabiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud není námraza uvnitř, na podtlakové straně membrány, kterou mělo odstranit nalití nemrznoucí směsi (teď nevím, jestli to nebyla představa moc najivní - aby to mělo vliv na funkci, tak by tam zkondenzované vody musely být tak 2 dl), tak druhá možnost (další pohyblivé místo) je pod prachovkou uvnitř auta u brzdového pedálu.

V posilovači je plastový píst, který na straně k brzdovému pedálu těsněný guferem. Celé je to schované pod gumovou prachovkou. Tak zkusit nějak vyčistit, namazat toto místo. Třeba WD40, ten je na všechno a odpuzuje vodu.

Je to jen na podtlakové straně, jinde to být nemůže. Problém bývá v netěsnosti "O" kroužku na brzdovém válci, který je zasunut v posilovači.

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, to mě vůbec nenapadlo. I tomu nejlépe odpovídá to, že nepomohlo vystříkání lihem na podtlakové straně straně a že se nevracel pedál, protože na atmosferické straně byla ledová tříšť a píst neměl kam se vrátit. 

 

Blbý je, že tento prostor je bez demontáže takřka nepřístupný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Vymontoval jsem posilovač a byl zalitý vodou. Uvnitř vše zkorodované a to  mi způsobovalo, že mi pořád lehce přibržďovaly brzdy. Brzdil už a menším odporem, takže asi někde koroze šla pod membránu a tím to hůř i brzdilo. Musel jsem potáhnout nohou pedál směrem k sobě a uvolnilo se to. Namontoval jsem posilovač z A6, má jen jinou tlačící tyčku do brzdového válce. Naštěstí delší, která má na špičce kuličku. Ta se dá vytáhnou tahem spolu s otočením a ten zbytek tyčky se zkrátí na soustruhu spolu s provrtáním hlubšího otvoru pr. 3mm tak, aby od hrany posilovače po kuličku bylo 60 mm. Vše jsem namontoval odvzdušnil a jel to projet. Po pár km mi najednou předtím normální pedál začal klást odpor a auto začalo brzdit víc a víc. Na ABS jsem povolili matici trubky  klíčem 11mm pro zadní okruh a brzdy povolily. Znovu jsem odvzdušňoval PZ kolo a to šlo docela blbě. Pak se vytlačily bubliny. Všechnu třmeny jsou vyčištěné, jdou lehce rukou při montáži ( při otočení těsnící gumičky pístu se jinak píst špatně vrací !! ) Někde se psalo, že se musí ABS odvzdušnit přes VAG. Když bez motoru odvzdušním brzdy, až nejdou bubliny, auto brzdí dobře. Pak se ale zase objeví to tlakování.

Závěr: posilovač a A6 má na zadní  straně vystupující dva válečky, které zapadají do opěrné desky. Výška těchto válečků se musí odzkoušet zkompletováním celku posilovač+opěrná deska prostřednictvím dluhých imbusů a matek s podložkami. Jakmile se vše stáhne, musí těsnit opěrná deska na posilovači, nesmí být volná a zároveň musí odpovídat hloubka vnitřní tyčky, která tlačí na brzdový válec. Dodatečně jsem toto udělal a ty zadní válečky byly méně vysunuté než na posilovači originál ze Superbu a to asi o 2mm. To stačilo na to, že po stažení byla tyčka 62mm a neustále to brzdilo. Docela prkotina ale v servisu nad tím bádali a už chtěli dát nový posilovač  !

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

To je pravda, to mě vůbec nenapadlo. I tomu nejlépe odpovídá to, že nepomohlo vystříkání lihem na podtlakové straně straně a že se nevracel pedál, protože na atmosferické straně byla ledová tříšť a píst neměl kam se vrátit. 

 

Blbý je, že tento prostor je bez demontáže takřka nepřístupný.

Možná jsem přišel na přítomnost vody v posilovači. Měnil jsem celý posilovač a po nějaké době se začalo ozývat téměř neslyšitelné pískání z prostoru kolem posilovače brzd. Zkusil jsem slabý proud vody z hadice a při polévání zadní strany posilovače, tam kde se opírá o stěnu motorového prostoru to lehce zabublalo. Osušil jsem tento prostor tlakem vzduchu a postříkal voskem na dutiny ve spreji. Přestalo to.  Jak se zdá, vznikne na této straně po čase netěsnost a přes gufero to přisává vzduch. Zřejmě při mytí Wapkou za chodu motoru se tam nasála voda a ta pak nemá kam odejít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Co já bych dal za to, abych ho měl pořád tvrdej, ale když se člověk stará, tak si i s tou přírodou poradí! :kol-33:  :kol-28:

Obvoďák ti předepíše Sildenafil Mylan 50mg. Stojí asi 150 Kč a stačí jej nebrat celý ale na čtvrtky, nejvíce na půl tabletky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Hosaci ja idem,teraz na tu vymenu tej brzdovej kvapaliny viete miporadit ze kolko tak ide asi litrou kvapaliny? a ako ju vymenit? ci odkrutit vsetky odvzdusnovacie ventily nechat vypustit kvapalinu alebo ju len vysat cez nadobku a a este sa chcem spitat ci po vysati kvapaliny ci cez trubky mozem pustit s kompresoram vzduch do trubiciek aby mi to vyfukalo nejaky bordel s hadiciek a to sa pitam ci tym nieco nepokazim ked to tlakom s hadice vyfukam zatim dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic nevyfoukávej.

Vysaj z nádobky starou brzdovku. Poté můžeš nádobku vytáhnout ven (drží jen na gumičkách na hlavním brzd.válci) a vyčistit jí - můžeš i nemusíš

Poté nalij novou brzdovku a postupně vytlač starou kapalinu - ideálně do průhledné nádobky, poznáš tak, až budeš vytlačovat novou brzdovku podle barvy.

Udělej to postupně po každém kole a začíná se zpravdla nejdelší cestou, tedy v pořadí: 1.PZ,2.LZ,3.PP,4.LP

Starou kapalinu můžeš vytlačovat s povoleným odvzdušňovákem a jen šlapat na pedál-pomalu v klídku, jakmile se objeví nová brzdovka, utáhnout odvzdušňovák a to s pedálem v dolní poloze.

Poslední 3 až 4 cykly s asistencí někoho, čili: utáhnutý odvzdušńovák, 3x šlápnout na pedál a držet, povolit odvzdušňovák, pedál sjede až dolů, utáhnout odvzdušňovák.

Na pedál nehamstat rychle (jak je blbým zvykem), ale hezky v klídku pomalu, takto udlělej postupně všechna 4kola v tom pořadí, jak jsem psal a hotovo. Pokud máš normální vercajk a možnost auto zvednout, jde to i bez sundání kol.

Kdybys chtěl, můžeš odvzdušnit i spojku (tam už se ale bez dvedáku pořádně nedostaneš), tam se to dělá buď odsávačkou

Tu předpokládám, že nemáš, takže takto:

Nevyšlapávat starou brzdovku jako u brzd, ale:

povolený odvzdušňovák, šlápnout na spojku, utáhnout odvzdušňovák-nepokazit, blbě se pak spojka odvzdušňuje. Cesta ke spojkovému válečku je krátká a stačí max 5cyklů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě malá rada: před povolením odvzdušňováků je dobré (klidně i den dva dopředu) postříkat je povolovákem (třeba WD) a před samotným povolením je lehce poklepat kladívkem (opakuji lehce). Když to neuděláš, hrozí utržení.

Stejně tak se neutahuje na krev, ale lehce, ten moment utažení je fakt malý.

Ještě malý typ: ideálně odvzdušňováky vyměnit za nové, stojí pár korun a vyplatí se to

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...