Standis Vloženo 28. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2012 Historie: Již během výroby LK-110 přichází mladoboleslavská automobilka s novým typem konstruovaným již v rámci koncernu Škoda. Byl označen 4R a 6R. V témže období dochází v automobilce k velkým investicím. Je postavena nová moderní karosárna v roce 1926. O dva roky později, v roce 1928, je položen základ montážní haly, kde se montují mechanické díly automobilů. Obě budovy byly technologicky propojeny což umožnilo komplexní pásovou montáž automobilů. Do té doby v Československu něco nevídaného. V roce 1930 vyrábí už 25 kusů denně, později na tři směny je kapacita továrny už 85 kusů denně. Popis: V roce 1928 tedy automobilka předvádí dva nové typy. Jsou v podstatě shodné. Stejné rozměry náprav, převodovky, obdobné šasi. Motor měl vrtání 75 mm a zdvih 110 mm. Stejné ventily, písty, ojnice. 4R měla 4 válce, 6R 6 válců. 32 koní a 50 koní. Rám vozidel byl klasický. Žebřinový snýtovaný z ocelových výlisků U profilu. Obě nápravy byly tuhé odpružené podélnými půleliptickými listovými pery. Za motorem byla suchá vícelamelová spojka napojená na čtyřstupňovou převodovku. Odtud kardan k zadní nápravě. Řízení bylo šroubem a maticí. Brzdy na všechna čtyři kola. Ta byla drátová zn. Rudge Whitworth o rozměru 30 x 5, 25 SS u typu 4R a 32 x 6, 00 SS u typu 6R. Karoserie vyrobená tehdy obvyklým způsobem. Dřevěná kostra pobitá plechovými panely. Přímo v továrně byly stavěny karoserie čtyř a šestimístný phaeton, tudor ( dvoje dveře ), sedan ( čtvery dveře ), limuzína s odděleným prostorem pro řidiče. Mírně odlišnou technologií kostry volně sešroubené a potažené syntetickou kůží byly vyráběny karoserie typu Weymann. Továrna také dodávala samostatné šasi. Na to stavěly tehdejší karosárny zajímavé karosářské výtvory. Známé je coupe od Brožíka na R4, dále výtvory od Uhlíka z Prahy i Sodomky ve Vysokém Mýtě. Přestože se vyrobilo téměř 1000 vozů 4R a třístovka 6R, do dnešní doby se jich dochovalo zřejmě jen pár. Motory typu 6R a 4R se montují i do nákladních automobilů. Například jednoapůltuna Škoda 154 měla totožný motor s 4R. Značka Škoda Země Československá republika Typ Škoda 4R Rok 1928 Počet vyrobených strojů 975 Motor (typ, počet válců) 4 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 1944 Vrtání (mm) 75 Zdvih (mm) 110 Výkon (výkon/ot.min) 32 koní/2800 Karburátor (značka, typ) Zenith 30 TD Karoserie (počet dveří) 4 místný phaeton, 6 místný phaeton, tudor, sedan, limousine, 4 místná Weymannova karoserie Počet míst 4-6 Délka (mm) 4690- údaje platí pro phaeton Šířka (mm) 1680 Výška (mm) 1800 Rozvor (mm) 2950 Rozchod před/zad (mm) 1380/1380 Pohotovostní hmotn. (kg) 1300 Pohon zadní kardan Pneu 30 x 5,25 SS Rychlost (km/h) 90 Spotřeba (l/100km) 14-18 Brzdy mechanické bubnové Výroba od r. 1928 Výroba do r. 1930 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky