jime25 Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 Zdravím, mám Roomstra 1,2 HTP, RV 2008, najeto cca 41 000 km, pohon benzín + LPG. Někdy se mi stává, že při volnoběhu kolísají otáčky (z 900 otáček to spadne na 500 otáček za min a pak se to zase vrátí atd.) a dále mám někdy problém s poklesem otáček při řazení (když motor vytočím třeba na 3000 ot./min na III. rychlostní stupeň a chci přeřadit na IV., tak při ubrání plynu a současně sešlápnutí spojky otáčky dlouho neklesaj a dokonce i mírně stoupnou). Nevíte, prosím, v čem je problém? Jaká součást by potřebovala vyměnit. PS: popsané problémy jsou jak při pohonu na benzín, tak na LPG Děkuji za radu Jiří M. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 asi by to chtělo vyčistit škrtící klapku a pak nechat udělat základní nastavení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 (editace) vidím,že skúšaš na viacerých fórach jednoznačne diagnostika.... možnosť,že odišiel spojkový spínač...to myslím na tento problém (při ubrání plynu a současně sešlápnutí spojky otáčky dlouho neklesaj a dokonce i mírně stoupnou). Editováno: 5. Březen 2012, autor: libero1071 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The Famdan Vloženo 3. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2013 Takže podobný problém jsem řešil u mé fabky sport 51 kW, zejména když venkovní teplota přelezla přes 35 stupňů. Mám najeto 92.200 km, motor BZG. A teď jak problém odstranit: 1. Je teď horko takže zajet do konzumu a koupit kvalitní pivo. 2. Z konzumu přímo do prodejny s autochemií a zakoupit nejlépe čistič karburátorů a škrticích klap ve spreji od společnosti VALVOLINE (cca 160 Kč). 3. Dojet domů, vychladit lahváče, převléct se. 4. Otevřít lahváč, v klidu vypít. 5. Otevřít druhý lahváč, zajít do garáže a otevřít kapotu. 6. Najít v regále sikovky, uchopit do ruky, stlačit s nimi pružinu na prešlovce nad škrtící klapou a opatrně z ní prešlovku sundat. 7. Uf je horko, třetí lahváč přijde k duhu. 8. Vemu do ruky sprej a nastříkám ho z hora na škrtící klapku, nechám působit. 9. Nastartuji a zhasnu motor. 10.Bod 8 opakuji tak čtyři krát s prošlápnutím plynu. 11. Pomalu dopíjím čtvrtý lahváč, sprej již rozežral veškeré usazeniny, takže opačný postup, stlačím sikovkami pružinu, nasadím prešlovku na doraz a je hotovo. 12. Motor opět šlape jak hodinky, takže je to zřeba zapít. Celková cena opravy je 160 Kč plus počet v nynějším horku vypitých piv. Upozorňuji, že výše uvedený návod není určený a vhodný pro abstinenty.Jo a pro tento typ motoru používej výhradně olej SHELL HELIX ULTRA, 5W40, měň i s filtrem co 15.000 km a budeš jezdit opravdu, ale opravdu dlouho. Tento motor dále miluje svíčky BOSCH FR 7 HER 2 BOM. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 4. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2013 Jo a pro tento typ motoru používej výhradně olej SHELL HELIX ULTRA, 5W40, měň i s filtrem co 15.000 km a budeš jezdit opravdu, ale opravdu dlouho. Tento motor dále miluje svíčky BOSCH FR 7 HER 2 BOM. Sorry, ale toto je čo za <>inu? Beriem, že s tým olejom máš dobré skúsenosti, nič proti, ale napísať že tam má ísť výhradne tento olej, je kravina. Napriek tomu že tento konkrétny olej je zhodou okolností z pomedzi 5W-40 olejom pomerne dobrý, neznamená, že je pre tento motor najlepší. Dokonca niečo také, že najlepší olej ani neexituje, lebo každý olej je vhodný na iný štýl jazdenia. Niektorý je lepší na krátke jazdy a do mesta, niektorý na dlhé diaľničné presuny. To isté platí pre tie sviečky, každý typ má svoje výhody, aj nevýhody. Ale chápem, je teplo, a mal si veľa piva... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 10. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2013 (editace) Ivan Horváth. Já myslím, že Famdam má svou Fábii má moc rád a má s ní radost. Po konzultaci s tebou (Ivan Horváth) v nějakém vlákně vím, že 5W-40 od Shellu je super, ale MOBIL 1 je uplně někde jinde. Příští výměna bude změnou, zkusím MOBIL 1 0W-40. Famdam : Měl by sis přečíst články o HTP a výměně oleje. Sám mám motor i dokonce typ motoru stejný jako ty. Těch 15 000 na HTP je moc. Těch 10 000km je akorát na výměnu, nejlépe před zimou. Se svíčkama souhlasím, taky je mám. Měnil jsem je po 4 letech a 33 tkm. Jezdíš na LPG? Ivan Horváth má pravdu, neexistuje nejlepší olej ani svíčky. Ale toto vlákno je o kolísání otáček takže zpět k tématu, olej mužem pořešit tam kde se řešit má (y) Editováno: 10. Srpen 2013, autor: Richiis 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The Famdan Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 Pánové, zpět k tématu, po vyčištění klapky jak jsem uvedl v postupu výše je můj motor opravdu cajk a zároveň se snížila spotřeba na 5,50 l/100 km. Jinak chci uvést, že jsem jen doporučil olej a svíčky do tohoto vlákna páč se mně nechce hledat kde to patří, takže můžete případně doladit, je to na Vás. Jinak uznávám názor pana Horvátha, že nejlepší olej neexistuje, ale SHELL HELIX ULTRA 5W40 je pro ten motor HTP 51 kW cajk a stačí ho měnit co 15.000 km (jezdím město i dálnice) ne jak tvrdí ten zázrak CIMBU, mimochodem vyhozený z vývoje motorů ŠKODA MB, (viz doporučení od Richiis přečíst si CIMBU plky nebo jiné moudré články od jemu podobných), co 5.000 km nebo 10.000 km. Samozřejmě tím nic nezkazíš, ale proč ničit přírodu, ve které žijeme? Vím, že položka ve velkoskladech za 1 l značkového oleje je cca 180 Kč, ale ptám se proč? Oleje jsem už vystřídal různé, ale posledních cca 6 let jsem zůstal u SHELLU. Liju to doma do všeho co má motor a jsem max spokojený (starty, čistota motoru uvnitř, spotřeba, opotřebení třecích ploch motorů, životnost, kultivovanost chodu). Jinak pokud někdo chce tak ať si třeba jezdí na MOGUL M7ADX nebo nějaký zázrak z hypermarketu, mění ho třeba co 1.000 km, je to jeho věc. Může zároveň přehlížet doporučení výrobce, jak u svíček tak u olejů a filtrů. Následně ať se ovšem nediví, já doporučení z manuálu vždy dodržuji i u sekačky na trávu, olej měním zásadně doma a nikdy jsem něměl sebemenší problém u žádného z mých aut ani jiných strojů (na rozdíl od některých zde píšících výzkumníků a objevitelů nových nevyzkoušených postupů, montážníků nedoporučených dílů, apod.), je to jen o penězích, které chci do údržby dát a které se mně ovšem vrací ve spolehlivosti používaných mašin. Čest Vaši práci. P.S. Ivane těch pár dvanáctek Budvarů v tom horku mně akorát naladilo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The Famdan Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 Jo a ještě pro Richiis, výměna svíček je buď po 4 letech nebo 60.000 km. U mně platí těch 60.000 km páč to najezdím dřív než za 4 roky. Na plyn nejezdím, páč ho spaluji (CH4) v kotli mého RD a do motoru ho pouštět nemíním. LPG mně nezajímá vůbec. Benzín je holt benzín . Čus. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 The Famdan, Shell je úplne v poriadku pre tento motor, nemám nič proti, ale aj ja by som menil o niečo skôr. Podľa toho koľko jazdíš v meste a krátke trasy by som skrátil interval na nejakých 10-12 tisíc.Ja osobne síce mením olej ešte častejšie, ale ja jazdím naozaj veľa v meste, alebo potom pri vysokej záťaži, takže podľa toho chodím na výmenu, aké je práve obdobie. Pri normálnej jazde keď sú aj dlhšie trasy, netreba ten olej tak často meniť. Takže pokiaľ nepôjdem zase na okruh, tak aktuálny olej zostane teraz aj u mňa na tých 10 tisíc km. Netvrdím že by motor nevydržal 15 alebo viac tisíc km na jeden olej, ale chcem aby auto dobre slúžilo aj o 5-6-7-8 rokov, a možno aj neskôr. Možno vtedy ho budem mať ako druhé auto, alebo pôjde niekomu do rodiny (to sa ešte nevie), a ja chcem mať čisté svedomie, že o auto bolo dostatočne postarané a nebude mi vtedy pri nejakej poruche vŕtať v hlave, že som ten olej mohol meniť častejšie. Tak isto ak bude mať auto iného majiteľa, viem že sa mi nevráti 2 týždne po predaji so zadretým motorom, alebo ak áno, tak si ho zadrel sám. Ja osobne to vidím tak, že pri dnešních moderných downsize-ovaných motoroch je kvalitné mazanie jediná šanca ako zabezpečiť ich najdlhšiu životnosť. Akonáhle niekto používa LL oleje a interval a jazdí na hrane toho, čo predpisuje výrobca, sa riziko predčasných problémov extrémne zvyšuje. Auto síce počas záruky vydrží (väčšinou), ale nechcem sa báť ani po jej skončení. Už len keď pomyslím na to, že by mi 1-2 roky po skončení záruky odišlo napr. turbo (viem, to u HTP nehrozí), tak mám kŕče v žalúdku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 Ivan Horváth: Napsal si to odborně. Taky neměním olej co 7 tisíc, ale stačí co 11-12tkm úplně v pohodě. FamDam : Tvůj názor upřímně respektuji a beru ho, už jen proto, že sis jako jeden z mála vzpomněl na přírodu, klobou dolů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.