Přejít na obsah

Tlumič napínací kladky


Czetor

Doporučené příspěvky

Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám oktávku kombi, 1,9 TDI 81 kW, rok výroby 1998, jestli to říkám dobře, tak tenhle motor má "tlumič" napínací kladky a jeho uchycení na bloku motoru mi před pár dny prasknul, resp. stalo se mi to asi před 2 měsicí, dal jsem to do servisu, tam mi to svařili (hliník) ale zhruba za měsíc to opět prasklo. Řikali, že to má divné vibrace, ale že ostatní řemenice vypadají okej. Taky říkali že nové motory už ten tlumič nemají. Nemáte někdo zkušenosti s touto závadou? Mám v plánu ten tlumič vymontovat a jezdit bez něj, ale nevím jestli 100% můžu. dík za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

S touhle závadou bohužel nejsi sám. Utrhlo se mi to už 2x, vždycky jsem vyměnil kompletní napínací kladku. V jednom servise viděli jako příčinu altík, resp. volnoběžku - výměna. V druhém elmag. spojku kompresoru klimy - výměna.

Potřetí se mi to už neutrhlo ale rozsypal se ten samotný tlumič. Ten se naštěstí dá koupit samostatně (odkaz je tu několikrát) a vyměnit shora bez sundavání kola a vložky podběhu, ale raději bych řešíl přičinu - nějaké nápady?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

známýmu rupla nová kladka po rozvodech najel asi 10 000km tak to dali na garanci jako vadnej díl po týdnu , upadla znova dala se nová a problem byl v nefunkční volnoběžce na alternátoru ta napínací klada nepobrala ty rázy díky kouslý volnoběžce alternátoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal ten istý problém. V rámci servisu som si povedal že ju vymením a tak som to urobil. V pláne som mal výmenu aj volnobežky nakoľko nebol čas vymenil som ju po cca 2000 km. Pri jej výmene som zistil, že tlmič kladky je vytečený a pekne to aj hrkotalo ale našťastie mi uznali reklamáciu a kladku vymenili. Odvtedy som prešiel cca 10.000 km a zatiaľ kľud. Tá volnobežka bola zakusnutá a myslím, že aj preto ten tlmič odišiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Po kolika KM je idealni menit napinaci kladku na 1,9 TDI 81 Kw ?

Ja mam najete 190tis. a podle vzhledu se me zda, ze tam ta napinaci kladka s tlumicem je jeste origo.

Pred par dny jsem menil preventivne klinovy remen, a tak jsem skouknul volnobezku na alternatoru ktera je nastesti OK.

Jen kdyz jsem zkusil pohybat s kladkou, tak mela tak 1mm vuli do strany. A zdala se me tak trosku vycvachtana.

Zvazuju jestli ji koupit projistotu novou a prehodit ji, a nebo to jeset chvilku vydrzi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak i kdyz neprisla zadna odpoved, tak jsem se do toho dneska pustil. Lozisko bylo trosku vic unavene a kdyz jsem s kladkou zatocil jen tak, tak to v nem pekne sustilo. Kdyz jsem ten segment vymontoval a povolil kladku, tak bylo jasne ze lozisko je Ko.

Koupil jsem lozisko nove a trosku jsem si uzil odvrtavanim nerez nytu, kteryma bylo snytovane to kolecko kladky, ktere je ze dvou pulek. Nakonec po delsim boji ve stojanovce, jsem to odvrtal a rozpulil :) Po ocisteni jsem tam nalisnul nove lozisko a dal to cele dohromady.

Procistil a promazal jsem jeste cely segment=rameno + tlumic atd. A namontoval do autka. Po nastartovani autko bezi pekne tise a jsem rad, ze jsem udelal takovy repas za par kacek :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přispěju,nevím proč zrovna tyhle motory mají tlumič rolny,když všechny jiné motory a to i jiná auta toto nemají. Je to zdroj problémů, vymačká se po čase uložení tlumiče a pak to dělá jen rámus,nic víc. Zkrátka jednou mi praskl celý řemen, držák s tou vodící rolnou,náslodovalo celé rozebrání přední časti motoru,rozvodů,čerpadla atd a výměna držáku. Asi zamrzl přes noc alternátor a při startu se motor dost zapřel,ozvala se rána a praskl řemen + to utrhlo rolnu,která je součástí držáku alt a čerpadla. Nebýt tam toho zku**o tlumiče,prověsil by se řemen na dýlce nebo příp proklouzl,ale určitě by to neohlo hřídel alternátoru,nepřetrhlo zánovní řemen a neutrhlo kus nálitku s rolnou. Takže po tom co jsem za 3500 kč koupil jetý věci a strávil asi 4,5 hodiny výměnou jsem tlumič hodil do kopřiv a jezdím bez ně už bezmála dva roky a no problem. Jde o to,že tlumič nelze prudce sltačit,proto se to nemohlo rychle prověsitna dýlce a nasekalo to tolik škody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co úpises je zajimave. Mozna tomu dopomohlo i to, ze ze ten tlumic byl treba zatuhly a i ten segment kde se ohyba mohl byt pridrhly tak to pak nemelo kam povolit.

Me prave kdyz napinal klicem tu kladku, abcyh mohl sundat remen, tak to slo celkem hooodne stuha ji nasponovat. Kladlo to hods velky odpor ze jsem jen cekal az se me zklouzne klic.

Kdyz jsem pak menil to lizisko na kladce a cely ten hybaci nesmysl procistil a promazal. Tak jak jsem tam daval z5 remen, tak pri napinani jsem ji parkrat jeste prohybal. A slo to o dost lehceji nez predtim. Takze to tam bylo za ty roky proste zajebane bordelem a jelikos to nema zas velkou drahu pohybu, tak to proste zatuhlo a hybalo se jen kousek.

Takze urcite idealni na starem aute to osefovat a rozhybt to :t

Ted jen vaham, zda ten tlumic nevymontovat :D Tos nemel ani radeji psat, ted nebudu s toho spat hihi :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak jsem psal,jiný auta to nemají,je tam jen pružinová kladka-takže já jsem to vyhodil,krásně se to tam lehce tetelí,tlumič nebouchá a jsem v klidu,že se mi nemůže stát tamto,co jsem, psal. Stát se mi to v cizině,tak jsem pěkně v pr... protože to nedobíjelo. Naštěstí jsem tenkrát v práci sehnal řemen,kterej šlo nahodit na kladku a alternátor,takže jsem mohl týden jezdit,než jsem sehnal ty náhrádní díly. Akorát jsem jezdil bez posilovače,to byl fakt nátěr. Za mě určitě tlumič vyhodit pryč,je tam zbytečný.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky by me to zajimalo proc to tam monovaly ?

Ale tak ja to uz vcera po vymene prevodaku cele zadekloval. Takze ted se me uz zase to nechce oddeklovavat a vymontovavat tu kladku. Takze budu doufat ze me nepotka to same co tebe, kazdopadne jsem ji alespon rozhybal a promazal, tak snad bude dobra, kdyz ma i nove lozisko :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mě odešel taky a včera jsem ho koupil značkový od INY za 1290,- takže paráda, u nás v prodejně za něj chtěli 2800,- ten stejný, taky od INY, takže jsem spokojenej.. Kdyby někoho zajímalo kde, tak písněte, nechci tady být za spamaře..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

S touhle závadou bohužel nejsi sám. Utrhlo se mi to už 2x, vždycky jsem vyměnil kompletní napínací kladku. V jednom servise viděli jako příčinu altík, resp. volnoběžku - výměna. V druhém elmag. spojku kompresoru klimy - výměna.

Potřetí se mi to už neutrhlo ale rozsypal se ten samotný tlumič. Ten se naštěstí dá koupit samostatně (odkaz je tu několikrát) a vyměnit shora bez sundavání kola a vložky podběhu, ale raději bych řešíl přičinu - nějaké nápady?

Zdravím kolego,prosím tě já nutně potřebuji pouze ten tlumič na napínací kladku a ty tu píšeš,že tu jsou odkazy na koupi tohoto tlumiče,ale já nic nenašel.Můžeš mi ho poslat.Dík.

Nebo kdo by mohl nabídnout tak se prosím ozvěte.Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...