Publikováno Červenec 26, 201213 r Škoda Sagitta (typ 911) byl prototyp malého automobilu, který v letech 1936–1939 vyvíjela automobilka Škoda. V roce 1937 bylo vyrobeno 7 vozidel: několik kabrioletů, kupé a jeden sedan Motor byl vzduchem chlazený dvouválec uložený vpředu. Měl výkon 11 kW, objem 845 cm3 a dosahoval rychlosti 70 km/h. Převodovka byla třístupňová. Výrobce Škoda Roky produkce 1936–1939 Značka Škoda Země Československá republika Typ Škoda Sagitta typ 911 Rok 1937 Počet vyrobených strojů 5 Motor (typ, počet válců) 2 do V Chlazení vzduch Kubatura (ccm) 845 Vrtání (mm) 80 Zdvih (mm) 84 Výkon (výkon/ot.min) 11kW/3000 Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH Karoserie (počet dveří) tudor, tudor-cabriolet Délka (mm) 3400 Šířka (mm) 1320 Výška (mm) 1420 Rozvor (mm) 2100 Rozchod před/zad (mm) 1000/1050 Pohotovostní hmotn. (kg) 580 Pohon zadní, kardan Převodovka man. 3+1 Pneu 130 x 40, 5,00 x 16 Rychlost (km/h) 70 Spotřeba (l/100km) 5,5 Brzdy mechanické bubnové Elektřina 6 V
Červenec 26, 201213 r Autor Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol. Škoda 420, 418, Popular Výrobce Škoda, ASAP Koncern Škodovy závody-Plzeň Roky produkce 1933–1946 Vyrobeno 19 542 kusů Nástupce Škoda 1101 Koncepce pohonu páteřový rám Třída malé automobily Technické údaje Délka 3 630–4 200 mm Šířka 1 340–1 500 mm Výška 1 370–1 520 mm Rozvor 2 300–2 570 mm Rozchod 1 050–1 250 mm Pohotovostní hmotnost 650–930 kg Počet míst 3–4 Maximální rychlost 80–110 km/h Spotřeba 7–10 l/100 km Převodovka třístupňová Škoda Popular OHV typ 912 (1937–1938) V tomto modelu se poprvé dostal do výroby motor s moderním ventilovým rozvodem OHV, což je náležitě zaznamenáno v názvu. Motor o objemu 995 cm3 ze sebe dostal 19,9 kW (27 k), což bohatě stačilo na dosažení stokilometrové rychlosti při prakticky stejné spotřebě. Byl prodloužen rozvor na 2 440 mm a karoserie nového typu byla o 40 mm širší (1 400 mm). Tohoto typu bylo vyrobeno 5 510 kusů. Značka Škoda Země Československá republika Typ Škoda Popular OHV typ 912 Rok 1937 Počet vyrobených strojů 5510 Motor (typ, počet válců) 4 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 995 Vrtání (mm) 65 Zdvih (mm) 75 Výkon (výkon/ot.min) 19,9kW/3600 Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH Karoserie (počet dveří) tudor, tudor-cabriolet, sedan, cabriolet, roadster, dodávka, otevřený vojenský vůz Počet míst 2-4 Délka (mm) 3770 (tudor) Šířka (mm) 1400 Výška (mm) 1500 Rozvor (mm) 2440 Rozchod před/zad (mm) 1050/1140 Pohotovostní hmotn. (kg) 800 Pohon zadní, kardan Převodovka man. 3+1 Pneu 5,00 x 16 Rychlost (km/h) 100 Spotřeba (l/100km) 8 Palivový systém gravitační Brzdy mechanické bubnové Elektřina 6 V Výroba od r. 1937 Výroba do r. 1938 V roce 1937 je Popular opět modernizován. Typ Popular 420 s motorem SV je nahrazen modernějším. Nový motor dostává ventilový rozvod OHV, obsah zůstává 995 ccm. Reflektory jsou již zapuštěné v blatnících, rezerva je ukryta v kufru automobilu. Ten je přístupný zezadu zvenčí. Nově upravený motor měl výkon 27 koní a umožňoval automobilu rychlost do 100 km/hod. Tento typ se opět vyráběl v různých provedeních. Roadster poznáme od předchozího typu tím, že dvířka jsou již rovná, nemají ono vykrojení. Tohoto typu 912 bylo vyrobeno v letech 1937 – 38 celkem 5510 kusů.