Přejít na obsah

Ztráta výkonu po vyčištění EGR ventilu


spritetom

Doporučené příspěvky

Včera mě vyhecoval brácha, který si vyměnil podtlakové hadičky a jelo mu to lépe odspoda než mě, že jsem se rozhodl vyměnit je taky a hlavně vyčistit EGR ventil.

No že já vůl se na to nevykašlal.

Hadičky jsem vyměnil metodou jedna po druhé, abych to nespletl a i podle fotek na netu to mám zapojené dobře.

Mám tam ty modré, co je nabízel myslím Bruno128 a všichni je chválili.

EGR ventil jsem nijak extrémně zasviněný neměl, ale i tak jsem ho vyčistil, sání jsem nesundaval, jen kam jsem dosáhl jsem to trochu vyčistil (taky tam toho moc nebylo) a vše jsem nasadil zpátky.

Předtím(dnes ráno) turbo začalo tahat už cca od 1900 otáček, po akci s hadičkama a EGR ventilem tahá až tak od 2500 - 2700 otáček.

Kontroloval jsem to ještě 1x, znovu jsem ventil vyndal, ten gumový kroužek mezi EGR a sáním se mi moc nezdál, nijak nepřesahoval natož aby nějak těsnil a tak jsem tam provizorně k němu ještě udělal těsnění ze silnějšího papíru z jedné menší krabice.

Ale žádná změna se nekonala a auto je pořád mrtvé než se dostane k oněm 2500 - 2700 otáčkám.

Hadice jsou všechny nasazené, čidla zapojené a já už fakt nevím.

Je na ventilu něco, co bych mohl čištěním zničit ?

K čištění jsem použil nejdřív plochý šroubovák a poté zubní kartáček namáčený do brzdové kapaliny.

Ještě mě napadlo, zda na toto nemůže mít vliv, že v hadičce (té průhledné) od palivového filtru mi dost často jdou při nastartovaném motoru vidět vzduchové bubliny.

PS : pokud to tu někde už někdo řešil, prosím před zamknutím o odkaz, hledal jsem a kromě postupu jak ventil sundat a fotky z čištění jsme nic jiného nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To provizorní paírové těsnění jsem tam dal až při druhé demontáži, při prvním složení tam nebylo, jen ten kroužek.

Ten kroužek nový pořeším.

Na chatu mi jeden kolega poradil, že je potřeba napíchnout auto na diagostiku, protože řídící jednotka si pamatuje staré hodnoty egr ventilu před vyčištěním.

Sice to tu nikdo z těch co to čistili nezmiňoval, ale zkusím to, tchán má diagnostiku a tak mi pokud bude mít volno, zítra mi snad pomůže najít problém.

Uživateli Octavian2tdi děkuju za jeho ochotu na chatu. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TEn gumový kružek nemá přesahovat je namáčklý v EGR ventilu-pokud se nepletu,tím,že jsi tam dal papír tak to zřejmě netěsní jak má.Takže bych nejdřív koupil nový ten kroužek.

Naopak, ten gumový kroužek přesahovat MUSÍ rovinu dosedací plochy, aby když se obě součásti stáhnou k sobě, plnil svou funkci a těsnil. K čemu by tam byl, kdyby byl v rovině nebo dokonce pod úrovní?

spritetom:

Pokud nebudeš "O" koružek kupovat jako "originální" díl, pak jeho rozměry jsou 55x3.

Při tom čištění sacích parohů, nemohl tam zůstat nějaký uvolněný bordél, který se dostal pod sací ventil(-y) a ty teď nedovírají anebo naopak sání přicpat?

Jinak si myslím, že nějaké nulování hodnot je tady kravina.

Jednak to tu nikdo kdo EGR čistil nedělal a druhák EGR jsem čistil i já a nic takového jsem nedělal a žádný podobný problém neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naopak, ten gumový kroužek přesahovat MUSÍ rovinu dosedací plochy, aby když se obě součásti stáhnou k sobě, plnil svou funkci a těsnil. K čemu by tam byl, kdyby byl v rovině nebo dokonce pod úrovní?

spritetom:

Pokud nebudeš "O" koružek kupovat jako "originální" díl, pak jeho rozměry jsou 55x3.

Při tom čištění sacích parohů, nemohl tam zůstat nějaký uvolněný bordél, který se dostal pod sací ventil(-y) a ty teď nedovírají anebo naopak sání přicpat?

Jinak si myslím, že nějaké nulování hodnot je tady kravina.

Jednak to tu nikdo kdo EGR čistil nedělal a druhák EGR jsem čistil i já a nic takového jsem nedělal a žádný podobný problém neměl.

Nemůžu úpně vyloučit, že nějaký bordel nemohl propadnout dolů do sání. Sice jsme to čistil jen na začátku a vždy tahem směrem ven, ale třeba tam něco spadnout mohlo.

Kdyby ano, co s tím mám provést ? S ventily jsme si ještě nikdy nehrál, krom mírného štelování vůle u starého benzínového bmw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych pravdu řekl, nevím jak lze změřit tlak diagnostikou, ale vím, že snad už i u mé staré 105-ky to na stanici měření emisí nějak uměli. Absolutně netuším jak toho dokázali, když motor byl s přístrojem spojen jen čidlem na VN kabelu, lambda ve výfuku a snad ještě na přerurošovač -> zkrze tento výstup umí řídit který válec nebude v tu chvíli zapalovat.

Možná tím jak postupně vylučují zapalování v jednotlivých válcích a podle chování motoru, změny otáček apod. umí odvodit tlaky.

Jestli to jde i na naftě nevím. Řídit vstřikování určitě taky, ale co dál.....? Asi stejně, ale jestli je to tak jednoduché....?

Jinak tlaky se postaru měří tak, že místo žhavičky (u benzínu zapalovací svíčky) se vešroubuje manometr a točí se startérem.

U benzínu se musí odpojit zapalování, u nafty nafta, jinak nechtěj vědět co to udělá s manometrem, když to blafne :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes byl u tchána, diagnostika ukázala tři problémy :

Na volnoběh vyšší hodnoty u EGR ventilu - max je 75 % a já měl 79,7%.

Po hýbání s plynovým pedálem se údaj u egr neměnil ihned ale až po nějaké době, zatímco u tchánovo auta se údaj měnil okamžitě po sešlápnutí plynu.

Druhým problémem byla vyšší hodnota u váhy vzduchu na volnoběh.

A ten třetí byl plnící tlak turba, který nebyl myslím 1900 nebo 1950 co by měl být dle diagnostiky ale asi 1200.

A protože jsem váhu nechával zkoumat nedávno než jsem dal čistit turbo (byla v pořádku), usoudil jsem s tchánem, že bude zřejmě problém nikoliv ve vyčištěném EGR ventilu ale u podtlakových hadiček.

Vrátil jsem tam ty původní, nejdřív jsem měnil jednu a vždy to jel zkusit, ale když jsem vyměnil cca 3/4 hadiček a stále to bylo špatné, vyměnil jsem zbývající kolem ventilu n75 a pak i tu co vede k takové baňce na motoru.

Na té baňce jsem zjistil, že mám zřejmě naprasklý náhubek na hadičku a tak jsem to po zalepení lepidlem a nasazení hadičky omotal izolačkou.

No a po zkušebním projetí to jede stejně jako před čištěním egr ventilu.

Takže zrada nebyla v egr ventilu,ale buď v nějaké hadičce a nebo u té baňky.

K čemu vlastně ta baňka slouží ?

Díky všem, co sem doteď napsali svůj tip a názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už přesně vím jak se měří tlaky.

To s tou diagnostikou je blbost. Teda lze to, ale jen velmi hrubě, VELMI! hrubě!

Ale na motoru s čidlem klepání už lze celkem přesně zjistit stav jednotlivých válců.

jinak měří se to takovým jakoby manometrem, který se vloží po otvoru po svíčce a místo budíku je takové jakob záznamové zařízení na principu starých registračních přístrojů nebo to určitě znáš z podoby sejsmografu.

Prostě tlak ve valci vychýli ručku na které konci je něco jako tuha a ta na takový vložený papírek udělá rysku. U druhého válce se ten papírek poposune kousek dál pro další rysku a tak pro všechny čtyři válce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Protože jsem starej šťoural a štvalo mě že je motor 1,9/66kW (asi ALH) zadělanej vod voleje, kterej prolínal kolem těsnění za EGR ventilem, tak jsem ventil vyndal,vodkarbonoval,dal novej okroužek. Ale pokračující sání bylo karbonem na pruměru zůženo :kol-33: o 1,5cm !!!, což jsem neměl chuť a čas čistit, tak jsem vyškrabl jenom takovej náběh a seskládal nazpět. Byla pokročilá hodina. Ale ráno při jízdní zkoušce šok. 1ka -rozjezd dobrej, ale 2-5ka tah sotva do 2 tisíc otáček. Jde to i do 4 tisíc, ale spíš z kopce. Nuceně ještě ujeto asi 30 km a žádná změna. Dnes to možná dám na počítač. Ale, je možné že by popraskala podtlaková hadička dolu k turbu jak sem tam lámal ruku kole EGR ventilu??? A turbo by ve vyšších otáčkách netlačilo? Řek bych že jsou ještě originál ty podtlakovky. A při jízdě a plně sešlápnutém plynu mi pal.počítač ukazuje taky daleko nižší okamžitou spotřebu.

Editováno: , autor: hasak386
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Hlásím podobný problém. Včera po vyčištění EGR, klapky, hadice a hrdla sání znatelně klidnější chod motoru a hlučnost, ale žádný výkon. Prvních pár km jen max. do 2000 ot. a další přidávání plynu bez žádného efektu. Vytočit to šlo akorát z kopce. Po 15 km se to trochu zlepšílo, ale otáčky max tak 2500. Jako by to jelo bez turba. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedinou hadičku co jsem odpojoval byla ta z EGR. A nejlíp to šlo vyčistit čističem Auto Milit. http://diskontdrogerie.cz/cz/cistici-a-uklidove-prostr/podlahy/myti/51513e01f2f86-auto-milit-auto-cistic--rozprasovac---pumpicka-500ml Kam se hrabal ten čistič EGR, čistič řetězů kol či technický benzín.

post-50664-0-85334300-1379276866_thumb.j

post-50664-0-67743800-1379276883_thumb.j

post-50664-0-84588800-1379276892_thumb.j

post-50664-0-24716200-1379277343_thumb.j

post-50664-0-41234000-1379277353_thumb.j

post-50664-0-22982700-1379277364_thumb.j

post-50664-0-19705700-1379277375_thumb.j

post-50664-0-62219000-1379277387_thumb.j

Editováno: , autor: ka-spel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to tipuji na nefunkční regulaci.

Opravdu je všechno kolem ní zpátky zapojené?

Tak si měl pravdu. Dnes jsem jel pro olej a filtr a slyším nějaké syčení. Tak jsem vypl větřák, moc to nepomohlo a zastavím doma a hned to vidím. V tom spěchu jsem špatně nacvakl sponu. Hned to šlo do otáček. Kontrolka emisí však nezhasla. 27.gif Tak aspoň vyměním olej a zítra jdu na diagnostiku. Možná pomůže vymazání závad.

post-50664-0-47977000-1379355835_thumb.j

post-50664-0-86258000-1379355847_thumb.j

post-50664-0-57438300-1379355855_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...