Přejít na obsah

Vibrace volantu


colonel

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Zdravím. Vlastním škodu Felicii 1,3 MPI již 3 roky. Auto je v plynu. Včera při cestě do Pardubic sem jel po dálnici 130 km/h a z ničeho nic začal kmitat volant zleva doprava až tak že ho nešlo udržet. Musel jsem auto zastavit ke krajnici a zkontrolovat jestli nemám defekt nebo povolené šrouby na kolech. Všechno bylo OK. Když jsem pokračoval v jízdě tak zase OK. Při zpáteční jízdě totéž. Musel jsem už pak jet 60 km/h. Nevíte co by to mohlo dělat? Čepy nebo převodka řízení? Neměl někdo stejný problém? Dík za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém na aute, že pri rychlosti asi 100 km/h mi začne strašne kmitať volantom. Môže to byť teda vadný homokinetický kĺb? Manžety nemám síce ešte prasknuté ale treba ich vymeniť bo spony sú akesi volne a pomaly sa zvliekajú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak poslechni co dělají kola při plném rejdu na jednu a na druhou stranu při pomalejší jízdě a pokud uslyšíš lupání, praskání, bouchání či klepání, tak to budou homokineťáky.

No vyzkouším to, ale povšiml jsem si, že když je nějaka nerovnost na cestě tak jak to projedu tak to tak třiska ... předtím to nedělalo ... myslím si, že budou mít odsloužené ... jednače je nikdo neměnil a auto ma najeto něco málo přes 100 000 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mám Škodu Felícii 1,3MPi COMBI,r.v.1997, najeto 280 000. Poslední rok mám problém s vibracemi, které se přenášejí do volantu. Jde to od přední nápravy.

Když v autě jedu sám není to tolik znát, když ale auto naložím tak v tahu dochází k opravdu masivním vibracím. Nevím co by toto mohlo způsobovat.

Vibrace se tvoří i při podřazení.

Poloosy ? Homokinetický kloub? Nebo nějaké vysypané ložisko v rozvodovce ?

Tlumiče jsou OK, kola vyvážené, čepy nové.

Děkuji moc za radu, mám svoji Felicii velmi rád a pouze toto mě trápí, jinak je to miliónové auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za vaše názory!!!

Co se týče vibrací v zatáčkách jsou znatelné, hlavně při zatáčení doleva, k vibracím dochází však i při jízdě rovně.

Když je auto studené ráno slyším cvakání od nápravy. Při přidání plynu dochází k záběru s maličkou prodlevou, to samé při brzdění motorem

nebo přeřazení - jako by tam byla někde nějaká vůle.

Určitě zkusím auto zvednout a zařadit 5, lehnout pod to a zkontrolovat.

Už jsem uvažoval o koupi obou poloos i s klouby na obou stranách. V Auto Kelly to vychází na 2x1500Kč. Měl jsem však strach,

aby po výměně vibrace nepokračovaly a problém nebyl přímo někde v rozvodovce/převodovce.

Ještě jednou děkuji a budu informovat o výsledku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Vážení děkuji moc za radu, svoji feldu jsem zvednul, lehl pod ni, a kamarád mi na pětku rozjížděl poloosy.

Na pravé jsem viděl vibrace a nyla trošku jako luk. Poloosu jsem vyměnil a teď je vše v nejlepším pořádku. už jssem tomu ani nechtěl věřit.

Poloosy viděl můj dvorní mechnik a říkal, že vše je OK.

Ještě jednou děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Čau,

to samé mi to taky dělalo ..dělá, zhodil jsem kola, mrknul na držáky třmenů, jsou tam dva pístky který musí chodit zlehka, měl jsem oba spodní pístky na obou předních kolech zarezlé, nechodily.Oba jsem vyndal, vyčistil rozchodil a ty vibrace jsou tak o 50% slabší ale ještě musím vyměnit kotouče, destičky a asi i ložiska, zkus se na to podívat muže to být to samé..

Ale jinak se to tu taky řešilo tak to pohledej, jsou tam další rady.. :kol-31:

Mám pocit, že by tam měla přijít nějáká teplotně odolná vazelína a šrouby u třmene by se měly zakapat něčím pro sichr...

Ale asi to moc lidí nedělá..jen poznatek.

Editováno: , autor: Toom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Takže tento problém jsem já vyřešil tak, že se vyměnily kotouče + destičky, ale i držáky třmenu s pístky (to proto, že pístky už měly vůle a nechodily tak jak měly, potom ještě těsnění na velkým pístu třmene, bylo tam už přirezly). Po této výměně když jedu 80, 90, 100,... a brzdím ať už prudčeji či málo volant se ani nehne, brzdné síly působí v rozložení jak mají, nic nezůstává viset, nehřeje se.(bez vibrací a kopání).

Ještě aby to dlouho vydrželo.. :kol-47::kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

To už je podruhé v krátké době, co jsi založil nové téma na problém, který se zde už předtím řešil. Dej si na to pozor, tvojí povinností je napřed hledat! Nebudu tě na to již víckrát upozorňovat. Příště budu sankcionovat.

Témata jsem sloučil, tak si to tady pořádně prostuduj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím.
Mám feldu r.v. 1996 a mám problém. Když sem otočil kola a jel slyšel jsem od předního levého kola takové zvláštní bouchání, bouchání se ozývalo pouze když byly kola zatočené obzvláště na levou stranu. Dnes sem ovšem jel po rovině a začalo mi cukat volantem ze strany na stranu. 
Nemá někdo s tímto problémem zkušenosti? Nevím zdali se s autem mám vydávat do provozu nebo zdali ho mám raději nechat stát. 
Za Veškeré odpovědi budu rád. Předem moc dík! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...