Pavel Šefránek Vloženo 21. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2012 Zdravím všechny zkušené škodováky! Chtěl bych se na Vás jako elév obrátit s následujícím dotazem: Mám auto Škoda Felicia Combi 1.6 GLX (r.v. 1996) a každý první start na vozidle (pokud mezi starty uběhla doba např. jednoho dne) trvá velmi dlouho. Tzn. otočím klíčkem a baterka roztáčí motor třeba i 40 vteřin, než chytne - při tom se dá sledovat otáčkoměr, který se zvyšuje souběžně s tím, jak baterie motor roztáčí. Všiml jsem si jedné zajímavé věci: pokud před prvním startem otočím klíčem do polohy připravené na nastartování otočením klíče (svítí klasická trojkombinace: baterie, olej a výstraha) a počkám delší dobu (cca 4-5 minut), start je velice rychlý (oproti standardním 40 vteřinám např. chytne už za dvě otočení, tzn. prakticky ihned). Abych vyloučil problém se studeným motorem, zkoušel jsem po nastartování motor ihned vypnout a zase zapnout a naskočil už velmi rychle. I další starty během jízdy jsou prakticky okamžité a bez problému za jakékoli situace. Jedná se vždy jen o tento první start. Prosil bych zkušenější kolegy, zda by mi neporadili, o co by se mohlo jednat. Případně kolik si mám připravit peněz na opravu. Děkuji a přeji všem hezký víkend! P. Šefránek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 21. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2012 řekl bych že motor dostává málo paliva od čerpadla, kdy jsi naposled měnil palivový filtr? Moje 1,3MPI taky dlouho startuje když nezapnu klíček s prodlevou před startem u 1,3BMM jsem startoval ihned bez problémů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel Šefránek Vloženo 21. Říjen 2012 Autor Sdílet Vloženo 21. Říjen 2012 (editace) Díky za radu, auto mám teprve chvíli a palivový filtr jsem ještě neměnil, zkusím ho tedy vyměnit. Ještě mě napadlo, jestli by to nemohlo být palivovým čerpadlem? Píšeš, že ti to taky dlouho startuje bez prodlevy - řešil si to teda nějak nebo to necháváš vždycky takhle dlouho čekat? Díky Pavel Editováno: 21. Říjen 2012, autor: žralok Citace předchozího příspěvku ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 21. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2012 Palivový filtr určitě na to vliv může mít,ale za prvního předpokladu že jsou nové svíčky. Ty bych dal první. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 21. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2012 Zdravím. A kdy byla změna svíček na nové. Může maš svíčki do výmeny nebo kabelaž vysokého napěti. Může Ti daje za malo proudu na svíčky, a pozděj je skok jiskry a Ti hned motor startuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 21. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2012 nechávám klíček sepnutý asi 5 sekund dokud slyším tlakovat čerpadlo jinak bych vrtěl starterem tak 20 s a víc i s novýma svíčkama, svíčky můžeš taky zkusit, pak bych šel do čerpadla. Třeba O1 co mám tak tlakuje palivo už při oteření dveří, četl jsem tady na foru že to u fábek někteří umělci odpojují, vadí jim to zavrčení při otevření dveří ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 21. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2012 Pánové já vlastnil 2 motorizace fábii,BMN,MPI a žádnou prodlevu při otočení klíčkem jsem nedělal. Star okamžitě,za předpokladu bezvadných zapal. kabelů,svíček. Jednou jsem měl problém se zapalovací lištou. Každý studený start na 3 válce. Po ohřátí ok. Taky by možná stálo za ůvahu mrknout na čidlo teploty motoru. Je možné,že ŘJ dostává špatný signál. Může to být i banální prkotina zaoxidované kontakty svorkovnice. Co to takhle napíchnout na VAG? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 21. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2012 též bych to tipnul na to čerpadlo, popř.paliv.filtr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel Šefránek Vloženo 24. Říjen 2012 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2012 Zdravím. A kdy byla změna svíček na nové. Může maš svíčki do výmeny nebo kabelaž vysokého napěti. Může Ti daje za malo proudu na svíčky, a pozděj je skok jiskry a Ti hned motor startuje. Auto jsem koupil teprve nedávno po předchozím majiteli, takže jsem ještě nic neměnil. Tento problém se začal objevovat až teď, tak jsem se chtěl prvně poradit se zkušenými, na co bych se měl zaměřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel Šefránek Vloženo 24. Říjen 2012 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2012 Pánové já vlastnil 2 motorizace fábii,BMN,MPI a žádnou prodlevu při otočení klíčkem jsem nedělal. Star okamžitě,za předpokladu bezvadných zapal. kabelů,svíček. Jednou jsem měl problém se zapalovací lištou. Každý studený start na 3 válce. Po ohřátí ok. Taky by možná stálo za ůvahu mrknout na čidlo teploty motoru. Je možné,že ŘJ dostává špatný signál. Může to být i banální prkotina zaoxidované kontakty svorkovnice. Co to takhle napíchnout na VAG? Díky za odpověď. Ta diagnostika asi bude nutná. Ben06 píše, že čeká 5 vteřin a už startuje, ale já musím čekat třeba i 4-5 minut :-/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.