Přejít na obsah

nestabilne napatie


Mylen

Doporučené příspěvky

Mam taky maly problem a to ten, ze pri zapnuti nejakeho spotrebica s vyssim odberom tak mi narazovo stiahne trochu napatie, vidno to na pristrojovke alebo v noci na svetlach... napriklad ked zatrubim (klakson je dvojtonovy) tak jemne stiahne svetla, ale zapnem hmlovky, dialkove, nieco s vacsim odberom tak mi jemne pohasnu svetla, ako nie je to vela, ale je... svetla neblikaju, len pri zapnuti spotrebica pohasnu... alebo ked brzdim motorom, ze mam zaradeny kvalt a nedrzim plyn tak vtedy neviem co sa zapne, ale cvakne nejake RELE a stiahne mi vtedy ocividne svetla ono sa to po chvili zase vypne alebo ked pridam plyn tak po chvili cvakne opat a vypne sa to, ale neviem co je to za spotrebic, ale zjavne nejaky s velkym odberom lebo to vidno na svetlach motor je 1.9TDI ATD 74kW, asi zopina nieco s naftou, ohrev alebo ja neviem co...

takze alternator je po oprave, vsetko je ok, novy regler bosch, proste v nom chyba nie je a robi to stale bez zmien, kable su ok. nevidno na nich ziadne poskodenie, rozpletene ciastocne su takze niekto predomnou sa s nimi uz "hral"... kostry v motorovom priestore su prekontrolovane a su ok, taktiez spoje na baterke su ok aj na altiku... neviem uz kde je chyba.... 120A altik by toto vykryt mal a nemali by mi pohasinat svetla ako na starej skodovke 120... je to Fabia Combi Elegance 1.9TDI ATD 74kW 2001

Vdaka za rady a napady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, a naco mi je merat odber? to vacsinou meraju v klude ak vybija baterku, ale mne ju nevybija a dobija pekne altik... len neviem ako by som za chodu motora odpajal baterku a zapajal multimeter, a zase mat zapojeny multimeter a startovat este si ho odpalim takym odberom...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neměř odběr, změř na rozsahu 20V napětí na baterii - v klidu motoru kolem 12,3 až 12,5V je OK, po startu to musí vyběhnout aspoň na 13,5-13,8V. Když to udělá až po lehkým vrknutí plynem, je načnutej regulátor nebo klouže řemen. Po zvýšení otáček na 1500-2500rpm má napětí vylézt nejvýš na 14,5V a tam má držet bez ohledu na další zvyšování otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako som pisal, altik je po repase, robim s autodielmi takze mam tam origo bosch regler.... tam problem nieje a dobija to krasne na 14,3V ani s remenom problem nie je, ani pridavat nemusim dobija perfektne, problem bude niekde inde, ale kde....

a stiahne mi svetla nezavisle na otackach ci tam je 3000ot alebo 900ot...

Editováno: , autor: Mylen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to taky nedrží, po nastartování mám 14 až 14,3 V ale záhy to padá, poslední rekord je (sice se zapnutou klimou, ale i tak) 12,3 V za jízdy! Regulátor vyměněn, i řemen, spoje překontrolovány, tak nevím... (mám teď zobrazeno napětí dolů přez D-dot, tak na to furt čumím)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak máte nějakej přechoďák v kostrách, panstvo. Nikde jinde se to napětí ztrácet nemůže. Zkuste změřit napětí přímo na samotným alternátoru (mínus je obal altíku, plus jeho silový výstup směrem k baterce), pak nechejte plusový kabel na kladné výstupní svorce a a záprným kabelem od měřáku "putujte" od obalu altíku postupně na blok motoru, kastli a záporný pól baterie. Neměli byste naměřit při natočeném motoru a rozsvícených světlech víc jak 0,1V rozdílu. Pokud naměříte víc, máte na kostře přechodový odpory a musíte to zmenšit očištěním a dobrým dotažením všech šroubových spojů v cestě proudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to normální, takhle to dělá běžně, nijak bych to neřešil. těžko chtít po altíku, aby v okamžiku poslal do sítě desítky ampér navíc a zvlášť v otáčkách, při kterých se běžně jezdí.

jinak to pohasnutí světel při jízdě z kopce bez plynu je způsobené sepnutím relé žhavení, aby spalovací prostor moc nevychladl, protože čerpá pouze vzduch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ boobika - ale jak vysvětlíš to kolísání u autí člena "ivomb", který má 1,4 16v 74kW benzín...

Altík v autě je poháněný od kliky převodem do rychla, takže má 1,3 až 1,5násobek otáček motoru, a málokdo běžně jezdí pod 1500rpm i s dieselem - což znamená, že altík má za jízdy určitě minimálně 1900-2200rpm a to jsou otáčky, kdy už má být schopný odevzdávat nominální výkon. Regulátor napětí je v něm hlavně proto, aby při vyšších otáčkách omezením budicího proudu SNÍŽIL výstupní napětí napětí alternátoru = omezil odevzdávaný proud na hodnotu bezpečnou pro vinutí i usměrňovací diody alternátoru. Teprve sekundárním efektem regulace napětí je ochrana akumulátoru před přebíjením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neřešil bych teorii. takhle se to u aut chová (při zapnutí velkých spotřebičů) a je asi zbytečné hledat duchy.

co se týče problému ivomb, tak možná jsem to přehlídl, ale dočetl jsem se pouze, že napětí 12,3V zjisťuje na palubáku. nejpravděpodobněji je to způsobené přechodovými odpory na trase do jednotlivých řj, které tohle posílají, ale i když na altíku i baterce je kolem 14,5V, tak řj na vagu ukazují kolem 12,5V, což je v podstatě méně než je samotné napětí baterky naprázdno. pokud ivomb měřil napětí i dobrým multimetrem, budeme hledat dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

boobika dik takze konecne viem co za spotrebic sa to zapina... to beriem, ze stiahne svetla, lebo zhavenie je fakt velky odber... ale tak pri takom klaksone by uz nemal... sice neviem neisiel som na inych fabiach v noci tak neviem si to porovnat... ale je to sice minimalne, ale ja si to vsimnem, ze mi stiahne pri klaksone... mame v rodine 2x octu I 99 a 04 a ibizu 05 a ani na jednom ten pokles na svetlach nevidno pri zatrubeni tak neviem ci ma fabia slabsie kabliky.... mozno to je bezne, neviem no nemam moznost to porovnat s inymi kedze dvojtonku ma malo fabii, ale aj tak dik :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, děkuji boobika, to budu muset změřit. To napětí fakt ukazuje (asi) z kombipřístroje (budu se muset zeptat Kamila - dolezelk), ale na druhou stranu, že by ty odpory byly až tak veliké? No nic, změřím, dám vědět.

To Mylen: jestli nezapomenu, zkusím v noci zatroubit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

důležitý je hlavně vodič baterie-karoserie (spoj motor-kastle se projeví hlavně u startéru). už u víc aut byl samotný šroub, který je přibodnut ke karoserii, nalomen, nakroucen, resp. nedržel celoým průřezem.

mě osobně upadl, když jsem ho lehko dotahoval (bylo vidět, že držel na své 1/3 plochy). když se tak stane, lepší je natáhnout pořádný průřez na jiný šroub (nebo 2 tenčí, pod 2 šrouby)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...