Přejít na obsah

Klepanie pri miernej zatazi


moldow

Doporučené příspěvky

Po dlhej dobe sa objavil u mna dalsi problem a myslim ze sa zhorsuje. Auto klepe za jazdy pri miernej zatazi.

Napriklad idem na stvorke, 60km/h, otacky su nieco nad 2 000 a zacne mierne stupanie. Chcem udrzat rychlost, jemne zosliapnem plyn a auto v stupani zacne vydavat take klepotave zvuky od motoru (ako stare skodovky, tie za tak "zvonili"). Rychlost si pekne udrzim auto ide ako ma, len ten zvuk nie je prijemny. Ked dam plyn na podlahu, zvuky prestanu. S plynom na podlahe sa mi ale tazko udrzuje konstantna rychlost, tak sa jazdit neda.

Robi to podobne pri vysetkch prevodovych stupnoch. Nevie niekto cim by som mal zacat? Dakujem.

Auto:

Fabia I, 2003, 74kW, 16V, 105 000km, vymena rozvodov pri 90 000km, olej Shell HX9 5W40 (planovana vymena je v oktobri)

Editováno: , autor: moldow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většinou ve vyšších otáčkách na jakoukoliv rychlost to neslyšíš, protože je tam větší tlak a pokud řadíš rychlosti "na spotřebu", tak tak jedeš tak trochu v menších otáčkách a pokud máš netěsný výfuk, to má pak vydává takový drncavý nebo klepavý zvuk. Zkontroluj ten luft a uvidíš. A pokud tam máš díry, tak i tak si to oprav, protože Ti to zbytečně papká palivo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aby si nemal niečo podobné ako toto

http://forum.skodahome.cz/topic/6897-14-16v-klepe/page__st__450

tiež mám osobnú skúsenosť (Seat Ibiza,dobrých 5 rokov nazad)s týmto prejavom zvonivého,klepavého zvuku...taktiež ako väčšina som vymenil najprv zdvihátka,ale žiadna zmena..nakoniec nič neostávalo,tak hlava dolu,piesty von a div sa "svete",poškodená teflónová vrstva...nové piesty a bolo po klepaní..

netvrdím,že to je na 100% tvoj prípad,ale takto som to zažil ja :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nerad probouzím již spící vlákna, ale nedá mi to:

řešil jsem nedávno prakticky totéž (+ obligátně velkou spotřebu oleje, cca 0,75-1 l / 1000 km) u mé Fabie 1.4 16V 74kW, r.v. 2000, naj. 130 tis. km. Motor při jakékoli (i nízké) zátěži, v oblasti od 2500 ot./min. do cca 4000 ot./min. dost klepal (resp. "zvonil"). Sice ne v celém spektru, ale spíš přerušovaně. Zkoušel jsem leccos - tankovat N98, posléze i 100 oktan., sice se to vždy zplepšilo, nicméně nezmizelo to úplně nikdy a po natankování N95 to bylo opět to samé (taktéž nepomáhaly různé přísady do benzínu) . Zvláštností bylo, že při studeném motoru toto klepání prakticky nebylo znatelné, totéž při teplotách kolem 0°C (i při zahřátém motoru). Nicméně protože mě jednak vadilo pořád dolívat olej a navíc začaly být problémy s EGRem (netrvalo by zřejmě dlouho a ozvala by se i lambda), rozhodl jsem se pro překroužkování spolu s kontrolou hlavy.

Ve výsledku to dopadlo následovně: nové pístní kroužky, repase hlavy (vyměněny 3 lehce přihnuté ventily, zbylé srovnány (některé lehce podpálené), 8 nových vodítek ventilů, 16 gufer) + kontrola těsnosti, těsnění hlavy, těsnění sání, výfuku, výměna oleje a filtru atd., rozvody jen kontrola (od jejich výměny neuplynulo ani 30 tis. km, vyměněny budou cca za 20 tis. km). Bratru celkem 10 000 Kč. NICMÉNĚ - motor má značně kultivovanjěší chod, táhne podstatně lépe od spodních otáček, klepání absolutně zmizelo (příčinou byly zřejmě právě ventily), olej nežere, EGR nesvítí. Prostě paráda. :kol-47: Od této akce najeto zatím cca 800 km, takže prozatím pořád ještě ve zkráceném záběhu, nicméně vše ok. Pokud se tedy někdo má v plánu toto auto nechat delší dobu, doporučuji podstoupit výše popsanou opravu.

Shrutí - pokud klepe při zátěži, budou zřejmě načaté ventily. Auto pojede, ale klepání se bude postupem času zhoršovat. Porušené teflonové vrstvě na pístech bych to moc nepřisuzoval, ale je to věcí názoru. :kol-31: Tyhle 100 koňový mrchy prostě trpějí, pokud jsou podtáčené (jízda na 5. převod. stupeň po městě, prudké přidání plynu od volnoběhu apod.), pak se jim rády podpalují ventily. Ovšem pokud již při koupi tento motor při zátěži klepe, tankování N98 a výš už nepomůže. Už jen repase hlavy. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Budu reagovat na tenhle dost starý příspěvek a podělím se o svou zkuš. Třeba to někomu pomůže.Měl jsem to samé co ernest. Jak je známo motor 1.4-16V-74Kw má předepsaný N98. Já jezdil převážně na N95 a cca 1 za 2-3 měsíce jsem nabral plnou N98.aby si motor ulevil. Bohužel už dlouho jsem pozoroval,že na 95N motor zvoní. Hlavně v suchém horkém počasí.Začal jsem tankovat jen 98N ,motor už tak nezvonil,ale pořád jsem to slyšel. Vyzkoušel jsem i 100 oktanů,ale žádnou změnu oproti 98 jsem nevypozoroval. Olej mi motor nežere,jezdím v pohodě od výměny do výměny. Najeto cca 160tis. Diagnostika čistá bez závad. Přečetl jsem spoustu příspěvků o tomhle motoru,taky něco vím,protože už jej pár let mám a taky jsem do škodovek dělal. Napadlo mě: čidlo klepání. Vypadalo hezky čisté,žádné zoxid.kontakty,nebo tak něco. Přesto jsem objednal nové. Vyměnil a divte se. Motor nezvoní,jezdím zase na N95 a cena opravy cca 500Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...