Přejít na obsah

Využití charakteristiky motoru 1.4 16V 55kW


Jizera-CZ

Doporučené příspěvky

Ahoj,

na úvod bych rád podotknul, že mám Fábii s tímto motorem jen pár měsíců a stále si spolu nějak moc nerozumíme oproti ostatním vozům, co jsem kdy řídil a řídím. Rád bych znal Vaše doporučení jak ho nejlépe využívat, případně jak si nejlépe zvyknout na tento motor. Jezdím od mládí podle sluchu, na otáčkoměr se moc nedívám a když už, tak se přistihnu, že jej držím v otáčkách od 2000 až 2500/min. Při řazení nahoru až kolem 3000/min. Vím, že to není moc dobré, ale na druhou stranu nesnáším když motor "moc řve". Takže co s tím? Někdy mě to připadá, že snad jezdím na spotřebu, ale opak bude pravdou a podtáčením to zkrátka schlamstne víc, než si myslím.

Denně jezdím náklaďákem i obyčejným VW Transportérem v zaměstnání a řekl bych, že jsem se tím dost zkazil, protože když přesednu do mojí Fábie, připadám si jak v autoškole :) Určitě v tom má malý podíl ten elektronický plyn se zpožděním, ale rád bych tomu už konečně přišel na kloub.

Moje otázky tedy zní:

- Jak nejlépe využít charakteristiku tohoto motoru z pohledu otáček a rychlosti a z toho vycházející normální spotřeby PHM?

- Jak si zvyknout na ten el. plyn se zpožděním? (toto je spíše řečnická otázka :) )

Budu moc rád za Vaše zkušenosti a rady.

J-CZ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

jezdil jsem stejne, 2 - 2500 ot. Rozjezdy jen pohnout aute par metru a uz dvojka. Pri razeni vyssich rychlosti ke 3000. Motor 55kW, BKY, kombi. Vetsinou sam, mimo mesto, dlouhodoba spotreba 5,1l/100km podle tankovani a km.

Servisak tvrdil, ze je to spatne. Motor se musi roztacet i pres 3500.

Zkusil jsem to, ale to jsme uz jezdil v peti lidech. Auto ozivlo, spotreba 6 - 6,2l na 100. Vsechno parada.

Ted zase jezdim sam a nechtic se navracim k puvodnimu stylu jizdy. Kdyz to totiz tocim, pripadam si jak pirat. Auto skube pri razeni (nemohu vychtat otacky - spojka), pri ubrani plynu, a jezdi to na zdejsi cesty rychle.

A nevim co s tim. Babo rad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám fábii mod. roku 05 a zde zpoždění plynu skoro nepozoruji. Motor má max. krouťák na cca 3900 ot/min, ale snese v pohodě i jízdu kole 2 tis. Jinak jde o to si na auto zvyknout a pak se sním jezdí myslím dobře. Mně to taky chvíli trvalo, když jsem přešel z fáčka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím díky moc za Vaše odpovědi :) Já bych se normálně na tyhle věci na fóru neptal, zvyknutí si na jakékoliv auto mě trvá většinou pár dní, ale tohle už je pár měsíců a s Fábií si pořád nějak nepadáme do noty... Například rozjezd do kopce s jakýmkoliv autem, klasika jen s citem na spojce a plynu. S Fábií? projistotu zatažená ručka a hodně plynu, fakt jak v autoškole :kol-28: Třeba něco dělám špatně, proto jsem se ptal.

Co se týče krouťáku atd, tak jsem si sehnal graf pro můj motor, takže příští nádrž zkusím být na ten otáčkoměr ostřejší a uvidím, jak se mě to odrazí na PHM a na celkovém dojmu z jízdy.

Zajímalo by mě také (vím, závisí to na hodně okolnostech) ale tak průměrně....při kterých otáčkách a rychlostech řadíte stupně s tímto typem motoru Vy? Třeba jen pro srovnání :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...