Standis Vloženo 12. Červen 2012 Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 Škoda Pick-up nebo Škoda Pickup je pick-up, který byl vyráběn automobilkou Škoda Auto od roku 1991 do roku 2001. Výrobce Škoda Auto a. s. Další jména Škoda Pickup Roky produkce 1991 — 2001 Místa výroby Kvasiny Předchůdce Škoda 1202, Škoda 1203 Nástupce Škoda Fabia Praktik Příbuzné vozy Škoda Pickup Škoda Favorit Škoda Forman Škoda Felicia Karoserie dvoudveřový pick-up Designér Nuccio Bertone Třída lehké užitkové vozy Objem nádrže 47 l Motor zážehový čtyřválec OHV 1289 cm3 nebo 1598 cm3 OHC vznětový atmosferický čtyřálec 1896 cm3 Převodovka manuální 5° + zpětný chod První generace Škoda Pick-up Výrobce Škoda Auto Rok výroby 1991 - 1995 Továrna Kvasiny Předchozí model Škoda 1202 , Škoda 1203 Nástupnický model Škoda Pickup (užitková verze modelu Felicia) Třída lehké užitkové vozy Karoserie Pick-up Motory zážehový čtyřválec OHV 1289 cm3 Převodovka manuální 5° + zpětný chod Podobná auta Škoda Pickup (užitková verze modelu Felicia) Konkurenční auta Fiat Strada Designér Nuccio Bertone První generace je označována jako Škoda Pick-up nebo Škoda Favorit Pick-up (číslo typu je 787). Má motor, převodovku a většinu součástí z Favoritu. Vyráběla se od roku 1991 do roku 1995. Objem zavazadlového prostoru je 820 až 2380 litrů. Celkem bylo vyrobeno 70 900 kusů. Technické údaje Maximální rychlost 150 - 160 km/h Objem 1289 cm³ Točivý moment 43 kW při 5000 ot./min Motor Typ zážehový Typ OHV Forman Plus Škoda Forman Plus Typ Forman Plus vycházel z provedení Forman Praktik. Měl zvýšenou střechu s vyvýšeným bílým laminátovým krytem. MTX Pick-up D. C. MTX Pick-up D.C. přestavěný podomácku na sedan MTX Pick-up D. C. byl lehký užitkový vůz typu Pick-up, který vyráběla společnost Metalex. Byl určen výhradně pro vývoz do afrických zemí. Konstrukčně vycházel z kombi Forman. To měl zachovaný prostor pro posádku, ovšem hned za ním byla kabina ukončena a celý prostor kufru měl odříznutou střechu a byl uzpůsoben jako korba. Škoda Eltra 151 Pick-up Jednalo se o užitkové vozy Pick-up s nástavbou. K jejich pohonu sloužil stejnosměrný elektromotor o výkonu 15,5 kW (21 koní) při 5000 ot/min. Vozy dosahovaly maximální rychlosti 80 km/h. Vůz měl 14 olověných akumulátorů 6 V/180 Ah a dojezd činil 80 km. Výroba probíhala v závodě Škoda Elcar Ejpovice (pobočný závod plzeňské Škody) od roku 1991. Celkem bylo do roku 1993 postaveno 1100 vozů. Převážná většina z nich byla exportována do švýcarska a byla využita v poštovních službách. Několik jich používala i Česká pošta. Jejich nástupcem se stal vůz Tatra Beta. Prototypy Škoda 784 Savana Jednalo se o třídveřový čtyř až pětimístný vůz se zvýšenou střechou v zadní polovině vozu. Koncepce i motor byly shodné s klasickým hatchbackem. Vnější rozměry jsou 4065x1620x1870 mm. Bylo vyrobeno několik prototypů této verze. Prvním bylo pětimístné kombi, které mělo zadní boční panely prosklené. Verze dodávky měla naopak zadní boční panely bez skel a uvnitř vozu byl zavazadlový prostor.Třetím typem byla Škoda 784 Savana Furgon. Zadní třetína střechy byla plastová a výklopná směrem nahoru, což mělo usnadnit nakládání předmětů. Tento typ byl jakýmsi prototypem sériového Pick-up s nástavbou. Škoda 788 Sanita Dvoumístný čtyřdvéřový vůz vycházející z typu Pick-up. Rozvor byl prodloužen na 3100 mm a celková délka vzrostla na 4715 mm. Výška včetně výstražného majáku byla 2175 mm. Do sériové produkce se tento typ nakonec nedostal, ale údajně byla vyrobena malá serie. Škoda Favorit Fun Škoda Favorit Fun z roku 1993 byl pick-up určený pro volný čas. Jeho prototypy byly postaveny v oddělení Česana. Vyráběna byla až Škoda Felicia Fun od roku 1997. Druhá generace Škoda Pickup Výrobce Škoda Auto Rok výroby 1995 - 2001 Továrna Kvasiny Předchozí model Škoda Pick-up (užitková verze modelu Favorit) Nástupnický model Škoda Fabia Praktik Třída lehké užitkové vozy Karoserie dvoudveřový pick-up Motory zéžehový čtyřválec OHV 1289 cm3 (1.3i/1.3 MPI) zážehový čtyřválec OHC 1598 cm3 (1.6 MPI) vznětový atmosferický čtyřválec 1896 cm3 (1.9D) Převodovka 5° + zpětný chod Podobná auta Volkswagen Caddy 2 Konkurenční auta Fiat Strada Druhá generace je označovaná názvem Pickup (bez pomlčky) nebo Škoda Felicia Pickup (číselným názvem 797). Má mnoho součástí a tvar z Felicie. Vůz se vyráběl od října 1995 do roku 2001. Vyrobilo se 128 581 kusů. Vůz se vyráběl v pobočném závodě Kvasiny. Současně s Felicií Pickup se do roku 1996 vyráběla i exportní verze nazývaná Volkswagen Caddy - lišila se maskou chladiče, znakem a plechovými disky kol z koncernového Volkswagen Polo III (Volkswagen Polo 6N vyráběný v letech 1994-1999) Škoda Felicia Vanplus Vanplus byla větší užitková verze, která byla odvozena z modelu Combi. Byla pětidveřová a dvou až pětimístná. Na voze byla namontována plastová nástavba se zvýšenou střechou. Škoda Felicia Fun (typ 796) byl dvoumístný pick-up s otevřenou korbou, dalo se posunout zadní část kabiny tak, že vznikla další dvě místa. Vyráběla se do roku 2000. Vyrobilo se 4 016 kusů, ale podle registru přihlášených vozidel ke dni 21.2.2009 bylo v české republice dochovaných pouze 179 vozů. Na přání mohl být vůz vybaven plastovou nástavbou. Jelínek Laureta Jelínek Laureta, bývalá ambulance Jednalo se o pickup s rozvorem prodlouženým o 600 mm na konečných 3050 mm s nosností 560 až 580 kg. Výrobu nezajišťovala sama automobilka, ale jeden z dealerů Jaroslav Jelínek a jeho společnost Laureta Auto. Původně mělo být vyrobeno 300 vozů v letech 1999 až 2001. Vozy měly být nástupcem užitkových typů Škoda 1203 a Felicia Van Plus. Ale automobilka se od celé záležitosti distancovala, takže na vozech nesmělo být použito logo automobilky. Kromě klasických Pickupů bez nástavby se automobily dodávaly s uzamykatelnou nástavbou s křídlovými nebo výklopnými dveřmi. Dodnes některé slouží jako pohřební či sanitní vozy, nebo jako pojízdné dílny. Ve sportu Obě generace automobilu Škoda Pickup byly přestavěny na závodní vozy pro šampionát Pickup Freestyle. Jednalo se o jednomístné vozy určené pro závody na okruhu. Automobily měly zakrytý nákladový prostor. Vozy byly připravovány firmou Autospektrum 2000 s. r. o. Mariánské Lázně. Ve druhé generaci byl Pickup poháněn čtyřválcem o objemu 1490 cm³ o výkonu 95 kW a byl vybaven šestistupňovou převodovkou. Maximální rychlost byla 205 km/h a zrychlení na 100 km/h za 9 vteřin. Hmotnost vozu byla 780 kg. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky