Přejít na obsah

1.4MPI 50kw AQW otáčky


jirkiss

Doporučené příspěvky

Dobrý den, potřebuju poradit. Když nastartuju studenej motor tak hned jak to chytne otačky vyletí tak na 2500 jako bych startoval s plnym plynem a pak spadnou na normální volnoběh. Teplej to nedělá. Celkem mě to štve a nerad bych motor kvuli tomu zničil, že se takhle za studena protůruje. Tady nikde na foru jsem přímo tenhle problém nenašel. Četl sem tu hodně o nějakých čidlech tak nevím jestli se to týká i mě. Jinak jede normálně a spotřeba taky v mezích. Filtry a olej měněny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

popravdě nevím moc jak. Stačí když ju vyčistím a nechám nějakou dobu odpojenou baterku? VAG nemám.

Určitě je rozumné ji napřed vyčistit - zejména pokud nevíš, kdy naposledy čištěná byla.

Já si ji obvykle vyndám.

Myslím odšroubuji od sacího potrubí.

No a pak mi skvěle funguje na její čištění Bremsenreiniger.

Ovšem pak je v elektronice motoru ve skupině 060 třeba provést základní nastavení.

Vymažou se tím původní adaptační hodnoty, což je vlastně rozsah pohybu od uzavřené do otevřené klapky a nastaví se nanovo.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli je to potřebné.

HEX-CAN kabel a VAG-COM Max stojí dnes nejvýš 9.000,- vč.DPH (po obvykle 16 %-ní slevě) a má ho dnes už každý druhý.

Tak se možná poptej sousedů.

Je jistě rozumné se podívat i na možné další chyby v paměti závad.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano jinak, mažu adaptační hodnoty. Klapka se totiž po vyčistění nastaví sama, teda ona se nastavuje při každém zapnutí klíčů, ale pokud nesmažeš adaptační hodnoty tak když byla jemně otevřena tak základním nastavením uděláš 0.0% v tom otevření. tím pádem nikdy nedosáhneš úplného zavření, i když to na první pohled vypadá že je vše OK.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I mně se nastavuje sama pokud je zapnuté zapalování alespoň 6s a nenastartuji nebo nesešlápnu plynový pedál.

Ovšem napřed musí ŘJ napadnout, že je to vůbec potřeba a já nemám kontrolu, zda adaptace proběhla úspěšně.

Úplné uzavření klapky by bylo na volnoběh bez obtoku nepoužitelné a úplně mi stačí, že je pootevřená klapka popsána jako 0,0% otevření.

S tím si ŘJ poradí.

Pokud se domníváš, že tazatel má postupovat jinak, fajn.

Pak by možná bylo vhodné, abys mu napsal, co navrhuješ.

Já se domnívám, že mnou popsaný postup je zcela dostatečný a že může vést k vyřešení jeho problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak klapku jsem vyčistil. Špinavá byla hodně. Jinak kamarád si koupil Vag (má octávku 98 rok, benzín). Bude mě konektor pasovat i na Fabii? Neumí s tím ale pracovat, proto bych se rád zeptal, jestli jako amatéři dokážeme tu klapku nastavit. Nerad bych něco podělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ještě jeden dotaz bych měl. Když jsem klapku vydělal ven, byla lehce pootevřená což si myslím odpovídá volnoběhu a je snad správně. Nechápu tedy proč ty otáčky po nastartování tak vylítnou. Co jí dá ten povel ji na tu vteřinu dvě tak otevřít?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pokyn ji daji snimace a cidla od vsud z motoru,... jaka je treba teplota motoru a venkovni teplota a podobne tak vsechno to ŘJ zpracuje a pak nastavi samozrejme pomoci elektroniky skrtici klapku,... ale v sechno se odehrava v destinach ci dokonce i setinach sekundy ;) takze o tom v podstate nevis ;)

ohledne toho ze pripojeni snad bezproblemu,... to uvidis jaky tam budou diagnostivcky zasuvky a taky podle toho co mate za kabel ;)

ale uvidis zejtra ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak kamarád si koupil Vag (má octávku 98 rok, benzín). Bude mě konektor pasovat i na Fabii?

Neumí s tím ale pracovat, proto bych se rád zeptal, jestli jako amatéři dokážeme tu klapku nastavit. Nerad bych něco podělal.

- Ano, bude pasovat.

- To bys už měl vědět ty sám, ne? Postup máš popsaný výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

protože ŘJ tam má zapsané hodnoty jako když byla klapka zasviněná, tedy více pootevřená aby tam šel dostatečné množství vzduchu okolo toho bordelu, no a když ten bordel dáš pryč, vznikne tam tudíž větší škvíra a pak trvá delší dobu než se to zase ŘJ naučí, že tam toho vzduchu má více ... takhle jí to povíš hned, dej si klapku jak máš, už je průchod čistý :kol-28: ... laicky řečeno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to auto koupil před týdnem. Kolísaly otáčky na volnoběh a tak jsem vyčistil klapku. Nyní otáčky nekolísají a tváří se to naprosto normálně, nehledě k tomu, že se mi snížila spotřeba z 9l na 6,5l/100km, takže jsem se plácal po ramenou jakej jsem mekányk :-) Mám to teda nechat někde vymazat, nebo se to klapka naučí sama, resp. najde si sama ty správné polohy?

díky.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...