Přejít na obsah

Albín

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem to čerpadlo vyměnil za použité z vrakáče... bylo z fabie 2003 najeto jen 80tkm. bylo krásně bílé. To moje bylo úplně černé a hlavně hodně vrčelo když jsem otočil klíčkem. Tohle jde slyšet jen minimálně. Auto zase maká jak má. Tak to snad vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 5 týdny později...

Ahoj,dnes jsem také měnil palivový filtr.Dal jsem 6Q0201051B značky UFI(koupen za 430,-Kč)..před odpojením hadiček jsem prostříkal wdčkem ty plastové mačkadla a trochu je rozhýbal.Šlo to docela stěží,ale hadice jsem odpojil.U originál filtru je přívod benzinu-černá koncovka do středu filtru a regulátor-modrá koncovka je krajní přípojka.U nově koupeného filtru je to obráceně-modrá na střed a černá na kraj!Filtr je 3bar.Hadice regulátoru a vývodu do motoru šly připojit krásně,problém jsem měl s připojením hadice přivodu benzínu.Filtr vůbec nešel zasunout do koncovky hadice.Posvítil jsem do té koncovky a všiml si,tě je tam zkroucené těsnění.Narovnat se mi ho nepodařilo a tak šlo ven.Zůstalo tam tedy pouze jedno,pak už filtr zastrčit šel krásně,snad to bude těsnit a nepoteče benzin.Fabia 1,4mpi 44kw,motor AZE

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Acylpirin : takhle mi to blblo čím dál víc, následně i při plný nádrži,  při prudkým rozjezdu se sešlápnutým plynem nadoraz, při podřazení a prudkým sešlápnutí plynu  z 4 na 3, 3 na 2 a rozjezd, kdy nestačilo tlakovat čerpadlo, proto jsem ho vyměnil a vše :kol-29:  O.K. Závadu jsem odstraňoval 1/2 roku, čerpadlo mělo 300 tis.km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Casy    -    asi máš pravdu, je to n

 

to Acylpirin : takhle mi to blblo čím dál víc, následně i při plný nádrži,  při prudkým rozjezdu se sešlápnutým plynem nadoraz, při podřazení a prudkým sešlápnutí plynu  z 4 na 3, 3 na 2 a rozjezd, kdy nestačilo tlakovat čerpadlo, proto jsem ho vyměnil a vše :kol-29:  O.K. Závadu jsem odstraňoval 1/2 roku, čerpadlo mělo 300 tis.km.

dá sa to nejako otestovať ? je to okolo 130e tak by som potreboval istotu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servisu ti to změří měřákem tlaku paliva, anebo prohodit čerpadlo z jiný fabky a chvíli jezdit. Já jsem teda v poslední době pozoroval i dost velkou hlučnost čerpadla, značně hučelo  a taky při otevření dveří řidiče podstatně déle tlakovalo system. Měl jsem ho rozebraný, ale nakonec na vrakáči bylo za 1000,-, takže jsem ho vyměnil.  JInak po vyměně mi klesla spotřeba, alespoň podle PC :kol-35:

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

to Acylpirin : takhle mi to blblo čím dál víc, následně i při plný nádrži,  při prudkým rozjezdu se sešlápnutým plynem nadoraz, při podřazení a prudkým sešlápnutí plynu  z 4 na 3, 3 na 2 a rozjezd, kdy nestačilo tlakovat čerpadlo, proto jsem ho vyměnil a vše :kol-29:  O.K. Závadu jsem odstraňoval 1/2 roku, čerpadlo mělo 300 tis.km.

 

 

mal si pravdu, po výmene čerpadla je to OK, nevydržalo ani 100tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 1 rok později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravím.

 

Tak jsem teď taky měnil palivový filtr. Mám motor 1,4 MPI, 50 kW, AQW (benzín). 

 

Úvodem odpověď na otázku, zda měnit, či ne. V dílenské příručce se výměna u benzinových motorů vůbec neuvádí (v rámci servisních intervalů a ani není návod, jak to provést). Ale je to podle mě obdobné, jako třeba s chladící kapalinou, u které se výrobce taktéž tváří, že je to doživotní, ačkoli tomu tak samozřejmě není (výrobce asi počítá s tím, že po pěti letech už dáte auto sešrotovat)... Kdy měnit palivový filtr u benzínového motoru, toť otázka - záleží dost na tom, jaké/kde palivo čerpáte, jaký filtr (jak kvalitní) tam máte teď atd. Někdo říká, že měnit po 60 000 km, někdo po 80 000 km, někdo po 120 000 km, ale jsou i tací, kteří měnili ve 160 000 km a říkají, že filtr vypadal dobře a že by ještě klidně vydržel dalších x kilometrů... Takže si vyberte... Mě přijde rozumné tak kolem 60 - 80 000 km. Ale ještě se chystám filtr říznout a prozkoumat a uvidím, v jakém je stavu (měnil jsem ve 120 000 km, jsem druhý majitel auta, doteď asi filtr měněn nebyl).

 

U zážehových motorů se v dílenské příručce píše, že každých 30 000 km se má provádět odvodnění filtru a každých 60 000 km se má filtr vyměnit.

 

Níže si dovoluji vložit návod na výměnu, ale mějte na paměti, že to je vztažené na daný motor/filtr - třeba u dieslů má výměna svá specifika (tuším, že se musí po výměně provést odvzdušnění a nejsem si jistý, jak je to u dieslů s vhodností kroku 2) návodu níže)...

 

1)    Nastartovat motor.
2)    Vyndat pojistku palivového/benzínového čerpadla (u dané Fabie/motoru je to pojistka č. 61). Motor po chvíli „chcípne“, vyndáme klíčky ze zapalování. Tímto postupem dojde k poklesu tlaku v palivovém vedení, takže vám pak bude benzín vytékat z hadic jen málo a "svévolně" (ne proudem).

3)    Podívat se, jak jsou vedené hadičky do palivového filtru – hlavně na jedné straně rozlišení modrá/černá.
4)    Vypojit hadice z filtru – zmáčknout/zamáčknout obdélníkovou pojistku a za mírného a opatrného vyklání vyndat hadičku. Předtím obdélníkové pojistky očistit a raději na ně stříknout penetraci (WD-40, Konkor apod.), aby šly snáze zatlačit.
5)    Vyšroubovat šroub z držáku filtru, filtr vyndat.
6)    Vzít nový filtr (např. Mann 69/1), dát do držáku (ještě neutahovat šroub držáku) a na filtr postupně nasazovat hadičky tak, jak byly na starém filtru (minimálně v případě použití filtru Mann 69/1 není nutné prohodit černou a modrou hadici!) – při nasazování opět stlačit obdélníkové pojistky (stlačit pojistku, nasadit hadici, povolit pojistku)! 
7)    Přišroubovat šroub držáku filtru.
8)    Vrátit pojistku do pojistkové skříně, klíčkem v zapalování otočit jen do polohy, kdy se rozsvítí přístrojová deska (ještě nestartujeme!). Zapne se palivové čerpadlo, které do filtru načerpá benzín. Opakovat ještě 2x a až poté nastartovat.
9)    Zkontrolovat, zda benzín někde neteče. Zkontrolovat i po krátké jízdě (po vyšší zátěži)!

 

Při výměně jsem se asi nejvíc bál toho, že mi prasknou plastové koncovky/pojistky hadic, ale možná/snad i díky vyčištění a penetraci šly pojistky relativě dobře stisknout a hadice vytáhnout. Co se týče případného přehození hadic na jedné straně (černá vs. modrá), tak pokud je náhodou zapojíte opačně, nic se nestane, jen nenastartujete. Pak tedy hadice prohodit a mělo by být vše ok.

 

Ještě vkládám videonávod výměny podobného typu filtru - jen mějte na paměti, že Chris (autor videa, Američan) asi nezná tyhle "koncernové" pojistky na hadicích a tak je namísto relativně jednoduchého vycvaknutí stahuje takovým pochystákem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Přidám svou zkušenost s výměnou palivového filtru. Filtr jsem zakoupil dle VINka na motor 1.4 MPI 50 KW, kód motoru ATZ. Jednalo se o filtr s regulátorem tlaku 3 BAR. Po výměně auto tak o 20% hůř zrychluje a zvedla se tak o litr spotřeba. Náhodou jsem pár dní poté koukal na historii objednávek na skoda-dily.cz a když jsem v roce 2010 filtr měnil naposledy tak měl tlak 4 bary a auto jezdilo celou dobu v pohodě. Jak je tedy možné, že dle VIN mám mít filtr s tlakem 3 bary, s kterým auto netáhne a cuká ?

Editováno: , autor: Torro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...