Přejít na obsah

Instalace tempomatu


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

Měl bych dotaz k závadě tempomatu. Mám asi dobře známý problém se zlobící páčkou. Tempomat postupem času přestal úplně chodit. Po vyndání malého plošňáku z kontaky a vyčištění to makalo naprosto suprově. Jenže! Postupně a celkem rychle se to začalo zhoršovat - tedy funkčnost se postupně ze 100% zhoršovala víceméně k nule. Čištění jsem prováděl za poslední cca rok už 2x a vždy po vyčištění to fungovalo skvěle ale třeba měsíc OK, další už to blblo a za několik měsíců jsem byl opět na nule.

Tedy zásadní dotaz pro znalce konstrukce těch kontaktů - proč dochází po několika měsících k postupné degradaci funkčnosti tlačítek tempomatu? Nevěřím že se to za dva tři měsíce zašpiní tak aby to nemakalo! :aggressive:

Připomínám že až tak moc nejezdím. Sice denně do práce ale to se tempomatu vlastně nedotknu.. Takže to použiju max. o víkendech. Zapínácí páčku zásadně nepoužívám, takže používám pouze boční kolébku (+/-).

A další dotaz - pokud dám cca 4 tisíce v servisu za komplet novou páčku (ta zlodějna!) bude konstrukce nové páčky lepší? V čem je lepší? Změnili nějak konstrukci těch kontaktů? Neposere se to za 2 měsíce stejně jak stávající páčka??

Editováno: , autor: bigboban
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím že jde sehnat levněji. Mluvím o oficiální ceně servisu - 3000 páčka + 1000 montáž. Je jasný že origoš servis je vždycky dražší, mě spíš sere že natuty vědí, že odchází pouze ten kontakt a ten jde vyndat a vyměnit bez kompletní demontáže páčky - je to práce tak na 30s.

Navíc jde zjevně o výrobní vadu a v tomto případě by bylo solidní to měnit i po záruce. Jenže po záruce se mění zadara jen nebezpečná vada někde v brzdě apod protože se bojí průseru. Na nějakou páčku se vybodnou.

Ale furt mi nikdo nevysvětlil co je v páčce (kontaktu) tak vadnýho a v čem je nová páčka lepší! :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže pokud toto platí tak je celkem fuk, jestli dám za páčku 4000 ve škodě nebo litr na aukru. Fungovat bude tedy opět maximálně pár měsíců? To se mi nějak nezdá.. :kuk:

Zakladom je, aby si tempomat nevypinal tou packou hore(zabudni , ze tam ta packa je -maj to stale v zapnutej polohe ) . Potom ti ten tempomat posluzi este zopar rokov. Toziz prave caste zapinanie a vypinanie tempomatu tou hornou packou sposobuje jeho neskorsiu poruchu(je potrebne precistit kontakty). Je tu k tomu dost popisaneho..... .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zakladom je, aby si tempomat nevypinal tou packou hore(zabudni , ze tam ta packa je -maj to stale v zapnutej polohe ) . Potom ti ten tempomat posluzi este zopar rokov. Toziz prave caste zapinanie a vypinanie tempomatu tou hornou packou sposobuje jeho neskorsiu poruchu(je potrebne precistit kontakty). Je tu k tomu dost popisaneho..... .

A to právě u mě neplatí! Jak jsem psal - páčku nahoře zásadně nepoužívám, stejně nechápu k čemu tam je. I tak už jsem tempomat čistil 2x a vždy fungoval jen několik měsíců postupně od 100% funkčnosti k úplné nule. :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to právě u mě neplatí! Jak jsem psal - páčku nahoře zásadně nepoužívám, stejně nechápu k čemu tam je. I tak už jsem tempomat čistil 2x a vždy fungoval jen několik měsíců postupně od 100% funkčnosti k úplné nule. :aggressive:

Počkej, nechápeš na co je ten horní přepínač? :smich:

A jak jinak než spojkou a brzdou vypneš tempomat? Co třeba CANCEL?

Každé auto má u tempomatu 3 spínače (+/- a tvrdé vypnutí). ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počkej, nechápeš na co je ten horní přepínač? :smich:

A jak jinak než spojkou a brzdou vypneš tempomat? Co třeba CANCEL?

Každé auto má u tempomatu 3 spínače (+/- a tvrdé vypnutí). ;)

Tempomat vypínám většinou pokud chci výrazně zpomalit. Je hovadina prvně vycvaknout nahoře nějakou páčku a pak brzdit. Ať si to každý používá jak chce ale pro mě horní páčka nemá sebemenší význam a nikdy mě ani nenapadlo jí použít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...