Přejít na obsah

Otáčky po nastartování


Aleš Veigend

Doporučené příspěvky

Zdravim,

mám asi půl roku Fábii II 51kW (r.v. 2007), najeto dnes 35 000km. Ze začátku bylo všechno OK, ale potom jsem měl vypůjčený subwoorfer a tím to všechno začalo. Většinou (ale ne vždycky) při nastartování, auto chytá okamžitě, vyběhnou otáčky na 1500, za chvíli vyběhnou na vteřinku na 2000, pak spadnou na 1000 a pak se ustálej na 1500ot. Při tomto průběju sebou auto nepatrně klepe, a když spadnou otáčky na těch 1000, tak je to víc intezivní. Nevím jak dlouho to trvá, ale jakmile se rozjedu, tak to přestane. Dával jsem to za vinu, že při startování běží alternátor (kůli vysoké spotřebě zesilovače) a subwoorfer jsem asi po týdnu vyndal. Nevím jestli jsem si toho nevšiml, ale týden se mi to zdálo OK, ale včera i dneska, když jsem startoval (auto stojí venku, a v dnešních dnech je na sluníčku) to zase udělalo, a to je to už asi 150-200 km od odpojení. Baterie má asi 12,6V, takže si myslim, že je to v pořádku. Dodávám, že když s autem ujedu třeba 10km a hodinu někde stojí a pak odjedu, tak to neudělá. Mělo by se to nějak víc řešit, nebo to přejde za pár km? Projel jsem kus fóra a našel jsem podobný problém, ale bez odpovědi.

Děkuji

Editováno: , autor: Aleš Veigend
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj. Jdu se poradit. Při prvním nastartování motoru(když je venku teplo)tak jsou otáčky motoru zvýšené asi 1100-1200. Tak po minutě padnou na svojí obv.hodnotu jak mají být. Jindy zase při nastartování(když je venku chladno)jsou otáčky v pohodě. Jinak při jízdě se nic něděje. Motor šlape jak má. Dost jsem to tady pročetl a mám podezření na škrtící klapku. Co si o tom myslíte vy? Prosím o nějaké reakce a jestli už jste ji někdo čistil a jaké jsou záludnosti...Děkuju za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě před servisní prohlídkou (po 2 letech, najeto 19tkm) jsem míval po startu pravidelně 1100 ot./min., a řekl bych, že od nova, co auto mám (51Kw, předfacelift). Nyní po servisu zkraje července 1100 ot./min. tak 1-2 vteřiny a pak hned pád na 900...Nevím, co s tím soudruzi provedli. Mám ale dojem, že auto startuje hůře. Žádný servisní úkon stran startování jsem každopádně nepožadoval.

Editováno: , autor: mihaal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

potvrzuji, co píše linkin1, dělá mi to taky při studeném startu za stejných podmínek. Někde jsem tu o tom už četl, ale mám dojem, že jsem z toho vyvodil, že je to něco jako "vlastnost", tak jsem to neřešil. Je to předfl HTP 51 kw

Pozor na to! To není vlastnost. Nikdy mi to nedělalo až teď. Mám najeto asi 26tis.km. Diagnostiku nemám kde udělat. Asi se vrhnu na tu klapku jen mám strach abych něco nepodě..l. Máte někdo nějakou zkušenost s tím u téhle fábie? Podělte se, prosím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak uděláš tu klapku bez diagnostiky? Někdo tady psal že mu to udělalo, když mu v servise aktualizovali software.

Já vím. Je potřeba ji po vyčištění dát do zákl.hodnot. Myslel jsem - vyčistit a pak nechat auto bez proudu třeba nějakou tu hoďku a pak připojit k akumulátoru a ona se nastaví. Někde jsem to tady četl. Mohlo by to fungovat???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je o ničem, je třeba vymazat adaptační hodnoty a pak ji nastavit. Ona se sice sama nastaví po zapnutí klíčů, ale už jsem par krát zažil, že se nastaví podle uložených adaptačních hodnot a to tak že v nule není úplně dovřena.

Takže sám to teda neudělám? Je třeba servis a nachystat si prašule?? To mě celkem štve, jinak bych se do toho pustil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je několik teorií proč tomu tak je. na tom motoru je spoustu snímáčů všeho možnýho, který pak převádějí fyz. veličiny na el. signály. jelikož otáčky kolem 1200 po nastartování jsem vypozoroval pouze pokud auto stojí celej den na slunku, tak jedna z možností je prostě ohřátí některého ze snímačů teploty vlivem nashromážděného tepla pod kapotou. dál to může být prostě teplotní závislostí některého čidla atd. důležitý je, že auto jede v provozu normálně. ty otáčky padnou po max. dvou minutách do normálu. třeba na motoru 1,4 16v se při stání na slunku daří start na 3. pokus a je to tím jak jsem psal. prostě tady ty "chytře" řízený motory jinak řídí provoz motoru za různých podmínek, ale prostě mají i tenhle stav krátkodobého pomatení :kol-28:

Editováno: , autor: vormen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes opět auto perlilo. Otáčky zase při startování studeného motoru zvýšené a ještě k tomu všemu při rozjezdu a následném vyřazení rychl.stupně do neutrálu si otáčky lítají jako bych šlapal na plyn.pedál. Zítra jedu do servisu - jsem objednaný! Zdar

tohle mi udělalo dneska ráno což jsem nečekal teda, protože auto přes noc na slunku nestálo :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes opět auto perlilo. Otáčky zase při startování studeného motoru zvýšené a ještě k tomu všemu při rozjezdu a následném vyřazení rychl.stupně do neutrálu si otáčky lítají jako bych šlapal na plyn.pedál. Zítra jedu do servisu - jsem objednaný! Zdar

no pokud ti litaji otackz na volnobej a o dost, tak ti to moyna nekde prisava za vahou(merakem) vzduchu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...