Přejít na obsah

Tlaky motoru


Kubajs99

Doporučené příspěvky

no katalyzátor tam už není byl jsem na diagnostice ukázalo mi to jen chudá směs pak bohatá směs a závada na katalyzátoru tak jsem ho chtěl sundat a podívat se a zjistil jsem že už tam není.chrastí mi všude ve výfuku.rozsypal se uplně.no fábka jede ale žere a střílí do výfuku což odpovídá na ten katalyzátor proč se rozsypal.asi výfukové ventily v háji.ale kolik má mít správně tlaky?jinak má najeto 96000 km.ale rád bych věděl správný postup měření tlaků.aby jsme to nenaměřili špatně a nezjistili že hlava je v pořádku než ji sundáme dolu.ale moc tomu nevěřím.a zmizel mi olej na 3500 km přes půl litru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Myslím si, že pri tomto počte kilometrov by nemal motor vyzerať takto. Ja osobne by som prvotne riešil dôvod toho, prečo je ten motor v takomto stave, až potom by som sa zaoberal opravou.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to bych tky rád věděl ale já mám teď jinej motor a tady ten opravím a vrátím zpět,ale viděl bych to na špatný výběr oleje 10w 40 se špatnou specifikací.asi teda jinak ještě změřit tlak čerpadla.zůstal tam jen výfuk čerpadlo a počítač jinak se motor vyměnil celej

.na motoru jsem jinak nic nenašel vššechno je krásně čistý bez opotřebení.

Editováno: , autor: Kubajs99
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tu specifikaci nevím ale nebyla to specifikace pro htp,chyba ve  výběru jsem se podíval blbě,ventili jsem nesundaval ale budou tam určo v háji simerinky na ventilech.Jinak hodně jezdím kratší trasy spíš město a  výměna klasika do 15000 km.tak asi tadle ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, VW 505.00, 501.01, MB 229.1

Editováno: , autor: Kubajs99
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S prižmúrenými očami je ten olej ok. Nedokážem ti povedať či tento olej spôsobil to, čo sme videli na fotke, ale spôsob prevádzky, ale interval výmeny a typ oleja nie sú dobrou kombináciou pre tento motor.
Do budúcna: kupuj olej ktorý bude mať schválenie VW 502.00, a viskozitu aspoň 5W-40, alebo ešte lepšie 0W-40, a nakoniec to najdôležitejšie, skráť interval výmeny na maximálne 10 tisíc km. Kvôli tej mestskej prevádzke a jazdám na krátke trasy by bolo dokonca ešte lepšie skrátiť ten interval na nejakých 7500 km. Tých 15 tisíc je v takomto režime pre motor naozaj moc. Keď si čítal manuál, tak aj výrobca prikazuje pri častých krátkych jazdách skrátiť interval výmeny, len nepíšu, že o koľko km.

 

Moje doporučenie na olej je: Mobil1 New Life 0W-40.

Ak by si z nejakého dôvodu chcel ostať pri viskozite 10W-40, potom zase olej Millers Oils EE Semi Synthetic 10w40, ale aj tu musíš interval rovnako skrátiť.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no interval určitě zkrátím a teď dávám 5w40 jakej má být.ještě otázka jak je možný že se olej dostane do sání?když jsem rozebral motor bylo ho tam až až i na škrtící klapce zespoda.nevím jestly to je způsobeno špatnými tlaky ale teklo to jakoby z té hadičky co je napojena mezi motorem a sáním nalevo je tam jakýsi ventil nevím jak se to jmenuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Když sem viděl ty ventily, zak sem si vzpoměl jak sem někde četl, že u htp není radno při jízdě brzdit motorem. Že se prej nějak vrací spalyny od katalizátoru zpátky pod ventil a ničí to sedla ventilů. Ale i kdybych vás zabil, tak si nepamatuju kde sem točet abych hodil odkaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem to našel. 

 

Zdroj: http://www.autorubik.sk/technika/motor-12-htp-a-na-co-si-treba-dat-pozor/comment-page-1/

 

Cituji ze článku: Nezanedbateľný problém s ventilmi môže spôsobovať aj ďalšia príčina, ktorej pôvod treba hľadať opäť v katalyzátore. Keďže je umiestnený hneď za výfukovými zvodmi, nebola potreba použiť tepelnú izoláciu medzi oceľovým jadrom a vonkajším plášťom. Bohužiaľ, jadro sa v katalyzátore vďaka vibráciám časom uvoľní a trením vzniknuté piliny sa pri brzdení motorom dostávajú späť do motora, kde opäť môžu poškodiť ventily a ich vodítka. Výrobca na takto poškodený motor dodáva sadu, ktorá okrem hlavy valcov, ventilov, hydraulických zdvíhadiel a skrutiek obsahuje aj zvody s modifikovaným katalyzátorom, z ktorého sa už nadbytočné piliny neuvoľňujú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavka kopec aut ma takto umiestneny kat a nepodpaluju sa ventily. Už som viackrat pisal že som robil repas hlav u vozidiel ktore boli menene v škodovke na zaruku a tam im povedal technik že toto už bude dobre lebo ma modifikovany kat. Asi po 50tis. zase podpalene ventily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Dobrý den mám dotaz dnes jsem na fabii zkušebně měřil tlaky válců , jedná se o motor 1.2 12v BZG najeto 89000km (ověřených).

Tlaky byli 9,5-10,5 bar. Což my přijde jako nízká hodnota avšak motor nevykazuje žádné známky opotřebení (stabilní volnoběh, normalní spotřeba, výkon)

Zajímá mě jestli například nemohlo dojít ke špatnému změření či je tento stav v těchto kilometrech možný?

Měření bylo se zavřenou škrtící klapkou .

Děkuji za odpověd v jiných vláknech jsem nic podobného nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...