Přejít na obsah

Svítí ESP a kontrolka systému výfukových plynů


petshop

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...

Tak závada s ESP se stále opakuje. A stejně jako stryckovi_BOB mi odešel kabel ke svíčce. Poslední závada, když se rozsvítilo ESP to ve výpisu závad odkazovalo na nízký průtok vzduchu. V servisu zkontrolovali vzduchový filtr a ten byl v pořádku, tak vyresetovali nastavení jednotky do fabrickýho. Na dělších cestách se závada neprojevuje, ale na krítkých ano - tj. hlavně ve městě s ESP rozsvítí - přes ve chvíli když se stojí na brzdě. Kolikrát mám dojem, že vývojové odd. ve Škodovce věnuje své práci tolik pozornosti jako dělníci u nás v dílně a s IQ to asi bude podobné.

A ještě mimo mísu: Na Scoutu mi kamínky prorazily chladič klimatizace. Prej nemám jezdit po prašnech silnicách. Byl jsem dost překvapenej když jsem viděl jaké otvory jsou v masce před chladičem.

 

 

#Míla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím vás pánové, 

 

mám takový problém na Yeti 1,2tsi výroba květen nebo červen/2010, najeto 72000km, cca při 40tis měněny rozvody.

 

Popis závady:

 
  • při nastartování svítí kontrolka check engine (elektroniky motoru)
  • cca po 5 minutách se rozvítí kontrolka ESP a Kontrola tlaku v pneu zároveň
  • a začne být cítit benzín, také se zdá být zvýšená kouřivost z výfuku a pravděpodobně nejde turbo

Auto bylo již v servisu, prý byl zanesený vzducháč,  spravili nějaký kablík, ale dělá to pořád, tak chtěli měnit celou řídící jednotku. Podle mě vůbec nevědí co s tím je. Když to po výměně řídící jednotky bude dělat pořád, tak ať si jí vymontují...

 

Díky za postřehy

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, výměna rozvodů jaro 2012 při 40tis. To na to mít vliv nebude. Momentálně auto v servisu není, tak tu diagnostiku teď nevím. Táta se chystá opět do servisu, tak tam asi budu muset s ním, abych info měl z první ruky. Jinak co jsem vyčetl tady, tak podobně se projevovala závada obtokového ventilu turba (svolávačka na podložku k turbu) atd. Zkusím se zeptat, zda tam něco takového při servisu proběhlo.  

 

Jinak při 30tis kontrole (září 2011) proběhla svolávačka 91G6099ATW řídící jednotka sloupku řízení.

 

Až budu mít další info, tak dám vědět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ teď jsem zase jedno koupil za 6000 Kč r.v. 2003 1.2 12V  už podle toho jak se drží ceny je jasné jak je ten motor spolehlivý. V AAAauto v Ostravě jich stojí 25 a každému když po startu pootevřu víčko oleje, tak nahodí chod alla Wartburg. No paráda proti motoru 1.4 8V OHV který je hrozně osekány, chybí mu například ta vymoženost jako je EGR ventil nebo super cívky na každé svíčce, a ten ubohý řetěz krátký  a ne ten luxusní jako u 1.2 HTP s vodicími lištami a tou super napínačkou. 

A co tomu chybí úplně je ten parádně pověšený katalyzátor na svodech, které nikdy neprasknou.

Ať žije motor 1.2 HTP a konstruktéři, kteří takový fajny motor vyvinuli!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže auto opraveno. Poslal jsem do servisu typy na závady, co jsem zde vyčetl z diskusí s podobnými příznaky:

  1. škrtící klapka - vyčistit
  2. servisní akce 24W6 a podložka pod turbo u nás proběhla?
  3. narušený kabel od plynového pedálu

A závady byla opravdu ve škrtící klapce, oprava trvala asi půl dne. Jinak jsem si kontroloval servisku a akce 24W6 už u auta taky proběhla v minulosti.

 

Jinak k otázce od dominikg: U motorů 1.2 tsi (naše jaro 2010, ale rozsah měsíců výroby, kterých se tento problém týká, nevím) byl problém s kvalitou rozvodových řetězů. Důvodem prý byla nepřesnost při výrobě, způsobená opotřebovanými obráběcími stroji dodavatele. Rozvodový řetěz se tím rychle opotřeboval a vytahal.

Závada se projevovala při nastartování hlavně studeného motoru. Při nastartování bylo slyšet chrastění po dobu asi 2 sekund. Poté se zvýšil tlak oleje v motoru a napínáky řetěz dopnuly. Kdo tento problém ignoroval tak opravdu mohlo dojít k přeskočení.  U nové generace motorů tsi se opět vrátili k řemenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...

Zdravím majitele vozů Yeti,

Asi nebude příliš od věci když zdělím i svůj poznatek s poruchou "ESP". Mam Yeti rv.2009 1,2 Tsi 77KW najeto 115000 km s dlouhodobou spotřebou dle maxidotu 7 lt. asi měsíc jsem se pral s avizovanou poruchou "ESP" a následně s poruchou na motoru (vrtulník).Diagnostika psala pouze "malé množství nasávaného vzduchu".Jak se projevovala porucha? rozsvítily se kontrolky esp a po chvíly i

vrtulník, motor spadl do nouzáku a byl bez výkonu (línej).Stačilo vypnout motor a znovu nastartovat a bylo vše OK.(dost otravná jízda).Auto bylo u několika specialistů na diagnostiku vždy s výsledkem auto bez poruchy.Nezbylo než se uchýlit do servisu Škoda kde jsem absolvoval opravu v tomto rozsahu.

              1,vyhledání chyb řízená                                                   620,-

              2,filtr vzduchu d+m                                                          186,-

              3, hadice sání čistit                                                         124,-

              4,jednotka ovládání škr.klapky d+m                                558,-

              5,jednotka ovládání škr.klapky čistit                                248,-

              6,zkušební jízda                                                               310,-

              7,zkušební jízda                                                               310,-

              8,aktualizace SW řj. motoru                                             930,-

         

                                                                      celkem                    4056,- Kč

 

          Za pozornost stojí že nebyla použita jediná součástka (jenom dobře) a oprava byla provedena podle not výrobce (speciální postup) i speciální cena.

 

Sice tý fakturaci dost nerozumim (říkal jsem totiž že je filtr vzduchu po výměně as 200km)

dvakrát zkušební jízda.Proč? s aktualizací SW jsem na vážkách,auto po opravě jede ale dost narostla  spotřeba v průměru asi o necelý lt.Po opravě najeto asi 400 km servis říká že aktualizací SW se nemohla spotřeba zvýšit ať přijedu že to znova napíchnou. I s chybami jsem třeba Prahu jezdil do 6,5lt. (dálnice Roudnice Pha asi 35 km) tu zrovna  Yeti nemusí.Po opravě 7,2 a kdybych couval tak snad pojedu rychleji.

           Jinak všem přeji bezporuchovou jízdu  . Čauky :kol-47:                     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobl - TDI bych sem vůbec nepletl, je to úplně něco jiného. 1.2 TSI například EGR nemá... Pak jsou neinformovaní majitelé zmateni. Chce to trochu soudnosti, než něco někam napíšeš.

 

dedalebeda - v tom rozpisu, co jsi tady napsal nikde nemáš výměnu filtru, je tam jen jeho montáž a demontáž - materiál žádný. Asi kvůli čištění sání? A proč je tam dvakrát zkušební jízda ti musí říct v servisu. Možná první před opravou a druhá po ní?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

zdravim tak tiez ta ista zavada na ESP plus kontrolka hustoty pneumatik 

len ked auto stoji zohriate na semaforoch alebo ked idem.pomaly cez mesto pri zapnutej klime to nevyhodi

 

1.2 TSi 77KW

tento isty motor ma brat v VW golf a ta ista vada 

pocitac vyhadzuje zavadu snimaca tlaku 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ad LineasAB: Tentýž problém jsem řešil i já asi rok u stejné motorizace s výrokem servisu:"málo vzduchu,špatné turbo,zanesený vzduchový filtr".Čemuž jsem nevěřil,protože filtr byl nový  Pipercross a motor po vypnutí a následném nastartování se vždy choval normálně.Závada mi připomínala situaci u mé Felicia 1,6-znečištěná klapka .Takže  jsem si pořídil Wynn's  turbo cleaner spray-200ml a postupoval dle návodu.Jsou to dva roky,zatím jezdím bez problémů.Stálo mne to cca 200,-Kč a kamaráda za volantem,který držel motor v obrátkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je třeba vyjmout z boxu vzduchový filtr a obsah přesně dle návodu aplikovat do potrubí vedoucího k turbu,přičemž je nutno držet na 2000 ot/min.Dejte si do goolu

"Wynn's  turbo  cleaner spray 200ml", a v detailu zboží  je i popis.Objednával jsem u fy"Oleje",mám dojem ,že je z Mostu a dodává i na Slovensko.Zajímal by mne výsledek  diagnostiky,dejte vědět.Snad  technický detail:Je zapotřebí,aby  nádobka se sprejem měla aplikační trubičku,která se před použitím nasadí  a umožní  lepší manipulaci s nádobkou i zavedení  trubičky do potrubí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes prebehla v autorizovanom servise IMPA Bratislava v Petrzalke diagnostika.Vysledok Na obrazku, Na zaklade nej skonstatovali ze treba vycistit skrtiacu klapku. Takze vycistili klapku, dali nove sviecky, kable nie lebo povodne boli dobre. Auto zatial sa sprava normalne.Kedze uz som vedel ako vyvolat chybu (jazda cca 15min a potom zastavit na 3 min),tak som to hned vyskusal a zatial ziadne kontrolky.Uvidim dokedy.Kazdopadne ten WYnns turbo cleaner vyskusam.

 

DSC_5282.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...