Přejít na obsah

Výměna pístních kroužků 1,6 AKL


Jose123

Doporučené příspěvky

Díky, díky ;) Já mám pocit, že jede fakt hezky, ale ona i hezky jezdila. Táta (závodník) ji už zkusil přidat na cestě v Vyškovskému letišti na 5000 ot. - no hnus ... hnedka jsem tu to musel vysvětlit. Tahala ale jako naše druhá octa tdi 81kw :) tak uvidíme do budoucna, jestli bude stejně tak výkonná.

K té číně - promiň poopravím Tě. Já osobně jsem názoru, žádná čína, prostě nikde. Na mém (dnes už bývalém autě) favoritu jsem měl expanzku čína a - tepelně se roztáhla cca měsíci ježdění a to její horní víčko přestalo plnit odvzdušňovací funkci (stará se o samoodvzdušňování) a došlo to tak daleko, že díky tomuto celá expanzka praskla a voda byla rozstříkaná po celém motorovém prostoru. U kladky by to mělo možná i následky rozsekaných rozvodů. Proto jsem názoru - zásadně originál vždy a všude - vždycky se mi to vyplatilo.

Čína je žluté nebezpečí, které je nutno ničit a demolovat a zkrátka nepodporovat ! Nebo nás jednoho dne zničí. Je to žlutá pakáž a už si od nich koupím maximálně tak nudle. Ještě před 2 měsíci jsme měli japonské auto mitsubishi carisma rv 2004, vím sice japonec, a navíc koupený z naší blízké rodiny s 38000km, ale pověstná spolehlivost byl absolutní nesmysl ... no mohl bych povídat ... těch závad ... prodali jsme ji a koupili octu zase kombi tdi 81kw rv 2001, najetých 110000km poctivých a ještě za fantasistickou cenu ... a je po problémech (nebo budou aspoň levně řešitelné). 3 příklady ND na mitsubishi - blinkrová páčka se zasekla - cena věru lidových 7400kč + montáž, nefunkční lambda - cena jen 5620kč, ložisko zadního kola - 7620kč - věru skutečně zadarmo - kodecar olomouc ...pískající spojku jsem už ani neřešil ... Některé díly nešly sehnat jinak než přes autorizák, takže smůla, co se týká zlevňování. To vše do ujetí cca 70000km ...

Tak jsem se vypovídal a důrazně varuji před čínou a jakýmkoliv zbožím z Asie ... Snad ta elektronika Sony je dobrá, tu ještě koupím, ale jinak jestli nebudeme podporovat domácí výrobce, tak to dopadne tak, že budou šikmoocí naši šéfové v práci a my budeme otroci na všechno ... Nechci se tohoto dožít a doufám, že ani moje děti se tohoto nedožijou ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to levné nebezpečí, souhlasím se vším až na soňáka, ten je natom úpně stejně, právě u nás provedli digitalizaci obecní kabelovky a po několika reklamacích u firmy která to prováděla to můj soňák jedinný širokodaleko neskousnul, značkový servis hodil po telefonátu mrtvého brouka a na domluvený email už neodpověděl a sony v Praze je to samý, jo sme rok po záruce a už to nikoho nezajímá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš už s čínskou expanzkou takové špatné zkušenosti, tak tě chápu, já osobně bych čínskou taky nechtěl, ale jak jsem už napsal, na pohled se zdála být OK... ;) . Co se týká jízdních vlastností, tak až si ty kroužky sednou, tak to bude ještě lepší :palec2: . Loni jsem vezl kamaráda z práce, který už s několika octávkama se stejným motorem jel a když jsem tomu šlápl, tak jen hleděl a říkal, že žádná 1.6 co řídil nejela tak dobře jako ta moje, takže u tebe to bude to samý, však sám časem uvidíš :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konny: ten výkon je daný kondicí motoru, tedy kompresními tlaky a teď je máš asi v 100% stavu. Jednou jsme četl ve světě motorů, jak měřili tento motor a naměřili mu místo 74kw 88kw , takže i proto se Ti zdá pocitově silný. Tyto nárůsty výkonu jsou ale u konzernu VW naprosto normální, i nové citigo má místo 44kw 52kw atd atd. TDIčka mívají ještě víc než + 15kw a nárůsty krouťáku jsou ještě výraazně větší ... Snad nevím o motoru od VW, který by neměl výrazně víc než se píše v tabulkách... Musíme si za to ten VW konzern pochválit :)

Editováno: , autor: Jose123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To fakt naměřili u 1.6 74kw 88kw? Vím že motory co mají turba jsou výkonově silnější než uvádí výrobce, ale že i atmosférický motory mají vyšší výkon a to o tolik mě překvapuje, samozřejmě jestli je to pravda, tak je to jen dobře :palec2: Co se týká kondice mého motoru, tak je opravdu asi v 100% stavu, protože motor jede fakt dobře a potvrdili mi to i na emisích (minulý týden jsem byl na STK), že motor je teď v nejlepší kondici, líp na tom prý už nemůže být... Hodnoty emisí byly jako u fungl nového motoru ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo fakt 88kw ... měl jsem i možnost srovnání - ještě když jsme měli carismu - byla to 1,6 76kw, měla najetou třetinu, ale octa jí v pohodě ujela (když jsem ji vloni vezl z Německa) - i se starýma kroužkama. Prostě bylo to poznat na první pohled, co je výkonnější - ale částečně to je dané zpřevodováním - octa má při 130kmh tak 3900ot, carisma měla 3500ot, takže i toto hraje roli ve prospěch carismy.

K emisím - no já taky na dovozových emisích neměl problém ,ale přesto to žralo olej , myslím, že z emisí to nepoznáš - chtělo by to změřit kompresní tlaky, ale to budeš mít v pořádku. Snad nám to vydrží, pevně v to doufám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

To mi ani neříkej, že po tak ,,málo,, kilometrech začíná motor opět žrát olej :o . Já mám od výměny najeto zatím jen 15 000 km, ale tajně doufám, že po výměně kroužků ten motor najede dalších 100 000 km bez spotřeby oleje ;) . Jinak měnil jsi i gufera na ventilech a kolik máš teď celkově najeto? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem kolik km má auto celkově najeto, já mám 213 000 km a doufám, že do 300 000 km to dojedu bez jakékoli spotřeby oleje ;) . To že autu dochází dech je třeba způsobeno nějakou špatnou součástkou... Kdyžtak nech změřit tlaky ať víš, jestli je to opětovným opotřebením motoru (jeslti jsou kroužky KO) nebo něčím jiným :)

Editováno: , autor: Konny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To je fakt nějaký divný, to že ti jednou vyvřela voda by snad na to vliv mít nemělo, spíš bych to tipoval buď opět na ty kroužky nebo gufera na ventilech. Jako první si nech změřit tlaky, to ti udělají v každém servisu za pár kaček a uvidíš, jestli jsou kroužky v háji nebo ne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konny, tak píšu znovu po cca 2500km. Spotřeba oleje žádná, takže jsem maximálně spokojený. Co se výkonu týče, tak si myslím, že nic rapidně nepřibylo, výkon bude asi stejný jako byl, ale stačí mi to bohatě.

Bohužel starost mi dělá to co sem píše kingdave, pokud je to pravda, tak teda potěš ... Pokud se tak znovu stane, auto půjde z domu. Za tak 2 roky uvidím, to tam těch cca 250000 bude svítit. Díky za to doporučení, jsou tam fakt dobří :)

EDIT:

Kingdave: nemáš tam náhodou těsnění pod hlavou nějaké laciné, tedy pochybné kvality ? Proč jinak by ti to vyvřelo po tak krátké době ? Toto je na reklamaci ... Já nemít v expanzce ten bordel tak bych doléval i kdyby ta spotřeba oleje byla cca 0,7/1000km a na výměnu čehokoliv bych se vykašlal. Bohužel však to zavánělo průserem , tak se holt muselo zainvestovat .

EDIT2:

kingdave: nechci strašit, ale jestli ti při tom vaření nepraskla vložka válcová - stačí mikrotrhlina, a pak už to vypadá přesně takhle ... už jsem o takovém případu slyšel právě u tohoto motoru

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jose123: to je dobře, že Octa slouží tak jak má a nežere žádný olej :palec2: . S tím výkonem to bude asi u každé opravy jiné, já jsem to opravdu poznal, po opravě to bylo úplně jiný auto a jsem rád, že jsi se servisem spokojený, špatnej servis bych si nedovolil doporučit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konny:

já jich v PV znám víc ... vrcholem drzosti je fa. Fedor ... (výměna brzdové kapaliny na favoritu za lidových 850kč a to před 5 lety ...)

Octa zlobí ale jinak, no mohl bych povídat. Např. nyní mám Kvalitní "český" startér Magneton v reklamaci - najel jsem s ním cca 10000km a nechal mě ve štychu, naštěstí v Prostějově. Tak jsme to tdičkem dotáhli domů, dali starý dobrý funkční bosch a zatím jezdíme(akorát v zimě mu dobíhala volnoběžka pozdě a dělalo to pazvuky a tak jsme to nechtěl repasovat(s repasema mám špatné zkušenosti z favorita) a koupil levně - 2300kč magneton, který je asi jenom obal magneton ...zbytek co jiného než všudypřítomná čína).

Minulý týden - zelená octa stála cca 14 dní a nejelo se s ní, prže dovolená a pak přijdu a zatuhlé zadní bubny ...

Řazení v horkých dnech katastrofa, páka se skoro nevrací do neutrálu, ale kvalty jakž takž zapadají dobře - dostal jsem při koupi novou ojetou převodovku v autě - ta stará umřela na nýty v 196000km, jsou k tomu papíry, jenže tam bude asi zase nýtová, takže se časem mám na co těšit ....

atd.

atd.

Radši jezdím a neřeším to, nebo mě trefí ....

Editováno: , autor: Jose123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím,tenkrát od opravy uběhlo 3/4 roku a auto stálo delší dobu jelikož jsem marodil.Po příchodu do garáže jsem málem omdlel. Pod autem plno oleje,myslel jsem,že mi prdla převodovka.......naštěstí bylo špatné gufero,přes které olej vykapával ven. Když jsem to jel reklamovat,tak mi bylo řečeno,že na materiál je záruka půl roku,ale když viděli můj nevrlý obličej,proběhla oprava zdarma.

Mimochodem,opravu mi dělali v PV....teď nevím,jak se servis jmenuje. Jak je Bernard u rybníka,tak kousíček opodál......Kypěna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jose: ten Magneton asi teda nebude žádná sláva, jinak ten origo Bosch si zkus opravit doma sám, hodně lidí ho opravují tak, že ho doma rozeberou, vyčistí a to kluzné ložisko namažou. Měl jsem stejný problém jako ty, ale než jsem se k tomu dostal abych ho vyčistil a namazal, tak sám přestal blbnout a už přes 2 roky mám klid ;) . Co se týká bobnů, tak rozebrat a vyčistit popř. dát nové lanovody pokud drhnou a budeš mít klid a u převodovky ti doporučím postříkat olejem táhla řazení, lepší přístup je k nim zespodu a možná pro klid duše dát novej převodovej olej http://www.cc-autodily.cz/olej-synt-prevodovy?brand=SKODA&model=OCTAVIA&items=60 (do převodovky se vleze asi 1.8L). Co se jinak týká té převodovky, tak DUU je průserová (já mám naštěstí převodovku DLP, takže jsem v klidu), možná by bylo lepší ji dopředu nechat opravit opravnou sadou, tím předejdeš případnému poškození :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konny: nechám to tak, investic bylo už dost, rozhodl jsem se, řešit jenom to maximálně nejnutnější. Auto musí složit a ne furt s ním něco řešit ... Akorát si zjistím pomocí čísel a kodů na převodovce, kdy byla vyrobená, abych věděl, jak to s těma nýtama je a hotovo ... napíšu do Volkswagenu, uvidím, co mi na to řeknou.

Kingdave: to vyvření motoru trvalo dlouho ? Zastavil jsi hned nebo až po čase ? Ty motory jsou hliníkové, se můžou raz dva zkroutit ... a žerou olej ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jose123-zastavil jsem až zadlouho.....potom jsem dolil cca 2 litry vody. no,každopádně už na to auto kašlu kol11 new Rapid to jistí :kol-147: ....jinak jak jsi psal,že pokud je horko,jde ztuha řadit,máme stejný problém. a to jsem měnil olej v převodovce,rozebral,vyčistil,namazal táhla a pořád stejný problém :(

ještě jedna věc,ten motor je strašná slabota a pokud se zapne klima a venku je horko,motor má opravdu hodně veliký problém něco nebo někoho předjet :t

Editováno: , autor: kingdave
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor má svá nejlepší léta asi zasebou, protože u mě jde poznat zapnutá klima jen při rozjezdu (musím dát o trochu víc plynu), jinak jak už jedu, tak klima neklima, kopec nekopec, jedu pořád a předjíždět můžu úplně v pohodě i s klimou (i když mám naložený auto) :) , takže u tebe bohužel ten motor nebude v moc dobré formě :( Jinak pokud máš v plánu kupovat Rapida, tak tě chápu, že už to moc neřešíš ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tím jsme na to kápli, kingdave. Proto ti zřejmě žere olej. Když už však u tebe to auto nemá budoucnost, tak to naprosto chápu, že o něho nebudeš dbát. Hlavně neber rapida s htp motorem ...

Jinak to řazení - z mé strany už nezájem, proběhl jsme x for doma i v Německu a problém všude stejný a víceméně neřešitelný, takže ani korunu do toho.

Klima - zpočátku, když jí zapnu, tak v ní haraší :) , později přestane a funguje jak má, ty rozjezdy s ní jsou ale zoufalé, bere příliš mnoho výkonu, jak se motor dostane do otáček, tak je to lepší, ale na předjíždění to (promiň Konny) fakt není. Při přechodu z favorita by to pro mě bylo dělo, nyní ovšem při porovnání s tdi to není nic moc ...

Konny: myslím, že ty náklady se u auta dají snášet v rozumné míře, jak to překročí a bude se stupňovat, tak s autem pryč. Mě už ta popelnice stála na nákladech 25000kč, sice celé auto "jenom" 1950Euro, ale už toho moc nesnesu, doufám, že s díly jako spojka a brzdy vyjdu do cca 10000kč do budoucna a nic moc se dál nevysype. Auto musí sloužit, ne stát v servisu a já se věčně klepat, co se zase příště rozsype.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš ještě slušný náklady, když to spočítám u mě, tak jsem do octy vrazil kolem 35000,- a to mám před sebou ještě výměnu spojky a podvozku :(

Co se týká té klimatizace, tak u mě je předjíždění se zaplou klimou opravdu bezproblémů (s vypnutou je to ale lepší), před opravou motoru to byla ale hrůza, to jsem klimu musel skoro vždy vypínat. Při rozjezdech je to ale slabý (to s tebou souhlasím), ale jak se motor dostane do otáček, tak pohoda ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odkaz, naštěstí spojka ještě drží (má najeto 214 000 km) a doufám, že těch 250 000 km na ni najedu, takže pokud to půjde dobře, tak 2 roky by mohla ještě vydržet ;) . Jinak s tím prodejcem máš nějaký zkušenosti nebo jsi to jen tak našel? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...