Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

menil som svetla takze som tam mal pekny pristup k tej kostre... isli tam 2 kable, jeden hrubsi a jeden tensi... zial matka sa nedala povolit a utrhla sa... tak vedla nej je diera v nosniku tak som to pichol tam cize prekostril na novo, ale zmeny ziadne....

Stejně mi nejde do hlavy, že po nastartování ukazuje 14,2 V a časem to padá až se to ustálí na 13,6 V. Kdyby to bylo kostrou, tak by to snad bylo tak málo pořád, si myslím....

Jediný co mne už ohledně toho napadá je buď "načnutej" regulátor, kterej má tepelnou závislost - a jak se ohřeje, začne "cestovat", nebo některá z alternátorových diod - zase, studená je OK, jak se ohřeje, začne vést v obou směrech. Chtělo by to ten altík i s reglerem kuchnout z auta a "hodit ho na škopek" = otestovat na stendu s pomocí osciloskopu, jestli z něj náhodou po chvíli běhu nezačne "prolejzat střídavina"...

Tahle "tepelná závislost" se mi projevovala u všech altů co jsem měl ,u altů jetých i funglovek,magnetonů,boschů,valeo,časem jsem to přestal řešit a beru to jako fakt.

Měl jsem "kuchnutý" špatně fungující regec z alternátoru Bosch z Feliny. Chtěl jsem se jednoduše pokusit vystopovat příčinu potíží které způsoboval - tak jsem ho rozšmiknul minikotoučovou pilkou a vydlabal zevnitř zalívací pryskyřici - a co jsem nenašel? Pár odporů a integrovaný stabilizátor LM317 k nim... Kdyby tam konstruktér aspoň nasmažil TL431, který má zhruba 50x menší tepelnou závislost než ta LM317...

No jo, šetří se, co to dá...

Regulátor jsem dával nový, jestli jsou v tom integrovány i ty diody, to nevím.

Ne, výkonový diodový můstek je ze dvou polovin namontovaný uvnitř alternátoru pod jedním čelem - jsou to takové půlměsíce, na každém jsou 3 diody (pro obvyklý 3fázový alternátor). Každý má pólování jinak, aby docházelo k usměrnění obou půlvln napětí. Pro kontrolu diod je potřeba je rozpojit vzájemně od sebe i od všech částí vinutí statoru, ke kterému jsou připojeny. Pro jistotu je potřeba diody ještě ohřát (na cca 70-90°C) například ponořením do ohřátého oleje (kvůli izolaci) a měřit při zvýšené teplotě srovnatelné s provozní.

Děkuji Ekkare, ale tuto akci provádět nebudu, při výměně reg. relé se mi totiž nepovedlo ani vyndat altík.

  • 2 týdny později...

boobika dik takze konecne viem co za spotrebic sa to zapina... to beriem, ze stiahne svetla, lebo zhavenie je fakt velky odber... ale tak pri takom klaksone by uz nemal... sice neviem neisiel som na inych fabiach v noci tak neviem si to porovnat... ale je to sice minimalne, ale ja si to vsimnem, ze mi stiahne pri klaksone... mame v rodine 2x octu I 99 a 04 a ibizu 05 a ani na jednom ten pokles na svetlach nevidno pri zatrubeni tak neviem ci ma fabia slabsie kabliky.... mozno to je bezne, neviem no nemam moznost to porovnat s inymi kedze dvojtonku ma malo fabii, ale aj tak dik :)

Tak vyskúšané v sobotu po polnoci, poriadne som zatrúbil 2x, ale svetlá nič nezaznamenali...

Tak teplotou to asi nebude, po nastartování teplého motoru (velmi krátké stání po delší jízdě) to chvilku drží 13,8-14,0 V a potom spadne a kolíše mezi 13,3 - 13,8 V.

  • 3 týdny později...
  • Autor

ale mas dvojtonovy klakson? vysoky+nizky ton.... ono to velmi nevidno, ale nejaky ten minimalny pokles tam je ale treba sa zapozerat no.... ale uz to viac menej ani nevnimam... vnimam akurat to zopnutie zhavenia pri brzdeni motorom vtedy to na svetlach vidno, ze pohasnu...

Upraveno od Mylen

  • 1 měsíc později...

Áno, mám dvojtónový klaksón (sú tam dve trúby). Ale na svetlách sa mi to fakt neprejavuje.

  • Autor

tak potom neviem... niekde je zrada, ale kde :(

  • 2 měsíce později...

Dúfam, že to nezakríknem, ale už asi 1000 km mi dobíjanie ukazuje správne, samo od seba sa to nejako...

Ukazuje medzi 13,8 až 14,1 V - celú cestu (6 hod.). Nechápem, ale hlavne, že to funguje, snáď už nastálo.

14,1V je málo - mělo by tam bejt cca o 0,3V víc. Teda pokud to nemáš napojeno přímo na baterku a máš to až někde pod palubkou na přívodu k rádiu, tak je to OK = jsou tam v cestě nějaký úbytky, takže by to bylo v reálu asi 14,1 až 14,4V na alťasu a na baterce a to je odpovídající hodnota...

To je hodnota, která je zobrazována D-DOTem, ten reál na baterce bych musel změřit extra, ale i tak je to pokrok...

  • 2 týdny později...

Změřeno, D-Dot zobrazuje o jednu až dvě desetiny méně, než voltmetr. Ale už se to zas s..e, po nastartování sice ukazuje až 14,2 za chvíli to však padá na 13,6-13,8 V.

Ověřenej voltmetr, vytáhnout dvoulinku zpod kapoty a měřit sice na 2m daleko, ale přímo na vývodech baterky. Furt podezřívám regulátor, respektive celej alťas.

No jo, ale ten regulátor jsem v létě kompletně vyměnil za nový, včetně uhlíků... :kol-60:

Novej bohužel neznamená tutově bezvadnej - několikrát jsem se s tím už nejenom v oblasti elektroniky setkal. Bohužel posledních pár let se to v tý elektronice stává čím dál častějc. Zkus si koupit pár metrů dvoulinky, namotej konce natvrdo na baterku, půjč si ověřenej voltmetr s TRMS převodníkem, dvoulinku přivři pod kapotu a protáhni kolem dveří dovnitř a nacvakni k voltmetru - a jeď se kousek projet. A jestli máš možnost se dohodnout s někým ze servisu, že Ti na den na dva půjčí funglovku alternátor včetně regulátoru, udělej to samý s jiným altíkem - jedině tak se dobereš nějakýho výsledku. Pokud bude závada přetrvávat, tak máš asi nějaký prokletý auto, jinak bych to opravdu viděl na nějakej hnusnej zavšivenej bug v tom Tvým altíku...

  • 5 týdnů později...

Stejně mi nejde do hlavy, že po nastartování ukazuje 14,2 V a časem to padá až se to ustálí na 13,6 V. Kdyby to bylo kostrou, tak by to snad bylo tak málo pořád, si myslím....

Já mám to samé. Ihned po nastartování mi dobíjí na 14,4 V ale po zahřátí motoru napětí klesá až na nějakých 13,7 V. Když teď mrzlo a bylo cca 12 pod nulou tak po nastarování jsem měl napětí 14,5 - 14,6 V. Není to závislé na počtu zapnutých spotřebičů, jak s vypnutýma nebo zapnutýma světlama se napětí drží, pouze s tím jak se ohřívá motor tak klesá.

Jediný co mne už ohledně toho napadá je buď "načnutej" regulátor, kterej má tepelnou závislost - a jak se ohřeje, začne "cestovat", nebo některá z alternátorových diod - zase, studená je OK, jak se ohřeje, začne vést v obou směrech. Chtělo by to ten altík i s reglerem kuchnout z auta a "hodit ho na škopek" = otestovat na stendu s pomocí osciloskopu, jestli z něj náhodou po chvíli běhu nezačne "prolejzat střídavina"...

To si myslím taky, že bude regulátor nějak načatej. Zkusím sehnat jinej.

Každopádně má to i jednu výhodu, jak je F1 známá že praskaj H7 žárovky jak na běžícím páse, tak mě už drží dva roky (cca 25000 km) jedny a ty samý.

to KoSMiK86: co máš za motor? a jaký altík?

... jsem zvědav, jak to dopadne.

mám 1.4 MPi AQW a altík 70A

každopádně nechám to do léta bejt, teď se v tom vrtat nebudu

Upraveno od KoSMiK86

  • 2 týdny později...

Zdravím, mám podobný problém, vše začalo jen tím,že sem si občas všiml,že jednou světla svítili více a jednou hůře až se s tím skoro nedalo jet. mínulý týden sem si všiml ,že mi zase nesvítí světla jak by měli,a dokonce sem si všiml že mi i pohasla přístrojovka,a vše se rychle zhoršovalo až se rozsvítili kontrolky airbagu hned pár vteřin po ni ASR a po chvíli přestal fungovat i posilovač na řízení. Na štěstí se mi podařilo dojet až domu,když sem auto před domem vypnul,tak sem ho nenastartoval prostě jako by byla baterka totálně vyšťavená... jen je mi záhadou že vubec nezačala svítit kontrolka dobíjení. Po zhruba jedný hodině sem přišel do auta a zkusil nastartovat a bez problému nastartoval, zhruba 4 dny byl klid až do dneška kdy sem si za jízdy všiml že zas svítí kontrolka airbagu a ASR která po chvilce zhasla. ale netrvalo dlouho a všiml sem si,že když sem zapl víc spotřebičů na jednou kontrolky se rozsvítili,a já musel zhasnout světla aby tyto dvě kontrolky zhasly, během chvíle to došlo až do takového stádia,kdy přestali jít budíky a vše co je v autě (rádio,vnitřní osvětlení,stahování oken) přestalo fungovat. i motor ztratil výkon, a když sem chtěl zmizet z křižovatky ,tak sem musel vše zhasnout aby se vubec auto trochu rozjelo... Nestkal ste se někdo s něčím takovým ? jen chci doplnit jedná se o fabii 1,9tdi rok 2001

Upraveno od weisss

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.